[B] - bugarian - ZAFIRA 2.0T

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
bugarian
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 26 sty 2015, 12:11
Imię: Michał
Lokalizacja: EL/CG
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:
Kontakt:

[B] - bugarian - ZAFIRA 2.0T

#1 Post autor: bugarian »

witajcie!

pod koniec maja nabyłem drogą kupna Zafirę B 2.0t w wersji 200 konnej
generalnie ta wersja auta już od dawna była upatrzona ze względu na dynamikę jazdy i 6 bieg
poprzednio miałem Zafirę A 1.8 z 125 konnym silnikiem oraz instalacją LPG

przegląd auta z raportem przed zakupem został przeze mnie zlecony pewnej firmie, która zajmuje się takimi sprawami
raport bez zarzutu, stan auta OK, karoseria bez najmniejszych uszczerbków, środek zadbany, auto bezwypadkowe etc.
pojechałem, sprawdziłem jeszcze na stacji kontroli pojazdów i zakupiłem.

niestety to był początek niemiłych doświadczeń..

z racji tego, że jestem muzykiem i miałem bardzo dużo zleceń więc samochód stał pewien czas u mnie na parkingu.
aż w końcu przyszedł dzień aby pojechać zrobić przegląd auta przed rejestracją w Polsce

do wymiany przednie tarcze - ucieszyłem się, bo to drobnostka
lecz niestety przy ruszaniu ze "ścieżki przeglądowej" auto mocno zakopciło
diagnosta pokręcił głową i powiedział, że tego kopcenia nie może być i że pewnie jest problem z silnikiem

dwa dni później umówiony na wymianę tarcz pojechałem do warsztatu, aby znaleźć powód tego kopcenia.
wstępna diagnostyka to pierścienie, remont silnika - a w mojej głowie już ciągi liczb z końcówką PLN

skonsultowałem się z radcą prawnym, aby możliwie odkręcić umowę z handlarzem, lecz niestety ten od umowy dodał zapisy, które niestety bardzo wydłużają drogę sądową - stwierdziłem, że nie chcę stresować się wyjazdami i sprawami sądowymi w innym mieście i chyba wyremontuję silnik.

postanowiłem, że najlepiej szybko auto zarejestrować i sprawdzić jak wygląda kwestia spalania oliwy w silniku.

od czwartku zrobiłem około 500-600 km i zauważyłem, że auto pali olej - pojawił się najniższy poziom oleju na bagnecie

obdzwoniłem kilka oplowych fachowców i powiedzieli, że remont tego silnika nie jest taki prosty ze względu m.in. na brak części silnika..

co robić? którą drogę obrać? :mysli:
bo już jestem gotowy sprzedawać to auto i niestety tracić na nim worek złota.
pozdrawiam Was!

Obrazek
Obrazek
*** Ogólne informacje: ***
2AU =
FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU
BRE =
IDENTYFIKACYJNY PUNKT ZWROTNY 2006 1/2 M.Y
CT3 =
DLA NIEMIEC
FZM =
KONSTRUKCJA NISKOKOSZTOWA - MODUŁ STREFY PRZEDNIEJ
NC0 =
WYPOSAŻENIE: KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
Z0F =
DLA NIEMIEC
Z1F =
PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H
*** Napęd (silnik, skrzynia biegów): ***
FX1 =
PRZEŁOŻENIE KOŃCOWE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.94
LU2 =
SILNIK BENZYNOWY 20
MM3 =
WYPOSAŻENIE DLA RĘCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW
MZ0 =
RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,6 BIEGOWA (M32-6 WR)
NT4 =
NORMA EMISJI SPALIN: EEC 05
*** Zawieszenia i koła: ***
6Y4 =
KOŁO ZAPASOWE USUNIĘTE, W ZAMIAN ZESTAW NAPRAWCZY DO OPON
F52 =
PODWOZIE SPORTOWE ZMODYFIKOWANE
FE4 =
SPECJALNY UKŁAD JEZDNY I KIEROWNICZY - IDS+ (INTERAKTYWNY SYSTEM KONTROLI JAZDY)
G62 =
MOCOWANIE FELG NA 5 ŚRUB
QGT =
OPONY,225/45 R 17-91V
QL7 =
FELGI ALUMINIUM, 10 SZPRYCH, 7JX17
WTS =
NA WYPOSAŻENIU ZESTAW NAPRAWCZY DO OPON
ZQ8 =
ZAWIESZENIE SPORTOWE (W TYM: ESP, IDS, PRZEŁĄCZNIK TRYBU SPORTOWEGO, PODWOZIE SPORTOWE)
*** Szyby i lusterka: ***
DDG =
LUSTERKA ZEWNĘTRZNE STEROWANE ELEKTRYCZNIE Z PODGRZEWANIEM, SKŁADANE RĘCZNIE
DDU =
LUSTERKA ZEWNĘTRZNE STEROWANE ELEKTRYCZNIE
DH6 =
OSŁONY PRZECIWSŁONECZNE DLA KIEROWCY I PASAŻERA Z PODŚWIETLANYM LUSTERKIEM
DP6 =
LUSTERKA ZEWNĘTRZNE W KOLORZE NADWOZIA
*** Oświetlenie: ***
C95 =
OŚWIETLENIE WEWNĘTRZNE PRZEDNIE Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA
CE4 =
SPRYSKIWACZ REFLEKTORA
T96 =
PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
TR0 =
OŚWIETLENIE WEWNĘTRZNE TYLNE Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA
TSP =
PAKIET OŚWIETLENIA WNĘTRZA: LAMPKI DO CZYTANIA PRZÓD/TYŁ,
PODŚWIETLENIE LUSTERKA W OSŁONACH PRZECIWSŁONECZNYCH
TT2 =
REFLEKTORY BI-KSENONOWE SKRĘTNE (AFL): SYSTEM DOŚWIETLANIA NA ŁUKU DROGI Z WYSOKOCIŚNIENIOWYMI SPRYSKIWACZAMI REFLEKTORÓW
TTB =
OŚWIETLENIE WEWNĘTRZNE DLA 3-GO RZĘDU SIEDZEŃ, Z LAMPKĄ DO CZYTANIA
*** Nadwozie: ***
B70 =
OSŁONA PROGU DRZWI
B86 =
BOCZNE LISTWY OZDOBNE W KOLORZE NADWOZIA
BW4 =
LISTWY OZDOBNE OKIEN BOCZNYCH: CHROMOWANE
BW7 =
OKLEINA OZDOBNA ZEWNĘTRZNEGO SŁUPKA B
D75 =
KLAMKI ZEWNĘTRZNE W KOLORZE NADWOZIA
TPV =
OSŁONA CHŁODNICY CZARNA Z CHROMOWANĄ LISTWĄ OZDOBNĄ
V2T =
RELINGI DACHOWE, MALOWANE PROSZKOWO
V3E =
RELINGI DACHOWE, SREBRNE
VFE =
KOLOROWA LISTWA OCHRONNA NA ZDERZAKACH
VG9 =
WOSK ZABEZPIECZAJĄCY KAROSERIĘ
W7P =
EMBLEMAT, SPORT
*** Wnętrze: ***
2J1 =
POKRYCIE PODŁOGI: STANDARDOWE
80I =
WYKOŃCZENIE WNĘTRZA: CZARNE
80X =
WYKOŃCZENIE SIEDZEŃ: CZARNE
80Y =
WYKOŃCZENIE BOCZKU DRZWI: CZARNE
AV4 =
TYLNA KANAPA: DZIELONA, SKŁADANA I REGULOWANA
B75 =
POKRYWA / ROLETA / PÓŁKA BAGAŻNIKA
BLN =
LISTWA WEWNĘTRZNA DRZWI, CHROM LABIRYNT
BLP =
LISTWA OZDOBNA TABLICY ROZDZIELCZEJ, CHROMOWANA MAZUT
D18 =
ZEGARY SPORTOWE Z CHROMOWANYMI OBWÓDKAMI
DT4 =
PAKIET DLA PALĄCYCH: POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA
E94 =
POKRYWA / ROLETA BAGAŻNIKA
JF5 =
SPORTOWE NAKŁADKI NA PEDAŁY Z ALUMINIUM
KC7 =
GNIAZDO ELEKTRYCZNE, TYLNE SIEDZENIE
KC8 =
GNIAZDO ELEKTRYCZNE 12V W PRZEDZIALE BAGAŻOWYM
LHD =
KIEROWNICA PO LEWEJ
N35 =
SPORTOWA KIEROWNICA POKRYTA PERFOROWANĄ SKÓRĄ
PHQ =
TKANINA WYKOŃCZENIOWA, ALFA SREBRNA/ELBA
T9M =
WYKOŃCZENIE ELBA
VK8 =
SCHOWEK NA OKULARY
VU2 =
PANEL CENTRALNY, MATOWY CHROM
*** Bezpieczeństwo: ***
A88 =
AKTYWNE ZAGŁÓWKI SIEDZEŃ PRZEDNICH
AJ0 =
DWA ZAGŁÓWKI TYLNE BOCZNE POKRYTE TKANINĄ
AJT =
UCHWYTY DO MONTAŻU SIATKI ZABEZPIECZAJĄCEJ W PRZEDZIALE BAGAŻOWYM
AY0 =
PRZEDNIE I BOCZNE PODUSZKI POWIETRZNE ORAZ KURTYNY POWIETRZNE DLA KIEROWCY I PASAŻERA
FX3 =
UKŁAD STABILIZACJI TORU JAZDY (ESP) Z KONTROLĄ TRAKCJI (TC)
FZ3 =
PROGRAM ZWIĘKSZONEJ STABILNOŚCI - STABILIZACJA PRZYCZEPY (ESP+)
JL9 =
ABS
U07 =
KLAKSON DWUTONOWY: FANFARA
UD5 =
CZUJNIKI PARKOWANIA: PRZÓD I TYŁ
UH0 =
OSTRZEŻENIE O ZAPIĘCIU PASÓW BEZPIECZEŃSTWA KIEROWCY
V4M =
PAKIET BEZPIECZEŃSTWA "5 GWIAZDEK NCAP" - ZAWIERA: BOCZNE PODUSZKI POWIETRZNE KIEROWCY I PASAŻERA
ORAZ KURTYNOWE PODUSZKI POWIETRZNE
*** Multimedia: ***
TRP =
RAMKA DO ZAINSTALOWANIA RADIA
U66 =
GŁOŚNIKI, 7 SZTUK
U71 =
ANTENA RADIOWA NA DACHU
UAG =
WYŚWIETLACZ WIELOFUNKCYJNY GRAFICZNY MONOCHROMATYCZNY (GID), WARIANT 1
UCH =
RADIOODTWARZACZ CD30 MP3 Z ODTWARZACZEM CD I MP3
UWB =
PORTAL TELEFONU KOMÓRKOWEGO, UCHWYT Z ŁADOWANIEM BATERII, BEZ STEROWANIA GŁOSEM, BEZ BLUETOOTH
W1Y =
PRZYCISKI STEROWANIA RADIEM NA KIEROWNICY
WBE =
WYPOSAŻENIE JEDNOSTKI ODBIORNIKA,RADIO
*** Ogrzewanie i klimatyzacja: ***
BA9 =
KLIMATYZOWANY SCHOWEK
C68 =
KLIMATYZACJA AUTOMATYCZNA ELEKTRONICZNA (CLIMATRONIC)
KCL =
NAWIEWY POWIETRZA DLA SIEDZEŃ DRUGIEGO RZĘDU
UEC =
CZUJNIK JAKOŚCI POWIETRZA, AUTOMATYCZNA RECYRKULACJA POWIETRZA
*** Wyposażenie komfortowe: ***
A53 =
FOTELE PRZEDNIE: REGULACJA 6-CIO KIERUNKOWA, REGULACJA PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AE4 =
PRZEDNIE FOTELE SPORTOWE
AH4 =
FOTEL KIEROWCY: KOMFORTOWY Z REGULACJA RĘCZNA, 6-CIO KIERUNKOWĄ I REGULACJĄ ODCINKA LĘDŹWIOWEGO
AHA =
FOTEL PRZEDNI LEWY Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AHB =
FOTEL PRZEDNI PRAWY Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AY5 =
ZAGŁÓWEK TYLNY ŚRODKOWY POKRYTY TKANINĄ
DA7 =
PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
ECA =
KLUCZYK SKŁADANY TYPU SCYZORYK
K34 =
TEMPOMAT ELEKTRONICZNY
NR1 =
WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO, ELEKTROHYDRAULICZNE O ZREDUKOWANYM PRZEŁOŻENIU
UJC =
PRZEŁĄCZNIK TRYBU SPORTOWEGO
*** Układ elektryczny: ***
K09 =
ALTERNATOR,120A
TN6 =
AKUMULATOR,55AH
UEQ =
PRZEŁĄCZNIK WYŁĄCZENIA AKUMULATORA

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#2 Post autor: Mariusz »

No cóż pogratulowanie zakupu auta w tej sytuacji będzie trochę nie na miejscu. Remont silnika na sam początek to sytuacja nie do pozazdroszczenia. Mamy tutaj kilku kolegów, którzy znają ten silnik od podstaw i robili już remonty. jeden z nich wyciągnął z tego motoru ponad 330KM. jeśli chodzi o części to śledząc tematy na forum nie wydaje mi się żeby były jakieś wielkie problemy.
Powodzenia z remontem i czekamy na dalsze info o aucie.

P.S. Czy to przypadkiem nie Ty rozmawiałeś z naszym forumowym kolegą z Bielska na FB?
Ostatnio zmieniony 01 lip 2019, 19:30 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.

Umpero
Mieszkaniec
Posty: 386
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:12
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#3 Post autor: Umpero »

Który to rocznik i ile za auto zapłaciłeś?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#4 Post autor: Tazz »

Umpero pisze: 01 lip 2019, 19:29 Który to rocznik i ile za auto zapłaciłeś?
Rocznik 2006


Michał, jeżeli Ty założysz sprawę w sądzie to ewentualnie pozwany może przyjechać na rozprawę do sądu w którym założysz sprawę (Tak to chyba dziala) sam byłem w podobnej sytuacji z żony autem i wybrałem się do adwokata z fundacji która zajmuje się takimi przypadkami i udało nam się odzyskać pieniądze na zakup innego silnika i jego remont. Tylko.my kupiliśmy od osoby prywatnej a nie handlarza. A powiedz mi czy na umowie masz dane handlarza czy jakiegoś niemca?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

bugarian
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 26 sty 2015, 12:11
Imię: Michał
Lokalizacja: EL/CG
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: bugarian »

mariusz131 pisze: 01 lip 2019, 19:28 P.S. Czy to przypadkiem nie Ty rozmawiałeś z naszym forumowym kolegą z Bielska na FB?
dzwoniłem do niego..
Umpero pisze: 01 lip 2019, 19:29 Który to rocznik i ile za auto zapłaciłeś?
2006 rok
zapłaciłem 23k złotych
Tazz pisze: 01 lip 2019, 19:55 A powiedz mi czy na umowie masz dane handlarza czy jakiegoś niemca?
na umowie są dane handlarza
_________
docelowo chcę w auto wrzucić instalację gazową, bo jazda na PB jest przy moich przebiegach tygodniowych kompletnie nieopłacalna..

powiedzcie mi proszę, czy mierząc ciśnienie na cylindrach można stwierdzić w jakiej kondycji są pierścienie?
czytam, że turbina może przepuszczać olej w ogromnych ilościach..
Ostatnio zmieniony 01 lip 2019, 23:08 przez bugarian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1983
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: ryba1 »

Nie czytaj bzdur. Za ciśnienie odpowiadają inne pierścienie-patrz uszczelniające. Za branie oleju-olejowe

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#7 Post autor: Mariusz »

Może nie znam się całkowicie, ale zużycie oleju może być spowodowane uszkodzoną turbiną. Najlepiej zdejmij wąż który idzie z turbiny do ICC i sprawdź czy nie ma w nim zbyt dużo oleju. Rura wewnątrz powinna być lekko zaolejona ale nie tak żeby lał się nią olej.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#8 Post autor: wampir11111 »

Zadowolenia i miliona kilometrów :piwo:
Ja po zakupie jadąc do domu około 300 kilometrów też straciłem sporo oleju i na początek turbo poszło do regeneracji i pomogło :ok:
Sprawdź jeszcze ciśnienie w cylindrach.

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#9 Post autor: Mariusz »

bugarian pisze: 01 lip 2019, 23:00
powiedzcie mi proszę, czy mierząc ciśnienie na cylindrach można stwierdzić w jakiej kondycji są pierścienie?
ryba1 pisze: 02 lip 2019, 00:46 Nie czytaj bzdur. Za ciśnienie odpowiadają inne pierścienie-patrz uszczelniające. Za branie oleju-olejowe
wampir11111 pisze: 02 lip 2019, 09:24
Sprawdź jeszcze ciśnienie w cylindrach.
No to teraz Panowie można zgłupieć. Dwa największe autorytety na forum i taki zonk. :shock:

Ale myślę że sprawdzając kompresję można sprawdzić kondycję silnika jeżeli potwierdzimy że za ubytek oleju odpowiada np. turbina.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1983
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: ryba1 »

Napisałem wyżej za co każdy pierścień jest odpowiedzialny. Masz jeszcze zgarniajacy po środku. Te silniki trzymają kompresję a mimo tego biorą olej bo zapiekaja się pierścienie olejowe. To nie diesel że pomoże regeneracja turbosprężarki.


Chcesz to sprawdzaj ta kompresję ale po tym nic nie wywnioskujesz.


Jesteś kolejna osoba która pociesza się że może to nie silnik. Przerabiam to na co dzień i niestety przy sprzedaży dobra cena nie bierze się z niczego. Próbuj leczyć po lebkach ale wątpię że to pomoże a jak pomoże to nas chwilę

bugarian
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 26 sty 2015, 12:11
Imię: Michał
Lokalizacja: EL/CG
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: bugarian »

ryba1 pisze: 03 lip 2019, 11:55 Jesteś kolejna osoba która pociesza się że może to nie silnik. Przerabiam to na co dzień i niestety przy sprzedaży dobra cena nie bierze się z niczego. Próbuj leczyć po lebkach ale wątpię że to pomoże a jak pomoże to nas chwilę
nie pocieszam się, że to nie jest silnik
jestem przygotowany na jego remont

jak wygląda kwestia zużycia oleju po remontach silników, które naprawiałeś?
całkowicie zniknęła?

Grzegorzb
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: 26 lis 2018, 19:08
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: LKR
Auto: Opel Zafira b 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18
Gender:

#12 Post autor: Grzegorzb »

Przepłaciles i to sporo. Z jakim przebiegiem ja kupiłeś?

Umpero
Mieszkaniec
Posty: 386
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:12
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#13 Post autor: Umpero »

Ile trzeba liczyć za remont takiego silnika?

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#14 Post autor: wampir11111 »

U mnie po remoncie nie bierze ani grama od wymiary do wymiany i powiem że auto nie ma lekko ;)
Co do remontu to części nie są drogie typu pierścionki, uszczelki czy panewki gorzej jak głowica jest popękana i porysane tuleje cylindra w tedy robią się koszta.
Michał jak masz książkę serwisowa to sprawdź jaki był olej lany i co ile była wymiana jak 5W30 i wymiana co 30tys to na pewno pierścionki będą zapieczone przerabialem to u siebie ;l)
A co do części do tego silnika to kupisz praktycznie wszystko :ok:
Ostatnio zmieniony 04 lip 2019, 09:13 przez wampir11111, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1983
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#15 Post autor: ryba1 »

bugarian pisze: 03 lip 2019, 18:25
jak wygląda kwestia zużycia oleju po remontach silników, które naprawiałeś?
całkowicie zniknęła?
Żadne informacje do mnie nie dotarły. Chyba najlepszy przykład będzie w moim aucie gdzie też robiłem remont i jest spokój.

Części nie są drogie i wszystko jest dostępne na miejscu jak wspomniał @Wampir

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”