łożyska (przód)

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Anony Mous

łożyska (przód)

#1 Post autor: Anony Mous »

Witam,

wymieniał ktoś łożyska w przednich kołach?

można wymienić same łożyska czy znowu okaże się że ta część jest nierozbieralna?

licznik

#2 Post autor: licznik »

samego łożyska się nie da, komplet z piastą

Awatar użytkownika
jendrek
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2009, 08:46
Lokalizacja: Pabianice
Model:

#3 Post autor: jendrek »

koszt około 150 zł z ABS

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#4 Post autor: firek »

jendrek to za przeproszeniem jakia to miałaby byc piasta...?
marcus jesli musisz wymieniac to niestety trzeba inwestowac w pozadne piasty, np; SKF, lub Ruville a to bedzie koszt za samą piastę około 350zł(z abs-em). Tych tańszych nie polecaja koledzy z zadnego oplowskiego forum. A wymiana ot podobnow warsztatach cos koło 100.

Awatar użytkownika
jendrek
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2009, 08:46
Lokalizacja: Pabianice
Model:

#5 Post autor: jendrek »

Ja wymieniałem u listopadzie zaraz po zakupie zosi 147zł jak na razie zrobiłem 7tys km i jest wszystko ok.A co do wymiany jest to dosłownie półtorej godzinki i można dalej jechać.

KOPERNIK

#6 Post autor: KOPERNIK »

Witam.jendrek, ja bym ci nie polecał tych tanich zamienników bo czas
sem można się na równi z kołem spotkać.Ja tez wymieniałem w swojej Zosi i koszt 310zł kąplet + wymiana jakieś 80-100zł..już na nim zrobiłem 25tyś km i wszystko gra.. ;) pozdrawiam

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#7 Post autor: scaniairizar »

załozyłem piasty SKF, dałem po 350 zł/sztuka. ale mam zrobione 90 tysiecy i nic sie nie dzieje.
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#8 Post autor: firek »

Ja równiez miałem problemy moze nie z sama piasta ale z czujnikiem ABS-u z lewej strony(a więc siwcace sie kontrolki ABS. TC i nie działajacy licznik), i po konsultacjach z kilkoma znajomymi pracujacymi w róznych warsztatach jak i pewna kolezanka ze szkolenia pracujaca w hurtowni motoryzacyjnej zdecydowałem sie na SKF-ik moze nie tanio ale miejmy nadzieje solidnie. Narazie 1000 Km ale bezproblemowo.Pozdro

Awatar użytkownika
jendrek
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2009, 08:46
Lokalizacja: Pabianice
Model:

#9 Post autor: jendrek »

Nie wiem bynajmniej od gościa którego kupowałem mam tarze 12 miesięcy gwarancji.

kris

#10 Post autor: kris »

jendrek pisze:Ja wymieniałem u listopadzie zaraz po zakupie zosi 147zł jak na razie zrobiłem 7tys km i jest wszystko ok.A co do wymiany jest to dosłownie półtorej godzinki i można dalej jechać.
Czeka mnie też wymiana. Zapaliła mi się kontrolka ABS i TC. Po sprawdzeniu Techem wyszło uszkodzony czujnik piasty LP. Więc też mam dylemat co do tych tańszych. Bo różnica 180 a 350zł jest znaczna. No ale to kwestia jeszcze przemyślenia sprawy.
jendrek, w "sam naprawiam" jest napisane że najpierw trzeba wyjąć półoś - czy trzeba kompletnie ją wyjmować tak jak opisali czy tylko do pewnego momentu? Używałeś ściągacza do końcówki drążka czy udało się wybić młotkiem. Czy potrzebne są jeszcze jakieś ściągacze czy można zwykłymi narzędziami sobie poradzić.?
Jak możesz troszkę opisać jak wymieniałeś to będę wdzięczny.

Awatar użytkownika
jendrek
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2009, 08:46
Lokalizacja: Pabianice
Model:

#11 Post autor: jendrek »

Witam co do końcówki możesz użyć ściągacza ale ja to robiłem bez i z tego co się orientuję większość mechaników też.Odkręcasz nakrętkę półosi ściągasz jarzemko z zaciskiem najlepiej podwiesić drutem do sprężyny ściągasz tarcze hamulcową i pamiętaj o rozpięciu przewodu od ABS .Po rozpięciu drążka kierowniczego skręcasz zwrotnicą do oporu , poprzez drewnianego klocka uderzasz delikatnie w śrubę przegubu aby się wysłuwał. Od tyłu są trzy śruby mocujące piastę wykręcasz i przykręcasz nową Co do półosi to wysłuwarz ją tylko z zwrotnicy tyle aby dostać się do śrub mocujących.Pwodzenia
Co do piasty ja kupowałem u tego gościa PHF1234 na allegro
Pozdro!!!

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#12 Post autor: firek »

Oczywiście najpierw zaopatrzyj się w dobre klucze(18mm, imbus 5mm, zewnętrzny torx do tych 3 śrub od samej piasty) i młotek, no i jakiś srodek typu WD-40 napewno się przyda. A co do drążka kierowniczego ja nie wypinałem.

kris

#13 Post autor: kris »

firek pisze:Oczywiście najpierw zaopatrzyj się w dobre klucze(18mm, imbus 5mm, zewnętrzny torx do tych 3 śrub od samej piasty) i młotek, no i jakiś srodek typu WD-40 napewno się przyda. A co do drążka kierowniczego ja nie wypinałem.
A możesz powiedzieć jaki rozmiar tego torxa zewnętrznego ? Udało Ci się wysunąć przegub bez odpinania końcówki drążka ?

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#14 Post autor: firek »

Jako, że przeczytałem dopiero dzis to co do rozmiaru napiszę jutro jak sprawdzę jaki to był, bo niestety niepamietam:). A co do końcówki drążka kierowniczego to nie wypinałem żeby nie uszkodzic, ale musiałem dla odmiany wyjąc dolny sworzeń wachacza.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#15 Post autor: firek »

Siemka:) Ten klucz to tak jak mówiłem taki Torx o oznaczeniu E 18. Pozdrawim i powodzonka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”