[A] - Szorstki23 - 2.0 OPC, 192 KM, 2002
Kolejna aktualizacja losów Zafirki:
Niestety zaniedbałem prace przy Zośce przez sprawy służbowe(kurs 6 tygodni dał mi w kość). Ale też coś tam udało się w między czasie zrobić:
1. Zamiast downpipe 2,5" wpadła nowy downpipe 3" od rm motrs.
2. W sobotę wymieniłem cały komplet hamulcy w aucie, stare dwa zaciski z lewej strony auta padły. Zacisk z przodu zablokował mi się tak że spaliłem tarczę, a zauważyłem to dopiero po powrocie do domu jak wysiadłem z auta, natomiast
tylny zacisk od jakiegoś czasu nie odbijał. Z dawcy Zafiry A GSI zaciski i jarzma oddałem w ręce Grzenia i wróciły do mnie pięknie polakierowane.(Wielkie dzięki Grześkowi za profesjonalna robotę ) Z przodu wpadły tarcze Ate PowerDisc i klocki ATE, z tyłu zaś komplet Zimmermann.
3. Z przodu jedna z żarówek Osram Night Braker odmówiła posłuszeństwa, zamiast nich włożyłem komplet Philips white vision h7.
4. Udało mi się tez kupić w fajnych pieniądzach ostatni tłumik Remusa, muszę tylko przyspawać nowe łączenie, bo stare podało się rdzy
5. Licznik z Zafiry zyskał nowe obudowę z ramki chromowanymi z Anglika.
6. Obudowa zegarów i reszta gratów z tunelu środkowego wróciła z odnowienia, efekt jak dla mnie bardzo zadowalający.
7. Niestety rozstałem się z felgami 18" Ronal, ale mam już na oku coś innego i inny pomysł na malowanie.
8. Zafirka od niedawna gada też po polsku , skorzystałem z oferty klubowicza i zmieniłem język w komputerze pokładowym na polski.
Jak widać cały czas do przodu z dłubaniem i dopieszczaniem auta. Następnym razem wrzucę więcej fotek, niestety z braku czasu zapomina się cyknąć fotkę.
Niestety zaniedbałem prace przy Zośce przez sprawy służbowe(kurs 6 tygodni dał mi w kość). Ale też coś tam udało się w między czasie zrobić:
1. Zamiast downpipe 2,5" wpadła nowy downpipe 3" od rm motrs.
2. W sobotę wymieniłem cały komplet hamulcy w aucie, stare dwa zaciski z lewej strony auta padły. Zacisk z przodu zablokował mi się tak że spaliłem tarczę, a zauważyłem to dopiero po powrocie do domu jak wysiadłem z auta, natomiast
tylny zacisk od jakiegoś czasu nie odbijał. Z dawcy Zafiry A GSI zaciski i jarzma oddałem w ręce Grzenia i wróciły do mnie pięknie polakierowane.(Wielkie dzięki Grześkowi za profesjonalna robotę ) Z przodu wpadły tarcze Ate PowerDisc i klocki ATE, z tyłu zaś komplet Zimmermann.
3. Z przodu jedna z żarówek Osram Night Braker odmówiła posłuszeństwa, zamiast nich włożyłem komplet Philips white vision h7.
4. Udało mi się tez kupić w fajnych pieniądzach ostatni tłumik Remusa, muszę tylko przyspawać nowe łączenie, bo stare podało się rdzy
5. Licznik z Zafiry zyskał nowe obudowę z ramki chromowanymi z Anglika.
6. Obudowa zegarów i reszta gratów z tunelu środkowego wróciła z odnowienia, efekt jak dla mnie bardzo zadowalający.
7. Niestety rozstałem się z felgami 18" Ronal, ale mam już na oku coś innego i inny pomysł na malowanie.
8. Zafirka od niedawna gada też po polsku , skorzystałem z oferty klubowicza i zmieniłem język w komputerze pokładowym na polski.
Jak widać cały czas do przodu z dłubaniem i dopieszczaniem auta. Następnym razem wrzucę więcej fotek, niestety z braku czasu zapomina się cyknąć fotkę.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2019, 09:39 przez Skasowany użytkownik 21943, łącznie zmieniany 3 razy.
- Adam88
- Bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 20 lis 2018, 19:52
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Opel Zafira 1.6 Pb/LPG
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
- Gender:
- Kontakt:
A to fajna sprawa, muszę też się rozejrzeć za jakąś firmą odnośnie odnowy.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2019, 09:43 przez Adam88, łącznie zmieniany 1 raz.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
No Sławek idziesz na całego
Hej po dłuższej przerwie, odświeżam temat bo zarasta pajęczynami.
Zośka dalej w rodzinie i dzielnie wozi moje cztery litery oraz żonę i dwójkę dzieci.
Sporo działo się od ostatniego postu, w wielkim skrócie napisze żeby nie rozpisywać się za bardzo.
1.Zośka dostała nowy domek i miejsce dla moich prac przy autkach.
2. Zośka dostała nowe buty na lato i zimę. Na lato zostały 18 " odnowione przez Grześka plus opony Uniroyal Rainsport 3, na zimę 17" z nowymi oponami Kleber Krisalp HP3 225/45/17. Po zimie felgi 17" jadą do Grześka na malowanie, nowy kolor już wybrany.
3. Zośka dostała nowe zawieszenie przód i tył, z przodu gwint MTS-technik Black Gold Edition tył natomiast amortyzatory z tego kompletu a sprężyny Vogtland oraz nowy drążek kierowniczy z lewej strony. Po montażu wszystkich elementów została zrobiona geometria i ustawione kąty z przodu.
4. Zośka już ma wydech pełen przelot, zbudowany na podzespołach z firmy https://rm-motors.pl/index.php. Downpie 3 cale, środkowy i ostatni tłumik 2,5 cala. Jest ciszej jak poprzednim tłumiku. Downpie dodatkowo został owinięty bazaltową taśmą termoizolacyjną.
5. Zośka dostała nowa cewkę Bosha, nowe świece NGK IRIDIUM BKR6EIX 6418, nowy filtr powietrza Mann, nowy olej Liqui Moly Molygen 5w50, nowy filtr oleju Mann, nowy filtr kabinowy(przy okazji czyszczenie odpływu), nowy rozrząd Gates z pompą wody, nowy płyn chłodniczy. Instalacja gazowa przeszła duży serwis: wymiana wtrysków na nowe, nowe filtry oraz wymianę komputera instalacji lpg na nowy.
6. Auto szykuje powoli do strojenia, graty już mam wszystkie w garażu tj. pompa paliwa LEH, wtryski LEH, przepływka LEH wbudowana w obudowę filtra powietrza, nową turbinę LEH(podziękowania dla Ryby za ogarnięcie turbo z Perun Turbo), większy łapacz powietrza zaadaptowany z vectry c 2.2 oraz poprawiony dolot. Turbo już jest zamontowane, reszta czeka na chwilę wolnego i strojenie w Ecu Majster.
7. Zośka zyskała bardzo godnych rywali w pobliżu, całość prac przy autach wykonana przeze mnie i mojego brata. Grono nowych przyjaciół powiększa się i coraz więcej aut trafia do naszego garażu, są mnie lub więcej zmodyfikowane mechanicznie.
Historia jednak nie ma dobrego happy endu, bo jakiś skurczybyk na parkingu P+R, gdzie zostawiam auto jak jadę pociągiem do pracy do Warszawy uderzył w lewy narożnik auta. Gość uciekł, policja nie może znaleźć sprawcy bo monitoring kiepskiej jakości. Powstałe szkody na moimi aucie: zarysowany lewy błotnik, pęknięta lewa lampa i pęknięty zderzak. Zośka dostała odnowione lampy z polifta lekko przyciemnione, reszta uszkodzeń ogarnięta zostanie jak lakiernik znajdzie dla nas miejsce.
Pozdrawiam wszystkich klubowiczów i do usłyszenia.
Zośka dalej w rodzinie i dzielnie wozi moje cztery litery oraz żonę i dwójkę dzieci.
Sporo działo się od ostatniego postu, w wielkim skrócie napisze żeby nie rozpisywać się za bardzo.
1.Zośka dostała nowy domek i miejsce dla moich prac przy autkach.
2. Zośka dostała nowe buty na lato i zimę. Na lato zostały 18 " odnowione przez Grześka plus opony Uniroyal Rainsport 3, na zimę 17" z nowymi oponami Kleber Krisalp HP3 225/45/17. Po zimie felgi 17" jadą do Grześka na malowanie, nowy kolor już wybrany.
3. Zośka dostała nowe zawieszenie przód i tył, z przodu gwint MTS-technik Black Gold Edition tył natomiast amortyzatory z tego kompletu a sprężyny Vogtland oraz nowy drążek kierowniczy z lewej strony. Po montażu wszystkich elementów została zrobiona geometria i ustawione kąty z przodu.
4. Zośka już ma wydech pełen przelot, zbudowany na podzespołach z firmy https://rm-motors.pl/index.php. Downpie 3 cale, środkowy i ostatni tłumik 2,5 cala. Jest ciszej jak poprzednim tłumiku. Downpie dodatkowo został owinięty bazaltową taśmą termoizolacyjną.
5. Zośka dostała nowa cewkę Bosha, nowe świece NGK IRIDIUM BKR6EIX 6418, nowy filtr powietrza Mann, nowy olej Liqui Moly Molygen 5w50, nowy filtr oleju Mann, nowy filtr kabinowy(przy okazji czyszczenie odpływu), nowy rozrząd Gates z pompą wody, nowy płyn chłodniczy. Instalacja gazowa przeszła duży serwis: wymiana wtrysków na nowe, nowe filtry oraz wymianę komputera instalacji lpg na nowy.
6. Auto szykuje powoli do strojenia, graty już mam wszystkie w garażu tj. pompa paliwa LEH, wtryski LEH, przepływka LEH wbudowana w obudowę filtra powietrza, nową turbinę LEH(podziękowania dla Ryby za ogarnięcie turbo z Perun Turbo), większy łapacz powietrza zaadaptowany z vectry c 2.2 oraz poprawiony dolot. Turbo już jest zamontowane, reszta czeka na chwilę wolnego i strojenie w Ecu Majster.
7. Zośka zyskała bardzo godnych rywali w pobliżu, całość prac przy autach wykonana przeze mnie i mojego brata. Grono nowych przyjaciół powiększa się i coraz więcej aut trafia do naszego garażu, są mnie lub więcej zmodyfikowane mechanicznie.
Historia jednak nie ma dobrego happy endu, bo jakiś skurczybyk na parkingu P+R, gdzie zostawiam auto jak jadę pociągiem do pracy do Warszawy uderzył w lewy narożnik auta. Gość uciekł, policja nie może znaleźć sprawcy bo monitoring kiepskiej jakości. Powstałe szkody na moimi aucie: zarysowany lewy błotnik, pęknięta lewa lampa i pęknięty zderzak. Zośka dostała odnowione lampy z polifta lekko przyciemnione, reszta uszkodzeń ogarnięta zostanie jak lakiernik znajdzie dla nas miejsce.
Pozdrawiam wszystkich klubowiczów i do usłyszenia.
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2474
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Wow. Dużo się dzieje u Ciebie. Zośka jak zwykle zadbana i zaopiekowana.
Konkurencja też zacna.
No i te zostawianie samochodu na parkingu to jakaś masakra. Mi też ktoś uszkodził zderzak z przodu, oczywiście sprawcy ani widu ani słychu. Normalnie łeb bym upier..ł przy samym tyłku.
Konkurencja też zacna.
No i te zostawianie samochodu na parkingu to jakaś masakra. Mi też ktoś uszkodził zderzak z przodu, oczywiście sprawcy ani widu ani słychu. Normalnie łeb bym upier..ł przy samym tyłku.
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Powiem Ci ze ostro zaszalałeś ale to na duzy plus ...takie prace to ja lubie i Zosia pewnie tez szacun
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
Witam odświeżam post, bo dawno nic nie pisałem. Zośka dalej w rodzinie, ale mało brakowało aby skończyła na złomie.
1. w Wigilię 2019 podczas powrotu z żoną i dziećmi od teściów na drodze krajowej 63 podczas pokonywania zakrętu wpadłem autem w wyrwę pod kałużą głębokości około 50 cm. Uszkodziłem dwie opony i dwie felgi z prawej strony auta, jedna wystrzeliła. Zwrotnica i półośka także ucierpiały oraz próg w którym powstała ogromna dziura.
Po walce z ubezpieczalnia i zarządcą drogi udało uzyskać się odszkodowanie.
2. Zośka dostała nową chłodnicę klimatyzacji, stara rozszczelniłą się ze starości. Klimatyzację sprawdzono pod względem szczelności, następnie wtłoczono nowy czynnik. Całość chłodzi super.
3. W aucie odezwał się przegub wewnętrzny lewy, zakupiłem nową całą półoś i wymieniłem.
4. Zośka dostała nowy icek centralny wlot/wylot 2,5 cala oraz całe orurowanie też 2,5 cala. Dodatkowo wymieniono większość węzy wodnych na silikonowe.
5. Zośka na dwa tygodnie trafiła do lakiernika. Wstawiono nowe dwie reperaturki błotników przednich, reperaturki progów, tylne drzwi zamontowano z anglika bo stare zjadła rdza. Wszytskie ogniska korozji pod listwami itp zostały wypiaskowane, następnie zabezpieczone antykorozyjnie.
Auto zostało polakierowane prawie całe bez dachu, zderzaków, klapy tył i dokładek progów. Spód auta został zabezpieczony barankiem a wszystkie profile zamknięte fluidolem. Zamontowane zostały nowe ślizgi zderzaka przód.
6. Auto po powrocie dostało nowy olej Millers 5w50, filtr oleju Mann, filtr powietrza Bosh, nowy oring czujnika poziomu oleju, nowa uszczelkę dolnej miski, nową pompkę spryskiwaczy szyb, nową śrubę spływu oleju z turbiny. Wymieniłem filtr kabinowy na nowy oraz wyczyściłem wnękę filtra. W końcu też zmieniłem koła zimowe na wersje lato.
W aucie zostało przykleić nakładki progów, umyć i można zrobić sesję. Środek auta jak tylko zrobi się ciepło wypiorę a później biorę się za montaż ostatnich gratów i trzeba Zośkę wystroić.
Pozdrawiam klubowiczów i do zobaczenia na drodze.
1. w Wigilię 2019 podczas powrotu z żoną i dziećmi od teściów na drodze krajowej 63 podczas pokonywania zakrętu wpadłem autem w wyrwę pod kałużą głębokości około 50 cm. Uszkodziłem dwie opony i dwie felgi z prawej strony auta, jedna wystrzeliła. Zwrotnica i półośka także ucierpiały oraz próg w którym powstała ogromna dziura.
Po walce z ubezpieczalnia i zarządcą drogi udało uzyskać się odszkodowanie.
2. Zośka dostała nową chłodnicę klimatyzacji, stara rozszczelniłą się ze starości. Klimatyzację sprawdzono pod względem szczelności, następnie wtłoczono nowy czynnik. Całość chłodzi super.
3. W aucie odezwał się przegub wewnętrzny lewy, zakupiłem nową całą półoś i wymieniłem.
4. Zośka dostała nowy icek centralny wlot/wylot 2,5 cala oraz całe orurowanie też 2,5 cala. Dodatkowo wymieniono większość węzy wodnych na silikonowe.
5. Zośka na dwa tygodnie trafiła do lakiernika. Wstawiono nowe dwie reperaturki błotników przednich, reperaturki progów, tylne drzwi zamontowano z anglika bo stare zjadła rdza. Wszytskie ogniska korozji pod listwami itp zostały wypiaskowane, następnie zabezpieczone antykorozyjnie.
Auto zostało polakierowane prawie całe bez dachu, zderzaków, klapy tył i dokładek progów. Spód auta został zabezpieczony barankiem a wszystkie profile zamknięte fluidolem. Zamontowane zostały nowe ślizgi zderzaka przód.
6. Auto po powrocie dostało nowy olej Millers 5w50, filtr oleju Mann, filtr powietrza Bosh, nowy oring czujnika poziomu oleju, nowa uszczelkę dolnej miski, nową pompkę spryskiwaczy szyb, nową śrubę spływu oleju z turbiny. Wymieniłem filtr kabinowy na nowy oraz wyczyściłem wnękę filtra. W końcu też zmieniłem koła zimowe na wersje lato.
W aucie zostało przykleić nakładki progów, umyć i można zrobić sesję. Środek auta jak tylko zrobi się ciepło wypiorę a później biorę się za montaż ostatnich gratów i trzeba Zośkę wystroić.
Pozdrawiam klubowiczów i do zobaczenia na drodze.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2020, 16:26 przez Skasowany użytkownik 21943, łącznie zmieniany 1 raz.