Uszczelka pod glowicą

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
muraww
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 01 mar 2016, 10:58
Imię: Rafał
Lokalizacja: Płock
Auto: Opel Zafira A 1.8 2004r
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#31 Post autor: muraww »

ryba1 pisze: 02 cze 2018, 07:21 Po 1-sze wody się nie dolewa bo to zaciera pompę. 2 sprawa ja za mocno korek dokrecony to przez odpowietrznik nic nie pójdzie. 99% co przyjeżdża na robotę ma dowalony korek od zbiornika płynu na maxa. Korek musi być lekko dokrecony z wyczuciem żeby układ mógł się odpowietrzyc. Wystarczy po pakowaniu spróbować lekko odkręcić i od razu życzy. Jak się lekko dokrecic nie ma tego objawy.
No dobrze a czy to normalne ze jak odkrece korek to po kilku minutach pracy silnika wywala płyn ?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3064
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#32 Post autor: Tazz »

Jak sie zagrzeje do 90*C i po kilku minutach odkręcisz korek a masz za dużo płynu to wywali płyn. Zagrzej auto wieczorem, odstaw na noc i rano spróbuj odkręcić. Nie powinno być żadnego ciśnienia. Jeśli będzie to korek od zbiorniczka do wymiany bo nie upuszcza ciśnienia
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
muraww
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 01 mar 2016, 10:58
Imię: Rafał
Lokalizacja: Płock
Auto: Opel Zafira A 1.8 2004r
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#33 Post autor: muraww »

Tazz pisze: 06 cze 2018, 10:04 Jak sie zagrzeje do 90*C i po kilku minutach odkręcisz korek a masz za dużo płynu to wywali płyn. Zagrzej auto wieczorem, odstaw na noc i rano spróbuj odkręcić. Nie powinno być żadnego ciśnienia. Jeśli będzie to korek od zbiorniczka do wymiany bo nie upuszcza ciśnienia
Rano nie ma zadnego cisnienia bo juz sprawdzalem, nic nie syczy i weże są miekkie. Chodzi mi o to że jak odkręce korek w zbiorniku na zimnym i go odpalę to jak się już rozgrzeje i otworzy się termostat to wywala płyn. Czy to jest normalny obiaw?

Dodano po 54 sekundach:
a korek jest nowy w zeszłym tygodniu zmieniłem

Piotr7704
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:45
Imię: Piotr
Lokalizacja: Brzozów
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#34 Post autor: Piotr7704 »

Jaki masz poziom płynu na zimnym? Powinno być do poziomu KALT czyli okolo polowa zbiorniczka

Awatar użytkownika
muraww
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 01 mar 2016, 10:58
Imię: Rafał
Lokalizacja: Płock
Auto: Opel Zafira A 1.8 2004r
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#35 Post autor: muraww »

Piotr7704 pisze: 06 cze 2018, 19:10 Jaki masz poziom płynu na zimnym? Powinno być do poziomu KALT czyli okolo polowa zbiorniczka
No tak mam

Skasowany użytkownik 6483

#36 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

System chłodzenia pracuje dobrze tylko w układzie zamkniętym. nie mozna otwierać korka i zagrzewać silnika bo płynu zawszecos tam wyleci .

Awatar użytkownika
muraww
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 01 mar 2016, 10:58
Imię: Rafał
Lokalizacja: Płock
Auto: Opel Zafira A 1.8 2004r
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#37 Post autor: muraww »

Czyli mam sie tym nie przejmować ? Twardymi węzami od chłodnicy też ?

Piotr7704
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:45
Imię: Piotr
Lokalizacja: Brzozów
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#38 Post autor: Piotr7704 »

Też.... To normalne....

Awatar użytkownika
muraww
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 01 mar 2016, 10:58
Imię: Rafał
Lokalizacja: Płock
Auto: Opel Zafira A 1.8 2004r
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#39 Post autor: muraww »

Koledzy ttochę mnie uspokoiliście :) cały czas obserwuję zafirynde i poza przyrostem płynu i twardymi wężamj nic się z nią nie dzieje. Od kiedy płynu jest w połowie zbiornika nic nie wywala. Mam cały czas fobie i codziennie po trzy razy zaglądam pod maskę :)

Dodano po 1 minucie 3 sekundach:
Jeszcze jedno pytanie. Czy może sie do układu przedostawać LPG ?

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#40 Post autor: bykmark »

muraww pisze: 11 cze 2018, 17:58 Jeszcze jedno pytanie. Czy może sie do układu przedostawać LPG ?
Kolego sprawdź testerem czy CO2 jest w układzie chłodzenia i wszystko będzie wiadomo.

Ponadto węże układu chłodzenia będą twardsze po nagrzaniu silnika ale nie tak (jak kamień), że nie da ich ścisnąć.

Jeśli się nie da ich ścisnąć to będzie świadczyło że gazy spalinowe przedostają sie do układu chłodzenia.

Placek
Posty: 1
Rejestracja: 09 kwie 2019, 08:26
Imię: Pawwl
Lokalizacja: Uk
Auto: Opel Zafira b 1.9
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z19dth

#41 Post autor: Placek »

Czy ktoś z was wymieniał uszczelkę pod głowicą w 1.9 120 koni może ktoś ma jakiś namiar na filmik jak to zrobić czy to jest bardzo ciężko

Dodano po 2 minutach 31 sekundach:
Cześć wymieniał ktoś może uszczelkę pod głowicą 1,9 120 koni może ktoś ma jakiś namiar na filmik jak to zrobić czy to jest ciężko czy może lepiej oddać to do warsztatu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”