[B]Problem z nawiewem powietrza
Kolego ja mam ten sam półautomat i mam podobnie ale to nie żadna awaria. Po osiągnięciu zadanej temparatury, zaczyna wiać chłodniejsze powietrze by utrzymać tą temperaturę. Mnie tez sie jakis czas temu wydawało,że zaczyna miast grzać to schładzać ale to automat tak dobiera ciepło nawiewu by otrzymać tą temperaturę. Jesli chcesz by Ci wiało non stop gorące powietrze to ustaw na manual na 1 bieg i niech Ci dmucha gorącym i po pewnym czasie zmniejszysz sam intensywność nawiewu, co zrobi własnie za Ciebie automat w ustawieniu na "A" .
- tom_kaz
- Bywalec
- Posty: 134
- Rejestracja: 11 lis 2012, 18:01
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Czy znalazłeś rozwiązanie problemu?neciape pisze: ↑04 lip 2018, 22:19 witam, odebrałem kilka dni temu auto od mechanika, wymieniany był termostat, chłodniczka oleju z uszczelkami, czujnik ciśnienia oleju i przy okazji płyn chłodniczy. Teraz po uruchomieniu silnika i jeździe na 2 biegu ( najbardziej czuć na 2) na wolnych obrotach czuć płyn chłodzący z nawiewu bo potem na większych biegach tego nie ma, po włączeniu klimy też nic nie śmierdzi, o co tu chodzi, miał ktoś taki przypadek?, nagrzewnica chyba w porządku w dywanik suchy.
Ja mam tak od czasu remontu silnika, że czuć płyn z nawiewów, ale też tylko w określonych warunkach, nie zawsze.
Strasznie wkurzające. Ogrzewanie i chłodzenie działa bez problemu, tylko ten zapach.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 02 cze 2020, 00:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Mielno
- Auto: Zafira B 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam wszystkich. Jestem świeży w temacie Zafiry. W spadku po moim ojcu dostałem Opel Zafira B 1,9 (2006). Ostatnio w ciepły dzień włączyłem nawiew (który wcześniej działał bez problemu) na 7 (pokrętło) i niestety już się nie wyłączył. Nawet przy wyłączonym silniku nawiew działał. Odłączyłem na chwilę akumulator i po chwili włączyłem nawiew dalej pracował. Pomogło dopiero jak odłączyłem akumulator na kilka godzin. Nawiew przestał działać a po załączeniu nawet działał poprawnie przez krótki czas. Niestety usterka się powtórzyła. Obecnie wyciągnąłem bezpiecznik z przegrody silnika (nr.3) i nawiew nie działa. Znajomy poradził mi że może być to wina przekaźnika. Rozumiem że przekaźniki to te większe kostki przy bezpiecznikach. Chciałem go wymienić niestety nie wiem który odpowiada za nawiew?. Za kilka dni wybieram się do elektryka, ale może to prosta naprawa i wystarczy wymienić ten przekaźnik? Z góry dziękuje za odpowiedź.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 04 cze 2020, 20:45
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Stw
- Auto: Opel Zafira B 1.7 cdti Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17dtj
- Gender:
Witam, mam problem z klimatyzacją automatyczną. Ostatnio nabijałem klimę, problem w tym, że odpalając klimatyzację, nawiewy nie "odpalają". Podczas jazdy czuć lekkie chłodzenie, ale tylko w momencie kiedy manualnie podkręce nawiewy na "7". Jak włączę AC i ustawię "Strong" oprócz tego, że słychać załączającą się spreżarkę, nie dzieje się praktycznie nic. Tak jak wcześniej pisałem czuć chłodne powietrze, a więc raczej Klima jest szczelna. Co może być przyczyną, że te nawiewy nie mają mocy i mimo ustawienia największego chłodzenia ich nie słychać. Z góry dziękuję za rady, bo jestem w tym temacie zupełnym laikiem. Pozdrawiam.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Albo problem jest z wentylatorem albo z "jeżem" czyli rezystorem dmuchawy
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 06 sty 2018, 18:06
- Imię: DARIUSZ
- Lokalizacja: Racibórz
- Auto: Zafira
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z18xer
- Gender:
Witam
Mam problem z nadmuchem wieje mi cały czas zimne powietrze , doszedłem do tego co jest grane , ułamany jeden ząbek w ośce klapki . Czy są jakieś zestawy naprawcze ? Czy można ta klapkę wyjąć bez wyciągania całego układu .
Mam problem z nadmuchem wieje mi cały czas zimne powietrze , doszedłem do tego co jest grane , ułamany jeden ząbek w ośce klapki . Czy są jakieś zestawy naprawcze ? Czy można ta klapkę wyjąć bez wyciągania całego układu .
Ostatnio zmieniony 18 sie 2020, 09:36 przez didi812, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 29 paź 2020, 10:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Ustronie Morskie
- Auto: Opel Zafira B 1.9 Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
Witam forumowiczów !
Mam problem w Zafira B z nawiewem a nigdzie nie znalazłem na forum podobnego tematu. Klimatyzacja manualna. Wyświetlacz świeci wszystko działa Mianowicie problem występuje w 3 wariantach:
1. Po odpaleniu auta nawiewy nie działają, nie reagują na zmianę, na wyświetlaczu nie ma żadnej reakcji.
2. Po odpaleniu auta nawiewy działają można zwiększać moc, temperaturę i kierunek ale na wyświetlaczu nie ma żadnej reakcji.
3. Po odpaleniu wszystko działa na ekranie się zmienia i reaguję.
Problem nie wpływu na odpalenie po prostu raz działa raz nie czasem w trakcie jazdy się naprawia a czasem psuję, gaszenie silnika i odpalanie nic nie pomaga. Może ktoś z was spotkał się z podobną usterką lub ma jakiś pomysł gdzie szukać winy ?
Mam problem w Zafira B z nawiewem a nigdzie nie znalazłem na forum podobnego tematu. Klimatyzacja manualna. Wyświetlacz świeci wszystko działa Mianowicie problem występuje w 3 wariantach:
1. Po odpaleniu auta nawiewy nie działają, nie reagują na zmianę, na wyświetlaczu nie ma żadnej reakcji.
2. Po odpaleniu auta nawiewy działają można zwiększać moc, temperaturę i kierunek ale na wyświetlaczu nie ma żadnej reakcji.
3. Po odpaleniu wszystko działa na ekranie się zmienia i reaguję.
Problem nie wpływu na odpalenie po prostu raz działa raz nie czasem w trakcie jazdy się naprawia a czasem psuję, gaszenie silnika i odpalanie nic nie pomaga. Może ktoś z was spotkał się z podobną usterką lub ma jakiś pomysł gdzie szukać winy ?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Zmieniales ostatnio radio lub wyswietlacz ?
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lis 2020, 18:11
- Imię: Roman
- Lokalizacja: Bytom
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo z LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witam wszystkich szukających pomocy lub pomocne dusze.
Przeanalizowałem wątek, ale nie doszukałem się takiego problemu, stąd ta wiadomość
Jakiś czas temu zauważyłem, że nie działa w mojej Zafirze B Climatronic -sterowanie kierunkiem, regulacja nawiewu. Działa od 1 - 7, ale nie reaguje na kierunek, wieje głównie na szybę, trochę w inne strony.
Szukałem rozwiązania sam, wymieniłem filtr kabinowy, był brudny, ale nie pomogło. Sprawdziłem bezpiecznik, ale z tego co wiem, gdyby padł, to wentylator też by nie pracował, a pracuje poprawnie.
Jednak i tak bezpiecznik sprawdziłem, zauważyłem, że po włożeniu z powrotem, nie ruszając niczego, nawiew biegał sobie po kierunkach sam, jakby coś sprawdzał, ale potem stanął, ponowna próba dała ten sam efekt. Czyli coś działa, pomyślałem. Nie było żadnych błędów na kokpicie, ani na ODBII bez błędów. Sprawdzałem na min i max temperaturze.
Pojechałem jednak do większego warsztatu, zdiagnozowali uszkodzenie silnika sterującego kierunkiem nawiewu, zaoferowali że wymienią na używany - zgodziłem się, mało nie kosztowało...z cen na allegro widzę, że cenią swój czas pracy.
Otrzymałem auto. Działało, ale zanim dotarłem do domu, a mam 4km, przestało działać. Wróciłem, mechanik stwierdził fakt, zabrali auto, za kwadrans znów działało, za kolejny znów nie działało. Mechanik mówił, że komputer wykazał błąd, że jakby kazał zrobić kalibrację więc zrobili, ale skoro błąd jest nadal, to może problem z klapami w nagrzewnicy MOŻE być, ale sprawdzenie to duży koszt, trzeba by rozebrać cały kokpit, cały dzień pracy (a tam tanio nie jest) + samo sprawdzenie problemu i może nowa nagrzewnica.
Nowy silnik obecnie działa tak samo jak stary, czyli po wyciągnięciu/włożeniu bezpiecznika robi ten "obieg" i przestaje działać.
Czy mój "nowy" silnik jest sprawny - pewności nie mam, czytałem gdzieś, że często wyrabia się coś w badaniu pozycji, bo zwykle każdy ma ustawione 21-22 stopnie.
Niezbyt wiem, co mam robić, jakbym oddał auto do mechanika, kwota naprawy na pewno 4-cyfrowa, szok.
Proszę więc Was o podpowiedź, może mieliście podobny problem?
Obecny mój pomysł, to zamówić na allegro silniczek za 20-70zł i poprosić kogoś o podmianę, szansa jakaś tam jest, że to pomoże. Silnik ten wymieniony ma symbol Hy102U a41 i poniżej EAD514
Przeanalizowałem wątek, ale nie doszukałem się takiego problemu, stąd ta wiadomość
Jakiś czas temu zauważyłem, że nie działa w mojej Zafirze B Climatronic -sterowanie kierunkiem, regulacja nawiewu. Działa od 1 - 7, ale nie reaguje na kierunek, wieje głównie na szybę, trochę w inne strony.
Szukałem rozwiązania sam, wymieniłem filtr kabinowy, był brudny, ale nie pomogło. Sprawdziłem bezpiecznik, ale z tego co wiem, gdyby padł, to wentylator też by nie pracował, a pracuje poprawnie.
Jednak i tak bezpiecznik sprawdziłem, zauważyłem, że po włożeniu z powrotem, nie ruszając niczego, nawiew biegał sobie po kierunkach sam, jakby coś sprawdzał, ale potem stanął, ponowna próba dała ten sam efekt. Czyli coś działa, pomyślałem. Nie było żadnych błędów na kokpicie, ani na ODBII bez błędów. Sprawdzałem na min i max temperaturze.
Pojechałem jednak do większego warsztatu, zdiagnozowali uszkodzenie silnika sterującego kierunkiem nawiewu, zaoferowali że wymienią na używany - zgodziłem się, mało nie kosztowało...z cen na allegro widzę, że cenią swój czas pracy.
Otrzymałem auto. Działało, ale zanim dotarłem do domu, a mam 4km, przestało działać. Wróciłem, mechanik stwierdził fakt, zabrali auto, za kwadrans znów działało, za kolejny znów nie działało. Mechanik mówił, że komputer wykazał błąd, że jakby kazał zrobić kalibrację więc zrobili, ale skoro błąd jest nadal, to może problem z klapami w nagrzewnicy MOŻE być, ale sprawdzenie to duży koszt, trzeba by rozebrać cały kokpit, cały dzień pracy (a tam tanio nie jest) + samo sprawdzenie problemu i może nowa nagrzewnica.
Nowy silnik obecnie działa tak samo jak stary, czyli po wyciągnięciu/włożeniu bezpiecznika robi ten "obieg" i przestaje działać.
Czy mój "nowy" silnik jest sprawny - pewności nie mam, czytałem gdzieś, że często wyrabia się coś w badaniu pozycji, bo zwykle każdy ma ustawione 21-22 stopnie.
Niezbyt wiem, co mam robić, jakbym oddał auto do mechanika, kwota naprawy na pewno 4-cyfrowa, szok.
Proszę więc Was o podpowiedź, może mieliście podobny problem?
Obecny mój pomysł, to zamówić na allegro silniczek za 20-70zł i poprosić kogoś o podmianę, szansa jakaś tam jest, że to pomoże. Silnik ten wymieniony ma symbol Hy102U a41 i poniżej EAD514
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2288
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Podobny temat Toyota Verso brak ogrzewania , po wyjęciu modułu sterującego klapkami ( ASO 890zł używka 400zł ) rozgrzebałem go , przyczyna awarii był spływający smar na zębatkę na której są ścieżki (pracuje jak potencjometr) po wyczyszczeniu i konserwacji działa jak nowy .
Możliwe że to nakieruje i pomoże .
Możliwe że to nakieruje i pomoże .
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lis 2020, 18:11
- Imię: Roman
- Lokalizacja: Bytom
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo z LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witam ponownie, mam pewien trop, ale stawia to warsztat być może w mega złym świetle... położyłem się i mimo słabego bardzo dojścia, zrobiłem zdjęcie tego co widziałem - luźne kabelki!
Co prawda nie wiem, czy one są związane z moim problemem, ale wg moich obserwacji, są bezpośrednio przy silniku odpowiedzialnym za kierunek nawiewu.
Czarny i niebieski przewód do niczego nie prowadzą i są obkorowane, ale nie widać aby były pozwijane, jakby niedawno ktoś coś chciał zrobić. Urwane pewnie inaczej by wyglądały.
Może to, z czego kable wychodzą, to jakiś czujnik położenia czy coś? Bo sam silniczek ma 6 bitów.
Co sądzicie?
Co prawda nie wiem, czy one są związane z moim problemem, ale wg moich obserwacji, są bezpośrednio przy silniku odpowiedzialnym za kierunek nawiewu.
Czarny i niebieski przewód do niczego nie prowadzą i są obkorowane, ale nie widać aby były pozwijane, jakby niedawno ktoś coś chciał zrobić. Urwane pewnie inaczej by wyglądały.
Może to, z czego kable wychodzą, to jakiś czujnik położenia czy coś? Bo sam silniczek ma 6 bitów.
Co sądzicie?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 lip 2019, 22:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Wadowice
- Auto: Opel Zafira. 1.9.CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Mam ten sam problem , wymieniany silniczek i nic z tego dalej błąd z kalibracja... zaczęło się od niedziałającego panelu klimatyzacji RJ3, panel naprawiony... Z kierunkami dalej kicha lecz już ponad rok daje radę i tak jeżdżę (dmucha ino na szybę ,najważniejsze)
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lis 2020, 18:11
- Imię: Roman
- Lokalizacja: Bytom
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo z LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Wczoraj warsztat kolejne podejście, te kable polutowali i jeszcze jakiś był przerwany podobno, do tego jakiś czujnik który miał... sygnalizować skrajne położenie klapy był nie na miejscu.
Zadowoleni - naprawili i działa - wsiadłem, sprawdziłem i po 2 minutach umarło, znów dmucha w jedno miejsce. Sprawdzono - błąd adaptacji, po skasowaniu działało kilkanaście minut, przestało ponownie.
Temat nadal zagadkowy
Zadowoleni - naprawili i działa - wsiadłem, sprawdziłem i po 2 minutach umarło, znów dmucha w jedno miejsce. Sprawdzono - błąd adaptacji, po skasowaniu działało kilkanaście minut, przestało ponownie.
Temat nadal zagadkowy