Podstawy z OP-COM
Moderator: Mariusz
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Nie jestem pewien, ale minimum Tech jest potrzebny...
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 13 cze 2010, 13:47
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Model:
Panowie - szybkie pytanie, mam silnik a17dtj w zafirze, opcom łączy się ze wszystkim, pokazuje kody błędów, jednak nie mam żadnych wartości w sekcji "measuring blocks", a jedyne co się wyświetla to "---"
Czy jest na to jakaś rada? Wersja opcom a to 120309a.
Przydaloby się mieć jakiś interfejs do odczytu parametrów, ale też do "nauki wolnych obrotów" - czyli po wymianie zaworki scv..
Czy jest na to jakaś rada? Wersja opcom a to 120309a.
Przydaloby się mieć jakiś interfejs do odczytu parametrów, ale też do "nauki wolnych obrotów" - czyli po wymianie zaworki scv..
-
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
- Imię: Mikołaj
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam wszystkich. Mam takie pytanie:
W Op com w bloku diagnostycznym pod parametrem "żądane ciśnienie ładowania" i "ciśnienie ładowania" podane w kPa kryje się praca MAP sensora (boost sensora) w kolektorze dolotowym czy może chodzi o coś innego? Np elektro zawór turbo? Ja w tym bloku na biegu jałowym mam wartość żądaną 120kPa a otrzymaną 106kPa..nie wiem jaki element jest nie w porządku. Z góry dziękuję za pomoc. Mikołaj
W Op com w bloku diagnostycznym pod parametrem "żądane ciśnienie ładowania" i "ciśnienie ładowania" podane w kPa kryje się praca MAP sensora (boost sensora) w kolektorze dolotowym czy może chodzi o coś innego? Np elektro zawór turbo? Ja w tym bloku na biegu jałowym mam wartość żądaną 120kPa a otrzymaną 106kPa..nie wiem jaki element jest nie w porządku. Z góry dziękuję za pomoc. Mikołaj
Ostatnio zmieniony 30 lis 2018, 06:57 przez mikolay, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Czujnik pokazuje Ci ciśnienie atmosferyczne + do tego ciśnienie doładowania jak masz obciążony silnik.
Wg tego co masz w ramce to ciśnienie atm. w twojej okolicy wynosiło ok 1060 hPa czyli spoko Korzystny bio-metr
A tak na serio np w ZB OPC doładowanie bez modów w piku dochodzi do np 180-190 kpa bo ori turbina ładuje 0.8 bar czyli 80 kPa.
Wg tego co masz w ramce to ciśnienie atm. w twojej okolicy wynosiło ok 1060 hPa czyli spoko Korzystny bio-metr
A tak na serio np w ZB OPC doładowanie bez modów w piku dochodzi do np 180-190 kpa bo ori turbina ładuje 0.8 bar czyli 80 kPa.
Witam,
mam kłopot ze znalezieniem i zainstalowaniem sterowników do interfejsu OP COM. Na kompie znam się słabo i nie potrafię tego ogarnąć. Czy ktoś mógłby mi pomóc?
mam kłopot ze znalezieniem i zainstalowaniem sterowników do interfejsu OP COM. Na kompie znam się słabo i nie potrafię tego ogarnąć. Czy ktoś mógłby mi pomóc?
-
- Mieszkaniec
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
- Imię: adam
- Auto: zafira b
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Witam
mam kabelek z firmware 1.78 i wersję opcoma OP-COM.CHINA.08-2010_PL 100219A która działa i ma takie ustawienia
ta wersja działa.
Ściągnąłem również wersje Op-com 1.59 VAUX-COM_120309a 131223dOcFlash China oraz OPCOM VAUX-COM 120309a 160115a i niestety przy identycznych, jak w china sofcie, wywala taki komunikat
jednak gdy najpierw uruchomię china soft i połączę się z danym modułem np. rec, infoteinment system itd. a potem wezmę którąś z w/w nowszych wersji to się połączy.
Podpowiedzcie czy to wina tego firmware, czy może macie (na PM) jakieś mocno pewne i działające wersje? Czy może coś w ustawieniach pozmieniać, może jakieś opóźnienia na porcie com?
mam kabelek z firmware 1.78 i wersję opcoma OP-COM.CHINA.08-2010_PL 100219A która działa i ma takie ustawienia
ta wersja działa.
Ściągnąłem również wersje Op-com 1.59 VAUX-COM_120309a 131223dOcFlash China oraz OPCOM VAUX-COM 120309a 160115a i niestety przy identycznych, jak w china sofcie, wywala taki komunikat
jednak gdy najpierw uruchomię china soft i połączę się z danym modułem np. rec, infoteinment system itd. a potem wezmę którąś z w/w nowszych wersji to się połączy.
Podpowiedzcie czy to wina tego firmware, czy może macie (na PM) jakieś mocno pewne i działające wersje? Czy może coś w ustawieniach pozmieniać, może jakieś opóźnienia na porcie com?
Ostatnio zmieniony 09 maja 2019, 22:04 przez harvard, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 215
- Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Włocławek
- Auto: Zafira Tourer
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
witam kolegów i mam pytanie odnośnie opcoma który działa poprawnie a jak uruchomię vauxcoma to test przechodzi a po kliknięciu diagnostyka wyświetla data error czy ktoś orientuje się co jest grane wcześniej działał i stało sie tak po wgraniu od nowa windows 7
Ja miałem problemy ale na win10 - na win 7 wszystko działa
U mnie problemem było USB 3.0 - wyłączyłem obsługę i działa
U mnie problemem było USB 3.0 - wyłączyłem obsługę i działa
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
- Imię: Zbigniew
- Auto: Zafira C 2.0 CDTI
- Model: Tourer
- Oznaczenie silnika: A20DTH
może ktoś wyjaśnić te znaczenie info z op-coma, translator google strasznie ubogo wyjaśnia te pojęcia
1.Vehicle Direction Camera Menu
2.Auxiliary display menu
3.Learn key fob menu
4.Display Navigation information
5 Blind Spot monitor menu
6.Display Route menu
U mnie wszystkie zaznaczone jako Not Presents
1.Vehicle Direction Camera Menu
2.Auxiliary display menu
3.Learn key fob menu
4.Display Navigation information
5 Blind Spot monitor menu
6.Display Route menu
U mnie wszystkie zaznaczone jako Not Presents
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 mar 2020, 20:10
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam.
Dzisiaj podłączyłem moje autko pod program diagnostyczny op-com. Wyskoczyło mi 45 bloków pomiarowych, ale nigdzie konkretnie nie pisze które to są korekty krótko i długo terminowe. Wkleję poniżej screeny z programu. Proszę o pomoc w zlokalizowaniu tych bloków które mnie interesują. Dodam że chciałem porównać korekty na benzynie i gazie a jeśli będzie taka potrzeba dostroić gaz. Zośka taka jak w profilu rocznik 2000. Auto na screenach chodziło na gazie.
Z góry dziękuje za pomoc.
Dzisiaj podłączyłem moje autko pod program diagnostyczny op-com. Wyskoczyło mi 45 bloków pomiarowych, ale nigdzie konkretnie nie pisze które to są korekty krótko i długo terminowe. Wkleję poniżej screeny z programu. Proszę o pomoc w zlokalizowaniu tych bloków które mnie interesują. Dodam że chciałem porównać korekty na benzynie i gazie a jeśli będzie taka potrzeba dostroić gaz. Zośka taka jak w profilu rocznik 2000. Auto na screenach chodziło na gazie.
Z góry dziękuje za pomoc.
Jaka jest najnowsza działająca wersja op-com china clone?
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Czytałem kiedyś (chyba na forum insignii) że tak naprawdę najnowszy firmware to wersja 1.59 a wszystko powyżej to skośnookie prześcigiwanie się na cyferki. Ja mam aktualnie 1.59 i działa zarówno z OP-COM 08/10 PL jak i VAUX-COM_120309a+ 160115a