Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
maxbia pisze: ↑19 kwie 2018, 23:00
Linki się zużywają, wcześniej czy później to tylko kwestia czasu, każdemu może się to przydarzyć tak samo w przed jaki i po lifcie, przed zimą dobrze przesmarować i problem z głowy na całą zimę
Zamarzało ci i tak zrobiłeś i pomogło?
Czy dywagujesz?
Bo jak dla mnie to z czasem na pewno puszcza uszczelnienie między linką a pancerzem. Dodatkowo chyba linka jest tak ułożona że wilgoć/woda ścieka w zbiera się w pancerzu linki. Zamarzając blokuje linkę i dopiero gdy odtaje można znowu ruszać lewarkiem.
Wydaje mi się że samo przesmarowanie bez demontażu niewiele da.
Myślałem aby przed zimą wstrzyknąć między linkę a pancerz nieco płynu chłodzącego.
Może nie zeżre linki a zapobiegnie zamarzaniu.
Ale znając życie to pewnie wyleci drugą stroną..
Witam w okresie zimowym przy spadku temperatury już ok -5 stopni C lewarek zmiany biegów w mojej zafirze C zamarza. Czy ktoś w was miał już doświadczenia z tym problemem. Czy ktoś z was już sam naprawił tą awarie. Proszę o informacje.
Wyciągnąłem już komputer i oglądałem te linki od strony silnika. Na moje oko trzeba przesmarować linkę która chodzi w pancerzyku jednak nie wiem w którym miejscu należy wprowadzić preparat aby ją nasmarować. Pod mieszkiem gumowym jest widoczna gruba linka (to jest chyba pancerzyk). Miejsce w którym wchodzi cienka linka w pancerzyk wygląda na nierozbieralne i pasowne a raczej tam by trzeba było wpuścić preparat.
Proszę o podpowiedz (mile widziane zdjęcia) pozdrawiam.
Witam ma /miał ktoś problem? czy wymiana oleju może zniwelować - usunąć problem? Jeżeli tak jaki olej polecacie do skrzyni? widziałem temat z olejem do skrzyni ale nie jest czytelny (przegadywanie czy warto wymieniać czy nie, zamiast polecić najlepszy olej). W kwestii linki myślę że przy przebiegu 120 tysi jeszcze nie są w złym stanie, chyba że się mylę...
Proszę o konkretne rady - nie o dyskusję daleką od tematu.
Pozdrawiam!
danil091 pisze: ↑01 gru 2018, 13:19
Witam ma /miał ktoś problem? czy wymiana oleju może zniwelować - usunąć problem? Jeżeli tak jaki olej polecacie do skrzyni? widziałem temat z olejem do skrzyni ale nie jest czytelny (przegadywanie czy warto wymieniać czy nie, zamiast polecić najlepszy olej). W kwestii linki myślę że przy przebiegu 120 tysi jeszcze nie są w złym stanie, chyba że się mylę...
Proszę o konkretne rady - nie o dyskusję daleką od tematu.
Pozdrawiam!
Proszę poczytać ten temat, wiele wyjaśnia
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
danil091
W czym masz problem?
Przecież jest napisane że to linka zamarza?
Wymiana oleju nie pomoże. Choćby był najlepszy z najlepszych?
No chyba że dasz radę wlać go między linkę i pancerz linki zmiany biegów
Jak wlejesz i będzie ok to napisz jak to zrobić
U mnie bez zmian. Nic z tym nie zrobiłem
No a właściwie to zrobiłem to co buladam
Odchyliłem kompa, zajrzałem, pomyślałem że NA PEWNO SIĘ NIE DA i założyłem kompa spowrotem...
Może nie będzie mrozów
Ja sprawę rozwiązałem poprzez popryskanie ciegna od skrzyni smarem ( nie wd40) 2 dniach jak smar się rozprowadzil i nie zamarza już. Nietrzeba wciskać smaru między pancerz a ciegno.
Ja już problem rozwiązałem zeszłej zimy, po tym jak pod hotelem z żoną przez godzine grzaliśmy auto żeby 1 bieg wrzucić stwierdziłem że czas z tym diabelstwem skończyć. Telefon do serwisu, zamówienie cięgien, odczekanie tydzień, zapłacenie 780zł, kupa rozbierania i w końcu biegi wchodzą jak nowe nawet przy -25*C
Stare cięgna były skorodowane od skrzyni aż pod lewarek. Dzieje się tak dlatego że woda z podszybia kapie wprost na to cięgno połączone z wybierakiem i tak to ktoś zaprojektował słowem bubel jak diabli. Ciekawe czy w poliftowej to rozwiązali?
Witam
Dopadł mnie też ten problem zamarzniętych linek. Mam zamiar spróbować je przesmarowac tylko niech ktoś podpowie jak się odpina sterownik od obudowy akumulatora. Są tam jakieś spinki itp. Nie chce na siłę ciągnąć aby coś nie pękło. Wygląda że do góry trzeba wyciągnąć ale coś blokuje nie wiem co.
Witam
W moim aucie problem pojawiał się już przy temp. -2 st. Lewarek po zblokowaniu nie pozwalał na przekładanie w prawo i lewo. Pomogła wymiana kompletu linek dźwigni zmiany biegów. Koszt w serwisie 817zł (sama linka 634zł). Jednak jak się okazało po miesiącu użytkowania problem powrócił, gdyż fabrycznie nowe linki również miały ten defekt, co zostało potwierdzone po oględzinach w ASO. Aktualnie czekam na zamontowanie drugiego kompletu w ramach reklamacji.
Wymieniłem linki - komplet koszt ok. 830 zł + wspornik z insygni 50 zł. Linki z zafiry po liftcie, mają inny pancerzyk na końcu, moje linki mimo że wyglądały spoko, z jednej wylewała się woda... Olej zmieniłem(castrol) 2,4 l i mam spokój, na minusie lewarek nie sprawia już problemu:-)
Siemka,
Z linkami walczyłem dwa lata i dość. Jestem po wymianie linek w serwisie. Jedna inkę miałem już zatartą niestety. Teraz rewelacja. Trzeba uważać aby drążka nie wyrwać.
Rozmawiałem w serwisie na temat tej przypadłości w ZAFIRA C. Opel cały czas poprawiał te linki, a dokładnie uszczelnienia.
W moim została zamontowana 4 generacja linek z najnowszymi uszczelnieniami i ma być już ok. Wymienili wszystko co jest powiązane z linkami (mocowania, uchwyty, śruby... itp.). Dostałem w serwisie rabat na części i robociznę za posiadanie konta na MyOpel. Wymiana kosztowała mnie nieco ponad 1000 zł za wszystko. Mysle, że warto to zrobić w ASO bo dostajecie najnowsze linki plus gwarancja 24 miesiące i regulacja linek. Linki trzeba też wyregulować. Nowe na allegro kosztują tyle samo co w serwisie bez rabatu, no i trzeba samemu dygać aby to zrobić. Roboty i rozbierania jest trochę.
Pozdrawiam
Witam Panów, po latach świetlnych nielogowania się.. Ale jak trwoga to do.... forum .. Mnie niestety udało się linki delikatnie rzecz ujmując ściągnąć z lewarka w przypływie negatywnych emocji.. i teraz auto pracuje, ale nie jeździ )). Niby tak jakby zeskoczyły, ale...
Czy znany Wam jest jakis magik lub serwis z Warszawy, który ma to już za sobą? Bo trochę boje się oddać w celach edukacyjnych.
jurkils - jak skończyła się Twoja przygoda?
Kolejną zimę przetrwałem. Zośka dobiega do 200 tys przebiegu. Powoli godzę się z myślą wymiany tym bardziej że biegi wchodzą jakoś tak nie bardzo...
Wymienić olej w skrzyni? Czy linki?
Pewnie i to i to....