Linki zmiany biegów.

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Arni1877
Posty: 3
Rejestracja: 21 wrz 2017, 11:55
Imię: Artur
Lokalizacja: wielkopolska
Auto: Opel Zafiraz C 2.0CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH
Gender:

Linki zmiany biegów.

#1 Post autor: Arni1877 »

Witam jestem tutaj świeży. Na początek pozdrawiam Wszystkich Kolegów. Mam pytanie dotyczące linek zmiany biegów czy ktoś z Was wymieniał linki w ZC.Pozdrawiam.
artur

Awatar użytkownika
Belfer
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 01 mar 2013, 08:58
Imię: Mirosław
Lokalizacja: Poznań
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Belfer »

Witam, regulowałem wielokrotnie linki w skrzyni M32 Zafira B, C: Niedawno ZC skrzynia nie posiadała 2, 4, 6 biegu ! Czyli 1) odpiecie linek pod gałka biegów, 2) blokada serwisowa na skrzyni wybierak w pozycji 1, 2 biegu, 3) zapięcie linek pod gałką 4) zwolnienie blokady serwisowej wybieraka na skrzyni.
Wszystko wrócoło do narmy, szczególy tel 603 978 275, pozdr
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2017, 20:39 przez Belfer, łącznie zmieniany 1 raz.
Skrzynie biegów, diagnoza, naprawa, regeneracja, części !

Uczestnik III OZ ZKP w Rzeczce !
Uczestnik IV OZ ZKP w Przysucha-Topornia !
Uczestnik V OZ ZKP w Rawa-Jeziorsko !

rafal033
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 10 lut 2017, 07:45
Imię: Rafał
Lokalizacja: Jozefin
Auto: Opel Zafira C
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

#3 Post autor: rafal033 »

Witam. Czy "hacząca" 2 może być wynikiem że linki są źle ustawione czy może być to problem bardziej poważny ?

pawlik20085
Posty: 1
Rejestracja: 05 cze 2019, 20:29
Imię: Paweł
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Opel Zafira A 2.0dti Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#4 Post autor: pawlik20085 »

Witam!
Jako że to pierwszy post na forum pragnę zaznaczyć, iż umiem używać szukajki i to uczyniłem na początku, jednak wątek który znalazłem nijak się miał do mojego problemu, poza tym był stary i nie chciałem odgrzewać kotletów - w końcu forum to nie kuchnia;)
Dobra, wstęp wyszedł długi, pora na sedno sprawy.
Jak w temacie, wypadająca linka zmiany biegów. Podejrzewam, że wyrobił się plastik, który na wcisk wchodzi na trzpień przy skrzyni biegów. Jednak jakiekolwiek próby przy tkania, czy to kawałkiem gumy czy jakiejś tkaniny i wciśnięcie tego dziadostwa z powrotem spełzały na niczym, wszystko przy przełączaniu biegów spadało. Obecnie trzyma się na 4 trytkach, ale jako że autem częściej porusza się żona panikara z córką, musi być zrobione dobrze. Dostać te linki naprawdę ciężko, a i ceny zamienników to 1/6 ceny jaką dałem za auto, co się nie opłaca. Myślałem o rozwierceniu tego mocowania oraz trzpienia, dobranie tulejki i podkładek i skręcenie na śrubę z odpowiednim luzem, gdyż jest to część ruchoma. Chyba, że ktoś juz temat przerabiał i !a inne patenty. Porady mile widziane.
Pozdrawiam:)

Lucifejro
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 14 sie 2020, 15:13
Imię: Jarosław
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Opel Zafira C 1.4T 140km 2012
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET

#5 Post autor: Lucifejro »

pawlik20085 pisze: 05 cze 2019, 21:29 ...
(...), jednak wątek który znalazłem nijak się miał do mojego problemu, poza tym był stary i nie chciałem odgrzewać kotletów - w końcu forum to nie kuchnia;)
...
Też odgrzeję temat, dość stary, ale aktualny... Udało Ci się zamienić te plastiki lub jakoś "naprawić"? Widzę u mnie dość duży luz, biegi wchodzą super "spod maski" gdy próbuje ręcznie zmienić, za to z z lewarka o wiele gorzej - 3 i 4 wchodzą z dość znacznym oporem, za to często 2 ciężko wbić. Dodam, ze jest lato i gorąco, wiec nie chodzi o zamarzanie linek... Myslę, że "naprawa" plastików i regulacja poprawi sytuację.
Poza tym nie mogę znaleźć info jak wyregulować linki w M32, ale w Zafirze C 1.4T...
Ostatnio zmieniony 24 cze 2022, 09:03 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2229
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#6 Post autor: Pszczyna »

Napiszę tobie jak naj prościej :
- Demontujesz akumulator i jego podstawę
- demontujesz mieszek drążka zmiany biegów
- zwalniasz plastikowe zaczepy, samych linek nie wypinasz
-ustawiasz drążek w pozycji serwisowej (jest z boku drążka mały czpień który ustala jego pozycję ,musi wejść w otworek)
-w komorze silnika na skrzyni blokujesz motylek gdzie są podpięte linki (wkładasz np. wiertło fi 4 lub 5 w otworek ,musisz wyrównać wpierw otwory ) wpierw motylek posmaruj + końcówki linek zwłaszcza gałki smarem opornym na temperatury, (gałki linek na drążku też warto posmarować)
-teraz zapinasz z powrotem zwolnione zatrzaski linek lewarka
koniec procedury wyciągasz wiertło - blokadę i składasz wszystko

Lucifejro
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 14 sie 2020, 15:13
Imię: Jarosław
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Opel Zafira C 1.4T 140km 2012
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET

#7 Post autor: Lucifejro »

Hmm, ale trzeba zdemontować podstawę akumulatora? Dostęp W 1.4T jest bez zdejmowania - do linek. Spróbuję, nie powinno to być trudne, ale opis wreszcie jakiś czytelniejszy. Gdzieś na jakimś forum znalazłem informacje, że około 1,5h ktoś potrzebował do tego za 1 razem jak to robił.
A czy da sie jakos zniwelować luzy na końcach linek? Te okrągłe plastiki mają wyraźne luzy, myslę czy czymś nie zwiększyć ich objętości.
Na yt jest filmik jak koleś sobie drukował i wymienił te kółka, bi same linki są ciężko dostępne, na allegro za jedyne 1500 zł plus robocizna pewnie też kilka stowek - gdyby trzeba było wymieniać...

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2229
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#8 Post autor: Pszczyna »

Raz widziałem zestaw naprawczy na Amazonie ,lecz to było dawno może z braku zainteresowania jest ich brak a same linki to niezły koszt .
1,5h to co za dużo ,na spokojnie trzeba pracować .

Lucifejro
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 14 sie 2020, 15:13
Imię: Jarosław
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Opel Zafira C 1.4T 140km 2012
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET

#9 Post autor: Lucifejro »

Biegi na nowo wyregulowane - nie jest to takie trudne. 2 juz nie haczy!
Ale nadal ciężko wchodzą biegi, szczególnie 2, 3 i 4. Nie jest to wina skrzyni, bo przy silniku mozna palcem zmienić biegi - bez dużego oporu. obstawiam luzy na lince.
Na wymiane na razie nie mam funduszów (nowe plus robocizna około 1300 zł)...
szukam zamiennika lub sposobu na zmniejszenie luzu przy lewarku i pod maską, podobno lewarek powinien odchylać sie w zakresie 52-57mm.
Takie luzy pod lewarkiem:
https://youtu.be/GivxiXFK2hs
Ruski znalazły zamiennik Forda, ale nie potrafię go w PL znaleźć:
https://www.drive2.ru/l/534490745277513835/

mirasmaniak82
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 01 lis 2019, 21:40
Imię: Mirek
Lokalizacja: Wolsztyn
Auto: Zafira C 2.0
Model: ZC
Oznaczenie silnika: Z20DT

#10 Post autor: mirasmaniak82 »

Czy w Zafirze C procedura wymiany linek jest taka sama jak w Mokka bo widzialem poradnik wlaśnie do Mokki
https://mokkaforum.pl/topic/600-wymiana ... eg%C3%B3w/

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2229
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#11 Post autor: Pszczyna »

Chmm demontaż lewarka chyba zbędny przecież linki można z niego wypiąć ,konsolę wokół niego jeszcze zrozumiem

mirasmaniak82
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 01 lis 2019, 21:40
Imię: Mirek
Lokalizacja: Wolsztyn
Auto: Zafira C 2.0
Model: ZC
Oznaczenie silnika: Z20DT

#12 Post autor: mirasmaniak82 »

Czy jeśli ustawie w pozycji serwisowej to nie potrzebna jest późniejsza regulacja linek? Dobrze rozumiem?

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2229
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#13 Post autor: Pszczyna »

Tak lecz po jakimś czasie proponował bym procedurę powtórzyć

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”