Kody błędów

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
JohnnyDDZ
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
Imię: Marcin
Lokalizacja: Dzierżoniów
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#1126 Post autor: JohnnyDDZ »

Witam wszystkich, jestem tu nowy, proszę o pomoc i wyrozumiałość. Mam problem z Zośką, gdy zawracałem i już prostowałem koła poczułem szarpnięcie, auto zaczęło się dławić, więc zajrzałem pod maskę, a tam nadgryzione i zwarte przewody od czujnika położenia wału. Przewody połączyłem i zaizolowałem ale nic to nie dało, postanowiłem wymienić czujnik (Delphi) bez zmian. Sprawdziłem inne przewody, ale nic nie znalazłem niepokojącego.
Błędy:
C0256
regulacja momentu napędowego - uszkodzenie redukcji mocy
P0335
czujnik położenia wału korbowego
układ otwarty
nieciągły
Objawy:
Nie wkręca się na obroty powyżej 4000, jak jest zimny nie ma mocy dławi się, jest lepiej jak się nagrzeje. Ciężko odpala, trzeba kręcić 5-10 sekund (ciepły i zimny tak samo). Świecą się pomarańczowe kontrolki TC i silnika
Opel Zafira A 1.8 16V (2005) viewtopic.php?t=30184
Opel Astra G 1.6 16V (2000)

Awatar użytkownika
JohnnyDDZ
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
Imię: Marcin
Lokalizacja: Dzierżoniów
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#1127 Post autor: JohnnyDDZ »

Mam pytanie, czy sterownik przy odpalaniu silnika daje napięcie na czujnik położenia wału?
Sprawdziłem czujnik wydaje się być dobry (1380 ohm),przewody mają przejście. Wygląda to tak jakby sterownik nie widział czujnika.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2019, 18:52 przez JohnnyDDZ, łącznie zmieniany 2 razy.
Opel Zafira A 1.8 16V (2005) viewtopic.php?t=30184
Opel Astra G 1.6 16V (2000)

Awatar użytkownika
JohnnyDDZ
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
Imię: Marcin
Lokalizacja: Dzierżoniów
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#1128 Post autor: JohnnyDDZ »

Jestem po wymianie sterownika. Błąd P0335 nadal występuje, wymiana na oryginalny (vdo) czujnik nic nie daje. Ciężko odpala i po chwili jest falowanie obrotów, silnik gaśnie i pokazuje błąd P0100. Miał ktoś taki przypadek? Proszę o pomoc.
Opel Zafira A 1.8 16V (2005) viewtopic.php?t=30184
Opel Astra G 1.6 16V (2000)

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#1129 Post autor: Mariusz »

JohnnyDDZ pisze: 14 cze 2019, 00:13 Jestem po wymianie sterownika. Błąd P0335 nadal występuje, wymiana na oryginalny (vdo) czujnik nic nie daje. Ciężko odpala i po chwili jest falowanie obrotów, silnik gaśnie i pokazuje błąd P0100. Miał ktoś taki przypadek? Proszę o pomoc.
Odłącz przepływomierz i zobacz czy będzie jakaś różnica. Może dostaje lewego powietrza między przepływką a przepustnicą. :mysli:

Awatar użytkownika
JohnnyDDZ
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
Imię: Marcin
Lokalizacja: Dzierżoniów
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#1130 Post autor: JohnnyDDZ »

Ogólnie z tego co czytałem to dużo ludzi miało problem z tym, że po wymianie czujnika dalej wywala błąd, ale nigdzie nie ma odpowiedzi. Przy włączonej klimie trzyma wolne obroty i rzadziej gaśnie silnik.
Opel Zafira A 1.8 16V (2005) viewtopic.php?t=30184
Opel Astra G 1.6 16V (2000)

Awatar użytkownika
JohnnyDDZ
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
Imię: Marcin
Lokalizacja: Dzierżoniów
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#1131 Post autor: JohnnyDDZ »

mariusz131 pisze: 14 cze 2019, 05:33
JohnnyDDZ pisze: 14 cze 2019, 00:13 Jestem po wymianie sterownika. Błąd P0335 nadal występuje, wymiana na oryginalny (vdo) czujnik nic nie daje. Ciężko odpala i po chwili jest falowanie obrotów, silnik gaśnie i pokazuje błąd P0100. Miał ktoś taki przypadek? Proszę o pomoc.
Odłącz przepływomierz i zobacz czy będzie jakaś różnica. Może dostaje lewego powietrza między przepływką a przepustnicą. :mysli:
Odłączenie przepływomierza niewiele zmieniło. Przy obrotach biegu jałowego (800) pokazuje 9-10 kg/h, przy włączonej klimie (850) 11-12 kg/h, jak wyłączę klimę momentalnie gaśnie. Dzisiaj jak odpaliłem zimny silnik obroty na jałowym były do 1100, a z tego co pamiętam wcześniej przed awarią było około 1700. Gdy zatykam rurę między filtrem powietrza,a przepływką silnik gaśnie od razu. A i jeszcze zauważyłem, że temperatura płynu chłodzącego na liczniku pokazuje 89, a autocom pokazuje 96 :mysli:
Ostatnio zmieniony 16 cze 2019, 19:16 przez JohnnyDDZ, łącznie zmieniany 3 razy.
Opel Zafira A 1.8 16V (2005) viewtopic.php?t=30184
Opel Astra G 1.6 16V (2000)

kain11
Posty: 2
Rejestracja: 20 lut 2018, 17:10
Imię: tom
Auto: 1.8
Model: za
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#1132 Post autor: kain11 »

Witam wczoraj zapaliła mi się kontrolka check zafira b 1.8 xer .Na pedałach wyskoczyły te dwa błędy ,nie mam kasy na warsztat więc proszę was o pomoc w idetyfikacji tych kodów . To mój pierwszy post ,proszę o wyrozumiałość . :witam:

bodi
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 06 paź 2016, 20:01
Lokalizacja: Łódź
Model:

#1133 Post autor: bodi »

http://www.dtcsearch.com/
Tu masz wyszukiwarkę co oznaczają podajesz w formacie Pxxxx
ECN 123456 = P1234

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#1134 Post autor: Tazz »

P0100 przeplywomierz
P0340 czujnik położenia walka rozrządu
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

kain11
Posty: 2
Rejestracja: 20 lut 2018, 17:10
Imię: tom
Auto: 1.8
Model: za
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#1135 Post autor: kain11 »

Wielkie dzieki za pomoc;-)

Dodano po 13 minutach 4 sekundach:
Czy te części dadzą rade???
https://www.czesciauto24.pl/opel/zafira ... _powietrza
https://www.czesciauto24.pl/opel/zafira ... a-rozrzadu

Awatar użytkownika
JohnnyDDZ
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
Imię: Marcin
Lokalizacja: Dzierżoniów
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#1136 Post autor: JohnnyDDZ »

Co może zaburzać sygnał z czujnika położenia wału?
Zauważyłem, że jak silnik jest zgaszony to błąd jest nieciągły, ale jak odpalę silnik to jest stały.
Czy trzeba robić adaptację przepustnicy?
Jak odkręcę miskę to będzie widoczne koło zębate i czujnik?
Ostatnio zmieniony 17 cze 2019, 23:25 przez JohnnyDDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel Zafira A 1.8 16V (2005) viewtopic.php?t=30184
Opel Astra G 1.6 16V (2000)

Awatar użytkownika
JohnnyDDZ
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
Imię: Marcin
Lokalizacja: Dzierżoniów
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#1137 Post autor: JohnnyDDZ »

Chyba znalazłem rozwiązanie problemu, Zafira ma dwa czujniki wału korbowego? Jeden jest nad miską, a drugi z tyłu za sprężarką klimy. I on był urwany, przewód schował się tak że nie było go widać. Znalazłem go gdy sprawdzałem wszystkie przewody jakie są przy silniku. Nie ma na nim żadnego oznaczenia.
Ten pierwszy jest dwu pinowy,a drugi trzy pinowy.
Opel Zafira A 1.8 16V (2005) viewtopic.php?t=30184
Opel Astra G 1.6 16V (2000)

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#1138 Post autor: Tazz »

Jeden to czujnik położenia wałków rozrządu (ten u gory) A drugi to czujnik położenia wału korbowego (ten na dole)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
JohnnyDDZ
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
Imię: Marcin
Lokalizacja: Dzierżoniów
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#1139 Post autor: JohnnyDDZ »

Udało mi się rozwiązać problem. Było coś grzebane w instalacji, czujnik ten w bloku nie miał żadnego napięcia i przewody od niego szły do takiej podłużnej wtyczki koło ABS/TC i jakiś magik zastosował rozwiązanie jak z silnika x18xe1, za sprężarką klimy był czujnik trzy pinowy podłączony do lewej wtyczki od sterownika. Nie miałem takiego czujnika i było już późno więc sprawdziłem napięcie było około 2,5 V, przedłużyłem przewody i zastosowałem czujnik z Z18XE. Wymieniłem śrubę na dłuższą i dałem parę podkładek żeby czujnik był tak około 1-2 mm od koła sygnałowego i wszystko śmiga, zośka odpala na dotyk, po chwili zgasła kontrolka silnika, niema falowania obrotów. Dziękuję wszystkim za pomoc. Trudny problem, raczej chyba niespotykany.
Jakby ktoś chciał kupić czujnik położenia wału (vdo) to mogę odsprzedać :P Do x18xe1 też będzie pasował :lol:
Ostatnio zmieniony 22 cze 2019, 00:39 przez JohnnyDDZ, łącznie zmieniany 2 razy.
Opel Zafira A 1.8 16V (2005) viewtopic.php?t=30184
Opel Astra G 1.6 16V (2000)

KamilSparta
Posty: 4
Rejestracja: 06 maja 2019, 13:40
Imię: Kamil
Lokalizacja: DWR
Auto: Zafira B 1,7 CDTI 110km Innovation
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTR

#1140 Post autor: KamilSparta »

Cześć. W trakcie jazdy zaświeciła się oczywiście kontrolka "auta z kluczykiem". kontrolka gaśnie dopiero po ponownym odpaleniu auta. auto nawet pracowało normalnie w trakcie jazdy.
pojawia się błąd ECN23452, a chwilę poźniej ECN000000.
mam dwa pytania :
1) przede wszystkim - o co tu chodzi ? (poza tym, że błąd ten oznacza jakiś problem z ciśnieniem doładowania turbo)
2) czy jest to usterka, z którą jeszcze mogę jeździć ? mam zaplanowany weekendowy wyjazd (niedaleki, ale wciąż).

pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”