[B] Problem z odpaleniem Zafira B

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
missiek1709
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 28 lut 2019, 20:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Jasło
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI NJOY
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#661 Post autor: missiek1709 »

Witam. Zafira 1.9 cdti 120km z19dt.
Po nocy musze krecic rozrusznikiem okolo 20/30 sekund zeby zapalila. Tak samo jest po pracy. Stoi 8 godz i sam objaw. Dlugie krecenie a jak zlapie to siwo niebieski dym i swad ropy. Jak zapali to.moge gasic i palic nawet 10 razy i zlapie na dotyk.
Jakies pomysly?
Dzis wykonalem test przelewowy i 3 wtrysk troche odstaje. To.moze byc przyczyna mojego problemu przy paleniu?
Załączniki
IMG-110c1dafc06a70a82cc958fb09b7a572-V.jpg

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2470
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#662 Post autor: Mariusz »

Może jakimś sposobem paliwo, albo olej zalewa cylindry i dlatego nie chce odpalić. :mysli:
Kiedyś moja siostra miała podobny problem i okazało się że padła uszczelka pod głowicą i płyn chłodniczy zalewał cylinder.

Deleted User 21664

#663 Post autor: Deleted User 21664 »

A może paliwo się cofa do zbiornika i zanim pompa poda je z powrotem na wtryski to musi chwilę pokręcić :mysli:

jakiś zawór zwrotny lub coś :nie_wiem:

missiek1709
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 28 lut 2019, 20:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Jasło
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI NJOY
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#664 Post autor: missiek1709 »

Dzis zamontowalem zaworek zwrotny na zasilaniu przed filtrem paliwa :) rano próba odpalenia... mam nadzieje ze to pomoze...
Uszczelka pod glowica raczej ok. Plyn w normie w zbiorniczku. Oleju w plynie nie ma plynu w oleju takze nie.

Deleted User 21664

#665 Post autor: Deleted User 21664 »

missiek1709 pisze: 27 cze 2019, 19:09 Dzis zamontowalem zaworek zwrotny na zasilaniu przed filtrem paliwa :) rano próba odpalenia... mam nadzieje ze to pomoze...
Uszczelka pod glowica raczej ok. Plyn w normie w zbiorniczku. Oleju w plynie nie ma plynu w oleju takze nie.
Jakie efekty? Pomógł ten zaworek?

missiek1709
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 28 lut 2019, 20:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Jasło
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI NJOY
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#666 Post autor: missiek1709 »

Nie nic nie pomogło... stala 8godz pod praca teraz na zaplonie przytrzymalem chwile i znowu krecila 5/10sekund... po zapaleniu bialy/siwy dym i swad paliwa...
Nie mam juz zadnych pomyslow...

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2470
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#667 Post autor: Mariusz »

Zrób test na uszczelkę pod głowicą.

missiek1709
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 28 lut 2019, 20:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Jasło
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI NJOY
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#668 Post autor: missiek1709 »

Witam. Dzisiaj rano jakby nigdy nic zafira zapalila normalnie... poczekalem ok 5 sekund jak zgasly kontrolki przerzucila i zapalila... zero jakiegokolwiek dymu za mna... taka sama sytuacja byla 8 godzin pozniej po pracy. Ku mojemu zdziwnieni zapalila za pierwszym razem. Nie wiem czy to ma znaczenie ale rano temperatura otoczenia byla ok 12 stopni a po pracy ok 24...
Ktos ma jakis pomysl?
Cos sie zawiesza? Komp dostaje bledne dane?
Pedalowanie ani opcom nic nie pokazuje...
Kolega mowil ze może ten wtrysk co przelewa troche wiecej niz pozostale moze sie przywieszac? Bylby taki efekt przy paleniu po postoju?
Jeszcze ma teorie o elektrozaworze na pompie?
Ze moze sie przywieszac

Filtr paliwa wymienilem ok 2tyg temu. Stary wyglądał jakby przezyl wojne...
Załączniki
Resized_20190619_173500_6773.jpeg

Awatar użytkownika
Sokol_Milenijny
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 30 maja 2016, 09:32
Imię: Olsen
Lokalizacja: Vinaroz
Auto: Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#669 Post autor: Sokol_Milenijny »

Możliwe że rozrusznik niedomaga. Ja mam dość kiepskie wartości w korektach i po mojej regeneracji odpala po sekundzie, co najwyżej 2 sekundy. Nawet nie czekam aż pompa ta w zbiorniku zrobi ciśnienie w układzie. Jedynie czekam aż zgasną kontrolki. Na zimnym silniku oczywiście.

missiek1709
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 28 lut 2019, 20:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Jasło
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI NJOY
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#670 Post autor: missiek1709 »

Rozrusznik byl regerowany w kwietniu...
I wszystko bylo ok. A mozliwe ze moze akumulator glupiec? Lub byc na wykończeniu?

Awatar użytkownika
Paciu123
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 10 cze 2018, 20:08
Imię: Patryk
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18X
Gender:

#671 Post autor: Paciu123 »

Witam.
Pacjent: Zafira B
Silnik: 1.8 140km + LPG
Rok: 2006
Przebieg: 230 000
Od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem auta i klekotanie spod silnika.
Mianowicie...Gdy próbuję odpalić auto to czasami odpali on za pierwszym razem,a czasami muszę dodać gazu aby odpalił. Zdarza się też tak,że odpali on sam za 2 lub 3 razem,ale ma bardzo małe obroty i ledwo co udaje mu się je samemu podnosić i odpalić. Zauważyłem,że gdy gaszę auto na gazie to odpala gorzej,a gdy gaszę na benzynie odpala lepiej. Jednak nie zawsze tak jest.
Byłem u gazownika,bo myślałem,że problem leży po stronie gazu,jednak gazownik wszystkiemu wykluczył podłączając gaz pod komputer i sprawdzając szczelność wtrysków i przewodów stwierdził,że wszystko jest dobrze.

Dodatkowo słychać lekkie stukanie/klekotanie po odpaleniu auta. KZFR były wymieniane niedawno. Może być to wina luzów zaworowych ? Bo powiem szczerze,że nie wiem kiedy były sprawdzane luzy zaworowe,ponieważ auto mam od roku i nie wiem czy poprzedni właściciel robił takie rzeczy.

Świece wymieniane też były 3 miesiące temu.

Co może być przyczyną ? Czy regulacja luzów zaworów może pomóc ? Czy problem może tkwić gdzie indziej ?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3060
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#672 Post autor: Tazz »

Filtr paliwa( jesli jest)

Luz zaworowy trzeba by sprawdzić jeżeli nie był sprawdzany

Szczelność układu paliwowego (może benzyna się cofa albo układ zapowietrza) może też być problem z pompą paliwa.

Jakieś błędy są?

Skąd jesteś? Może jest w pobliżu ktoś z takim silnikiem i mógłby pożyczyć na chwilę przepływke ewentualnie czujnik położenia wałka rozrządu

Masz możliwość podpiecia pod komputer auta?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Paciu123
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 10 cze 2018, 20:08
Imię: Patryk
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18X
Gender:

#673 Post autor: Paciu123 »

Mam możliwość. Nie ma błędów,tylko sonda lambda jest uszkodzona ale ta 2. Bo ta 1 z przodu silnika była wymieniana niedawno. Czasami mi śmierdzi gazem,może być od tego problem ?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3060
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#674 Post autor: Tazz »

Czyli możesz mieć rozjechane mapy Pb. A co dolega 2 sondzie?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Paciu123
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 10 cze 2018, 20:08
Imię: Patryk
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18X
Gender:

#675 Post autor: Paciu123 »

Tazz pisze: 07 lip 2019, 13:02 Czyli możesz mieć rozjechane mapy Pb. A co dolega 2 sondzie?
Co to oznacza?
Pokazuje błąd op-comie o uszkodzonej sondzie nr 2 i tyle. Gdyby była pompa paliwa walnięta to odpaliłby tylko z popychu ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”