Problem z wentylatorem układu chłodzenia/klimatyzacji
Moderator: Sebu$
-
- Debiutant
- Posty: 41
- Rejestracja: 16 lip 2017, 12:54
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Brzozów
- Auto: Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
Dzisiaj wymieniłem "pająka" wentylatora chlodnicy, czyli to całe zawieszenie, bo miałem połamane od "nowości", kupiłem cały wentylator ale okazało się że mój ma cztery styki na opornicy (wtyku) a zakupiony ma trzy, więc musiałem przełożyć bebechy, dodatkowe różnice to: moja opornica ma dwa te duże zwoje-oporniki a kupiona jeden, podejrzewam, że różnica jest w ilości wentylatorów, ja mam chłodzenie po lifcie na jednym głównym i ten dodatkowy opór to dodatkowy bieg lub oddzielny do chłodzenia samej klimy a ten prostszy na 3 piny to z czasu gdy były dwa wentylatory. Teraz pytanie: czy gdyby opornica była uszkodzona to gołym okiem widać przerwę na zwojach? Nie działa mi chyba pierwszy bieg, bo jak włączę klimę to nie startuje wentylator, a powinien i dlatego zająłem się cała sprawa, drga rzecz chwilę było ciepło i w mieście temp dochodziła mi do środka skali więc tak jakby dopiero drugi bieg z opóźnieniem zaczynał chłodzić, albo padło sterowanie wentylatorem przez włączenie klimy. Co by się nie działo montuje drugi wentylator bo myślę że na upały tak, czy tak jest konieczny. W sklepie z elektroniką kupiłem gotowa podstawkę z dioda, więc przynajmniej oni coś wiedzą, a w kwestii Izdebek - fajne serpentyny?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Fajne okropne szczególnie z góry ja podjeżdżam prawie pod cmentarz.
W opornicach zawsze był bezpiecznik taki topik jak w czajnikach elektrycznych czy żelazkach w elektronicznym powiedzmy 2zł,on zawsze się pali jak jest za duże obciążenie podczas blokującego się wentylatora np zacierającego się łożyska.
W opornicach zawsze był bezpiecznik taki topik jak w czajnikach elektrycznych czy żelazkach w elektronicznym powiedzmy 2zł,on zawsze się pali jak jest za duże obciążenie podczas blokującego się wentylatora np zacierającego się łożyska.
-
- Debiutant
- Posty: 41
- Rejestracja: 16 lip 2017, 12:54
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Brzozów
- Auto: Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
Gniazdo mam takie jak na samym dole, i w środku dwa zwinięte oporniki jak na pierwszym zdjęciu, bez tej ceramiki, jest też ten bezpiecznik, choc byłem przekonany że to opornik małej mocy. Tylko teraz pytanie: spalony bezpiecznik powodowałby brak pierwszego biegu? Bo ostatnio wentylator dzialał na środku skali pewnie tak około 100-102 stopni, tylko nie załącza się przy włączanej klimie tak jak na początku, myślę że i tak warto zainstalować dodatkowy wentylator, tym bardziej że już go kupiłem i to za grosze, jadąc kiedyś pod obciążeniem (3 bieg i wznosząca się cały czas droga) zauważyłem, że przy włączonej klimie temp jest trochę niższa niż przy wyłączonej, więc ten dodatkowy wentyl w upały powinien wyjść na zdrowie. W kwestii łożyska oba wentylatory kręcą się lekko, ale czuć przeskakiwanie tak jakby na kulkach mocno skręconego łożyska, tak ma byc czy to już objaw zacierającego się łozyska?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
A sprawdziłeś ten bezpiecznik termiczny 150 st.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2850588.html
poczytaj.Tylko teraz pytanie: spalony bezpiecznik powodowałby brak pierwszego biegu?
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2850588.html
Ostatnio zmieniony 23 maja 2019, 15:30 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Debiutant
- Posty: 41
- Rejestracja: 16 lip 2017, 12:54
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Brzozów
- Auto: Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
No nie sprawdzilem, bo nie bardzo wiedziałem jak, a zresztą chyba było już po montażu jak czytałem posta. Drugi wentylator już zamontowany zastanawiam się tylko nad wielkością bezpiecznika bo 40 jest na glownym wentylatorze , a on jest większy. Może ktoś wie jaki ma na nim bezpiecznik, albo jaka jest jego moc
-
- Debiutant
- Posty: 41
- Rejestracja: 16 lip 2017, 12:54
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Brzozów
- Auto: Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
Jak na razie chodzi dobrze, nawet kiedyś musiałem pojechać trochę na małych biegach i obrotach to po włączeniu klimy dość szybko temp spadła do nominalnej, czyli pewnie jednak ten pierwszy bieg głównego went. nie chodzi. Pomyślałem tez o wykorzystaniu samego opornika z innej opornicy na zaciskach z kostki elektrycznej bo raczej lutować się nie da a zgrzać nie będę miał czym, ew jeszcze zakup oporników nowych w aluminiowej obudowie, w jednym z Twoich linków gość dolutował grube przewody a oporniki przykręcił chyba do karoserii więc miały naturalny radiator, ale to odkładam na kiedyś. A dodatkowy wentylator sprawdzony, zdjęć nie zamieszczam bo nie ma chyba po co, na przekażniku schemat połączeń jest, u mnie na cewce sprężarki prawy brązowy przewód był plusem (drugi z szary z paskiem) minusy sterowania i wentylatora dałem do klemy, plus przez bezpiecznik do klemy plusowej a na wentylatorze (nie na 100%) patrząc od przodu na dole minus a plus 1go biegu na środek
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 20:09
- Lokalizacja: polska
- Model:
witam
wymieniłem chłodnice klimatyzacji klima działa jest ok. ale mechanior który mi wymieniał chłodnice powiedział że wentylator nie chodzi na pierwszym biegu tylko na drugim sprawdzał wentylator jak był wymontowany i okazało się że wentylator chodzi na obydwu biegach a po włożeniu do samochodu tylko na drugim gdzie może być przyczyna
wymieniłem chłodnice klimatyzacji klima działa jest ok. ale mechanior który mi wymieniał chłodnice powiedział że wentylator nie chodzi na pierwszym biegu tylko na drugim sprawdzał wentylator jak był wymontowany i okazało się że wentylator chodzi na obydwu biegach a po włożeniu do samochodu tylko na drugim gdzie może być przyczyna
janusz
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Sprawdź czujnik ciśnienia w układzie klimy. Można się też posiłkować opcomem wtedy widać jak na dłoni co się dzieje, a tak to tylko gdybanie.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2019, 14:20 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
A nie jest właśnie tak, że przy klimie chodzi tylko na II biegu??
Bo u mnie właśnie tak jest.
Bo u mnie właśnie tak jest.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 cze 2019, 06:35
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20DTI
- Gender:
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Jako nowy użytkownik tego sympatycznego autka mam jedną uciążliwą awarię. Przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi, może zatem ktoś coś... A więc nie wyłącza się nawiew klimy po zgaszeniu silnika. Żeby to zrobić muszę wyciągnąć bezpiecznik i powiązany może problem to nie reagujący potencjometr pokrętło klimy. Jego regulacja wpływa tylko na wskaźnik na wyświetlaczu ale nie zmienia to siły nawiewu. Dzięki za wszelkie sugestie. Pozdrawiam
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8170
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
Mariusz,poprostumario pisze: ↑10 cze 2019, 07:02 Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Jako nowy użytkownik tego sympatycznego autka mam jedną uciążliwą awarię. Przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi, może zatem ktoś coś... A więc nie wyłącza się nawiew klimy po zgaszeniu silnika. Żeby to zrobić muszę wyciągnąć bezpiecznik i powiązany może problem to nie reagujący potencjometr pokrętło klimy. Jego regulacja wpływa tylko na wskaźnik na wyświetlaczu ale nie zmienia to siły nawiewu. Dzięki za wszelkie sugestie. Pozdrawiam
przeczytaj ten temat.
Post przeniesiony
Pacjent zafira a silnik 1.6 16v xel
Problem dotyczy wentylatora klimatyzacji który nie pracuje podczas pracy klimy.
Załącza się wentylator silnika i pracuje na 2 biegu.
Oba wentylatory sprawdzone pracują na 1i 2 biegu.
Moduł sterowania wentylatorami sprawny.
Na liczniku pali sie pomaranczowa ikonka chlodnicy
Problem dotyczy wentylatora klimatyzacji który nie pracuje podczas pracy klimy.
Załącza się wentylator silnika i pracuje na 2 biegu.
Oba wentylatory sprawdzone pracują na 1i 2 biegu.
Moduł sterowania wentylatorami sprawny.
Na liczniku pali sie pomaranczowa ikonka chlodnicy
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 cze 2019, 08:49
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Lodz
- Auto: Opel Zafira A 1.6 16V
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Witam, nie znalazlem rzadnego postu na temat tych bledow wiec otwieram nowy team.
Przedmiotem jest Zafira a 1.6 klimatyzacja z jednym wentylatorem bez sterownika klimatyzacji. Mam aktywne bledy P1482, P1483, P0530, po wlaczeniu klimatyzacji raz sie zalaczy raz nie (czesciej nie), ale jak wysteruje ja z komputera to zadziala bez problemu a blad p0530 gasnie. Bledy to bledy wentylatora drugiego i trzeciego biegu - przekaznik obwod przerwany na stale. Jak badalem to miernikiem to wychodzi ze nie ma pradu na przekazniku. jak zewre przekaznik paluchem to wentylator hula, wyglada na brak sterowania. Moze ktos mnie poratowac schematem albo podac informacje skad ida kable do przekaznika wentylatora?
Przedmiotem jest Zafira a 1.6 klimatyzacja z jednym wentylatorem bez sterownika klimatyzacji. Mam aktywne bledy P1482, P1483, P0530, po wlaczeniu klimatyzacji raz sie zalaczy raz nie (czesciej nie), ale jak wysteruje ja z komputera to zadziala bez problemu a blad p0530 gasnie. Bledy to bledy wentylatora drugiego i trzeciego biegu - przekaznik obwod przerwany na stale. Jak badalem to miernikiem to wychodzi ze nie ma pradu na przekazniku. jak zewre przekaznik paluchem to wentylator hula, wyglada na brak sterowania. Moze ktos mnie poratowac schematem albo podac informacje skad ida kable do przekaznika wentylatora?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
A jak czujnik ciśnienia klimatyzacji sprawny ?.
Pokrewne tematy.
viewtopic.php?t=11878
viewtopic.php?f=37&t=3082&start=240
Pokrewne tematy.
viewtopic.php?t=11878
viewtopic.php?f=37&t=3082&start=240