[B]problem ze wspomaganiem Zafira B
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:28
- Imię: Batosz
- Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI 150KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
W test mode napięcie około 13,30 po naładowaniu Aku napięcie Wacha się w granicach 14 nie ma spadków ani skoków, czuje że jest słaby akumulator ale aż tak ? Po naładowaniu takjakby w czasie jazdy wspomaganie miało chęć załapać na postoju nic totalny brak wspomagania
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:28
- Imię: Batosz
- Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI 150KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Dodam jeszcze że w test mode Dimm skacze raz jest U raz jest None także takjakby były braki w ładowaniu
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3060
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
No to jeśli masz możliwość to podmien aku jeśli wiesz że jest słaby, ładowanie też nie najlepsze. Możesz jeszcze sprawdzić czy się grzeją klemy, poczyścić kable masowe aku-buda i buda-silnik i zobaczyć efekty
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:28
- Imię: Batosz
- Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI 150KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
No a co powiecie na zakładkę test mode i w niej Dimm: na zmianę ( U ) i (None) dodam że jak skręcenie lekko kierownica i trzymam to NONE jest cały czas przerwy w ładowaniu ?
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3060
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Nie znam na pamięć zakładek w test mode, jak będę jechać do roboty to się przyjrze, koło 22 napiszę
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- szpon19
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 13 mar 2018, 19:24
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira B 1.9 CDTI Flexivan
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
Witam!
Dopadł mnie problem wspomagania, podczas jazdy przestało działać, brak jakichkolwiek błędów itp. Kręcenie kierownicą możliwe, ale idzie strasznie ciężko (żona nie dała rady). Odstawiłem Zosię do mechanika, zaczął sprawdzać co się dało, olej, szczelność pompy i wszystko wydaje się być ok. Po tych zabiegach nagle pompa ruszyła ale wywala bezpiecznik... po wymianie bezpiecznika przy skręcaniu kierownicą aż światła przygasają... wygląda to tak jak by pompa wspomagania miała za duże opory. I teraz pytanie, co może być przyczyną tego stanu? Maglownica? Pompa?
Aku ma kilka miesięcy, tydzień temu go doładowałem przed zimą więc powinno być ok...
Występowały wcześniej objawy nieprawidłowej pracy maglownicy (odbijała skokami na maksymalnym skręcie kół), pompa w sumie też trochę głośno chodziła.
Dopadł mnie problem wspomagania, podczas jazdy przestało działać, brak jakichkolwiek błędów itp. Kręcenie kierownicą możliwe, ale idzie strasznie ciężko (żona nie dała rady). Odstawiłem Zosię do mechanika, zaczął sprawdzać co się dało, olej, szczelność pompy i wszystko wydaje się być ok. Po tych zabiegach nagle pompa ruszyła ale wywala bezpiecznik... po wymianie bezpiecznika przy skręcaniu kierownicą aż światła przygasają... wygląda to tak jak by pompa wspomagania miała za duże opory. I teraz pytanie, co może być przyczyną tego stanu? Maglownica? Pompa?
Aku ma kilka miesięcy, tydzień temu go doładowałem przed zimą więc powinno być ok...
Występowały wcześniej objawy nieprawidłowej pracy maglownicy (odbijała skokami na maksymalnym skręcie kół), pompa w sumie też trochę głośno chodziła.
Panowie czy ktoś już kiedyś wymieniał łożyska na pompie ZF i mógłby podzielić sie tą wiedzą? Chciałem to zrobić ale nie wiem jak sie dobrać do łóżysk. Proszę o pomoc w tym temacie...
-
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 23 lip 2016, 17:53
- Imię: Bogusław
- Lokalizacja: Roztocze LTM
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Po parudniowym postoju nagle zbrakło wspomagania, olej jest, Po podłączeniu kompa pokazuje błąd U2111, brak komunikacji "CAN-Bus No Communication With Electronic Power Steering", Żadna kontrolka się nie świeci(oprócz tych co normalnie po włączeniu zapłonu), czy faktycznie będzie padnięty CIM?
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3060
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Akumulator sprawny? Może sprawdzić u elektryka
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 23 lip 2016, 17:53
- Imię: Bogusław
- Lokalizacja: Roztocze LTM
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Aku sprawne, ładowanie 14.1-14.2V, w zimie jak miałem problemy z ładowaniem ( słabą masa i 13.7 V) wspomaganie działało bez problemu. Byłem rano u mechanika w den Helder i bez podłączania kompa stwierdził, że że na 100% pompa, bo w Oplach to norma. A ja nie jestem pewien, czy zamówić w Polsce pompę i wymienić , bo jak okaże się że to nie pompa tylko coś innego, to darmo wydam kasę. Jutro spróbuję pojechać do Hoorn, tam jest polski warsztat.
-
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 23 lip 2016, 17:53
- Imię: Bogusław
- Lokalizacja: Roztocze LTM
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Po wizycie u mechanika taka sytuacja, wspomaganie odżyło, ale niestety pompa wyje, więc wymiana jest nieuchronna. Koszt używki+robocizna 350 jurków, regenerowana to koszt o 150 euro więcej. Trzeba zamówić w Polsce i wymienić(chyba, że wytrzyma mi jeszcze 4 tygodnie do powrotu). Niepokoi mnie taka sprawa, że po podłączeniu na krótko prądu pompa zaczęła pracować i pracuje nadal, czyżby coś wcześniej przyblokowało, jakiś czujnik, czy inne ustrojstwo? Co mogło być przyczyną braku komunikacji?
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Właśnie wymieniłem pompę wspomagania. Wstawiłem używkę Boscha z 2017r za 350zł (Ciekawostka: Bosch odkupił od ZF 50% akcji wspólnej spółki Zf lenksysteme w 2014r. Zf musiał się pozbyć tej spółki chcąc przejąć TRW).
Nic nie trzeba programować, wszystko działa po wymianie.
Do pompy wchodzą 2 wtyczki. Duża 2 przewodowa to stały + (leci przez płaski bezpiecznik 80A) oraz stały- podłączony bezpośrednio do ujemnej klemy akumulatora. Mała wtyczka 3 przewody: czarny + po zapłonie, zielony CAN +, biały CAN -
Na Youtube w poradniku poleca się aby wyjąć alternator i pompe wyciągać górą ponieważ aby wyjąć dołem trzeba opuszczać sanki. Ja wyjąłem ją dołem bez wyciągania alternatora i bez odkręcania sanek. Najpierw oczywiscie wtyczki. Po odkręceniu 2 śrub oraz nakrętki trzymającej uchwyt pompy do sanek i wyjęciu węży ciśnieniowych, odwracamy pompę tak aby można było odkręcić 3 nakrętki mocujące pompę na gumowych poduszkach do uchwytu pompy. Wtedy możemy pomiędzy sankami a silnikiem wyjąć najpierw sam uchwyt a następnie pompę.
Nic nie trzeba programować, wszystko działa po wymianie.
Do pompy wchodzą 2 wtyczki. Duża 2 przewodowa to stały + (leci przez płaski bezpiecznik 80A) oraz stały- podłączony bezpośrednio do ujemnej klemy akumulatora. Mała wtyczka 3 przewody: czarny + po zapłonie, zielony CAN +, biały CAN -
Na Youtube w poradniku poleca się aby wyjąć alternator i pompe wyciągać górą ponieważ aby wyjąć dołem trzeba opuszczać sanki. Ja wyjąłem ją dołem bez wyciągania alternatora i bez odkręcania sanek. Najpierw oczywiscie wtyczki. Po odkręceniu 2 śrub oraz nakrętki trzymającej uchwyt pompy do sanek i wyjęciu węży ciśnieniowych, odwracamy pompę tak aby można było odkręcić 3 nakrętki mocujące pompę na gumowych poduszkach do uchwytu pompy. Wtedy możemy pomiędzy sankami a silnikiem wyjąć najpierw sam uchwyt a następnie pompę.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2019, 16:34 przez barek16, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 06 lut 2020, 13:40
- Imię: Natalia
- Lokalizacja: Barczewo
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
Witam,
mam następujący problem: wymieniona pompa wspomagania na używaną, nowy akumulator, alternator ok, masa jest, bezpieczniki ok, błędów odnośnie ładowania brak. Przy skręcaniu spadki napięcia do ok 12v, w pozostałych sytuacjach utrzymuje się na poziomie 14v. Oświetlenie w środku "falujące" przy tych spadkach, podczas skrętu, np. włączając się do ruchu całkowicie gasną światła mijania. Mam wrażenie, że na zimnym silniku zaczyna chodzić jak traktor. Aktualnie wspomaganie uciekło całkowicie, więc samochód wyłączony z użycia, jednak pracę pompy słychać nadal. Zafira B 1.9 cdti 120km. Miał ktoś coś podobnego? Od czego tu zacząć? Ratunku!
Temat wspomagania ma 9 stron. Proszę najpierw poszukać czy dany temat już nie istnieje.
Pozdrawiam Mariusz131
mam następujący problem: wymieniona pompa wspomagania na używaną, nowy akumulator, alternator ok, masa jest, bezpieczniki ok, błędów odnośnie ładowania brak. Przy skręcaniu spadki napięcia do ok 12v, w pozostałych sytuacjach utrzymuje się na poziomie 14v. Oświetlenie w środku "falujące" przy tych spadkach, podczas skrętu, np. włączając się do ruchu całkowicie gasną światła mijania. Mam wrażenie, że na zimnym silniku zaczyna chodzić jak traktor. Aktualnie wspomaganie uciekło całkowicie, więc samochód wyłączony z użycia, jednak pracę pompy słychać nadal. Zafira B 1.9 cdti 120km. Miał ktoś coś podobnego? Od czego tu zacząć? Ratunku!
Temat wspomagania ma 9 stron. Proszę najpierw poszukać czy dany temat już nie istnieje.
Pozdrawiam Mariusz131
Ostatnio zmieniony 08 lut 2020, 08:53 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2219
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Przecież silnik set zintegrowany z okładem i jeżeli on nie pracuje to tak jakbyś kierował Starem 25 a bicepsy będą jak Pudzian
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253