Problem ze wspomaganiem kierownicy

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#31 Post autor: marwisn »

Dzisiaj zmierzyłem napiecie ładowania u znajomego w zośce z takim samym slinikiem. Wyszło 14,2 V. No to myslę jestem w domu, u mnie pada ładowanie.

Jeszcze proforma zmierze u siebie (ostatnio było 13,8). Sprawdzam i widze 14,8 V. Przy kilku próbach uruchomienia silnika zawsze ta sama wartość.

Z tego co zaobserwoweałem to do napięcie 14,8V pokazuje sie na mierniku po około 5 - 10 sekundach od uruchomienia silnika.

Jak to dopasować do teorii, że pompa nie wystartuje jak dostanie odczyt poniżej 14 V.
Ktoś może mi to sensownie uzasadnić.

Nie chciałbym tej pompy wymieniać niepotrzebnie, jak sie okaże że wariuje ładowanie.

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#32 Post autor: marwisn »

Panowie czy możecie mi odpowiedzieć na pytanie : pompę TRW2 można zamontować w miejsce TRW1.

Może ktoś przerabiał ten temat. Wiem co piszą w książce "Sam naprawiam", ale tam 90% odsyłają do serwisu i twierdzą, że się nie da.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#33 Post autor: firek »

Gdzieś w sieci jest podobno jakiś tam sposób, ale chyba było to na jakiejś niemieckiej stronie, więc napewno w bratnim :lol: jezyku.
napewno wymaga to niezłego nakładu pracy bo pompy różnia sie nie tylko innym umiejscowieniem wejśc-wyjśc, ale również cisnieniem pracy

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#34 Post autor: marwisn »

Chciałbym podsumować moje boje ze wspomaganiem :D .

Załatwiłem dwie pompy, używki które miały być jak nowe :P .

Żadna z nich po zamontowaniu nawet nie ruszyła. Przy każdym montażu
wymieniałem płyn i płukałem układ.


Znalazłem we Włoszech firmę, która regeneruje takie pompy. Mają przedstawiciela w Polsce. Koszt pompy 999 pln :/ .



Postanowiłem założyć swoją pompę do czasu, ąż nie dostane tej regenerowanej.

Po zamontowaniu pompa ruszyła i chodzi do dzisiaj. Wnioskuję, że musiał być w układzie jakiś syf, który zaburzał pracę systemu.


Wniosek - zanim wymienicie pompę gruntownie przejrzyjcie układ, może się okazać, że oszczędzicie parę stówek.

Anony Mous

#35 Post autor: Anony Mous »

Czytałem w TIS-ie że nie powinno się montować TRW2 i TRW zamiennie.. jak będe w domu i znajdę te informację to je wkleję.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#36 Post autor: firek »

tEREk, wszystko się zgadza nie powinno się bo racują na innym cisnieniu itd

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#37 Post autor: marwisn »

Tak dla ścisłości, pompy które zakładałem to były pompy TRW1 (taką mam w aucie).

Anony Mous

#38 Post autor: Anony Mous »

Słuchaj jaką masz dokładną datę produkcji auta .. ??

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#39 Post autor: marwisn »

Po numerze VIN data produkcji wyszła mi 2000-09-09 a od 200-05 była montowana pompa TRW Generacja 2.

Poprzedni właściciel wymieniał ten element półtora roku temu. Zaproponowano mu przekładkę na TRW1 (całego kompletu) bo wychodziło dużo taniej. Dlatego jest TRW1

djrafix

#40 Post autor: djrafix »

Koledzy mam od jakiegoś czasu problem bo mi zanika wspomaganie, jak zgasze i zapale silnik tak ze 3 razy to zaczyna być dobrze. Dolalem do wspomagania kierownicy trochę innego oleju bo nie wiem jaki tam był, czy wina moze byc tego oleju jakiego dolalem do wspomagania?. wspomaganie w mojej zafi nie była wymieniana od nowości, czy to mogą być pierwsze objawy kończenia sie wspomagania ? :roll:

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#41 Post autor: marwisn »

Nie chcę być pesymistą, ale u mnie było tak samo :/ .

Jeśli przeczytałeś tego posta, to znasz te historię.

W skrócie :
- sprawdź poziom płynu (już to zrobiłeś)
- sprawdź ładowanie i stan połączeń elektrycznych
- demontaż pompy i gruntowne czyszczenie układu (u mnie pomogło)

Nie bawiłbym się w używki. Jaka masz pompę? Jeśli TRW1 to trochę większy problem. Nie produkują jej od wielu lat.

U używką to czysta loteria - ja próbowałem z dwoma i żadna nie zadziałała. Do tego konieczny demontaż, tylko z kanału lub podnośnika + wymiana płynu (nie jest tani).

Sugerowałbym pompę regenerowaną (poprawiona elektronika i wymieniona mechanika). Po długich poszukiwaniach znalazłem włoską firmę TECNOSIR. Specjalizują się w regenerowaniu różnych typów pomp. Dzwoniłem do nich i okazało się, że mają przedstawiciela w Gdyni. Ostatnio nawet handlują na allegro.

Tutaj masz link do aukcji z taką pompą. Cena 999 pln. Zaleta taka, że dostajesz 2 lata gwarancji.

Z TRW2 jest lepiej (można kupić nowe). Nowa na allegro 1600 pln np tu.

W serwisie ponad 5000 pln :shock: .

Powodzenia i napisz jak to się skończyło.

djrafix

#42 Post autor: djrafix »

A czy wpływ ma na to alternator moze?, bo coś słysze,ze w nim dziwnie chodzi, a mam go jeszcze na gwarancji bo wymieniali mi w nim komplet łożysk. Czy moze być tez jego wina?.

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#43 Post autor: marwisn »

Sprawdź ładowanie.
Weź multimetr i przyłóż go do zacisków akumulatora na uruchomionym silniku. Powinno pokazywać ładowanie w granicach 14 V.

Generalnie jakby padało ładowanie powinna się zapalić kontrolka ładowania. Wtedy wspomaganie jest odcinane jako najbardziej prądożerny układ.

djrafix

#44 Post autor: djrafix »

Aha, ok a jak będzie pokazywało dobrze, to te czyszczenie tego wspomagania to sam robiłeś czy komuś to zleciałeś?.

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#45 Post autor: marwisn »

Jak masz dojście do kanału (a jeszcze lepiej do podnośnika kolumnowego) to dasz radę sam. Ja nie mam, więc mój mechanik to robił.

Pompę można wyjąc tylko w dół. Jest przykręcona do stelażu, a stelaż do auta na trzy śruby. Odpinasz dwie wtyczki, odkręcasz masę i dwa przewody ciśnieniowe. Dobrze podstawić jakąś miskę na płyn.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”