Z18XER klekot po uruchomieniu zimnego silnika - poradniczek
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 mar 2019, 21:25
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: WŁODOWICE
- Auto: opel zafira b 1.8
- Model: za
- Oznaczenie silnika: z18xer
Witam forumowiczów, tez już mam do wymiany raczej te koła KZFR -na ciepłym, jak dizelek pracuje nawet pytają czy to dizel:) ostatnio wywaliło błąd 001643 po zapaleniu na zimnym lub ciepłym stukot metalu przez 3 sek( przejechane 175kk) zaworki wymienione nic nie dało,rozrząd też kurka 5k tamu robiony,szkoda ,ze mechanior nie podpowiedział nic więcej, by się zrobiło odrazu
i tu nasuwa się pytanko mam zastosowany taki filtr-FILTRON OE648/6 z tym niby zaworkiem- dociskiem,czy go wymieniać na knecht?
oliwa tez trochę inna valvolin 5w30- taka kartka wisiała ,takim zalałem-zmienić z płukanką na inna? czy wspomnieć magikowi o ustawieniu zaworów? bo to chyba pora...
ciekawe jest to ze samochodzik śmiga dość fajnie i spalanie gazu około 10l a tu taki problem z tym błędem
pozdrawiam serdecznie
i tu nasuwa się pytanko mam zastosowany taki filtr-FILTRON OE648/6 z tym niby zaworkiem- dociskiem,czy go wymieniać na knecht?
oliwa tez trochę inna valvolin 5w30- taka kartka wisiała ,takim zalałem-zmienić z płukanką na inna? czy wspomnieć magikowi o ustawieniu zaworów? bo to chyba pora...
ciekawe jest to ze samochodzik śmiga dość fajnie i spalanie gazu około 10l a tu taki problem z tym błędem
pozdrawiam serdecznie
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2473
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Jak wyskoczył błąd to koła raczej do wymiany.A tak w ogóle to sprawdziłeś co to za błąd? W kwestii filtra to już przetestowane, że z tym niby zaworkiem to mit. Zmiana filtra nie pomoże. Jedynie może pomóc wymiana oleju na świeży, ale to tylko wtedy gdy klekocze tylko po uruchomieniu silnika. Jak klekocze cały czas to wymiana i tyle. Olej Valvoline jest jak najbardziej ok.Ja taki stosuję, a dokładnie Valvoline 5W30 Deksos2 MSTC3 . Co do zaworów to najpierw pomiary, a potem ewentualnie wymiana. Oczywiście nie wymieniasz wszystkich, tylko część a resztę trzeba pozamieniać miejscami. Nie ma potrzeby wywalać kupę kasy. Jedna szklanka kosztuje w okolicach 70-80 zł razy 16 szt to wychodzi sporo a jeszcze robocizna.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 mar 2019, 21:25
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: WŁODOWICE
- Auto: opel zafira b 1.8
- Model: za
- Oznaczenie silnika: z18xer
Wyskakuje błąd jak pisałem 001643(wszyscy piszą i gdzie czytam to własnie błąd związany z kołami KZFR)
nie znalazłem pełnego opisu tego błędu
tak naprawdę to stuka tylko na wolnych obrotach-gdy gorący,oraz po odpaleniu tak 4 sek ,jak lekko dodam gazu wszystko cichnie
z dynamika jazdy jest ok,chyba już nie będę kombinował i wymienie te koła nie lubię ,jak mi wyskakuje jakiś błąd
no i ta praca silnika mi się nie podoba
nie znalazłem pełnego opisu tego błędu
tak naprawdę to stuka tylko na wolnych obrotach-gdy gorący,oraz po odpaleniu tak 4 sek ,jak lekko dodam gazu wszystko cichnie
z dynamika jazdy jest ok,chyba już nie będę kombinował i wymienie te koła nie lubię ,jak mi wyskakuje jakiś błąd
no i ta praca silnika mi się nie podoba
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Witam po długiej nieobecności powiedzcie mi proszę czy do zdobycia są jeszcze filtry oleju z tym zaworkiem? Czy któryś producent ma to jeszcze w ofercie? Bo w ub. roku jeszcze były ale teraz wszystkie bez tego zaworka
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2473
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Rzeczywiście długo Cię nie było. Te filtry z zaworkiem to był mit, który został obalony. Niestety nie ma magicznego sposobu na usunięcie klekotanie jak wymiana KZFR. No chyba że masz już stary olej w silniku to wymiana może pomóc.
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Potrzeba mnie tu zagoniła, a dokładnie przypadek kumpla:
Corsa D 1.4 90KM XEP i wyjęty z silnika przy wymianie wkład filtra OE 648/6 z zaworkiem a nowy jest już bez zaworka.
No i mechanik dokonujący wymiany oleju stwierdził że "tak być nie może", musi być filtr z zaworkiem bo bez niego filtr jest otwarty i nie filtruje oleju tylko jest przepływ otwarty przez filtr.
Nadmieniam że to 1.4 XEP czyli bez KZFR czyli ów zaworek nie powinien odgrywać żadnego znaczenia
Corsa D 1.4 90KM XEP i wyjęty z silnika przy wymianie wkład filtra OE 648/6 z zaworkiem a nowy jest już bez zaworka.
No i mechanik dokonujący wymiany oleju stwierdził że "tak być nie może", musi być filtr z zaworkiem bo bez niego filtr jest otwarty i nie filtruje oleju tylko jest przepływ otwarty przez filtr.
Nadmieniam że to 1.4 XEP czyli bez KZFR czyli ów zaworek nie powinien odgrywać żadnego znaczenia
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2019, 10:32 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
Słuchaj. Ten zaworek jest niepotrzebny. A dziura musi być.
Ten zaworek (w filtrze) dublował zaworek który już jest w trzpieniu na który nakłada się filtr.
To działa tak: jeśli filtr się zapcha, otwiera się zaworek by nie zabrakło oleju w układzie. Bypass.
A dziurka (po zaworku) musi być bo którędy przepuści olej. Ale taki stan w normalnym użytkowaniu nie wystąpi raczej.
Sam ostatnio zmieniałem olej +filtr i zaworka już nie miał Rok wcześniej- był.
Ten zaworek (w filtrze) dublował zaworek który już jest w trzpieniu na który nakłada się filtr.
To działa tak: jeśli filtr się zapcha, otwiera się zaworek by nie zabrakło oleju w układzie. Bypass.
A dziurka (po zaworku) musi być bo którędy przepuści olej. Ale taki stan w normalnym użytkowaniu nie wystąpi raczej.
Sam ostatnio zmieniałem olej +filtr i zaworka już nie miał Rok wcześniej- był.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 205
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 23:21
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira B
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Pomocy. Wymieniłem koło zfr na walku ssaxym bo z tych okolic było słychać klekot i wszystko jest ok jak silnik zimny. Lecz gdy zagrzeje się to słychać Cały czas ma wolnych obrotach klekot jakby stukanie zaworow
Co może. Być przyczyną proszę o pomoc bo już brak sil
Co może. Być przyczyną proszę o pomoc bo już brak sil
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2473
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Częściowo sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Czy masz pewność że luz zaworowy jest ok. Proponuje to sprawdzić. A z drugiej strony dlaczego wymieniłeś tylko jedno z KZFR. A może te drugie też jest walnięte. Jeśli tak to zapłacisz drugi raz za robotę, chyba że robisz sam.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 205
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 23:21
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira B
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Luz już jest ok lecz przed wymiana szklanek okazał się bardzo mały i właśnie dlatego pytam czy może winnym być ten klekot z zaworów a nie z kol faz rozrzadu
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 mar 2019, 21:25
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: WŁODOWICE
- Auto: opel zafira b 1.8
- Model: za
- Oznaczenie silnika: z18xer
Koła wymienione, zawory porobione-klekotu brak ,silnik jak nowy
naprawdę warto było mechanik za wymianę i zamianę szklanek niezdar zbytnio 400zł
koszt materiału: pakiet-koła 750zł ina z allegro+elektrozawory 100zł,uszczelka pod dekiel 25zł,uszczelniacze wałków 20zł,uszczelniacz wału 35zł
razem 930zł
naprawdę warto było mechanik za wymianę i zamianę szklanek niezdar zbytnio 400zł
koszt materiału: pakiet-koła 750zł ina z allegro+elektrozawory 100zł,uszczelka pod dekiel 25zł,uszczelniacze wałków 20zł,uszczelniacz wału 35zł
razem 930zł
-
- Mieszkaniec
- Posty: 205
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 23:21
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira B
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Panowie proszę was posłuchajcie pracy i tego stukotu silnika co to może być
Koło na walku ssącym wymienione a auto dalej klekocze
Proszę was o podpowiedź. Klekot jest jam silnik jest rozgrzany
https://youtu.be/pubt81cN8IY
Koło na walku ssącym wymienione a auto dalej klekocze
Proszę was o podpowiedź. Klekot jest jam silnik jest rozgrzany
https://youtu.be/pubt81cN8IY
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2473
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Według tego co napisałeś wynika,że luz masz wyregulowany. W takim razie zostaje Ci koło na wałku wydechowym. Dziwię się, że nie wymieniłeś go w komplecie, a potem robiłeś regulację i też go nie wymieniłeś. Jeszcze oliwa powinna być nowa.