No niestety nie masz racji. Pomyśl trochę geniuszu.michanio91 pisze: ↑27 lut 2019, 23:31Jak korytarz się rozszerza to wymuszone powietrze zwalnia. Nie trzeba tutaj być geniuszem, a jak ktoś du*** na grubie to już na pewno wie o co chodziryba1 pisze: ↑26 lut 2019, 21:10A niby czemu???michanio91 pisze: ↑26 lut 2019, 19:51
Skoro wyjście z turbo ma 50mm, to bez sensu zakładać większe rury, a wręcz to chyba może zaszkodzić
Jaki intercooler ? ZA OPC
Moderator: Mariusz
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
- michanio91
- Mieszkaniec
- Posty: 209
- Rejestracja: 26 sie 2017, 13:45
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Osiek
- Auto: Opel Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
Oczywiście że mam ale może mnie olśnisz ?ryba1 pisze: ↑28 lut 2019, 06:45No niestety nie masz racji. Pomyśl trochę geniuszu.michanio91 pisze: ↑27 lut 2019, 23:31Jak korytarz się rozszerza to wymuszone powietrze zwalnia. Nie trzeba tutaj być geniuszem, a jak ktoś du*** na grubie to już na pewno wie o co chodziryba1 pisze: ↑26 lut 2019, 21:10A niby czemu???michanio91 pisze: ↑26 lut 2019, 19:51
Skoro wyjście z turbo ma 50mm, to bez sensu zakładać większe rury, a wręcz to chyba może zaszkodzić
"Nikt Ci nie zrobi tak,
jak sam sobie zrobisz."
jak sam sobie zrobisz."
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Masz bo piszesz głupoty. Potem trzeba prostować bo ktoś se ubzdura w głowie coś i wypisuje bzdury. Nawet nie wiesz jaki IC do siebie włożyć a udajesz speca od dolotów. Na koniec to Ty zadajesz w kółko pytania nie ja więc sobie odpowiedz kto jest bardziej kumaty. Gdyby tak było jak piszesz(że szkodzi) większość Z20LEx skończyła by na złomie.michanio91 pisze: ↑28 lut 2019, 20:57Oczywiście że mam ale może mnie olśnisz ?ryba1 pisze: ↑28 lut 2019, 06:45No niestety nie masz racji. Pomyśl trochę geniuszu.michanio91 pisze: ↑27 lut 2019, 23:31Jak korytarz się rozszerza to wymuszone powietrze zwalnia. Nie trzeba tutaj być geniuszem, a jak ktoś du*** na grubie to już na pewno wie o co chodziryba1 pisze: ↑26 lut 2019, 21:10A niby czemu???michanio91 pisze: ↑26 lut 2019, 19:51
Skoro wyjście z turbo ma 50mm, to bez sensu zakładać większe rury, a wręcz to chyba może zaszkodzić
- michanio91
- Mieszkaniec
- Posty: 209
- Rejestracja: 26 sie 2017, 13:45
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Osiek
- Auto: Opel Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
Uwielbiam Twoje odpowiedzi, nigdy żadnych konkretów
Jedynym sensem powiększania rur ZA IC (a nie wszystkich ) jest zmiana gęstości powietrza przy jego schładzaniu. Ale są to bardzo małe wartości... Więc sensu praktycznie nie ma. Albo ma,tylko wtedy gdy jest to dobrze obliczone. Źle obliczone spowoduje ze powietrze zwolni,gdzie jest szerzej. Na pewno jako profesjonalista jesteś w stanie wyjaśnić a nawet poprzeć obliczeniami jakie IC i dlaczego wkładałes do swoich samochodów...
Ja wielu rzeczy nie wiem, dlatego pytam i czekam na odpowiedź. Ty niestety uważasz że wiesz wszystko
Temat nie mówił nic o wymiarach,raczej miał mi pokazać gdzie kupić lub czy jest możliwość kupić tanio IC do mojej Zafiry. Nie przesadzony.
Jedynym sensem powiększania rur ZA IC (a nie wszystkich ) jest zmiana gęstości powietrza przy jego schładzaniu. Ale są to bardzo małe wartości... Więc sensu praktycznie nie ma. Albo ma,tylko wtedy gdy jest to dobrze obliczone. Źle obliczone spowoduje ze powietrze zwolni,gdzie jest szerzej. Na pewno jako profesjonalista jesteś w stanie wyjaśnić a nawet poprzeć obliczeniami jakie IC i dlaczego wkładałes do swoich samochodów...
Ja wielu rzeczy nie wiem, dlatego pytam i czekam na odpowiedź. Ty niestety uważasz że wiesz wszystko
Temat nie mówił nic o wymiarach,raczej miał mi pokazać gdzie kupić lub czy jest możliwość kupić tanio IC do mojej Zafiry. Nie przesadzony.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2019, 14:38 przez michanio91, łącznie zmieniany 4 razy.
"Nikt Ci nie zrobi tak,
jak sam sobie zrobisz."
jak sam sobie zrobisz."
- doktor
- Mieszkaniec
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 maja 2014, 12:20
- Imię: Sebek
- Lokalizacja: Rotterdam
- Auto: Astra H OPC 'Burg
- Model: AH
- Oznaczenie silnika: z20leh
to jak zalozysz orurowanie srednicy słomek z maka to juz wogle bedzie petarda...michanio91 pisze: ↑27 lut 2019, 23:31 Jak korytarz się rozszerza to wymuszone powietrze zwalnia. Nie trzeba tutaj być geniuszem, a jak ktoś du*** na grubie to już na pewno wie o co chodzi
czlowieku mysl... jesli turbo jest w stanie utrzymac cisnienie to nic ci nie zwolni a bedziesz mial wiekszy "ładunek" powietrza.
mozesz napompowac 1 bar przez slomke albo 1 bar przez gruba rure... i jak myslisz która opcja bedzie lepsza ?
Zafira A OPC - EDS ST1
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Panie przecież On jest geniuszem. Nie masz racji . A tak na poważnie @michanio91 skończ pisać te brednie bo próbujesz zafisiować a nie masz czym
- michanio91
- Mieszkaniec
- Posty: 209
- Rejestracja: 26 sie 2017, 13:45
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Osiek
- Auto: Opel Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
Pisz na temat, albo nie pisz nic... O ile potrafisz napisać cokolwiek sensownego.
Za spam są kary, o ile mi dobrze wiadomo.
doktor pisze: ↑05 mar 2019, 20:15to jak zalozysz orurowanie srednicy słomek z maka to juz wogle bedzie petarda...michanio91 pisze: ↑27 lut 2019, 23:31 Jak korytarz się rozszerza to wymuszone powietrze zwalnia. Nie trzeba tutaj być geniuszem, a jak ktoś du*** na grubie to już na pewno wie o co chodzi
czlowieku mysl... jesli turbo jest w stanie utrzymac cisnienie to nic ci nie zwolni a bedziesz mial wiekszy "ładunek" powietrza.
mozesz napompowac 1 bar przez slomke albo 1 bar przez gruba rure... i jak myslisz która opcja bedzie lepsza ?
Zależy na czym bardziej nam zależy, tutaj niestety ciężko mi odpowiedzieć
Jeżeli zależy nam na szybkości przepływu powietrza to rura średnicy turbo jest najlepszym rozwiązaniem i wydającym się być najrozsądniejszym ( biorąc pod uwagę że można przedobrzyć ze średnicą rur).
Jeśli natomiast na nagromadzonym ciśnieniu to tak jak mówisz - więcej miejsca więcej powietrza. Ale jeszcze jest czas w jakim to "miejsce" wypełnimy. u mnie jest tylko zwykła ori dmuchawka.
Rzucę może ten temat tęgim głową na uczelni, jak mi nie wyleci...
Trochę pseudonauki z Wikipedii pozwolę sobie zapodać.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2019, 21:25 przez michanio91, łącznie zmieniany 1 raz.
"Nikt Ci nie zrobi tak,
jak sam sobie zrobisz."
jak sam sobie zrobisz."
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Michał to równanie tyczy się cieczy, nie wiem czy z powietrzem(gaz) i jego gęstością jest tak samo.. Ale nie jestem ani fizykiem ani wybitnie uczonym więc mogę się mylić.. zawsze możesz spróbować i zobaczyć jakie są efekty i się podzielić wnioskami
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- michanio91
- Mieszkaniec
- Posty: 209
- Rejestracja: 26 sie 2017, 13:45
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Osiek
- Auto: Opel Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
Ciecz lepiej sobie wyobrazić, wiem co wklejam Zależności będą te same.
Na razie poluje na jakikolwiek zestaw, w dobrej cenie.
"Nikt Ci nie zrobi tak,
jak sam sobie zrobisz."
jak sam sobie zrobisz."
- doktor
- Mieszkaniec
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 maja 2014, 12:20
- Imię: Sebek
- Lokalizacja: Rotterdam
- Auto: Astra H OPC 'Burg
- Model: AH
- Oznaczenie silnika: z20leh
intercooler i tak ci rozprezy
predkosc przeplywow bedzie ta sama, mozesz wykorzystac potencjal turbo albo zeby szlo w wydech... spaliny tak czy siak krecą wirnikiem
predkosc przeplywow bedzie ta sama, mozesz wykorzystac potencjal turbo albo zeby szlo w wydech... spaliny tak czy siak krecą wirnikiem
Zafira A OPC - EDS ST1
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8