Elektroniczny uklad silnika

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
banderaz

Elektroniczny uklad silnika

#1 Post autor: banderaz »

Od paru dni miałem tak, że po odpaleniu zapalała się kontrolka silnik z kluczykiem i po przejechaniu paru metrów gasła. Jednak wczoraj kiedy wracałem z Gdańska na 10km przed chatą zapaliła się kontrolka i silnik stracił power turbina zamilkła. Dojechałem do chaty zgasiłem silnik za chwilę odpaliłem i kontrolka się nie świeciła a silnik chodził spoko, przejechałem się kawałek i wszystko cacunio. W tygodniu skoczę na kompa i zobaczę błędy ale mam prośbę powiedzcie na co zwrócić uwagę, nie znam jeszcze tego silnika. Dodam, że slinik poza tym smiga elegancko.PZDR

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Maciek »

Jak się zapalała po odpaleniu i zaraz gasła to pewnie świece do wymiany.

W drugim przypadku silnik wszedł w tryb awaryjny czyli to coś poważniejszego.


Pozdr.
M.

Rafik

#3 Post autor: Rafik »

Witam, warto sprawdzić przewody podciśnieniowe pomiędzy elektrozaworkami i połączenia pomiędzy nimi.
U mnie było podobnie, z tą różnicą że po odpaleniu było wszystko ok. Czasem podczas jazdy pojawiał się dokładnie ten sam problem. Byłem na kompie i gościu powiedział mi że
mogą to być te elektrozaworki, ale nic z tym nie robiłem. Dopiero po jakimś czasie postanowiłem się przyjrzeć bardziej szczegółowo na to co i gdzie pod maską wtedy zauważyłem pęknięty łącznik przewodu z zaworkiem. Po wymianie problem znikł
i turbinka zaczęła ładnie ładować od tych 1500 obr/min. Dodam jeszcze że wcześniej silnik ładnie ciągnoł dopiero od ok 1900 obr/min.

jjacops

#4 Post autor: jjacops »

Witam,

mam podobne objawy, kontrolka zapala podczas dłuższej jazdy (w trasie, jak jadę powyżej 110 km/h). Po mieście nie ma problemów. Mam Zafirkę z 2005 2.0
Rafik gdzie są umiesczone elektrozaworki. Jestem zielony w tych tematach.

Pozdrawiam
jjacops

BBoyBulli

#5 Post autor: BBoyBulli »

Witam.
Miałem podobny problem podczas jazdy zapalała się kontrolka silnika,auto słabło, turbina się nie załączała, z tym że kontrolka zapała się jadąc na 4 biegu kręcąc auto powyżej 3 tyś.Wymiana zaworu sterującego turbiną pomogła.Koszt w ASO 750 zl niestety.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”