[B] Cisnienie doładowania turbo i błąd 124358 (Z20LER)
-
- Przeglądacz
- Posty: 67
- Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Korczyna
- Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
[B] Cisnienie doładowania turbo i błąd 124358 (Z20LER)
Witam,
Mam problem z moją ZB. Pojawiał się błąd 124358 (zawór bocznikujący). Po dłuższych oględzinach znalazłem pęknięty wzdłużnie wężyk przy tylnym zaworku bocznikującym (przy kolektorze dolotowym). Ssało powietrze bez opamiętania. Błąd usunąłem, wężyk wymieniłem - i ten sam błąd się pojawił. Podłączyłem pod OPCOMA i ten pokazuje ciśnienie doładowania na biegu jałowym na wolnych obrotach w granicach 98 kPa. Co mogę jeszcze sprawdzić?
Mam problem z moją ZB. Pojawiał się błąd 124358 (zawór bocznikujący). Po dłuższych oględzinach znalazłem pęknięty wzdłużnie wężyk przy tylnym zaworku bocznikującym (przy kolektorze dolotowym). Ssało powietrze bez opamiętania. Błąd usunąłem, wężyk wymieniłem - i ten sam błąd się pojawił. Podłączyłem pod OPCOMA i ten pokazuje ciśnienie doładowania na biegu jałowym na wolnych obrotach w granicach 98 kPa. Co mogę jeszcze sprawdzić?
-
- Przeglądacz
- Posty: 67
- Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Korczyna
- Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Czy mogę kolegów prosić o podpowiedź, jak sprawdzić ACTUATOR? Narazie chciałbym tylko sprawdzić poprawność działania. Jak to zrobić?
Ostatnio zmieniony 24 lut 2019, 09:23 przez ciawron, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Przeglądacz
- Posty: 67
- Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Korczyna
- Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Sam sobie zdiagnozowałem rozszczelniony wężyk, który nachodził na tylny elektrozawór, jednak błąd pozostał. Dzisiaj padło na gruszkę. Cięgno po odpaleniu samochodu i przygazowaniach na jałowym ani drgnie. Tak ma być? Rusza się dopiero w czasie jazdy, czy na postoju też powinno? Zostanie jeszcze stan DV, który w tygodniu sprawdzę.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2019, 09:45 przez ciawron, łącznie zmieniany 2 razy.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1980
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Actuator rusza się tylko podczas jazdy. Jeżeli masz błąd DV to nie ma nic w wspolnego z actuatorem.ciawron pisze: ↑24 lut 2019, 09:21 Sam sobie zdiagnozowałem rozszczelniony wężyk, który nachodził na tylny elektrozawór, jednak błąd pozostał. Dzisiaj padło na gruszkę. Cięgno po odpaleniu samochodu i przygazowaniach na jałowym ani drgnie. Tak ma być? Rusza się dopiero w czasie jazdy, czy na postoju też powinno? Zostanie jeszcze stan DV, który w tygodniu sprawdzę.
-
- Przeglądacz
- Posty: 67
- Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Korczyna
- Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
OK, czyli zostaje DV. Jeśli go rozbiorę i będzie pęknięta membrana, to da się to złożyć na czas zakupu nowego? Nie mam za bardzo możliwości unieruchomienia samochodu...
Dodano po 1 minucie 9 sekundach:
Na diagnozę wpadłbym bardzo chętnie, tylko mam kawał drogi do przejechania. Teraz co się da chciałbym sprawdzić w miarę możliwości we własnym zakresie.
Dodano po 1 minucie 9 sekundach:
Na diagnozę wpadłbym bardzo chętnie, tylko mam kawał drogi do przejechania. Teraz co się da chciałbym sprawdzić w miarę możliwości we własnym zakresie.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1980
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Możesz bo i tak nie masz wyjścia
Daleko nie daleko. Stoi auto do roboty z Twoich stron.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2019, 11:17 przez ryba1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 67
- Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Korczyna
- Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
No 200km w jedną stronę i w razie powrotu bez samochodu trochę kiepsko. Za mała pierdoła na wyjazd, ale jak coś większego mi przyjdzie do głowy po opanowaniu samochodu i finansów - to chętnie skorzystam
Daleko nie daleko. Stoi auto do roboty z Twoich stron.
Na tą chwilę muszę porzeźbić sam - dlatego szukam wsparcia zdalnego przez forum.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2019, 12:58 przez ciawron, łącznie zmieniany 1 raz.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1980
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Tu jest kilka osób które na policzysz na palcach jednej ręki. Nic nie zastąpi diagnozy na żywo bo przypadków jest wiele. Robię tylko z tymi silnikami i różne problemy mają właściciele Z20LEx. Ten sam problem a może być kilka opcji naprawyciawron pisze: ↑24 lut 2019, 12:57No 200km w jedną stronę i w razie powrotu bez samochodu trochę kiepsko. Za mała pierdoła na wyjazd, ale jak coś większego mi przyjdzie do głowy po opanowaniu samochodu i finansów - to chętnie skorzystam
Daleko nie daleko. Stoi auto do roboty z Twoich stron.
Na tą chwilę muszę porzeźbić sam - dlatego szukam wsparcia zdalnego przez forum.
-
- Przeglądacz
- Posty: 67
- Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Korczyna
- Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
To, że nie zastąpi diagnozy nawet nie próbuję podważyć i w pełni się zgadzam, tylko mówię, że jest to jakaś pierdoła a odległość za duża. Jeśli to nie DV, to będziemy myśleć co dalej.
Dodano po 2 minutach 49 sekundach:
I jeśli coś będzie nie tak, to wolę podjechać do kogoś takiego jak Ty, mającego pojęcie w węższym zakresie modeli i silników, niż od wszystkiego i z ogólną wiedzą. Tak, że w razie co będziemy w kontakcie. Zapisałem namiar FB
Dodano po 2 minutach 49 sekundach:
I jeśli coś będzie nie tak, to wolę podjechać do kogoś takiego jak Ty, mającego pojęcie w węższym zakresie modeli i silników, niż od wszystkiego i z ogólną wiedzą. Tak, że w razie co będziemy w kontakcie. Zapisałem namiar FB
-
- Przeglądacz
- Posty: 67
- Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Korczyna
- Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
OK
Dodano po 4 godzinach 45 minutach 50 sekundach:
Zapytam jeszcze o jedną rzecz - jak najlepiej przedwstępnie sprawdzić działanie zaworu DV? Wiem, że zdejmuje się węża i daje zewnętrzny, tylko nie wiem w którą stronę ma on trzymać ciśnienie i jak duże?
-
- Przeglądacz
- Posty: 67
- Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Korczyna
- Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Zawór DV rozebrany i jest w stanie idealnym. Gumka jak nowa, bez pęknięć. Naciągana nie ma pęknięć ani żadnych innych oznak uszkodzenia. Przedni elektrozawór działa po podłączeniu zewnętrznego zasilania. Z braku czasie nie sprawdziłem tylnego, tak że też mi jeszcze został.
Dodano po 4 godzinach 41 minutach 58 sekundach:
Mam jeszcze pytanie - jak sprawdzić vaccum box? Jakie ma zadanie i czy jest on potrzebny?
Dodano po 4 godzinach 41 minutach 58 sekundach:
Mam jeszcze pytanie - jak sprawdzić vaccum box? Jakie ma zadanie i czy jest on potrzebny?
Ostatnio zmieniony 26 lut 2019, 12:32 przez ciawron, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Przeglądacz
- Posty: 67
- Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Korczyna
- Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Więc tak, błąd 124358 nadal się pojawia:
- zawór DV, jak nowy
- gruszka po podaniu ciśnienia pracuje płynnie, trzyma powietrze
- oba elektrozawory cykają przełączając pomiędzy wyjścia
- vaccum box po dmuchnięciu w otwór i zatkaniu drugiego trzyma w obie strony
- dwie końcówki wężyków były pęknięte, ale błąd nadal występuje
Po uszczelnieniu pęknięć samochód zbiera się o niebo lepiej, jednak błąd nadal się pojawia. Zauważyłem, że wyskakuje po szybszym przyspieszaniu. Zostało mi jeszcze sprawdzić trojaki na przewodach podciśnienia. Jakieś pomysły co jeszcze?
- zawór DV, jak nowy
- gruszka po podaniu ciśnienia pracuje płynnie, trzyma powietrze
- oba elektrozawory cykają przełączając pomiędzy wyjścia
- vaccum box po dmuchnięciu w otwór i zatkaniu drugiego trzyma w obie strony
- dwie końcówki wężyków były pęknięte, ale błąd nadal występuje
Po uszczelnieniu pęknięć samochód zbiera się o niebo lepiej, jednak błąd nadal się pojawia. Zauważyłem, że wyskakuje po szybszym przyspieszaniu. Zostało mi jeszcze sprawdzić trojaki na przewodach podciśnienia. Jakieś pomysły co jeszcze?
-
- Przeglądacz
- Posty: 67
- Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Korczyna
- Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Z ciekawości przeleciałem jeszcze bloki pomiarowe i na pierwszej sondzie taka dyskoteka:
https://youtu.be/4D2PNWs7WfY
Wariuje grzanie i napięcie. Praca na biegu jałowym.
Tak ma być?
https://youtu.be/4D2PNWs7WfY
Wariuje grzanie i napięcie. Praca na biegu jałowym.
Tak ma być?
Ostatnio zmieniony 28 lut 2019, 09:26 przez ciawron, łącznie zmieniany 1 raz.