Problem z pierwszym odpaleniem auta - przyczyny i naprawa
Moderator: Sebu$
-
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
Ok więc sytuacja "diagnostyczna" wygląda tak:
06:20:36.730 Zarejestrowane usterki
P1660 --- Zawór odciecia doplywu paliwa
P1345 --- Pompa wtryskowa
P0115 --- Czujnik temperatury silnika
P1335 --- Pompa wtryskowa
P0725 --- Uszkodzenie w ukladzie wejscia obrotów silnika
P0400 --- Zaklócenia przeplywu spalin w ukladzie recyrkulacji EGR
P1220 --- Czas wtrysku
P1635 --- Przekaznik świec zarowych
06:21:51.737 Kasowanie usterek
Poza dwoma ostatnimi pozycjami reszta to błędy wynikające z prób odpalenia plakiem i kombinowania przy odpowietrzaniu. Np odłączony czujnik temperatury silnika czy ten od EGRa.
06:25:12.358 Odczyt kodów usterek
06:25:12.564 Zarejestrowane usterki
P1220 --- Czas wtrysku
P1635 --- Przekaznik swiec zarowych
Po kolejnym kasowaniu i odczycie został błąd "czas wtrysku".
06:20:36.730 Zarejestrowane usterki
P1660 --- Zawór odciecia doplywu paliwa
P1345 --- Pompa wtryskowa
P0115 --- Czujnik temperatury silnika
P1335 --- Pompa wtryskowa
P0725 --- Uszkodzenie w ukladzie wejscia obrotów silnika
P0400 --- Zaklócenia przeplywu spalin w ukladzie recyrkulacji EGR
P1220 --- Czas wtrysku
P1635 --- Przekaznik świec zarowych
06:21:51.737 Kasowanie usterek
Poza dwoma ostatnimi pozycjami reszta to błędy wynikające z prób odpalenia plakiem i kombinowania przy odpowietrzaniu. Np odłączony czujnik temperatury silnika czy ten od EGRa.
06:25:12.358 Odczyt kodów usterek
06:25:12.564 Zarejestrowane usterki
P1220 --- Czas wtrysku
P1635 --- Przekaznik swiec zarowych
Po kolejnym kasowaniu i odczycie został błąd "czas wtrysku".
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Pierwsze naprawiamy:
P0725 --- Uszkodzenie w ukladzie wejscia obrotów silnika (czujnik obrotu wału)
Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej.Jak go wymienimy to zniknie błąd:
P1335 --- Pompa wtryskowa, czujnik obrotów wałka w pompie zły sygnał ale ten sygnał to pochodny od błędu P0725.
Błąd P1220:
P1220 "czas wtrysku - wysoki/niski przepływ".
Może być tak.
- Dajemy gazu, wysokie obroty, a w takich warunkach trawersy przepuszczają i wywala p1220.
- P1220 ma związek z wtryskiwaczami. ale powodów może być wiele,mało paliwa w baku,nieszczelność na trawersach.
- Błąd P1220 też wiąże sie z poważnym błędem pompy!!
- Przestawiacz kąta wtrysku!! .Mógł on powstać po długotrwałym odpalaniu na sucho!!
- Lub zatarł sie nastawnik kąta wtrysku w pompie.
- Czasami ten błąd wyskakuje przy zapowietrzaniu układu lub zapchanym filtrze palia!! Ale to najlepsza opcja.
A teraz coś od opla
Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy wykonywać z zachowaniem dużej czystości i ostrożności. Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenia pompy paliwowej. Z tego powodu nie wolno dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa.
Podstawa to:
Sprawdzic : zawartość prawidłowego rodzaju paliwa w zbiorniku
Sprawdzic : czy nie ma przecieków w odnośnym systemie
Sprawdzić : podłączone przewody i rurki pod kątem przełamań, uszkodzeń, itd.
Sprawdzić : Miejsca pęknięcia / ślady przetarcia na przewodach paliwowych lub wtryskowych
Sprawdzic : złącza przewodów paliwowych (szybkozłącza).
Sprawdzic : czy są wycieki w przewodach paliwowych.
Sprawdzic : stan mocowań trójników przelewów.
Sprawdzic : uszczelki przewodów paliwowych wlotowych i powrotnych przy pompie wtryskowej.
(używać wyłącznie uszczelek zatwierdzonych przez producenta pojazdu)
Sprawdzic siły dokręcenia śrub.
Sprawdzic poprawności mocowania złączy i uszczelnień
Sprawdzic filtra paliwa
Zatkanie, wycieki, powietrze lub woda w systemie paliwowym
Wskazówka:
Odpowietrzyć układ paliwowy za pomocą KM-948 i odpowiednich reduktorów.
Gdy zostanie rozpoznany kod usterki P1220-1-:
oraz/lub
Gdy zostanie rozpoznany kod usterki P1345-1-:
Włączyć silnik porównać poniższe parametry listy danych:
Prędkość pompy
Prędkość silnika
Wskazówka:
Porównać parametry listy danych z całym osiągalnym zakresem prędkości obrotowej silnika.
Czy obroty pompy równe są połowie obrotów silnika?
Kontrola zmniejszania się ciśnienia w prowadnicach poprzecznych.
Odłączyć przewód od zaworu wtryskowego prowadnicy poprzecznej
Podłączyć pompę podciśnieniową MKM-667 do:
Zaworu wtryskowego prowadnicy poprzecznej.
Użyć pompy podciśnieniowej MKM-667 do wytworzenia podciśnienia w zakresie -30 KPa ( -0,3 bar) a -70 KPa ( -0,7 bar).
Dokonać pomiaru przy prowadnicach poprzecznych.
Urządzenie pompa MKM-667 można taką samemu wykonać za grosze.
Nieszczelności układu paliwowego to:
Zawór wtryskowy prowadnicy poprzecznej (Uszczelniacze trawerzów).
lub
Dysze wtryskowe wtryskiwaczy.
Ważne:
Podczas tego testu spełnione muszą być następujące warunki:
Porównaj parametry listy danych z całym osiągalnym zakresem prędkości obrotowej silnika.
Porównać poniższe parametry listy danych:
Tester diagnostyczny parametr listy danych
Rzeczywisty początek wtrysku
1
Tester diagnostyczny parametr listy danych
Pożądany początek wtrysku
Wskazówka:
Wykonać jazdę próbną na dłuższym dystansie zmieniając poziom obciążenia.
Czy porównanie parametrów listy danych wskazuje na niedopuszczalne odchylenie w dłuższym czasie?
2
Wyświetlacz testera Początek dostawy :Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 20 ... 25 °OWK
3
Wyświetlacz testera Pożądany początek wtrysku :Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 3 ... 6 °OWK
4
Wyświetlacz testera Rzeczywisty początek wtrysku : Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 2,8 ... 6,2 °OWK
Wskazówka:
Wartość nominalna i obecna muszą być zgodne
5
Wyświetlacz testera Pożądana masa paliwa : Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw
6
Wyświetlacz testera Masa paliwa :Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw
tak opisuje to opel .
Może trochę pomogłem.
P0725 --- Uszkodzenie w ukladzie wejscia obrotów silnika (czujnik obrotu wału)
Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej.Jak go wymienimy to zniknie błąd:
P1335 --- Pompa wtryskowa, czujnik obrotów wałka w pompie zły sygnał ale ten sygnał to pochodny od błędu P0725.
Błąd P1220:
P1220 "czas wtrysku - wysoki/niski przepływ".
Może być tak.
- Dajemy gazu, wysokie obroty, a w takich warunkach trawersy przepuszczają i wywala p1220.
- P1220 ma związek z wtryskiwaczami. ale powodów może być wiele,mało paliwa w baku,nieszczelność na trawersach.
- Błąd P1220 też wiąże sie z poważnym błędem pompy!!
- Przestawiacz kąta wtrysku!! .Mógł on powstać po długotrwałym odpalaniu na sucho!!
- Lub zatarł sie nastawnik kąta wtrysku w pompie.
- Czasami ten błąd wyskakuje przy zapowietrzaniu układu lub zapchanym filtrze palia!! Ale to najlepsza opcja.
A teraz coś od opla
Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy wykonywać z zachowaniem dużej czystości i ostrożności. Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenia pompy paliwowej. Z tego powodu nie wolno dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa.
Podstawa to:
Sprawdzic : zawartość prawidłowego rodzaju paliwa w zbiorniku
Sprawdzic : czy nie ma przecieków w odnośnym systemie
Sprawdzić : podłączone przewody i rurki pod kątem przełamań, uszkodzeń, itd.
Sprawdzić : Miejsca pęknięcia / ślady przetarcia na przewodach paliwowych lub wtryskowych
Sprawdzic : złącza przewodów paliwowych (szybkozłącza).
Sprawdzic : czy są wycieki w przewodach paliwowych.
Sprawdzic : stan mocowań trójników przelewów.
Sprawdzic : uszczelki przewodów paliwowych wlotowych i powrotnych przy pompie wtryskowej.
(używać wyłącznie uszczelek zatwierdzonych przez producenta pojazdu)
Sprawdzic siły dokręcenia śrub.
Sprawdzic poprawności mocowania złączy i uszczelnień
Sprawdzic filtra paliwa
Zatkanie, wycieki, powietrze lub woda w systemie paliwowym
Wskazówka:
Odpowietrzyć układ paliwowy za pomocą KM-948 i odpowiednich reduktorów.
Gdy zostanie rozpoznany kod usterki P1220-1-:
oraz/lub
Gdy zostanie rozpoznany kod usterki P1345-1-:
Włączyć silnik porównać poniższe parametry listy danych:
Prędkość pompy
Prędkość silnika
Wskazówka:
Porównać parametry listy danych z całym osiągalnym zakresem prędkości obrotowej silnika.
Czy obroty pompy równe są połowie obrotów silnika?
Kontrola zmniejszania się ciśnienia w prowadnicach poprzecznych.
Odłączyć przewód od zaworu wtryskowego prowadnicy poprzecznej
Podłączyć pompę podciśnieniową MKM-667 do:
Zaworu wtryskowego prowadnicy poprzecznej.
Użyć pompy podciśnieniowej MKM-667 do wytworzenia podciśnienia w zakresie -30 KPa ( -0,3 bar) a -70 KPa ( -0,7 bar).
Dokonać pomiaru przy prowadnicach poprzecznych.
Urządzenie pompa MKM-667 można taką samemu wykonać za grosze.
Nieszczelności układu paliwowego to:
Zawór wtryskowy prowadnicy poprzecznej (Uszczelniacze trawerzów).
lub
Dysze wtryskowe wtryskiwaczy.
Ważne:
Podczas tego testu spełnione muszą być następujące warunki:
Porównaj parametry listy danych z całym osiągalnym zakresem prędkości obrotowej silnika.
Porównać poniższe parametry listy danych:
Tester diagnostyczny parametr listy danych
Rzeczywisty początek wtrysku
1
Tester diagnostyczny parametr listy danych
Pożądany początek wtrysku
Wskazówka:
Wykonać jazdę próbną na dłuższym dystansie zmieniając poziom obciążenia.
Czy porównanie parametrów listy danych wskazuje na niedopuszczalne odchylenie w dłuższym czasie?
2
Wyświetlacz testera Początek dostawy :Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 20 ... 25 °OWK
3
Wyświetlacz testera Pożądany początek wtrysku :Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 3 ... 6 °OWK
4
Wyświetlacz testera Rzeczywisty początek wtrysku : Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 2,8 ... 6,2 °OWK
Wskazówka:
Wartość nominalna i obecna muszą być zgodne
5
Wyświetlacz testera Pożądana masa paliwa : Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw
6
Wyświetlacz testera Masa paliwa :Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw
tak opisuje to opel .
Może trochę pomogłem.
-
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
Czyli na mój chłopski rozum - pompa do wymiany - używana taka jak moja na alledrogo koszt około 250 PLNów więc na pewno znacznie mniej niż oddanie w tej sytuacji auta do warsztatu... Pewnosć, że to załatwi sprawę.. hmm 50%?
Czujnik wału wymieniony wcześniej. Tak więc wychodzi na to, że najbardziej prawdopodobne to problem jednak z pompą ale - praca na sucho - walcząc z odpowietrzeniem, odpalając i trzymając silnik na plaku mimo wszytko pompa na sucho nie pracuje bo ciągnie paliwo i je wypluwa...
Auto odpala aktualnie bez problemów, do momentu kiedy nie dodam gazu nie zapala się check, na wolnych obrotach wydaje się, że pracuje OK. Po dodaniu gazu lub próbie ruszenia zapala checka i zaczyna pracowac nierówno. Klekocze i jest słaby jak w trybie awaryjnym a może nawet słabszy.
Zastanawia mnie jeszcze ten błąd powiązany z przekażnikiem świec. Teraz przemawia przeze mnie optymista x 100 - czy możliwe, że problem może pochodzić z niepracujacej jednej ze świec?
Analizująć to co napisałeś, wychodzi na to, że bez kompa z sensownym oprogramowaniem i interfejsem nie dam rady sprawdzić tych wszystkich parametrów pracy pompy i silnika. Czyli prostrzym i z założenia tańszym wyjściem była by wymiana pompy plus ewentualnie przekaźnika/sterownika świec i samych świec.
Aaaaaaa dlaczego nie moge miec kiedys autka które będzie po prostu jeździło przez kilka lat... :O
Czujnik wału wymieniony wcześniej. Tak więc wychodzi na to, że najbardziej prawdopodobne to problem jednak z pompą ale - praca na sucho - walcząc z odpowietrzeniem, odpalając i trzymając silnik na plaku mimo wszytko pompa na sucho nie pracuje bo ciągnie paliwo i je wypluwa...
Auto odpala aktualnie bez problemów, do momentu kiedy nie dodam gazu nie zapala się check, na wolnych obrotach wydaje się, że pracuje OK. Po dodaniu gazu lub próbie ruszenia zapala checka i zaczyna pracowac nierówno. Klekocze i jest słaby jak w trybie awaryjnym a może nawet słabszy.
Zastanawia mnie jeszcze ten błąd powiązany z przekażnikiem świec. Teraz przemawia przeze mnie optymista x 100 - czy możliwe, że problem może pochodzić z niepracujacej jednej ze świec?
Analizująć to co napisałeś, wychodzi na to, że bez kompa z sensownym oprogramowaniem i interfejsem nie dam rady sprawdzić tych wszystkich parametrów pracy pompy i silnika. Czyli prostrzym i z założenia tańszym wyjściem była by wymiana pompy plus ewentualnie przekaźnika/sterownika świec i samych świec.
Aaaaaaa dlaczego nie moge miec kiedys autka które będzie po prostu jeździło przez kilka lat... :O
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Polecam do twojego autka opcoma i wszystko jasne.
Jak by nie grzała jedna czy dwie świece to uruchomienie było by utrudnione ale by zapalił troszke przykopcił pokulał i za chwileczke pracował by normalnie, a tu nie chce zapalić lub chodzi na trzy cylindry.
Jak by nie grzała jedna czy dwie świece to uruchomienie było by utrudnione ale by zapalił troszke przykopcił pokulał i za chwileczke pracował by normalnie, a tu nie chce zapalić lub chodzi na trzy cylindry.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2018, 16:49 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
Aktualnie zapala super - od dotknięcia i na wolnych zanim dotknę gazu pracuje super.
Czy ktoś wie o kimś na forum z opcommem w trójmieście lub okolicach?
Cóż na dziś i najbliższe kilka dni przerwa a po świętach szukam miejsca gdzie ktoś ją sprawdzi na wylot...
Na teraz wszystkiego z okazji Świąt Bożego Narodzenia NAJLEPSZEGO, ZDRÓWKA trochę KASY i CIERPLIWOŚCI w udzielaniu pomocy na forumie życzę
Pozdrawiam i odezwę się za trochę
p.s.
Gdzieś na forumie był temat w którym były technikalia ogarnięcia opcomma od strony sprzętu (wtyczki, kable itp) ? Coś mi tak po głowie chodzi... jakiś dobry janiołek mógłby podrzucić kierunek takowego tematu.. Czy to w temacie w "ogólnych" o opcommie było ?
Czy ktoś wie o kimś na forum z opcommem w trójmieście lub okolicach?
Cóż na dziś i najbliższe kilka dni przerwa a po świętach szukam miejsca gdzie ktoś ją sprawdzi na wylot...
Na teraz wszystkiego z okazji Świąt Bożego Narodzenia NAJLEPSZEGO, ZDRÓWKA trochę KASY i CIERPLIWOŚCI w udzielaniu pomocy na forumie życzę
Pozdrawiam i odezwę się za trochę
p.s.
Gdzieś na forumie był temat w którym były technikalia ogarnięcia opcomma od strony sprzętu (wtyczki, kable itp) ? Coś mi tak po głowie chodzi... jakiś dobry janiołek mógłby podrzucić kierunek takowego tematu.. Czy to w temacie w "ogólnych" o opcommie było ?
Ostatnio zmieniony 22 gru 2018, 20:29 przez thor_, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3065
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
Szukam szukam Ale jest kilka tematów a w przedświątecznej gorączce p.t.: Aaaa!! sprzątaj!!, umyj!!, jedź kup!!, zrób!! itd. jakoś mi się ciężej szuka
Dodano po 1 godzinie 30 minutach 33 sekundach:
Tak siedzę i czytam i szukam i czytam... i łeb mi rośnie... A może to co się dzieje to kwestia ustawienia tego kąta/czasu wtrysku?? Może tu tkwi problem? Da się ten "czas wtrysku"jakoś regulować? Moja pompa to nie wynalazek typu VP 44/30 tylko coś starszego:
Da się to to jakoś "mechanicznie" ustawić/skorygować?
Dodano po 24 minutach 41 sekundach:
Ok naprawione
Więc tak dla potomnych: Sprawdzajcie przede wszystkim przewody na pompie wtryskowej idące do czujników ze sterownika. dwie pary przewodów. Kiedy demontowałem swój sterownik przeciąłem te przewody i przy składaniu do kupy polutowałem je na nowo. Przy okazji pooglądałem filmy, poczytałem co się dało i wyszło na to, że każda para przewodów to 2x plus, czyli, ze przypadek zwarcia ich ze sobą nie powinien zrobić problemu. Tym bardziej, ze jedna z tych par była w momencie demontażu kompletnie goła i bez izolacji. Dziś po raz kolejny oglądając któryś z filmów dotyczących pompy ktoś powiedział/napisał, że najczęstszą przyczyną padania czujnika czasu wtrysku jest zwarcie pary przewodów. Zwarcie takie może ale nie musi załatwić sam czujnik jak i sterownik. Wziąłem śrubokręt wąski i długi i porozsuwałem wszystkie te przewody tak, żeby nie było opcji kontaktu miedzy nimi... Auto zasuwa jak ta lala Musze pomyśleć nad jakimś sensownym sposobem zaizolowania tych przewodów. Chodzi mi po głowie zalanie ich klejem na gorąco albo jakąś żywicą żeby na stałe je odizolować od siebie.
HURRRRAAAAA!!!!!!!!
Dodano po 1 godzinie 30 minutach 33 sekundach:
Tak siedzę i czytam i szukam i czytam... i łeb mi rośnie... A może to co się dzieje to kwestia ustawienia tego kąta/czasu wtrysku?? Może tu tkwi problem? Da się ten "czas wtrysku"jakoś regulować? Moja pompa to nie wynalazek typu VP 44/30 tylko coś starszego:
Da się to to jakoś "mechanicznie" ustawić/skorygować?
Dodano po 24 minutach 41 sekundach:
Ok naprawione
Więc tak dla potomnych: Sprawdzajcie przede wszystkim przewody na pompie wtryskowej idące do czujników ze sterownika. dwie pary przewodów. Kiedy demontowałem swój sterownik przeciąłem te przewody i przy składaniu do kupy polutowałem je na nowo. Przy okazji pooglądałem filmy, poczytałem co się dało i wyszło na to, że każda para przewodów to 2x plus, czyli, ze przypadek zwarcia ich ze sobą nie powinien zrobić problemu. Tym bardziej, ze jedna z tych par była w momencie demontażu kompletnie goła i bez izolacji. Dziś po raz kolejny oglądając któryś z filmów dotyczących pompy ktoś powiedział/napisał, że najczęstszą przyczyną padania czujnika czasu wtrysku jest zwarcie pary przewodów. Zwarcie takie może ale nie musi załatwić sam czujnik jak i sterownik. Wziąłem śrubokręt wąski i długi i porozsuwałem wszystkie te przewody tak, żeby nie było opcji kontaktu miedzy nimi... Auto zasuwa jak ta lala Musze pomyśleć nad jakimś sensownym sposobem zaizolowania tych przewodów. Chodzi mi po głowie zalanie ich klejem na gorąco albo jakąś żywicą żeby na stałe je odizolować od siebie.
HURRRRAAAAA!!!!!!!!
- stasnowak
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 08 cze 2017, 09:32
- Imię: Stanisław
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: Zafira A 2.0 DI 16V Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
Zafira 2,0DTL 2000r.
Prawie dwa lata się męczyłem, auto musiało być zatankowane przynajmniej 3/4 zbiornika, stać na równym
a przez ostatnie pół roku to codziennie odpalać, bo jak nie to:
odpalił pochodził 5-7 sekund i tyle, później chechłanie aż serce bolało.
W obieg od filtra do pompy był założony zawór zwrotny (przewód trochę załamany),
więc:
1. od pompy do filtra założyłem przewód igielitowy w połowie założyłem pompkę elektryczną 0,2 bar przed pompką zawór zwrotny
- tak mi pasowało
=== obserwacje - rano nie było problemy z paleniem nawet jak było mało paliwa czy długo stał ,
ale !!! przy odpaleniu przez przewód było widać że tam z filtra do pompy idzie taka ilość powietrza że aż strach.
2. wymiana filtra paliwa na taki od VW https://allegro.pl/oferta/champion-filt ... YjExNjY%3D
= w trakcie montażu
= zaszła pomyłka wejście <=> wyście później zmieniłem
=== było akceptowalnie ale były nieznaczne ilości powietrza - przewód igielitowy jest za twardy trudno go docisnąć i puszcza powietrze na złaczach.
3. w ostatnią sobotę demontaż wstawionej pompki elektrycznej , wymiana przewodów igielitowych na dedykowane do paliwa
zawór zwrotny przed filtrem
=== na razie odpala nie dymi zobaczymy co czas przyniesie
- prawdopodobnie ponownie załażę pompkę, wcześniej z pompką było lepiej o półtorej obrotu silnik szybciej odpalał
- muszę dla niej uszykować subtelne miejsce
Prawie dwa lata się męczyłem, auto musiało być zatankowane przynajmniej 3/4 zbiornika, stać na równym
a przez ostatnie pół roku to codziennie odpalać, bo jak nie to:
odpalił pochodził 5-7 sekund i tyle, później chechłanie aż serce bolało.
W obieg od filtra do pompy był założony zawór zwrotny (przewód trochę załamany),
więc:
1. od pompy do filtra założyłem przewód igielitowy w połowie założyłem pompkę elektryczną 0,2 bar przed pompką zawór zwrotny
- tak mi pasowało
=== obserwacje - rano nie było problemy z paleniem nawet jak było mało paliwa czy długo stał ,
ale !!! przy odpaleniu przez przewód było widać że tam z filtra do pompy idzie taka ilość powietrza że aż strach.
2. wymiana filtra paliwa na taki od VW https://allegro.pl/oferta/champion-filt ... YjExNjY%3D
= w trakcie montażu
= zaszła pomyłka wejście <=> wyście później zmieniłem
=== było akceptowalnie ale były nieznaczne ilości powietrza - przewód igielitowy jest za twardy trudno go docisnąć i puszcza powietrze na złaczach.
3. w ostatnią sobotę demontaż wstawionej pompki elektrycznej , wymiana przewodów igielitowych na dedykowane do paliwa
zawór zwrotny przed filtrem
=== na razie odpala nie dymi zobaczymy co czas przyniesie
- prawdopodobnie ponownie załażę pompkę, wcześniej z pompką było lepiej o półtorej obrotu silnik szybciej odpalał
- muszę dla niej uszykować subtelne miejsce
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Najlepiej zaraz za bakiem najlepsze miejsce będzie pchało paliwo.Zobacz na samym dole skąd pomysł.
http://www.zafiraklub.nazwa.pl/forum/pr ... 4cacbfe7d8
http://www.zafiraklub.nazwa.pl/forum/pr ... 4cacbfe7d8
- stasnowak
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 08 cze 2017, 09:32
- Imię: Stanisław
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: Zafira A 2.0 DI 16V Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
Moja koncepcja była aby pompkę umieścić za filtrem paliwa , przykręcając od spodu do wspornika utrzymującego filtr (wiercimy mały otwór).
Zasilanie (źródło napięcia) z kabla podgrzewacza paliwa.
Zasilanie (źródło napięcia) z kabla podgrzewacza paliwa.
- stasnowak
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 08 cze 2017, 09:32
- Imię: Stanisław
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: Zafira A 2.0 DI 16V Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
taką zastosowałem
https://allegro.pl/oferta/pompa-pompka- ... 9125196240
tylko ostatecznie trzeba sprawdzić czy przypadkiem nie ciągnie w drugą stronę (zamiana plus-minus)
https://allegro.pl/oferta/pompa-pompka- ... 9125196240
tylko ostatecznie trzeba sprawdzić czy przypadkiem nie ciągnie w drugą stronę (zamiana plus-minus)
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2020, 18:28 przez stasnowak, łącznie zmieniany 1 raz.
- stasnowak
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 08 cze 2017, 09:32
- Imię: Stanisław
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: Zafira A 2.0 DI 16V Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
Kolejny problem zafirka nie chce odpalić ???
Po długim kręceniu (30 sekund) pali - jakaś masakra
==sprawdzanie ==
= jedna świeca żarowa przepalona, a dwie mają oporność po 0,5 oma , czwarta 0,9 oma.
Kupiłem Beru - zamiennik o jakości porównywalnej do oryginału
https://allegro.pl/oferta/beru-swieca-z ... 8863276393
Wymieniłem tylko trzy, nieudało się odkręcić tej 0,9oma wolałem nie ryzykować
Samochów odpalił od strzała
Trzy dni później w chłodny poranek zaświeciła sie kontrolka taki żółty silniczek
i znowu kręcenie 20 sekund
Laptop -> interfejs === P1635 ???
Pomiar świec, te Beru jak jest chłołodno mają 0,7oma, podgrzanie każdej z osobna - autko pali
Wymieniłem na NGK - podobno oryginalne
https://allegro.pl/oferta/swiece-zarowe ... 8726932769
Samochów od tej pory pali aż miło posłuchać, po zapaleniu silnik chodzi równo nic nie telepie.
Prawdopodobnie w tym typie silnika takie mają być świece o rezystancji 0,9 oma,
jeżeli bedą miały mniejsza oporność to układ sterowania świecami wykrywa to jako zwarcie,
przerywa procedurę grzania i zapisuje to jako błąd P1635.
=== pomiary wykonywałem multimetrem na najmniejszym podzakresie , u mniej jest 200om,
przyczym jeszcze trzeba sprawdzić ile om wskazuje przy zwarciu , czy nie trzeba wziąść poprawki ==
- Wskazane też byłoby wykonanie pomiaru w obydwu kierunkach
bo może jakiś rodzaj świec zachowuje sie jak termopara albo półprzewodnik,
mierzyć zimne świece, bo ciepłe bedą miały wyższą rezystancję i to może zmylić.
Po długim kręceniu (30 sekund) pali - jakaś masakra
==sprawdzanie ==
= jedna świeca żarowa przepalona, a dwie mają oporność po 0,5 oma , czwarta 0,9 oma.
Kupiłem Beru - zamiennik o jakości porównywalnej do oryginału
https://allegro.pl/oferta/beru-swieca-z ... 8863276393
Wymieniłem tylko trzy, nieudało się odkręcić tej 0,9oma wolałem nie ryzykować
Samochów odpalił od strzała
Trzy dni później w chłodny poranek zaświeciła sie kontrolka taki żółty silniczek
i znowu kręcenie 20 sekund
Laptop -> interfejs === P1635 ???
Pomiar świec, te Beru jak jest chłołodno mają 0,7oma, podgrzanie każdej z osobna - autko pali
Wymieniłem na NGK - podobno oryginalne
https://allegro.pl/oferta/swiece-zarowe ... 8726932769
Samochów od tej pory pali aż miło posłuchać, po zapaleniu silnik chodzi równo nic nie telepie.
Prawdopodobnie w tym typie silnika takie mają być świece o rezystancji 0,9 oma,
jeżeli bedą miały mniejsza oporność to układ sterowania świecami wykrywa to jako zwarcie,
przerywa procedurę grzania i zapisuje to jako błąd P1635.
=== pomiary wykonywałem multimetrem na najmniejszym podzakresie , u mniej jest 200om,
przyczym jeszcze trzeba sprawdzić ile om wskazuje przy zwarciu , czy nie trzeba wziąść poprawki ==
- Wskazane też byłoby wykonanie pomiaru w obydwu kierunkach
bo może jakiś rodzaj świec zachowuje sie jak termopara albo półprzewodnik,
mierzyć zimne świece, bo ciepłe bedą miały wyższą rezystancję i to może zmylić.