Problemy związane z użytkowaniem turbosprężarki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Gelo
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 23 mar 2018, 22:16
Imię: Grzegorz
Auto: OpelZafira A 2.0dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z19dth

#256 Post autor: Gelo »

Zero bledow podczas jazdy ...odczuwam cos takiego jak by auto samo chamowalo jest takie bujanie przod tyl .pratujcie

gumis8604
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 15 mar 2018, 17:04
Imię: Piotr
Lokalizacja: Czechowice- Dziedzice
Auto: Zafira A 2.0T z20let
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#257 Post autor: gumis8604 »

Witam,
mam takie pytanko.. zdaje sie ze chyba jednak konczy mi sie turbo.. dzis zauwazylem ze turbina zaczyna od spodu sie pocic.. uwazacie ze juz trzeba ja wymieniac?

Skasowany użytkownik 6483

#258 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Samo zapocenie turbo nie świadczy jeszcze o tym ,że sie kończy. U mnie od dawna jest zapocona, oleju nie ubywa ani troszke od wymiany do wymiany, auto ma kopa, turbo nie gwiżdże....oby tak dalej :)

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#259 Post autor: wampir11111 »

gumis8604 pisze: 27 kwie 2018, 23:01 Witam,
mam takie pytanko.. zdaje sie ze chyba jednak konczy mi sie turbo.. dzis zauwazylem ze turbina zaczyna od spodu sie pocic.. uwazacie ze juz trzeba ja wymieniac?
Zapewne poci ci się z rurki spływu oleju od turbo do bloku silnika standard w tym silniku tak było u mnie

viewtopic.php?f=87&t=21290

gumis8604
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 15 mar 2018, 17:04
Imię: Piotr
Lokalizacja: Czechowice- Dziedzice
Auto: Zafira A 2.0T z20let
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#260 Post autor: gumis8604 »

Ciezko tam zaobserwowac cokolwiek ale bede probowal. Aczkolwiek przy pierwszym odpaleniu rano na zimnym czuc przepalony olej.. zastanawiam sie czy to turbo czy uszczelniacze bo glowica rzekomo przez poprzedniego wlasciciela w zeszlym roku byla robiona..aczkolwiek nie wiem jak zostalo to zrobione bo na zimnym jakis popychacz klepie nie milosiernie..

Gelo
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 23 mar 2018, 22:16
Imię: Grzegorz
Auto: OpelZafira A 2.0dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z19dth

#261 Post autor: Gelo »

Co powiecie na temat tego bujania... wsadzam np 2 bieg i przyspieszam normalnie po chwili czuje cos takiego jakby ktos mnie ciagna z tylu i puszczal nie mogo rozpedzic auta jak wczesniej

kaziu0901
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 09 wrz 2018, 19:33
Imię: kazik
Auto: zafira a dti
Model: opel
Oznaczenie silnika: z20dth

#262 Post autor: kaziu0901 »

Witam wszystkich. Jak to jest w waszych zośkach z turbiną, załącza się przy 1500 czy tak jak w mojej przy 2500 ?
Nie wiem czy mam szukać przyczyn, czy tak ma być ?

Proszę pisać zgodnie z zasadami ortografii, interpunkcji i gramatyki języka polskiego.
regulamin ZKP §2 pkt 6.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2018, 09:15 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.

gumis8604
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 15 mar 2018, 17:04
Imię: Piotr
Lokalizacja: Czechowice- Dziedzice
Auto: Zafira A 2.0T z20let
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#263 Post autor: gumis8604 »

Mam takie pytanko.. ponieważ mam takie wrażenie, że jak kupiłem zośkę to tak nie było.. mianowicie chodzi mi o moment gdy wyłączam zapłon i dosyć głośno słyszę zatrzymującą się turbinę.. czy też tak macie? Oczywiście staram się zawsze ją wystudzać na wolnych obrotach z minutę chodzi i dopiero gaszę ją.. czy to może sugerować kończące się turbo? Czy nie ma to wogóle odwzorowania w tej kwestii?

Awatar użytkownika
Bullik1
Debiutant
Posty: 34
Rejestracja: 04 gru 2017, 10:24
Imię: Przemek
Lokalizacja: Brzechów k/Kielc [ TKI ]
Auto: Opel Zafira A 2.0 OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#264 Post autor: Bullik1 »

Witam. Forumowicze potrzebuję podpowiedzi. Od jakiegoś czasu w moim 2.0 T 192KM OPC od czasu do czasu puszcza z wydechu niebieski dymek i przymula w zakresie 2000-3000 obrotów, czuć spalonym olejem silnikowym. Czy to turbo przepuszcza olej czy jaka może być przyczyna?

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2471
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#265 Post autor: Mariusz »

Obstawiałbym uszczelniacze zaworowe.

thor_
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
Imię: Artur
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:

#266 Post autor: thor_ »

Witam po dłuższej przerwie ;)
Skoro dłuższa przerwa to znaczy, że Zafira nie miewała kaprysów większych niż "standardowe" ;)

A teraz do rzeczy: Dziś nagle ni stąd ni zowąd zaczęło coś "świergotać" - pierwsze przypuszczenie rolka napinacza paska... Ale po dłuższej jeździe/obserwacji stwierdziłem, że świergotanie przechodzi w gwizd typowy dla sprężarki kiedy zaczyna się rozpędzać silnik - kiedy osiągnie 2-2,5 tysiąca i utrzymuje lub rozpędza się dalej jest cisza, każde puszczenie nogi z gazu bądź odpuszczenie go trochę powoduje gwizd/świergotanie w charakterystyczny sposób - jakby wyhamowywanie turbiny właśnie.

I teraz zestaw pytań:
1) Czy to na pewno turbina? (obstawiam, że niestety tak),
2) Sprawa do "regulacji" jakiejś?
3) Wymiana/regeneracja?

Jeżeli ktoś bawił się w regenerację - samemu nie oddanie od regeneracji - to czy mógłby coś w temacie skrobnąć?

Pozdro ;)

thor_
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
Imię: Artur
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:

#267 Post autor: thor_ »

Teraz mi się przypomniało, że po rozwiązaniu problemu nie napisałem nic tu ;)

Wiec wszystko co wskazywało na problem z turbiną, piski, świergotania itp ustały po wykryciu złamanego króćca od węża przelewu w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego ;) Po wymianie zbiornika i usunięciu "nieszczelności" "turbina" przestała" wyć ;) Tak więc "lewe" powietrze w dziwnych miejscach potrafi płatać naprawdę ciekawe figle ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”