błąd P0606

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#16 Post autor: Dziadek13 »

ez-elektrozawór.
Tak to jest ez od tego siłownika (gruchy) który zaciąga turbo, po zapaleniu silnika podciśnienie w tym miejscu powinno być takie samo jak za pompą wakum czyli około -0,7-0,8 bar a siłownika nie można ręką odciągnąć. I teraz pytanie masz zwykłą turbine czy z regulowaną geometrią łopatek coś mnie się wydaje że zwykłą.
https://www.google.com/search?q=Podci%C ... 00&bih=736
Ostatnio zmieniony 17 lip 2019, 14:32 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Andrzej84
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 25 lut 2018, 17:47
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Żuromin
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: y20dth

#17 Post autor: Andrzej84 »

No jeżeli mam gruchy to chyba zmienna jest geometria tak?

Dodano po 1 minucie 16 sekundach:
Po odpaleniu gruchy zaciąga i mechanik mówił ze działa, czyli powinno być dobrze

Dodano po 1 minucie 3 sekundach:
Ale jeszcze sprawdzę te podciśnienie za zaworem bo przed było sprawdzane

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#18 Post autor: Dziadek13 »

Andrzej84 pisze: 17 lip 2019, 14:32 No jeżeli mam gruchy to chyba zmienna jest geometria tak?

Dodano po 1 minucie 16 sekundach:
Po odpaleniu gruchy zaciąga i mechanik mówił ze działa, czyli powinno być dobrze

Dodano po 1 minucie 3 sekundach:
Ale jeszcze sprawdzę te podciśnienie za zaworem bo przed było sprawdzane
Siłownik (gruszka) jest w zwykłej turbinie i z regulowaną geometrią.
Mechanik powinien wakumetrem sprawdzić podciśnienie a nie mówić że jak zaciąga to jest dobrze, w podanym linku wyżej masz schematy pomiarów .

Andrzej84
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 25 lut 2018, 17:47
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Żuromin
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: y20dth

#19 Post autor: Andrzej84 »

No dzięki dzięki. Sprawdzał tylko walkowerem pompę vakum

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#20 Post autor: Dziadek13 »

Zwykła turbina.

Obrazek

Turbina z regulowaną geometrią.

Obrazek

Widzisz różnice.

Andrzej84
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 25 lut 2018, 17:47
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Żuromin
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: y20dth

#21 Post autor: Andrzej84 »

teraz widze. byłem u mechanika i powiedział że jak nie bedzie spalin to i turbina się nie da ciśnienia powiedział mi zebym sprawdził szczelność egr i dał nową uszczelke pod kolektor.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#22 Post autor: Dziadek13 »

Zmień mechanika lub powiedz mu uświadom go że turbina pracuje w określonych warunkach i tylko chwilowo nie cały czas, czyli według niego w tym czasie kiedy nie pracuje egr brakuje doładowania większych bzdur nie słyszałem.Po za tym egr pracuje tak do około 2200 obr i to też zależy od temperatury silnika,obrotów silnika.Powiem jeszcze że np przy obrotach silnika około 2500obr jak turbina ma dać np 1,8 bar i wtedy by się otworzył egr to doładowanie jest większe niż ciśnienie spalin i doładowanie uciekło by przez egr do układu wydechowego bo ma lżej i wtedy by brakowało by doładowania nie z powodu braku spalin a z powodu różnicy ciśnienia między wydechem a doładowaniem turbiny.
Niech on się trzyma błędu który wyskakuje a nie dla testów każe ci wymieniać połowe samochodu jest błąd należy usunąć usterke.
Ostatnio zmieniony 17 lip 2019, 20:38 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Andrzej84
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 25 lut 2018, 17:47
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Żuromin
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: y20dth

#23 Post autor: Andrzej84 »

czytałem gdzieś że to brak komunikacji i sprawdzić wtyczki pomiędzy abs i sterownikiem. on mówił ze ostatnio miał Passata i miał taki przypadek że była minimalna nieszczelność zaworu egr i auto nie nie chodziło.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#24 Post autor: Dziadek13 »

Andrzej84 pisze: 18 lip 2019, 21:13 czytałem gdzieś że to brak komunikacji i sprawdzić wtyczki pomiędzy abs i sterownikiem. on mówił ze ostatnio miał Passata i miał taki przypadek że była minimalna nieszczelność zaworu egr i auto nie nie chodziło.
To wyjmij sterownik i sprawdź styki czy tak ma kontakt.
Co do mechanika :czerwona:

Andrzej84
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 25 lut 2018, 17:47
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Żuromin
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: y20dth

#25 Post autor: Andrzej84 »

nie bzem jeszcze u programisty ale dziś doszedł mi jeszcze jeden błąd p0100 za wysokie napięcie przepływomierza

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#26 Post autor: Dziadek13 »

Czyli sprawce namierzyłeś teraz sprawdź jeszcze szczelność układu doładowania (węży).
Dalej bym sprawdził egr czy nie zabity (brak przepływu powietrza).
Dalej sprawdzić należy zasilanie przepływomierza, pin2-12V, pin3-masa, pin4-5V.
Dopiero na końcu można myśleć o podmianie przepływomierza np ze szrotu ale sprawnego dle testu.

Andrzej84
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 25 lut 2018, 17:47
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Żuromin
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: y20dth

#27 Post autor: Andrzej84 »

same kłopoty z tym samochodem samochodem. jutro sprawdzę te napięcia na przepływce.

Andrzej84
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 25 lut 2018, 17:47
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Żuromin
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: y20dth

#28 Post autor: Andrzej84 »

napięcie sprawdzone i wszystko jest ok
błędy to P0606 i P0704
myślę że trzeba wgrać nowe oprogramowanie.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#29 Post autor: Dziadek13 »

Andrzej84 pisze: 06 sty 2020, 16:41 błędy to P0606 i P0704
P0704 sprawdź wymień czujnik nad pedałem sprzęgła.
Drugi błąd P0606
Ale może być i tak P0606-FD ty podajesz (P0606) jest to uszkodzenie Procesora wewnętrznego modułu sterującego ECM/PCM.
Trza podać cały opis błędu.
P0606 Procesor modułu sterującego ECM/PCM - usterka
P0606 Ponowna inicjalizacja modułu sterującego B-20
P0606 Wewnętrzny błąd w komunikacji jednostki sterującej B-21
P0606 Elektroniczna jednostka sterująca (ECU) - usterka C-17
P0606 Wadliwe działanie modułu sterującego 1 C-02
P0606 Wadliwe działanie modułu sterującego 2 C-02
P0606 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - uszkodzenie procesora
Czyli jak piszą wymiana oprogramowania w PCM lub całego ECU .
Czyli możliwe przyczyny kodu OBD P0606 połączenie PCM / ECM nie powiodło się.
I tu raczej z pompą jest coś nie tak.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”