[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
A jakie ma nasycenie po wypaleniu filtra
Też miałem już wypalenia po kilu kilometrach, przy dużym nasyceniu filtra i wypalił się do 18% - jak zawsze.
Raz tylko miałem 12% po wypaleniu na autostradzie
Też miałem już wypalenia po kilu kilometrach, przy dużym nasyceniu filtra i wypalił się do 18% - jak zawsze.
Raz tylko miałem 12% po wypaleniu na autostradzie
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2474
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Ostatnie 4 wypalania. Kiedyś wcześniej też się zdarzało. Może taki urok tych DPF-ów jak się jeździ w koło komina.fredas pisze: ↑11 lut 2019, 21:26Ala pojedyncze wypalanie czy tak jak u mnie w pakieciemariusz131 pisze: ↑11 lut 2019, 21:24 Dopytałem kolegę. Nie ma żadnych błędów, żadne kontrolki nie świecą. Auto zachowuje się normalnie, tylko te wypalanie na zimnym.
Jakie nasycenie to nie wiadomo. Kolega nie ma modułu LWPM.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2019, 21:31 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 05 lis 2014, 07:24
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wadowice [KWA]
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Witam,
problem pewnie przewinął się już niejednokrotnie, ale informacje są tak rozwalone po wielu tematach, że nie mam pojęcia jak to poskładać do kupy.
Otóż jak się pewnie domyślicie, moja Zośka (Z19DTL) ma w ostatnim czasie gorsze dni.
Kilka dni temu podczas jazdy zaczęła zapalać się przy mocniejszym wciśnięciu gazu żółta kontrolka samochodu z kluczem, a samochód wyraźnie tracił na mocy. Po odpuszczeniu gazu kontrolka gasła.
Pojawił się też dźwięk szumu, jakby uciekającego powietrza w komorze silnika. Samochód był u mechanika i okazało się, że padła uszczelka między kolektorem a turbiną. Usterka została usunięta, jednak problem zapalającej się i gasnącej kontrolki pozostał.
Wypedałowałem więc błędy i pokazał się jeden: ECN 190175. Według znalezionych przeze mnie informacji jest to błąd dpfa. Jako że do najbliższego zakładu specjalizującego się w filtrach cząstek stałych mam ponad 50km, chciałbym się upewnić co do możliwego problemu, bo szkoda tyle jechać i płacić za diagnostykę, jak się okaże, że nie trafiłem.
Wczoraj miałem do zrobienia trasę nieco ponad 50km w jedną stronę, więc postanowiłem, że może przegonię Zośkę trochę z nadzieją, że włączy się wypalanie. Jechałem więc trochę ostrzej niż zazwyczaj, jednak wypalania nie zaobserwowałem.
Okazało się jednak, że problem z kontrolką i spadkiem mocy występuje tylko przez początkowe jakieś 20km trasy. Potem wspomniana kontrolka przestaje się zapalać i samochód pracuje z normalnymi osiągami. Między jazdą do celu a powrotem przerwa wyniosła jakieś 2 godziny i w drodze powrotnej sytuacja się powtórzyła. Przez początkową część trasy przy wciskaniu gazu pojawiała się kontrolka i spadek mocy, a potem przestała i dojechałem już normalnie.
Tak jak napisałem chciałbym się upewnić, czy nie istnieją inne przyczyny wspomnianego problemu. Wiem, że dpf nie jest tani w naprawach, więc chciałbym uniknąć niepotrzebnych wydatków.
Kolejne pytanie dotyczy już stricte działań z dpfem. Wiem, że jest możliwość pozbycia się problemu przez wycięcie filtra. Jednak znalazłem kilka zakładów zajmujących się regeneracją dpfów. Zazwyczaj zakłady te deklarują się, że filtr po takim zabiegu jest jak fabrycznie nowy i nawet udzielają gwarancji na ten zabieg nawet na 2 lata bez limitu kilometrów. Koszt takiej regeneracji wynosi w okolicach 400-500zł. Fundował ktoś może swojemu dpfowi taki zabieg albo miał z takowym do czynienia? Warto? Czy lepiej od razu wyciąć i mieć spokój?
Z góry dzięki za wszelkie informacje.
Pozdrawiam
problem pewnie przewinął się już niejednokrotnie, ale informacje są tak rozwalone po wielu tematach, że nie mam pojęcia jak to poskładać do kupy.
Otóż jak się pewnie domyślicie, moja Zośka (Z19DTL) ma w ostatnim czasie gorsze dni.
Kilka dni temu podczas jazdy zaczęła zapalać się przy mocniejszym wciśnięciu gazu żółta kontrolka samochodu z kluczem, a samochód wyraźnie tracił na mocy. Po odpuszczeniu gazu kontrolka gasła.
Pojawił się też dźwięk szumu, jakby uciekającego powietrza w komorze silnika. Samochód był u mechanika i okazało się, że padła uszczelka między kolektorem a turbiną. Usterka została usunięta, jednak problem zapalającej się i gasnącej kontrolki pozostał.
Wypedałowałem więc błędy i pokazał się jeden: ECN 190175. Według znalezionych przeze mnie informacji jest to błąd dpfa. Jako że do najbliższego zakładu specjalizującego się w filtrach cząstek stałych mam ponad 50km, chciałbym się upewnić co do możliwego problemu, bo szkoda tyle jechać i płacić za diagnostykę, jak się okaże, że nie trafiłem.
Wczoraj miałem do zrobienia trasę nieco ponad 50km w jedną stronę, więc postanowiłem, że może przegonię Zośkę trochę z nadzieją, że włączy się wypalanie. Jechałem więc trochę ostrzej niż zazwyczaj, jednak wypalania nie zaobserwowałem.
Okazało się jednak, że problem z kontrolką i spadkiem mocy występuje tylko przez początkowe jakieś 20km trasy. Potem wspomniana kontrolka przestaje się zapalać i samochód pracuje z normalnymi osiągami. Między jazdą do celu a powrotem przerwa wyniosła jakieś 2 godziny i w drodze powrotnej sytuacja się powtórzyła. Przez początkową część trasy przy wciskaniu gazu pojawiała się kontrolka i spadek mocy, a potem przestała i dojechałem już normalnie.
Tak jak napisałem chciałbym się upewnić, czy nie istnieją inne przyczyny wspomnianego problemu. Wiem, że dpf nie jest tani w naprawach, więc chciałbym uniknąć niepotrzebnych wydatków.
Kolejne pytanie dotyczy już stricte działań z dpfem. Wiem, że jest możliwość pozbycia się problemu przez wycięcie filtra. Jednak znalazłem kilka zakładów zajmujących się regeneracją dpfów. Zazwyczaj zakłady te deklarują się, że filtr po takim zabiegu jest jak fabrycznie nowy i nawet udzielają gwarancji na ten zabieg nawet na 2 lata bez limitu kilometrów. Koszt takiej regeneracji wynosi w okolicach 400-500zł. Fundował ktoś może swojemu dpfowi taki zabieg albo miał z takowym do czynienia? Warto? Czy lepiej od razu wyciąć i mieć spokój?
Z góry dzięki za wszelkie informacje.
Pozdrawiam
-
- Przeglądacz
- Posty: 70
- Rejestracja: 13 cze 2018, 21:25
- Imię: Pawel
- Auto: 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Powiem ci ze ja miałem jeszcze gorzej niż ty moje autko jechało maksymalnie 80km/h po podłączeniu u mechanika pod komputer pokazało trzy błedy
1. Czujnik przed DPF
2. Czujnik na DPF (został tylko wyczyszczony)
3. Wężyki zagięte ktore były (kompóter inaczek to opisał:)
Mechanik.stwierdził po usunięciu tych usterek że trzeba dać filter do regeneracji Nie zgodziłem się kupiłem taki środek do czyszczenia DPF który wpuszcza się w miejsce czujnika na DPF koszt 35zl dodatkowo wlałem dodatek do paliwa który pomaga przepalać DPF koszt około 30zł najlepiej żebyś pojechał w trase nawet 50km przegonić auto Jak masz opcoma wł przepalanie serwisowe przed tymy zabiegami
Tutaj masz filmik jak kupowałem innej firmy
https://youtu.be/sIymwajsv4Q
Pytanie jest dlaczego doszło do zapchania DPF o ile on jest winny Jak użytkowałeś auto ? Czy jezdzisz w trasy ? Ja moim autem robie tylko 4km do pracy pomimo tgo DPF jest jak nowy Jak poczytałem na forum jal obsługiwać dpd
1. Czujnik przed DPF
2. Czujnik na DPF (został tylko wyczyszczony)
3. Wężyki zagięte ktore były (kompóter inaczek to opisał:)
Mechanik.stwierdził po usunięciu tych usterek że trzeba dać filter do regeneracji Nie zgodziłem się kupiłem taki środek do czyszczenia DPF który wpuszcza się w miejsce czujnika na DPF koszt 35zl dodatkowo wlałem dodatek do paliwa który pomaga przepalać DPF koszt około 30zł najlepiej żebyś pojechał w trase nawet 50km przegonić auto Jak masz opcoma wł przepalanie serwisowe przed tymy zabiegami
Tutaj masz filmik jak kupowałem innej firmy
https://youtu.be/sIymwajsv4Q
Pytanie jest dlaczego doszło do zapchania DPF o ile on jest winny Jak użytkowałeś auto ? Czy jezdzisz w trasy ? Ja moim autem robie tylko 4km do pracy pomimo tgo DPF jest jak nowy Jak poczytałem na forum jal obsługiwać dpd
Ostatnio zmieniony 09 mar 2019, 21:38 przez Abram2006, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 05 lis 2014, 07:24
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wadowice [KWA]
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Przyszedł mi dzisiaj ELM, więc sprawdziłem zapchanie filtra aplikacją udostępnioną tutaj na forum. Pokazała 24%, więc jeżeli dobrze rozumiem, to filtr jest w 3/4 zapchany. Spróbuję zastosować specyfik do czyszczenia, który zaproponowałeś.
Co do samego użytkowania samochodu, to większość jeżdżę po mieście i okolicznych wioskach,a raz w tygodniu z prędkością 60-80km/h jakieś 40km w jedną stronę.
Co do samego użytkowania samochodu, to większość jeżdżę po mieście i okolicznych wioskach,a raz w tygodniu z prędkością 60-80km/h jakieś 40km w jedną stronę.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
24% to jest wartość nasycenia, filtr wypala się około 90% - przynajmniej u mnie, silnik Z19DT
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 05 lis 2014, 07:24
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wadowice [KWA]
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
W takim razie byłem w błędzie i trzeba szukać problemu w innym miejscu.
Czujnik trochę kosztuje, więc wpierw chciałbym sprawdzić przewody do niego. Są jakieś szczególne miejsca, w których ulegają on uszkodzeniu? Z tego co widziałem to są one w jakiejś otulince poprowadzone, więc ciężko ocenić ewentualne uszkodzenia.
Ewentualnie zostaje mi janusz mode, czyli kupno czujnika i ewentualny zwrot, jeżeli problem nie ustąpi :p
Czujnik trochę kosztuje, więc wpierw chciałbym sprawdzić przewody do niego. Są jakieś szczególne miejsca, w których ulegają on uszkodzeniu? Z tego co widziałem to są one w jakiejś otulince poprowadzone, więc ciężko ocenić ewentualne uszkodzenia.
Ewentualnie zostaje mi janusz mode, czyli kupno czujnika i ewentualny zwrot, jeżeli problem nie ustąpi :p
Ostatnio zmieniony 12 mar 2019, 07:54 przez kwarcium, łącznie zmieniany 3 razy.
- Krzysiek SJZ
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 lis 2018, 17:16
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: SJZ
- Auto: Zafira B 1.9 CDTI Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Mam ZB 1.9 dt i od jakiegoś czasu zacząłem tankować droższego diesla na stacjach orlen - verva diesel. Umnie dpf wypalał się dokładnie przy 102% nasycenia, średnio co około 730 km. Jeżdżę głównie miasto, sporadycznie trasa. Po dwóch tankowaniach vervy diesel dzisiaj wypalil się filtr. Dokładnie zrobiłem autem 945 km od ostatniego wypalania. Miłe zaskoczenie , będę tylko lał lepszego diesla.
-
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 05 lis 2014, 07:24
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wadowice [KWA]
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Witam ponownie
Muszę się chyba zgłosić do papieża o ogłoszenie cudu, bo moja Zośka nagle ozdrowiała
Przyszedł mi ELM, więc sprawdziłem poziom zapełnienia DPFa, ale przy okazji skasowałem też błąd, który się pojawiał. W ten sam dzień jeszcze kontrolka samochodu z kluczykiem się zapalała, ale już na drugi dzień przestała i błędy też nie było Do tej pory jest spokój
Obstawiam, że może filtr się wypalił, czego nie zauważyłem
Także, póki co, alarm odwołany , bo jak to w moim zawodzie (IT) mawiają: jak coś działa to nie ruszaj
Muszę się chyba zgłosić do papieża o ogłoszenie cudu, bo moja Zośka nagle ozdrowiała
Przyszedł mi ELM, więc sprawdziłem poziom zapełnienia DPFa, ale przy okazji skasowałem też błąd, który się pojawiał. W ten sam dzień jeszcze kontrolka samochodu z kluczykiem się zapalała, ale już na drugi dzień przestała i błędy też nie było Do tej pory jest spokój
Obstawiam, że może filtr się wypalił, czego nie zauważyłem
Także, póki co, alarm odwołany , bo jak to w moim zawodzie (IT) mawiają: jak coś działa to nie ruszaj
Ostatnio zmieniony 18 mar 2019, 07:41 przez kwarcium, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli miałes zapchany filtr i święciła Ci sie kontrolka auta to uniemożliwiała wypalenie DPF-u. Zatem jesli skasowałeś błąd , zniknęła kontrolka to wówczas komputer mógł zainicjować proces wypalania filtra DPF. Tak można by po krótce wyjaśnić ów "cud"
-
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 05 lis 2014, 07:24
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wadowice [KWA]
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Właśnie błąd skasowałem, ale kontrolka nie zniknęła. Dalej się zapalała. Dopiero na drugi dzień przestała, kiedy już autko jeździło normalnie
Dobra, nie wnikam w szczegóły, tak jak napisałem, może przeoczyłem wypalanie
Dobra, nie wnikam w szczegóły, tak jak napisałem, może przeoczyłem wypalanie
Ostatnio zmieniony 19 mar 2019, 07:14 przez kwarcium, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 mar 2019, 03:48
- Imię: Jaroslaw
- Lokalizacja: Marcinowice
- Auto: Opel Zafira b 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam,
Jestem nowym użytkownikiem na forum i byc moze ten temat byl juz gdzies poruszany. Otoz od jakiegoś czasu mam problem z niedopalajacym sie dpf. Przez 3 lata auto chodzilo bez problemu, pojawil sie on z dnia na dzien. Auto ciagle wchodzi w procedure dopalania, ale nic sie nie dzieje oprócz wiekszego spalania i kupy dymu. Nasycenie filtra stale rosnie, miga komtrolka swiec zarowych. Bylem u fachowca od filtrow, wyplukal mi go chemicznie, zresetowal czujnik roznicy cisnien, ale po paruset kilometrach problem powrocil. Wyczyscilem egr, zmienilem termostat, wymienilem czujnik roznicy cisnien ( pokazuje od -1 do 5 przy mocnym przegazowaniu) , ale problem nie ustapil, filtr sie nie regeneruje. Ostatnio zauwazylem, ze podczas dopalania temperatura na obu czujnikach wacha sie ok 400 st celsjusza, z tego co wiem powinna wynosic ok 700. Moze ktos wie co moze byc przyczyna takiego niedogrzewania? Proszę o pomoc w temacie, bo mi juz sie skonczyly pomysly.
Jestem nowym użytkownikiem na forum i byc moze ten temat byl juz gdzies poruszany. Otoz od jakiegoś czasu mam problem z niedopalajacym sie dpf. Przez 3 lata auto chodzilo bez problemu, pojawil sie on z dnia na dzien. Auto ciagle wchodzi w procedure dopalania, ale nic sie nie dzieje oprócz wiekszego spalania i kupy dymu. Nasycenie filtra stale rosnie, miga komtrolka swiec zarowych. Bylem u fachowca od filtrow, wyplukal mi go chemicznie, zresetowal czujnik roznicy cisnien, ale po paruset kilometrach problem powrocil. Wyczyscilem egr, zmienilem termostat, wymienilem czujnik roznicy cisnien ( pokazuje od -1 do 5 przy mocnym przegazowaniu) , ale problem nie ustapil, filtr sie nie regeneruje. Ostatnio zauwazylem, ze podczas dopalania temperatura na obu czujnikach wacha sie ok 400 st celsjusza, z tego co wiem powinna wynosic ok 700. Moze ktos wie co moze byc przyczyna takiego niedogrzewania? Proszę o pomoc w temacie, bo mi juz sie skonczyly pomysly.