Temperatura z nawiewów
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
Temperatura z nawiewów
Hmm. Może ktoś mierzył/zmierzył. Zamontowałem termometr na kratce nawiewu i pokazuje temperaturę (podczas jazdy) o 6-8* wyższą niż wskazuje termometr zewnętrzny. Termometr co prawda z ali, ale wskazuje poprawnie, ten z auta też nie przekłamuje. Co wpływa na wyższą temperaturę z nawiewu mimo ustawienia max na zimne.Czy jakies klapy się zawieszają lub nieszczelne są? Albo podszybie ogrzewa się od silnika tylko/aż? Panel klimy ręczny. Klima "zbija" temperaturę o 10-12*, może szału nie ma ale jeśli mam na starcie już wyższą temperaturę niż otoczenia, to jednak słabawo to całościowo wygląda. Gdzie zajrzeć?
Może czynnik w układzie klimatyzacji Ci sie kończy? Nie czujesz chłodnego powiewu z nadmuchów?
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
Chłodnicę klimy zmieniłem rok temu (zamiennik), chłodzi tak samo jak rok temu. Dawno nie podłączałem op-coma by podejrzeć ciśnienie w układzie, ale wnioskuję, że jest ok.
Chodzi o coś innego. Dlaczego mam wyższą temperaturę z nawiewu mimo ustawienia "na zimne"?
Nie powinno być tyle samo co wskazuje termometr auta?
Rozbierać nic na razie nie chcę, bo może nic nie da... A do roboty trzeba jeździć..
Chodzi o coś innego. Dlaczego mam wyższą temperaturę z nawiewu mimo ustawienia "na zimne"?
Nie powinno być tyle samo co wskazuje termometr auta?
Rozbierać nic na razie nie chcę, bo może nic nie da... A do roboty trzeba jeździć..
Ostatnio zmieniony 21 maja 2019, 18:27 przez romek22794, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie rozumiem , masz climatronic w aucie? Jesli tak to ustawiasz sobie żądaną temperaturę wewnatrz auta i to wskazanie na wyświetlaczu nie pokazuje Ci, jaką ma temperaturę powietrze wydostające się z kratek nawiewu ale pokazuje Ci, do jakiej temparatury układ chce schłodzić wnętrze pojazdu. A jesli sugerujesz sie wskazaniami termometru to przecież pokazuje on temperaturę na zewnątrz pojazdu. Sprecyzuj proszę o jakie wskazania temperatury Tobie chodzi?
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
Pełen manual.
Na wyświetlaczu mam tylko i wyłącznie temperaturę zewnętrzną. A dodatkowy termometr zamontowałem by wiedzieć co z nawiewu leci
-
- Debiutant
- Posty: 42
- Rejestracja: 15 paź 2018, 08:50
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Bytom
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Co w tym skomplikowanego co kolega napisał?
Chodzi koledze o czynnik który powoduje że przy temperaturze zewnętrznej 15*C z nawiewu leci powietrze o temp 21-23*C, regulacja nastawiona na max zimne i klima wyłączona.
Co podgrzewa powietrze w drodze z zewnątrz do kabiny w takim przypadku i czy to normalne?
Chodzi koledze o czynnik który powoduje że przy temperaturze zewnętrznej 15*C z nawiewu leci powietrze o temp 21-23*C, regulacja nastawiona na max zimne i klima wyłączona.
Co podgrzewa powietrze w drodze z zewnątrz do kabiny w takim przypadku i czy to normalne?
Ostatnio zmieniony 22 maja 2019, 12:19 przez TeGies_78, łącznie zmieniany 1 raz.
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
Mam podejrzenie co to może być. To wyjmowane podszybie (na 4 śruby) jakoś takie luźne na środku jest. Zakupiłem nowe samoprzylepne uszczelki, starą wywaliłem, wkleiłem nową a przez środkową część dałem podwójnie. To miejsce jest i tak podejrzane, bo mimo wygłuszenia nagrzewa się nieco. Jutro będę wiedział czy pomogło. bo jeśli z nagrzewnicy gdzieś przedmuchuje ciepłym, to zostawię. Za dużo rozbierania.
A czy to nie przypadkiem problem z ręczną regulacją ciepło/zimno? Dziwne to jest ,że przy ustawieniu min daje z nawiewu takie ciepło. Może pokrętła regulacji ciepła i zimna cos tam nie domykają?
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
To też może być.
Dzisiaj temperatury te same co wczoraj. Nic nie poprawiło moje uszczelnienie. Zacisnę przewód do nagrzewnicy i zamknę przez nią przepływ.
Jeśli pomoże, to będzie wskazywać na te "klapy".
Dzisiaj temperatury te same co wczoraj. Nic nie poprawiło moje uszczelnienie. Zacisnę przewód do nagrzewnicy i zamknę przez nią przepływ.
Jeśli pomoże, to będzie wskazywać na te "klapy".
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 03 paź 2018, 15:29
- Imię: Piotr
- Auto: Zafira B 1.9 cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
- Gender:
Upewnij sie czy obieg zamkniety poprawnie chodzi.
W Zafirze A mialem problem ze gdy przycisk obiegu zamknietego byl wcisniety to tak naprawde bral powietrze z zewnatrz. Problemem byl silniczek silownika w ktorym przestawily sie magnesy o 90st.
W zafirze B moze byc taki sam silniczek
W Zafirze A mialem problem ze gdy przycisk obiegu zamknietego byl wcisniety to tak naprawde bral powietrze z zewnatrz. Problemem byl silniczek silownika w ktorym przestawily sie magnesy o 90st.
W zafirze B moze byc taki sam silniczek
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
W sumie wyszło tak...
Termometr z ALI wskazuje temperaturę o 2* wyższą niż otoczenia. Zacząłem obserwować temperatury dokładniej i po nocy zawsze było o ca.2 stopnie więcej niż wskazywał termometr auta.
Nagrzewnicę miałem odciętą (zacisnąłem wąż)- to samo. Więc stawiam na nagrzewające się od silnika podszybie. Wtedy, różnica 4-6* jest "akceptowalna".
Im człowiek więcej wie, tym gorzej śpi....
Termometr z ALI wskazuje temperaturę o 2* wyższą niż otoczenia. Zacząłem obserwować temperatury dokładniej i po nocy zawsze było o ca.2 stopnie więcej niż wskazywał termometr auta.
Nagrzewnicę miałem odciętą (zacisnąłem wąż)- to samo. Więc stawiam na nagrzewające się od silnika podszybie. Wtedy, różnica 4-6* jest "akceptowalna".
Im człowiek więcej wie, tym gorzej śpi....