KOMPUTER POKŁADOWY

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
TUX

#211 Post autor: TUX »

sQcha pisze:Tak samo :/
m.in. dlatego w Viki praktycznie już prawie nie mam wyświetlacza - i mieć nie będę :P

W Zośce też już 1 linia mi padla - jak już nie da się czytać wtedy pewnie komuś zapłacę i "wymienię" - sam się bawić w to nie będę :D

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#212 Post autor: dzarko »

Są firmy które to naprawiają. Można odesłać wyświetlacz i odebrać jak nowy. Cena to 45-60 zeta.
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#213 Post autor: MieHor »

dzarko, możesz skorzystać z usług tej firmy: http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... cdprob.htm

Jaki masz wyświetlacz - TID czy MID? Jeśli pierwszy to na PW

gonzo1422

#214 Post autor: gonzo1422 »

witam.
mam lekki problem ze swoim oplem, mianowicie podczas pobytu na wakacjach (tereny górzyste) zaczęły się problemy z Zofią. Na początku zaczęła szwankować temp. silnika . Podczas kolejnej wycieczki na nawet ostrych podjazdach (jak to włoskie góry) temp. nagle , ale to nagle skoczyła do 100stopni .... I samochodzik po tym bardzo długo dochodził do swojej temp. Następnie z komputerkiem dzieją się różne rzeczy typu . zapalają się kontrolki same między obrotomierzem a prędkościomierzem ( sam. z kluczykiem , kontrolka od długich ) hmm CD samo się wysuwa , grajek sam się podgłasza / ścisza . i to chyba tyle z denerwujących irytujących mankamentów. Jak ktoś ma pomysł to prosze pisać jak to zlikwidować. AAaa i czasem jak redukowałem bieg i dużo gazu to tak jakby zakasłał przydusił stracił moc i dopiero szedł.

miłego dnia

darkp1

#215 Post autor: darkp1 »

Na początek z czytaj błędy, skoro kontrolka się zapaliła, to coś tam musiało się dziać.

ZAKROPIOLO

#216 Post autor: ZAKROPIOLO »

A moim zdaniem, co do temperatury silnika, 100 st.C w samochodzie w lato po górach to nie jest tragedia, zauważ, że czerwone (czytaj niebezpieczne) pole zaczyna się grubo za 100-ką)

gonzo1422

#217 Post autor: gonzo1422 »

to wiem że autko mogło być troche przeciążone ale to chyba nie jest normalne że w kilkadziesiąt sekund temp. skacze o 15stopni ? ?
jak te błędy szczytać:(? (laik jestem bardzo )

darkp1

#218 Post autor: darkp1 »

Jechać na komputer do jakiegoś elektronika, chyba że ktoś w Twojej okolicy ma.

ZAKROPIOLO

#219 Post autor: ZAKROPIOLO »

gonzo1422 polecam informacje zawarte już na tym forum http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3051, ...jak to może skakać, co, komu i dlaczego...

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#220 Post autor: rzadki »

gonzo1422 pisze:grajek sam się podgłasza / ścisza
a może masz ustawione że wraz ze wzrostem prędkości radio się samo podgłaśnia ;) w "Sam naprawiam..." jest o tym, ja z pamięci nie pamiętam jak się to aktywuje i dezaktywuje.
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

sQcha

#221 Post autor: sQcha »

Ewidentnie gdzieś, coś zwiera w konsoli środkowej i ten skok temperatury mógł być tylko na wskaźniku. Po pierwsze trzeba się podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy oraz przetestować wskaźniki.

Anony Mous

#222 Post autor: Anony Mous »

Witam.

Zakładam ten temat bo mam dość dziwne uczucie że MID w mojej zosi okłamuje.
Zosię kupiłem tydzień temu a od ok 4 dni mam naprawiony wyświetlacz (gość przełożył bebechy od mid-a z omegi i przylutował kostkę z pamięcią.). Czy może elektronika w omedze jest inna ??
Ale problem polega na tym ze zrobiłem ok 90 km w tym ok połowy w trasie i średnią mam ponad 10 l/100km !! :shock: Chwilowe też mnie zadziwia bo ciężko zejść poniżej 10l a przy nawet delikatnym przyśpieszaniu mam ok 20 l/100km !! Na jałowym mam ok 2l/h, a jałowy ale podczas przemieszczania się rośnie od 5 do ok 12 l/100km.
Co może być nie tak ?? Kod programu to 003 więc niby ok. Gadałem z gościem co mi naprawiał mid-a że ma jakiś program ale od DTH i może mi wgrać (ale musiałbym znów wyjąć MID-a). Patrzył i ten jego program od mojego się różni. Czy warto ??

Moja poprzednia astra f 1.6 16V mniej pokazywała w tych sytuacjach :shock:

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#223 Post autor: MieHor »

celius, dobierając inny MID niezbędne jest sprawdzenie kodu 2 literowego (znajduje się na obudowie z tyłu MID'a) - musi być taki sam, wówczas przelutowanie epromu daje pożądany efekt, w innym przypadku może być tak piszesz

Anony Mous

#224 Post autor: Anony Mous »

MieHor pisze:celius, dobierając inny MID niezbędne jest sprawdzenie kodu 2 literowego (znajduje się na obudowie z tyłu MID'a) - musi być taki sam, wówczas przelutowanie epromu daje pożądany efekt, w innym przypadku może być tak piszesz
Czyli wychodzi na to że gość musi mi przełożyć całą elektronikę z mojego oryginalnego MID-a. W tygodniu go wyjmę i podjadę do niego.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#225 Post autor: MieHor »

Jeśli wcześniej mimo braku iluś tam pikseli wskazania MID'a były poprawne, a teraz po przelutowaniu Twojego epromu do innego MID'a efekty są inne niż oczekiwałeś, to myślę, że Twoja diagnoza jest prawidłowa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”