Wcale nie muszą być pierścienie,mam te same objawy i spożywanie oleju i mi mechanik powiedział i kilku znajomych,że na 99% to uszczelniacze zaworòw tzw.gumki.Będę działał w kwietniu to napiszę co i jakhakamo pisze:dzięki za zainteresowanie.U mnie przebieg 150.000 .Do majstra umówiony jestem pod koniec miesiąca.Objawy to ubytek oleju 1l na 1000 km,po pracy na wolnych obrotach i dodaniu gazu chmura dymu.Majster mówi że raczej pierścienie,ale wiadomo głowicę przy okazji też trzeba robić .Sprawozdanie po remoncie.Jeśli ktoś już robił coś takiego, to niech napisze z jakim skutkiem.
Z20LET remont silnika
Moderator: Sebu$
- Przemass
- Zafiromaniak
- Posty: 886
- Rejestracja: 03 lut 2013, 11:49
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Pyrlandia
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 lut 2014, 22:42
- Lokalizacja: Zamość
- Model:
Witam wszystkich milosnikow zafirki OPC:) Ja rowniez zbieram sie do remontu swojej maszyny, moje ojawy to: duze ubytki oleju ok 1l na 1000 km, poranny dymek po odpaleniu, pekniety kolektor wydechowy przy klapce, klekot prawdopodobnie szkalnek, noi najgorsze, puchnacy przewod powrotu chlodzenia z turbo i czasem wydmuchuje plyn ze zbiorniczka wyrownawczego, kiedys nawet zaobserwowalem tam pianę. Albo uszczelka albo jakas nieszczelnosc mechaniczna. Pytanie mam odnosnie tlokow, gdzie moge dostac nominal badz nadwymiar dobry zestaw noi jaki to jest dobry zestaw ?
Otrzymałem wycenę na remont góry silnika, który obejmuje wymianę pierścieni tłokowych, uszczelniaczy z docieraniem zaworów oraz planowanie głowicy.
Cena trochę mnie przeraża bo wyszło z częściami i robocizną ponad 4100zł brutto.
Robocizna ponad 1700zł
Części 2400zł
Wydaje mi się, że to bardzo dużo jak na taki zakres roboty? Muszę jeszcze zapytać o opcję pesymistyczną kiedy trzeba wymienić tłoki, panewki itd.
Cena trochę mnie przeraża bo wyszło z częściami i robocizną ponad 4100zł brutto.
Robocizna ponad 1700zł
Części 2400zł
Wydaje mi się, że to bardzo dużo jak na taki zakres roboty? Muszę jeszcze zapytać o opcję pesymistyczną kiedy trzeba wymienić tłoki, panewki itd.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Kolego, przy wymianie pierścieni wyjmuje się z silnika tłoki z korbowodami - panewki i tłoki można w każdej chwili wymienić na nominał. I powiem Tobie tak - jeżeli panewki będą minimalnie zużyte, to od razu bym je wymieniał. Tłoki tak samo. Ale trzeba by dokładnie pomierzyć owalizację tłoków oraz średnicę tuleji cylindrów.Renowator pisze: (...)
Wydaje mi się, że to bardzo dużo jak na taki zakres roboty? Muszę jeszcze zapytać o opcję pesymistyczną kiedy trzeba wymienić tłoki, panewki itd.
Obrazek
Janusz
- RazielBart
- Przeglądacz
- Posty: 60
- Rejestracja: 29 sie 2018, 23:21
- Imię: Bartosz
- Auto: Opel Zafira A 2.0 OPC Turbo
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Widze że posty są z 2014/15 Wiec moje pytanie do osób ktore się tu wypowiedzialy lub kilka lat temu robily u siebie taki remont. Jak Dziś wasze auta się sprawują (Z20let )po kilku latach od kapitalnego remontu?
pogladowo - ile może czasu od / do trwać remont takiego silnika?
pogladowo - ile może czasu od / do trwać remont takiego silnika?
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Remont od 10 do 14dni przy dobrych wiatrach. po remoncie 27 tys km. ale nie mam serii.343KM/449NM stan igla
Ostatnio zmieniony 14 sty 2019, 11:34 przez ryba1, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Remont silnika trwa tyle ile trzeba czekać na graty.
Wszystko zależy od tego co z tłokami i w jakim stanie jest głowica i blok.
Jak jest wszystko przygotowane to remont np. LEHa zajął mi 48h z odpaleniem. Ale miałem gotowy słupek, głowice i wszystkie części.
Wyjęcie silnika ok 2h, rozebranie podobnie.
Potem wszystko do specjalistów od silników i wtedy zapada ocena.
Jak remont głowicy to trzeba czekać ok 1 tygodnia ( podobnie w przypadku ze słoneczkami przy świecach). To samo z blokiem jak trzeba honować lub tulejować, no bo płaszczyzna to zazwyczaj 2-3 dni.
Części do remontu zazwyczaj są na miejscu (max 2 dni). No chyba ze ktoś chce kuć to wtedy lepiej poczekać ok 2 tygodni i ściągnąć części z UK bo są dużo tańsze. Cenowo to już inna historia. Zależy kto ma jakie dojście do części.
Ja u siebie zrobiłem kapitalkę i kosztowało mnie to poniżej 6tys ( z nowymi tłokami, kutą korbą i kilkoma innymi gratami z wyższej półki).
Dla przykładu rozbieżności ceny, turbo do LEHa w ASO 6500 zł, po rabacie w ASO 4700 zł a ja mam za 2499 zł. To samo co w ASO.
Da się w miarę to ogarnąć, ale trzeba wiedzieć co, jak i gdzie.
Wszystko zależy od tego co z tłokami i w jakim stanie jest głowica i blok.
Jak jest wszystko przygotowane to remont np. LEHa zajął mi 48h z odpaleniem. Ale miałem gotowy słupek, głowice i wszystkie części.
Wyjęcie silnika ok 2h, rozebranie podobnie.
Potem wszystko do specjalistów od silników i wtedy zapada ocena.
Jak remont głowicy to trzeba czekać ok 1 tygodnia ( podobnie w przypadku ze słoneczkami przy świecach). To samo z blokiem jak trzeba honować lub tulejować, no bo płaszczyzna to zazwyczaj 2-3 dni.
Części do remontu zazwyczaj są na miejscu (max 2 dni). No chyba ze ktoś chce kuć to wtedy lepiej poczekać ok 2 tygodni i ściągnąć części z UK bo są dużo tańsze. Cenowo to już inna historia. Zależy kto ma jakie dojście do części.
Ja u siebie zrobiłem kapitalkę i kosztowało mnie to poniżej 6tys ( z nowymi tłokami, kutą korbą i kilkoma innymi gratami z wyższej półki).
Dla przykładu rozbieżności ceny, turbo do LEHa w ASO 6500 zł, po rabacie w ASO 4700 zł a ja mam za 2499 zł. To samo co w ASO.
Da się w miarę to ogarnąć, ale trzeba wiedzieć co, jak i gdzie.
- RazielBart
- Przeglądacz
- Posty: 60
- Rejestracja: 29 sie 2018, 23:21
- Imię: Bartosz
- Auto: Opel Zafira A 2.0 OPC Turbo
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
wielkie dzięki. A i jeszcze jedno pytanie, teraz po kilku doszlifowaniach bierze mi z 200-600ml/1000km od "ciężkości Buta" zależne. Po np. wstawienu kutych elementow itp. da sie zejsc o jedno zero dalej (200-600ml lub 0/10000 km oleju)?
p.s. od konca czerwcza 18" do dzis mam 23k km wiec obstawiam ze rocznie będę 30k latać.
Niedlugo też mam rozrząd do roboty jakies rady? Co polecane co odradzane do tego silnika (z20let). Pozdrawiam
p.s. od konca czerwcza 18" do dzis mam 23k km wiec obstawiam ze rocznie będę 30k latać.
Niedlugo też mam rozrząd do roboty jakies rady? Co polecane co odradzane do tego silnika (z20let). Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2019, 07:13 przez RazielBart, łącznie zmieniany 1 raz.
- RazielBart
- Przeglądacz
- Posty: 60
- Rejestracja: 29 sie 2018, 23:21
- Imię: Bartosz
- Auto: Opel Zafira A 2.0 OPC Turbo
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
spoko, a tak by w ogóle nie siorbał oliwy to co by mozna bylo zrobić? w serii lub w ogóle jakie srodki trzeba podjąć.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Zrobić porządny remontRazielBart pisze: ↑14 kwie 2019, 11:23 spoko, a tak by w ogóle nie siorbał oliwy to co by mozna bylo zrobić? w serii lub w ogóle jakie srodki trzeba podjąć.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 lut 2014, 22:42
- Lokalizacja: Zamość
- Model:
Witam Klubowiczów
Pytanie moje brzmi czy nadaje się głowica z z20leh do z20let. Nie mogę znaleźć do let-a. Do LEHa mogę kupić tylko muszę mieć pewność ze się nada. jeżeli tak to którą uszczelkę pod głowice wybrać dla LEH czy dla LET bo w katalogu mają inny nr.
I drugie pytanie odnośnie wałków rozrządu, ponoć nadają się do LETa/LEHa z x20XEV? Czy to prawda? I czy 1-1 czy potrzebna jest jakaś przeróbka?
Pytanie moje brzmi czy nadaje się głowica z z20leh do z20let. Nie mogę znaleźć do let-a. Do LEHa mogę kupić tylko muszę mieć pewność ze się nada. jeżeli tak to którą uszczelkę pod głowice wybrać dla LEH czy dla LET bo w katalogu mają inny nr.
I drugie pytanie odnośnie wałków rozrządu, ponoć nadają się do LETa/LEHa z x20XEV? Czy to prawda? I czy 1-1 czy potrzebna jest jakaś przeróbka?
- michaslipknot
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 02 lip 2015, 16:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Kielce
- Auto: Opel Zafira OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20let
Witam
Podpinam się pod temat, bo ja z kolei mam inny dylemat... Robię w aucie generalkę. Mam juz zregenerowaną głowicę, blok i itp itd, teraz oddałem turbo do regeneracji w PerunTurbo i po dość długiej rozmowie co i jak, co będę robił i co chce, po zapoznaniu się moimi planami stwierdzili, że źle robię, czyli że chce założyć kute tłoki wossnera i kute korby do auta użytkowanego na codzień. Twierdzą, że przy przebiegach rzędu 50-60tys rocznie, taki zestaw wytrzyma góra rok, że to jest zestaw na przejażdżkę od czasu do czasu, upalanie na torze, na przejazdy w niedziele 5tys rocznie. Że kute tłoki powiększają się i kurczą względem temp bardziej niz seria, a co za tym idzie, potrafi taki zestaw chlać hektolitry oleju i zostawiać za sobą chmure białego dymu... No i że po takim zabiegu, padają jak muchy przy normalnej jeździe... Ja szczerze mówiąc myślałem, że taki zestaw wytrzyma znacznie więcej niż seria, że jak zrobić silnik to raz i porządnie... Nie chce robić 300KM, to ma byc auto do normalnej jazdy, oczywiście zmieniam intercooler, zakładam też wtryski od leha w planach wgranie programu, ale liczyłem na ok 230KM i teraz juz sam nie wiem co robić... Zapomniałem dodać, że auto ma już zamontowany podtlenek gazu... Macie jakieś rady?
Podpinam się pod temat, bo ja z kolei mam inny dylemat... Robię w aucie generalkę. Mam juz zregenerowaną głowicę, blok i itp itd, teraz oddałem turbo do regeneracji w PerunTurbo i po dość długiej rozmowie co i jak, co będę robił i co chce, po zapoznaniu się moimi planami stwierdzili, że źle robię, czyli że chce założyć kute tłoki wossnera i kute korby do auta użytkowanego na codzień. Twierdzą, że przy przebiegach rzędu 50-60tys rocznie, taki zestaw wytrzyma góra rok, że to jest zestaw na przejażdżkę od czasu do czasu, upalanie na torze, na przejazdy w niedziele 5tys rocznie. Że kute tłoki powiększają się i kurczą względem temp bardziej niz seria, a co za tym idzie, potrafi taki zestaw chlać hektolitry oleju i zostawiać za sobą chmure białego dymu... No i że po takim zabiegu, padają jak muchy przy normalnej jeździe... Ja szczerze mówiąc myślałem, że taki zestaw wytrzyma znacznie więcej niż seria, że jak zrobić silnik to raz i porządnie... Nie chce robić 300KM, to ma byc auto do normalnej jazdy, oczywiście zmieniam intercooler, zakładam też wtryski od leha w planach wgranie programu, ale liczyłem na ok 230KM i teraz juz sam nie wiem co robić... Zapomniałem dodać, że auto ma już zamontowany podtlenek gazu... Macie jakieś rady?
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Widzę zabrał się Ci za silnik i nie umie doradzić. Na 230KM nie trzeba nic zmieniać po dp. Zlozyc na seryjnych gratach i będzie chodzić jak trzeba o ile mechanik wie co robić. Po niżej masz link do fb. Chcesz to jutro zadzwoń to pogadamy