Problem z obrotami na zimnym silniku Z18XER
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
W tym silniku luz zaworowy reguluje się za pomocą szklankwych popychaczy o odpowiednich grubościach denek, więc również mam nadzieję że się mylę i będzie to sonda, bo to raczej tańsza i prostsza naprawa.
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 02 sie 2018, 21:20
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Pułtusk
- Auto: Opel Zafira B 1.8 16V
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
No i nadal nic nie wiadomo... Dzwonilem dziś do tego magika od samochodów ale na chwilę obecną nie może namierzyć problemu, ponieważ gdy silnik osiągnie 45 C wszystko się normuje. Musi go gasic i czekać aż ostygnie:/ potwierdził mi tylko, że z sondą lambda jest wszystko dobrze. Czyli zostają mi chyba tylko zawory:/
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 02 sie 2018, 21:20
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Pułtusk
- Auto: Opel Zafira B 1.8 16V
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
I nadal nic... Ostatnia próba mechanika magika to wymiana elektrozaworu KZFR. Już zamówiłem liczę, że jutro przyjdzie i wymienię od ręki. Jak to nie pomoże to w końcu przyjdzie regulować te zawory:/
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 02 sie 2018, 21:20
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Pułtusk
- Auto: Opel Zafira B 1.8 16V
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Panowie a czy jest możliwość żeby przez LPG rozjechała mi się mapa od Pb? Bo jeden z moich super mechaników twierdzi, że ople są odporne na tego typu usterki. Czy może mi to ktoś potwierdzić?
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 02 sie 2018, 21:20
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Pułtusk
- Auto: Opel Zafira B 1.8 16V
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Panowie problem rozwiązany!!! okazało się że zawory wydechowe były do regulacji... Miały luzy 0,05 do 0,10 a powinny mieć conajmniej 0,25. Do tego jeszcze miałem przesunięty rozrząd o jeden ząbek ale tak mi zrobił ostatni mechanik przy wymianie KZFR. Także gdyby miał ktoś takie problemy jak ja to w pierwszej kolejności sprawdźcie zawory obędzie się wtedy bez większych kosztów:)
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 12 lut 2018, 20:46
- Imię: Mario
- Auto: Opel
- Model: Zafira
- Oznaczenie silnika: a23
Witam.
Opel Zafira 1,8 benzyna, zdarza się, że na wolnych obrotach silnik zaczyna przygasać i wraca na wolne obroty, zjawisko cykliczne tak jakby chciał zgasnąć, jakby nie chodził jeden cylinder. Co może być tego przyczyną, dodam, że świece nowe a komputer nie pokazuje błędów.
Opel Zafira 1,8 benzyna, zdarza się, że na wolnych obrotach silnik zaczyna przygasać i wraca na wolne obroty, zjawisko cykliczne tak jakby chciał zgasnąć, jakby nie chodził jeden cylinder. Co może być tego przyczyną, dodam, że świece nowe a komputer nie pokazuje błędów.
- ostash
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 sty 2019, 10:04
- Imię: PRZEMYSŁAW
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira B 1.8 + LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witajcie ponownie Forumowicze ,
ucząc się nowego auta dostrzegłem kolejny problem.
Mianowicie jadąc na pierwszym biegu bez dodawania gazu ,auto szarpie. Nie są to może szarpania takie że głowa leci do przodu i do tyłu,ale są wyczuwalne.
Podczas jazdy ,zmieniając różne biegi, również nie odczuwam płynności. Ale może jeszcze nie umiem tym autem płynnie jeździć.
Korzystając z google,wiele stron kieruje mnie w stronę uszkodzonego sprzęgła.
Jakieś Wasze sugestie?
W środę jadę do mechanika na sprawdzenie,dobrze byłoby nie być ciemnym w tym temacie
Pozdrowienia dla wszystkich Forumowiczów .
ucząc się nowego auta dostrzegłem kolejny problem.
Mianowicie jadąc na pierwszym biegu bez dodawania gazu ,auto szarpie. Nie są to może szarpania takie że głowa leci do przodu i do tyłu,ale są wyczuwalne.
Podczas jazdy ,zmieniając różne biegi, również nie odczuwam płynności. Ale może jeszcze nie umiem tym autem płynnie jeździć.
Korzystając z google,wiele stron kieruje mnie w stronę uszkodzonego sprzęgła.
Jakieś Wasze sugestie?
W środę jadę do mechanika na sprawdzenie,dobrze byłoby nie być ciemnym w tym temacie
Pozdrowienia dla wszystkich Forumowiczów .
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Są jakieś błędy?
Mogą też być poduszki silnika/skrzyni
Mogą też być poduszki silnika/skrzyni
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Falowanie obrotów na zimnym może być od KZFR , ja sugeruję w pierwszej kolejności wymienić 2 zawory sterujące (robota prosta do zrobienia samemu), jak to nie pomoże to nieszczęsne luzy zaworowe (z doświadczenia własnego i innych głównie zmniejszają się luzy na zaworach wydechowych).
U mnie było podobnie - miałem na wydechowych 0,10. Koszt zrobienia luzów zaworowych, wymiany dwóch uszczelniaczy wału napędowego, wymiana oleju w skrzyni oraz wysprzęglika hydraulicznego sprzęgła kosztowało mnie 2600 cebulionów.
Polecam też sprawdzić kompresje oraz właśnie luzy zaworowe w jakimś warsztacie.
U mnie było podobnie - miałem na wydechowych 0,10. Koszt zrobienia luzów zaworowych, wymiany dwóch uszczelniaczy wału napędowego, wymiana oleju w skrzyni oraz wysprzęglika hydraulicznego sprzęgła kosztowało mnie 2600 cebulionów.
Polecam też sprawdzić kompresje oraz właśnie luzy zaworowe w jakimś warsztacie.
-
- Bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Sam bym chyba nie robił, za dużo pracy, trzeba rozrząd ściągać. u mnie mechanik zwalił robotę, silnik po rozgrzaniu do 100 stopni zaczyna żabkować przy łagodnym ruszaniu i słychać jak zawory zaczynają pięknie grać (zimny chodzi pięknie, przed regulacją falowały obroty na zimnym). Będzie reklamacja i niech poprawiają.
Samemu można za dużo popsuć.
- ostash
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 sty 2019, 10:04
- Imię: PRZEMYSŁAW
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira B 1.8 + LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witajcie,
tym razem problem z oszczędnością która miała wyniknąć z posiadania instalacji LPG.
Więc do początku:
wsiadam,odpalam ,autko chwilę jedzie ( i tu kolejny problem ,jadąc na jedyne bez gazu autem lekko szarpie-dwóch speców stwierdziło że wszystko jest ok)na benzynie ,komputer pokazuje spalanie,paliwka ubywa.Wszystko tak jak powinno być.
Auto przełącza się na gaz ,a paliwka nadal ubywa według wskazań komputera i wskaźnika paliwa.Czytałem że to mogą być przekłamania bo auto "wariuje " na gazie,ale to raczej nie mój przypadek.
Jedyny objaw jakiego nie mogę rozwiązać to właśnie te szarpania. A to na jedynce ,a to między zmianami na innych biegach,
I jeszcze jedno. Jak przyśpieszam łagodnie ,autko rozpędza się w miarę płynnie.
Ale jak wcisnę gaz w podłogę ,to przyśpiesza,szarpnie,przyśpiesza ,szarpnie.Mniej więcej .
Gdzie szukać przyczyny? Ze strony instalacji PB czy instalacji LPG?
Pozdrowienia
tym razem problem z oszczędnością która miała wyniknąć z posiadania instalacji LPG.
Więc do początku:
wsiadam,odpalam ,autko chwilę jedzie ( i tu kolejny problem ,jadąc na jedyne bez gazu autem lekko szarpie-dwóch speców stwierdziło że wszystko jest ok)na benzynie ,komputer pokazuje spalanie,paliwka ubywa.Wszystko tak jak powinno być.
Auto przełącza się na gaz ,a paliwka nadal ubywa według wskazań komputera i wskaźnika paliwa.Czytałem że to mogą być przekłamania bo auto "wariuje " na gazie,ale to raczej nie mój przypadek.
Jedyny objaw jakiego nie mogę rozwiązać to właśnie te szarpania. A to na jedynce ,a to między zmianami na innych biegach,
I jeszcze jedno. Jak przyśpieszam łagodnie ,autko rozpędza się w miarę płynnie.
Ale jak wcisnę gaz w podłogę ,to przyśpiesza,szarpnie,przyśpiesza ,szarpnie.Mniej więcej .
Gdzie szukać przyczyny? Ze strony instalacji PB czy instalacji LPG?
Pozdrowienia
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Luzy zaworowe sprawdzone?
Koła zmiennych faz rozrządu i ich sitka w jakim są stanie?
Świece ile mają przejechane i czy nie pływają w oleju?
Koła zmiennych faz rozrządu i ich sitka w jakim są stanie?
Świece ile mają przejechane i czy nie pływają w oleju?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
Ja bym powiedział, że cewka zdycha. Łagodnie- szło jechać jeszcze; gwałtowniej- prychała i przerywała.
Tak miałem.
Tak miałem.