Prowadnice sprawdzic jak najbardziej, jednak cos mi sie wydaje ze zacisk bedziesz miec do regeneracji.. wydaje mi sie ze zaczyna go przypiekac i nie wraca do pozycji "0" po hamowaniu..rafaellowarszaw pisze: ↑23 kwie 2018, 10:16 ZA 1.8 16V NJOY 10/2003
Witam.
Mam pytanie
Podczas jazdy (po przejechaniu kilku kilometrów) przy prędkości powyżej 50km/h piszczy z tylnego prawego koła. Po delikatnym wciśnięciu hamulców pisk ustępuje, jednak po odpuszczeniu pedała pisk pojawia się z powrotem. Po przejechaniu kilku kilometrów felga od tylnego prawego koła jest ciepła. Co to może być??
Z góry dziękuję za podpowiedzi
Rafał
ZA - hamulce
Moderator: Sebu$
-
- Przeglądacz
- Posty: 55
- Rejestracja: 15 mar 2018, 17:04
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Czechowice- Dziedzice
- Auto: Zafira A 2.0T z20let
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam ponownie.
Kolego. A zacisk do regeneracji to będzie droga sprawa??? Na ile muszę się naszykować?? (pytam bo jestem zielony).. Tak już zacząłem myśleć że może to tłoczek???
Nie wiem czy to coś wniesie do sprawy ale po przejechaniu kilku kilometrów felga była gorąca a zacisk chłodny...
Pozdrawiam
Rafał
Kolego. A zacisk do regeneracji to będzie droga sprawa??? Na ile muszę się naszykować?? (pytam bo jestem zielony).. Tak już zacząłem myśleć że może to tłoczek???
Nie wiem czy to coś wniesie do sprawy ale po przejechaniu kilku kilometrów felga była gorąca a zacisk chłodny...
Pozdrawiam
Rafał
-
- Przeglądacz
- Posty: 55
- Rejestracja: 15 mar 2018, 17:04
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Czechowice- Dziedzice
- Auto: Zafira A 2.0T z20let
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
To ewentualnie mogloby sugerowac jeszcze lozysko rozsypane .. to nie sa duze koszta jesli chodzi o regeneracje zacisku, chyba ze sie nie uda go zregenerowac to wtedy zakup regenerowanego (tanszy od nowego). Mialem tak w swojej vectrze b zacisk sie rozpadl i musialem kupic regenerowany.. ale jesli zacisk byl chlodny to moze lozysko w kole bedzie rozsypane.. sprobuj podniesc to kolo i zobacz czy ma luzy w pionie badz poziomie (chwyc kolo po bokach i sprobuj nim poruszac, potem chwyc za gore i dol i zrob to samo) minimalne jakies moga byc ale to minimalne ale jak bedziesz wyczuwal wieksze albo ze cos "przeskakuje" w srodku to lozysko do wymiany.. to tez nie powinny byc astronomiczne koszta..
Tyle ,że jeśli by uszkodzeniu uległo łożysko, to by nieźle wyło podczas jazdy.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam ponownie
Spece nie jestem ale raczej to nie łożysko. Podczas jazdy pow 50km/h zaczyna swiszczeć (coś tak jakby świerszcz grał).
Cały czas chodzi mi po głowie tłoczek popychający-moze się zapiekł i nie odbija do końca...
A czym grozi dluzsza jazda z takim defektem???
Pozdrawiam
Rafał
Spece nie jestem ale raczej to nie łożysko. Podczas jazdy pow 50km/h zaczyna swiszczeć (coś tak jakby świerszcz grał).
Cały czas chodzi mi po głowie tłoczek popychający-moze się zapiekł i nie odbija do końca...
A czym grozi dluzsza jazda z takim defektem???
Pozdrawiam
Rafał
-
- Przeglądacz
- Posty: 55
- Rejestracja: 15 mar 2018, 17:04
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Czechowice- Dziedzice
- Auto: Zafira A 2.0T z20let
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Mysle kolego ze poki nie rozbierzesz to sie nie dowieszrafaellowarszaw pisze: ↑24 kwie 2018, 07:59 Witam ponownie
Spece nie jestem ale raczej to nie łożysko. Podczas jazdy pow 50km/h zaczyna swiszczeć (coś tak jakby świerszcz grał).
Cały czas chodzi mi po głowie tłoczek popychający-moze się zapiekł i nie odbija do końca...
A czym grozi dluzsza jazda z takim defektem???
Pozdrawiam
Rafał
No skoro Ci świszczy podczas jazdy to masz albo klocki do wymiany albo tłoczek nie wraca. Ja takie dźwięki miałem w astrze II . Póki nie wymieniłem klocków, cały czas miałem podobne dźwięki z tyłu . W każdym bądź razie, zajrzyj do hamulców bo tam na pewno znajduje się problem.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 05 kwie 2018, 17:28
- Imię: Janusz
- Auto: Zafira A OPC-Line 2.2 Dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
Witam wszystkich. Mam pytanko: posiadam ZA OPC line 2.2 dti i zastanawiam się czy na przód dam radę zamontować tarcze 308 mm z OPC. Seryjnie są zamontowane 280mm. Trzeba by było też wymienić zaciski? Ktoś coś takiego przerabiał?
Pod 308 podejdą fele 16" minimum , 15'' sie nie zmieszczą ale podejrzewam ,że w twoim opc siedzą felgi 16'' lub nawt 17'' .
-
- Debiutant
- Posty: 38
- Rejestracja: 17 maja 2017, 11:50
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witam
Chciałbym się poradzić na temat tylnych hamulców, otóż podczas jazdy moją Zafirą we wnętrzu samochodu słyszalne jest delikatne stukanie z prawej strony. Gdy dzisiaj zdjąłem koło aby zakręcić tarczą zauważyłem, że lekko trze oraz w pewnym momencie się delikatnie blokuje. Byłem sprawdzić samochód przed wyjazdem na wakacje na stacji diagnostyczne i wyszło, że mam słaby ręczny (odbija), zwykły hamulec w zakresie. Czy ma ktoś pomysł czy może to być krzywa tarcza, klocek?
Chciałbym się poradzić na temat tylnych hamulców, otóż podczas jazdy moją Zafirą we wnętrzu samochodu słyszalne jest delikatne stukanie z prawej strony. Gdy dzisiaj zdjąłem koło aby zakręcić tarczą zauważyłem, że lekko trze oraz w pewnym momencie się delikatnie blokuje. Byłem sprawdzić samochód przed wyjazdem na wakacje na stacji diagnostyczne i wyszło, że mam słaby ręczny (odbija), zwykły hamulec w zakresie. Czy ma ktoś pomysł czy może to być krzywa tarcza, klocek?
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 01 mar 2017, 16:11
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Myślachowice
- Auto: Zafira A 2.0DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
b0cz3k_92 pisze: ↑24 lip 2019, 12:30 Witam
Chciałbym się poradzić na temat tylnych hamulców, otóż podczas jazdy moją Zafirą we wnętrzu samochodu słyszalne jest delikatne stukanie z prawej strony. Gdy dzisiaj zdjąłem koło aby zakręcić tarczą zauważyłem, że lekko trze oraz w pewnym momencie się delikatnie blokuje. Byłem sprawdzić samochód przed wyjazdem na wakacje na stacji diagnostyczne i wyszło, że mam słaby ręczny (odbija), zwykły hamulec w zakresie. Czy ma ktoś pomysł czy może to być krzywa tarcza, klocek?
Jak blokuje się tylko w danym momencie to 99% krzywa tarcza.Choć skoro słychać stukanie a nie piszczenie to obstawiam luzy na jarzmie.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 sty 2020, 21:09
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Zafira a 2.0
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Mam taki problem. Hamulce w Zafirze A tył. Wygląda na to że hamuje tylko klocek od strony tłoczka od strony koła tarcza rdzewieje. Podejrzewam zatarte, zabrudzone prowadniki jarzma. Dodam że ręczny trzyma poprawnie. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem.
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2473
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Sprawdź śruby, którymi są przykręcone zaciski do jarzma. Powinny być tzw "pływające". Działa to tak że jak tłoczek wysuwa się z zacisku to napiera na klocek wewnętrzny i przez to sam zacisk przesuwa się do wewnątrz dociskając zewnętrzny klocek do tarczy.
Mam nadzieję że w miarę jasno to opisałem.
Mam nadzieję że w miarę jasno to opisałem.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 sty 2020, 21:09
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Zafira a 2.0
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Mariusz131 jasno opisałeś. Powiedz mi czy mam to czymś przesmarować czy ma to pracować na sucho? Konkretnie czy te śruby przesmarować?
Ostatnio zmieniony 20 sty 2020, 23:04 przez Bsdex, łącznie zmieniany 1 raz.