Zafira A - szarpanie podczas ruszania, przyspieszania
Moderator: Sebu$
- dzarko
- Mieszkaniec
- Posty: 450
- Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Znalazłem taką fotkę na jakimś forum
http://www.clubopel.com:8080/uploads/20 ... cqkmgd.jpg
To po włosku, ale chyba chodzi o Z18XE.
http://www.clubopel.com:8080/uploads/20 ... cqkmgd.jpg
To po włosku, ale chyba chodzi o Z18XE.
Ostatnio zmieniony 19 lip 2010, 19:33 przez dzarko, łącznie zmieniany 1 raz.
Błękitna Zocha z Białołęki
No właśnie tylko ja takiego czegoś nie widzę. Chyba, że jest gdzieś głębiej za przepustnicą - a jeśli tak to dostać tam się będzie bardzo ciężko. Jak na razie przeczyściłem styki kostki od DISa i kostki od przepustnicy. Przejechałem 40km specjalnie dynamicznie i spokojnie i akurat żadnego przerwania nie było. Zobaczymy na jak długo. W każdym bądź razie nadal mnie ciekawi czy mam ten EGR czy nie.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
kris, jesli chcesz sie upewnic czy masz to zrób fotke taką jak ta pierwsza tylko troszkę niżej i w prawo to ci napiszę - chociaż obstawiam że nie powinieneś miec EGR-u.
A co do jego umiejscowienia to znajduje sie on poniżej wtyczki od DIS-a, takie okrągłe cos z wtyczką.Postaram sie wrzucic jakąś fotke z silnikiem z EGR-em.
http://img05.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1134926962
ładniejszej niestey nie znalazłem
A co do jego umiejscowienia to znajduje sie on poniżej wtyczki od DIS-a, takie okrągłe cos z wtyczką.Postaram sie wrzucic jakąś fotke z silnikiem z EGR-em.
http://img05.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1134926962
ładniejszej niestey nie znalazłem
Wyjechałem w trasę no i moje czarne przewidywanie się sprawdziło . Najpierw silnik po odpaleniu dwa razy zgasł a później szarpał przez 200 km. Nie wiem co dalej. Chyba ten co mi sprzedał tego bubla dobrze wiedział że znalazł frajera jak sobie teraz przypominam jego niektóre czynności i słowa. Cóż są ludzie różni.
-
- Przeglądacz
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Łódź, Kielce
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Family
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
Witam wszystkich,
Mam następujący problem: autko kupiłem w maju i na początku myślałem, że "ten typ tak ma", to znaczy podczas ruszania lekko poszarpuje. Ale potem zaczęło mnie to wkurzać. Wyczytałem, że... przyczyn może być wiele. Od razy wyczyściłem EGR (był czysty), i przepustnicę (zasyfiona strasznie i zapchany zaworek). Po tych zabiegach tak jakby się poprawiło. Założyłem gaz i problem pojawił się inny. Podczas przyspieszania tak ok. 2000-3000 obrotów, autko przerywa i poszarpuje. Ustawianie lpg nic nie dało. Na benzynie potencjalnie problem nie występuje, to znaczy jak się przyjrzeć dokładnie to też jest ale jakby mniej odczuwalny. Gazownik stwierdził, że jeśli coś na benzynie jest nie tak, to na lpg będzie bardziej to czuć. Rzucił hasło cewka, czyli u mnie DIS.
No i zanim będę wymieniał tego disa, chciałem się Was poradzić.
A może jest ktoś z Łodzi, z takim disem i dało by radę podpiąć go do mnie i sprawdzić czy to faktycznie w tym jest problem?
Pozdrawiam,
Grzegorz
Mam następujący problem: autko kupiłem w maju i na początku myślałem, że "ten typ tak ma", to znaczy podczas ruszania lekko poszarpuje. Ale potem zaczęło mnie to wkurzać. Wyczytałem, że... przyczyn może być wiele. Od razy wyczyściłem EGR (był czysty), i przepustnicę (zasyfiona strasznie i zapchany zaworek). Po tych zabiegach tak jakby się poprawiło. Założyłem gaz i problem pojawił się inny. Podczas przyspieszania tak ok. 2000-3000 obrotów, autko przerywa i poszarpuje. Ustawianie lpg nic nie dało. Na benzynie potencjalnie problem nie występuje, to znaczy jak się przyjrzeć dokładnie to też jest ale jakby mniej odczuwalny. Gazownik stwierdził, że jeśli coś na benzynie jest nie tak, to na lpg będzie bardziej to czuć. Rzucił hasło cewka, czyli u mnie DIS.
No i zanim będę wymieniał tego disa, chciałem się Was poradzić.
A może jest ktoś z Łodzi, z takim disem i dało by radę podpiąć go do mnie i sprawdzić czy to faktycznie w tym jest problem?
Pozdrawiam,
Grzegorz
podzielam zdabie że to wina disa. miałem objawy niemalże identyczne , przedział obrotów 1700-2400obr/min- auto szarpało dostawało "czkawki", pożniej to ustawało ale ogólnie było słabsze niż wcześnie. a więc egr wyczyszczony, to samo przepustnica-zero poprawy.następnie wymieniłem świeczki na ngk v-line 23, można powiedzieć objaw szarpania trochę się zmiejszył jednakże dalej występował. ostatecznie wymieniłem cewkę na valeo(koszt 330zł w łodzi) i auto zaczęło jeżdzić nie do poznania.zero(słownie zero ) szarpania itp, równiejsza i cichsza praca silnika.
co wązne podpinając auto pod kompa nie wyrzucało żadnych błędów cewki ani zapłonu :>
co wązne podpinając auto pod kompa nie wyrzucało żadnych błędów cewki ani zapłonu :>
-
- Przeglądacz
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Łódź, Kielce
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Family
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
Świece wymieniałem zaraz po zakupie, zaraz po czyszczeniu przepustnicy i EGR. Podobno jeszcze podobne problemy mogą wystąpić z winy przepływomierza, komputera, czujnika położenia wału, czujnika stukowego itp. Tak kiedyś wyczytałem na forach i włos mi się zjeżył... ale chyba zacznę faktycznie od DIS-a. Tylko teraz kiepsko z kasągieesiak pisze:podzielam zdabie że to wina disa. miałem objawy niemalże identyczne , przedział obrotów 1700-2400obr/min- auto szarpało dostawało "czkawki", pożniej to ustawało ale ogólnie było słabsze niż wcześnie. a więc egr wyczyszczony, to samo przepustnica-zero poprawy.następnie wymieniłem świeczki na ngk v-line 23, można powiedzieć objaw szarpania trochę się zmiejszył jednakże dalej występował. ostatecznie wymieniłem cewkę na valeo(koszt 330zł w łodzi) i auto zaczęło jeżdzić nie do poznania.zero(słownie zero ) szarpania itp, równiejsza i cichsza praca silnika.
co wązne podpinając auto pod kompa nie wyrzucało żadnych błędów cewki ani zapłonu :>
Dam znać jak wymienię.
Pozdrawiam,
Grzegorz