Błędy układu chłodzenia, kontrolka, problemy - porady
Moderator: Sebu$
- Hary1984
- Debiutant
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 mar 2018, 15:35
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Brzeziny
- Auto: Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20let
- Gender:
Szukalem w tematach ale wszedzie jest ze albo chodza od razu po odpaleniu albo od razu na 2 biegu itp.
Op com dal takie cos. Wiatraka od klimy w tym momencie niema bo zdjety do przesmarowania. Sonda chyba od gazu takie odczyty wali.
Op com dal takie cos. Wiatraka od klimy w tym momencie niema bo zdjety do przesmarowania. Sonda chyba od gazu takie odczyty wali.
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2018, 19:01 przez Hary1984, łącznie zmieniany 1 raz.
Wymienić wiatrak na sprawny.Hary1984 pisze: ↑07 kwie 2018, 18:01 Szukalem ale nie znalazlem tego co u mnie.
Zafira A OPC z climatronikiem itd.
Wiec tak pokazuje maly stan plynu- czujnik w zbiorniczku to juz wiem.
Problem jest taki. Podczas jazdy jest ok ale w korku itd gdy temp wejdzie na ok 95stopni zaswieca sie kontrolka chlodnicy z wiatraczkiem. Zaden wiatrak sie nie wlacza. Wentylatory sa 2 (klima i na chlodnicy od srodka). Klima ogolnie nie dziala ale jest do nabicia
Auto podobno troche stalo. Dzis zdjalem wiatrak od klimy i stoi w miejscu.
Od czego zaczac poszukiwania. Bo robi sie cieplo i uklad chlodzenia musi byc tiptop.
Miałem identyczny problem po kupnie auta (także trochę stało).
Póki nie wymienisz wiatraka to będzie sypać takimi błędami po osiągnięciu wysokiej temperatury.
ALE - widzę "małą" różnicę tzn. drugi wiatrak powinien się w tym momencie załączyć "awaryjnie" a z tego co piszesz to nie działa (?).
Więc albo drugi także uszkodzony albo uwalony sterownik.
- Hary1984
- Debiutant
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 mar 2018, 15:35
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Brzeziny
- Auto: Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20let
- Gender:
Wiatrak od klimy juz nowy.
Teraz tak musze jeszcze czujnik cisnienia klimy kupic wiec o klimie na razie cicho.
Co do temp silnika to w momencie wejscia na ok 95st wiatrak od klimy sie wlacza ale wiatrak od strony silnika nie i na desce zaswieca sie ikonka z wiatraczkiem.
Teraz tak musze jeszcze czujnik cisnienia klimy kupic wiec o klimie na razie cicho.
Co do temp silnika to w momencie wejscia na ok 95st wiatrak od klimy sie wlacza ale wiatrak od strony silnika nie i na desce zaswieca sie ikonka z wiatraczkiem.
No to może drugi także wyzionął ducha ?
Podłącz Op-com'a i zrób test wentylatora zanim wydasz pieniądze na nowy.
Podłącz Op-com'a i zrób test wentylatora zanim wydasz pieniądze na nowy.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 25 maja 2018, 17:39
- Imię: Marcin
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: z18xe
Witam wszystkich kolegów!!
Mam nadzieję że ktoś miał podobny problem.
W układzie mam nabite 6bar dwutlenku, ponieważ mam nieszczelności która prubuję znaleźć. Ale problemem jest gorszyjest bo nie mogę jej nawet na chwilę uruchomić.
ECU Wywala błąd 0530 czujnik ciśnienia klimatyzacji - brak sygnału.
Sterownik wentylator i klimatyzacji też jest dobry, czujnik tak samo, w interfejsie jest widać ciśnienie te 6bar odpowiednie napięcie jak się dopuszcza gazu albo upuszcza to wszystko reaguje. Można z poziomu kompa załączyć elektromagnez kompresora i wszystko jest ok. Problem jest tego typu że ECU nie widzi ciśnienia z czujnika. Przewody poprześwietlane wtyczki tak samo wszystko jest ok. Ale klima nie działa i co może być przyczyną że ECU nie widzi ciśnienia w układzie jeżeli faktycznie ono tam jest.
Pzdr.
Mam nadzieję że ktoś miał podobny problem.
W układzie mam nabite 6bar dwutlenku, ponieważ mam nieszczelności która prubuję znaleźć. Ale problemem jest gorszyjest bo nie mogę jej nawet na chwilę uruchomić.
ECU Wywala błąd 0530 czujnik ciśnienia klimatyzacji - brak sygnału.
Sterownik wentylator i klimatyzacji też jest dobry, czujnik tak samo, w interfejsie jest widać ciśnienie te 6bar odpowiednie napięcie jak się dopuszcza gazu albo upuszcza to wszystko reaguje. Można z poziomu kompa załączyć elektromagnez kompresora i wszystko jest ok. Problem jest tego typu że ECU nie widzi ciśnienia z czujnika. Przewody poprześwietlane wtyczki tak samo wszystko jest ok. Ale klima nie działa i co może być przyczyną że ECU nie widzi ciśnienia w układzie jeżeli faktycznie ono tam jest.
Pzdr.
-
- Debiutant
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 lip 2018, 18:05
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Tczew
- Auto: opel zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
Witam. Miewam sie z problemem ukladu chlodzenia. Temperatura dochodzi do 97stopni wlacza sie wentylator i wyskakuje bład kwadracik z gwiazdka w srodku. Schlodzi sie silnik do 92 ale nadal bład sie pali. Zauwazylem ze szybciej sie nagrzewa mi auto tez. Pomożcie. Bezpieczniki ok wentylator dziala plyn jest. Zero wyciekow. Pozdrawiam
-
- Debiutant
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 lip 2018, 18:05
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Tczew
- Auto: opel zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
Witam zauwazylem w mojej zosi ze nie dziala wentylator od klimy wywala bląd kwadrat z gwiazdką. Zauwazylem ze w kostce nie ma prądu. Jak sie załonczy duzy wentylator to prąd sie pojawia w kostce. Dodam ze dzieje sie to jak jest temperatura 97stopni albo jak zalanczam klime. Klima chodzi i chłodzi ale wentylator nie. Mało tego na krotko wentylator klimy dziła ale jak podlacze pod kostkę to juz nie.. Pomozcie
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 sty 2019, 10:00
- Imię: Paweł
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
U mnie była chłodnica walnięta i podobnie się działo
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Czynnik jest w układzie?.
Czujnik ciśnienia czynnika w układzie sprawny?.
Sygnał z czujnika idzie do ecu należy sprawdzić ciągłość.
Należy sprawdzić kabelki przy sprężarce może któryś przetarty,lubią zaśniedzieć.
Możliwe że bezpiecznik w sprzęgiełku padł.
Podaj napięcie 12V do zasilania sprzęgiełka i słuchaj czy cyka, sprawdź czy działa klima.
Myśle że bezpieczniki i pzekaźniki klimy sprawdziłeś.
Po prostu masz problem ze sterowaniem.
Czujnik ciśnienia czynnika w układzie sprawny?.
Sygnał z czujnika idzie do ecu należy sprawdzić ciągłość.
Należy sprawdzić kabelki przy sprężarce może któryś przetarty,lubią zaśniedzieć.
Możliwe że bezpiecznik w sprzęgiełku padł.
Podaj napięcie 12V do zasilania sprzęgiełka i słuchaj czy cyka, sprawdź czy działa klima.
Myśle że bezpieczniki i pzekaźniki klimy sprawdziłeś.
Po prostu masz problem ze sterowaniem.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 16 sie 2019, 08:33
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Dg
- Auto: Zafira a y20dth
- Model: Za
- Oznaczenie silnika: Y20dth
Witam
W tym temacie na elektrodzie opisałem o co chodzi:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewt ... 5#18156975
Sprawdziłem też czy po wciśnięciu przycisku AC (dioda zaświeca się) pojawia się napięcie na obydwu wsuwkach termostatu. Pojawia się.
Wkleje treść posta:
Problem:
Klima nie startuje, czynnik w układzie jest.
Wywala cały czas błąd P0530 - niskie ciśnienie w układzie klimatyzacji.
Wymieniłem presostat na nowy, dalej to samo.
Po podłączeniu pod komputer Delphi mogę ręcznie włączyć "przekaźnik klimatyzacji", wtedy klima działa i chłodzi, wentylatory też.
Gdzie szukać przyczyny ?
Bezpieczniki wszystkie OK.
Edit:
troche wiedzy która mi co nieco pomogla, ale problem nadal jest:
viewtopic.php?f=37&t=7191&hilit=schemat ... &start=165
na przewodzie czarno-zielonym pojawia sie napiecie proszące o wlaczenie klimy, ale już na przewodzie brazowo-fielotowym sterownik ECU nie podaje masy.
Po podaniu masy na brazowo-fieletowy klima startuje.
Przewod brazowo-fieletowy miedzy ECU a sterownikiem wentylatorów ma przejście, więc jego uszkodzenie wykluczam.
Mam jeszcze pytanie:
Jak to sie dzieje, że na sterownik widzi ciśnienie w układzie i jest ono właściwe (wartosc ok 0,8V) a mimo tego wywala blad o za niskim cisnieniu i nie puszcza masy na brazowo-fieletowy przewód ?
Uszkodzony ECU silnika ?
Raczej wykluczam, ale...
Uszkodzony sterownik wentylatorów ?
Stan wtyczek na module wentylatorów czyste.
Mój sterownik ma oznaczenie CJ, można go zastąpić innym z tej samej wersji silnikowej ?
W tym temacie na elektrodzie opisałem o co chodzi:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewt ... 5#18156975
Sprawdziłem też czy po wciśnięciu przycisku AC (dioda zaświeca się) pojawia się napięcie na obydwu wsuwkach termostatu. Pojawia się.
Wkleje treść posta:
Problem:
Klima nie startuje, czynnik w układzie jest.
Wywala cały czas błąd P0530 - niskie ciśnienie w układzie klimatyzacji.
Wymieniłem presostat na nowy, dalej to samo.
Po podłączeniu pod komputer Delphi mogę ręcznie włączyć "przekaźnik klimatyzacji", wtedy klima działa i chłodzi, wentylatory też.
Gdzie szukać przyczyny ?
Bezpieczniki wszystkie OK.
Edit:
troche wiedzy która mi co nieco pomogla, ale problem nadal jest:
viewtopic.php?f=37&t=7191&hilit=schemat ... &start=165
na przewodzie czarno-zielonym pojawia sie napiecie proszące o wlaczenie klimy, ale już na przewodzie brazowo-fielotowym sterownik ECU nie podaje masy.
Po podaniu masy na brazowo-fieletowy klima startuje.
Przewod brazowo-fieletowy miedzy ECU a sterownikiem wentylatorów ma przejście, więc jego uszkodzenie wykluczam.
Mam jeszcze pytanie:
Jak to sie dzieje, że na sterownik widzi ciśnienie w układzie i jest ono właściwe (wartosc ok 0,8V) a mimo tego wywala blad o za niskim cisnieniu i nie puszcza masy na brazowo-fieletowy przewód ?
Uszkodzony ECU silnika ?
Raczej wykluczam, ale...
Uszkodzony sterownik wentylatorów ?
Stan wtyczek na module wentylatorów czyste.
Mój sterownik ma oznaczenie CJ, można go zastąpić innym z tej samej wersji silnikowej ?
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2019, 14:59 przez Rafał.K, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 wrz 2016, 15:07
- Imię: sebastian
- Lokalizacja: polska
- Auto: opel
- Model: za
- Oznaczenie silnika: y20dth
- Gender:
witam. od pewnego czasu swieci mi sie kontrolka i sa dwa błedy w ukladzie chłodzenia
00044-Lampka ostrzegawcza (MIL)za słąbe wejscie
00043 -Lampka ostzregawcza (MIL) za mocne wejscie
MOje pytanie o czego to jest
szukałem na necie opisu tej lampkli i pisze ze to od poziomu płynu chlodniczego
patrzyłem do auta ale w zbiorniczku niema czujnika a nawet miejsca na czujnik
i Jeszcze pytanie mam dwa wentylatory na chłodnicy jeden od strony silnika i drugi od strony zderzaka
jak silnik osiagnie temperature to załancza sie wentelator od strony zderzaka,
kotrolka to kwadrat z wentylatorkiem w srodku
00044-Lampka ostrzegawcza (MIL)za słąbe wejscie
00043 -Lampka ostzregawcza (MIL) za mocne wejscie
MOje pytanie o czego to jest
szukałem na necie opisu tej lampkli i pisze ze to od poziomu płynu chlodniczego
patrzyłem do auta ale w zbiorniczku niema czujnika a nawet miejsca na czujnik
i Jeszcze pytanie mam dwa wentylatory na chłodnicy jeden od strony silnika i drugi od strony zderzaka
jak silnik osiagnie temperature to załancza sie wentelator od strony zderzaka,
kotrolka to kwadrat z wentylatorkiem w srodku
Ostatnio zmieniony 15 lis 2019, 09:58 przez seba2910, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Jeżeli ci lampka świeci sie podczas jazdy to w układzie chłodzenia silnika lub w obiegu chłodzenia klimatyzacji wystąpiła usterka.
Układ elektroniczny przełącza się na tryb awaryjny. Można kontynuować jazdę.
Wentylatory powinny chodzić obydwa jeśli nie chodzi ci ten od chłodzenia to coś z nim jest,może zatarty, noże spalił się opór wentylatora trza po prostu to sprawdzić.Ten od zderzaka jest do klimatyzacji a ten od środka właśnie od chłodzenia silnika.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 wrz 2016, 15:07
- Imię: sebastian
- Lokalizacja: polska
- Auto: opel
- Model: za
- Oznaczenie silnika: y20dth
- Gender:
Ta kontrolka świeci się już długo. Gościu co podpial auto pod komp powiedział że z tym moge jezdzic. A że na forum są dobre osoby to myślę że ktoś pomoże.
Dodano po 1 minucie 32 sekundach:
A może też być przyczyną że brak czynnika w klimie.
Jak kupiłem to co jakiś czas się zapaliła na chwilę A teraz już cały czas swieci
Dodano po 1 minucie 32 sekundach:
A może też być przyczyną że brak czynnika w klimie.
Jak kupiłem to co jakiś czas się zapaliła na chwilę A teraz już cały czas swieci
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Nie to kontrolka układu chłodzenia.
Pytanie Jak włączysz klime to ten wentylator od strony silnika chodzi na 1 biegu? razem z tym od strony zderzaka, bo mają chodzić dwa naraz.
Pytanie Jak włączysz klime to ten wentylator od strony silnika chodzi na 1 biegu? razem z tym od strony zderzaka, bo mają chodzić dwa naraz.