dym, brudna przepustnica, zawór egr
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 gru 2016, 19:24
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Oleśnica
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z19
- Gender:
dym, brudna przepustnica, zawór egr
Dzień dobry,
mam zafirę 3 rok. W tamtym roku miałem wymieniany przewód chłodnicy powietrza, czyszczony zawór egr oraz wymieniłem na nową przepustnicę. Pewien czas było ok. Półtora miesiąca temu zaczęła kopcić, strasznie śmierdzi, sprawdziłem przepustnicę około 1,5 cm osadu w środku miała... Odesłałem więc na naprawę gwarancyjną. Zamontowałem nową, 2-3 tyg ok i znów kopci, smrod spalin, zwiększone spalanie. Podejrzewałem zawór egr, wyczyszczony, jest ok a przepustnica znów ponad 1 cm brudu. Co może być przyczyną? Wczoraj oświeciły mi się świece, włączył dpf, przejechałem około 30 km i zgasło, chwilowo nie dymi. Proszę o pomoc
mam zafirę 3 rok. W tamtym roku miałem wymieniany przewód chłodnicy powietrza, czyszczony zawór egr oraz wymieniłem na nową przepustnicę. Pewien czas było ok. Półtora miesiąca temu zaczęła kopcić, strasznie śmierdzi, sprawdziłem przepustnicę około 1,5 cm osadu w środku miała... Odesłałem więc na naprawę gwarancyjną. Zamontowałem nową, 2-3 tyg ok i znów kopci, smrod spalin, zwiększone spalanie. Podejrzewałem zawór egr, wyczyszczony, jest ok a przepustnica znów ponad 1 cm brudu. Co może być przyczyną? Wczoraj oświeciły mi się świece, włączył dpf, przejechałem około 30 km i zgasło, chwilowo nie dymi. Proszę o pomoc
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Z tego co piszesz jedno przychodzi mi na myśl iż EGR jest stale otwarty , OP-com i kontrola pracy EGR
Ostatnio zmieniony 14 mar 2019, 08:53 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 2 razy.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Sprawdzilbym wtryski czy nie leją, turbo czy nie ciągnie oleju i przede wszystkim stan oleju
Jaką masz moc? Profil można by uzupełnić czy to 100/120/150 koni. Jeśli 150 to do kontroli stan kolektora dolotowego i klapek zmieniających długość dolotu
Jaką masz moc? Profil można by uzupełnić czy to 100/120/150 koni. Jeśli 150 to do kontroli stan kolektora dolotowego i klapek zmieniających długość dolotu
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Nie łapię co ma DPF do przepustnicy , przecież znajdują się na dwóch rożnych biegunach silnika , dla samego wypalania zwiększa się dawka paliwa o 15%
Ostatnio zmieniony 14 mar 2019, 16:20 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Mieszkaniec
- Posty: 216
- Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Tak na chłopski rozum:
jeśli dpf jest przypchany to wylot spalin jest utrudniony i w chwili otwarcia egr wpada podwójna ilość gazów wylotowych prosto na przepustnicę.
Jeśli dodasz do tego nieszczelne turbo puszczając olej czy niesprawne wtryski lejące za dużo paliwa to gazy wylotowe zawierają bardzo dużo sadzy, która osadza się zaraz za wylotem z zawory EGR.
Dlatego minimalizując koszty naprawy dokładnie musisz sprawdzić poszczególne działanie EGR, DPF, branie oleju przez turbo/silnik, odma, przepływomierz, klapki kolektora jeśli masz.
Wydaje mi się że wystarczy uszkodzony jeden element i masz taki efekt - czy stało się to nagle czy stopniowo?
Jeśli masz dpf i auto kopci zawsze to zły znak.
jeśli dpf jest przypchany to wylot spalin jest utrudniony i w chwili otwarcia egr wpada podwójna ilość gazów wylotowych prosto na przepustnicę.
Jeśli dodasz do tego nieszczelne turbo puszczając olej czy niesprawne wtryski lejące za dużo paliwa to gazy wylotowe zawierają bardzo dużo sadzy, która osadza się zaraz za wylotem z zawory EGR.
Dlatego minimalizując koszty naprawy dokładnie musisz sprawdzić poszczególne działanie EGR, DPF, branie oleju przez turbo/silnik, odma, przepływomierz, klapki kolektora jeśli masz.
Wydaje mi się że wystarczy uszkodzony jeden element i masz taki efekt - czy stało się to nagle czy stopniowo?
Jeśli masz dpf i auto kopci zawsze to zły znak.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
U mnie w DTH miałem jedna klapke zamknięta (Nie ruszała sie) i auto pod obciążeniem dawało czarna chmurę. Po wymianie na sprawny regenerowany kolektor, wyczyszczeniu EGR, przepustnicy i dolotu auto pod takim samym obciążeniem prawie wogole nie kopci, dodam tylko że dpfa nie mam
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 gru 2016, 19:24
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Oleśnica
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z19
- Gender:
Witam, niestety chwilowo musiałem zawiesić diagnostykę. Wracam do szukania przyczyny. Silnik 120 KM. Bierze olej, na 500 km musiałem dolać 1,5 l oleju. Na pedałach udało mi się "wydeptać" błąd 03808, często świeci kontrolka oleju. Nie ma znaczenia fakt czy jadę w długą trasę, czy odcinki 20 km z prędkością mak 100/h. Spalanie paliwa w granicach 10l/100 km. Na obd2 ELM nie wykazuje żadnych błędów, nawet tego wydeptanego.
Umówiłem się do mechanika za tydzień na sprawdzenie ciśnienia w cylindrach, mam nadzieję, że to coś wyjaśni
Umówiłem się do mechanika za tydzień na sprawdzenie ciśnienia w cylindrach, mam nadzieję, że to coś wyjaśni
Kolega miał identyczne problemy z silnikiem, tyle ,że przy 2.0 TDi w VW . Okazało się ,że po wymianie odmy dymienie ustało oraz silnik przestał brać olej.
Odmę masz w pokrywie zaworów, z tego co tu czytałem, to ta odma jest nierozbieralna ale lepiej kal ktos bardziej zorientowany sie wypowie w tym temacie.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 gru 2016, 19:24
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Oleśnica
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z19
- Gender:
Witajcie, wymieniłem silnik . Spalanie spadło do 7-8 l, praca silnika też dużo cichsza, nic nie przerywa, nie szarpie ale niestety po przejechaniu 8 km znów zaczęła świecić kontrolka oleju. Poziom w normie - wymieniłem więc czujnik, nadal to samo. Silnik się grzeje, po otwarciu maski paruje, bagnet bardzo ciepły i cała maska. Poradźcie co może być przyczyną.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
A może masz problem z chłodnica i pompą wody że się tak grzeje
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
A możesz zrobić zdjęcie tej kontrolki od oleju co się zaświeca?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX