Pompa sprzęgła 2.0 DTI

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#16 Post autor: janekW67 »

Korn pisze:Nie próbował uzupełnić płynu tylko właśnie odpowietrzyć układ - czyli wypchnąć ewentualne powietrze poprzez pompkę i otwarty zbiornik wyrównawczy płynu hamulcowego. Pytanie właśnie czy tak się robi i pompka powinna przepuścić - bo moja nie puszcza ani jak jest zamknięta, ani jak otwarta. A może to kwestia odpowiedniego ciśnienia.
A od kiedy to się odpowietrza "pod prąd"?
Oczywiście!

Korn

#17 Post autor: Korn »

No nie wiem.
http://forum.opel24.com/topic/21344-odp ... -sprzegla/
http://honda-wm.pl/index.php?topic=1734.0
Co prawda inne auta, ale metoda taka sama. Więc może coś w tym jest :)

rafik880
Posty: 3
Rejestracja: 03 maja 2017, 11:04
Lokalizacja: Czwa
Model:

#18 Post autor: rafik880 »

Witam czy ktoś orientuje się jak wymienić popmke sprzegła w Zafira 2.0 Dti 2001r. Co trzeba ściągnąć żeby dostać się do pompki?
Problem polega na tym że sprzęgło jest bardzo miękkie i nie można wrzucić biegu na zapalonym silniku a na wyłączonym biegi wchodzą normalnie. Próbowałem też odpowietrzyć ale nie da się cały czas leci powietrze.Powiem tylko że nie znalazłem nigdzie takiego tematu.pozdrawiam.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#19 Post autor: SD72 »

Ostatnio zmieniony 26 cze 2018, 14:53 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72

Awatar użytkownika
stasnowak
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 08 cze 2017, 09:32
Imię: Stanisław
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Zafira A 2.0 DI 16V Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL

#20 Post autor: stasnowak »

SD72 pisze: 26 cze 2018, 14:52 Moze pomoze ;)

viewtopic.php?t=10743

Ps. viewtopic.php?f=1&t=17664
Bardzo pomogło i wiele wniosło do sprawy.

Wygląda na to że nikt sam tego nie naprawiał.

Awatar użytkownika
stasnowak
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 08 cze 2017, 09:32
Imię: Stanisław
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Zafira A 2.0 DI 16V Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL

#21 Post autor: stasnowak »

Objawy: miękki pedał , płynu tak jakby przybyło ? "pod korek"
Teza: padła pompa sprzęgłowa
Czynności :
W kabinie pod kierownicą:
zdejmujemy plastik ochronny nad pedałami, odłączamy plastik od nadmuchu
przy pedałach , zdejmujemy zawleczkę z czpienia (bolca) łączącego pedał sprzęgła z dźwignią (cięgnem) pompy,
wspomniany czpień z lewej strony blokowany jest przez sprężynę , trzeba ją lekko przesunąć aby wyjąć czpień (bolec)
teraz aby odkręcić pompę potrzebny jest klucz nasadowy 13 i odpowiednie przedłużki i przegub.
BARDZO WAŻNE !!! uwaga na czujnik położenia pedału sprzęgła można go bardzo łatwo uszkodzić
Pod maską:
wyjmujemy akumulator i podstawę akumulatora
zdejmujemy gumę przy podszybiu, zdejmujemy plastik osłaniający mechanizm wycieraczek.
odkręcamy dwie śruby i dwie nakrętki od ??? przesłony (przegrody) przedziału silnika , wyjmujemy tę przesłonę ,
nad ABS-em jest skrzynka z przekaźnikami i bezpiecznikami , otwieramy ją , wyjmujemy wszystko ze środka ,
demontujemy (wysuwamy) obudowę dolną tej skrzynki w oddali ukazuje się pompa sprzęgła,
dla wygody można zdjąć z zaczepów zbiornik płynu chłodniczego oraz zdjąć z zaczepów skrzynkę z przekaźnikami na prawo od tej zdemontowanej wcześniej.
Teraz najtrudniejsze ,bo jest bardzo mało miejsca, wygiętym "szpikulczem" zdjąć ('w prawo") zawleczkę na pompie i uważać aby nie spadła
wyciągamy z pompy przewód który idzie do siłownika w skrzyni biegów,
zdejmujemy przy pompie przewód do zbiornika z płynem hamulcowym (nie jest to proste) zabezpieczamy ten przewód,
wyjmujemy pompę
Jeżeli jesteś na tym etapie możesz być z siebie dumny :) i zrobić sobie odpoczynek.
Teraz wkładamy pompę,
przykręcamy to co trzeba w kabinie
pod maską zakładamy przewody hydrauliczne (pamiętajmy o zawleczce przy pompie)
=== odpowietrzanie===
odkręcamy odpowietrznik
na element do odpowietrzania zakładamy przewód np. igelitowy fi 7mm, zawór zwrotny , drugi przewód , jego końcówkę do butelki
pompujemy pedałem aż będzie mało płynu w zbiorniczku, dolewamy świeży płyn,
możemy sobie przepłukać świeżym płynem , zakręcamy odpowietrznik,
sprawdzamy czy pedał jest w miarę twardy jak kiedyś - jeżeli tak to
składamy wszystko do kupy i robimy jazdę próbną.
- jeżeli przy przekroczeniu 120 km/h zaświeci się Check Engine i nie zgaśnie to prawdopodobnie czujnik położenia pedału sprzęgła został przesunięty i wskazuje wciśnięte sprzęgło, a jeżeli zapali się i zgaśnie i w tym czasie silnik szarpnie albo zgaśnie na chwilę to kable nie łączą np. czujnik położenia wału albo coś.
=== PRZYPOMINAM === wszelkie czynności robicie na własną odpowiedzialność !
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2019, 22:33 przez stasnowak, łącznie zmieniany 3 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”