Kody błędów

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#16 Post autor: MieHor »

u mnie jak zapali się kluczyk z samochodzikiem występuje natychmiast brak mocy, jak jest możliwość doraźnie zjeżdżam na pobocze, podnoszę maskę, otwieram zawór EGR, odblokowuję zatarty tłoczek, parę kropli oleju i jadę dalej do następnego razu. Na diagnostyce wykazuje błąd P0400. Pewnie w jakimś momencie czeka mnie wymiana lub regeneracja EGR-u (elektronicznego). Odnośnie Twojego problemu - nie bardzo mogę Ci pomóc.

analyzer64

#17 Post autor: analyzer64 »

ADAMO_16 pisze:Czyli te dwa kody odnoszą się do imo, jeśli są to popularne błędy w zafirze to czy warto jechać do ASO i coś z tym robić? Ogólnie auto chodzi ok.
Nadmienię najpierw, że naprawa tego nie zawsze jest skuteczna i nawet na nowych podzepołach ten błąd się zdarza.

Ale do rzeczy. Jeżeli chcesz z tym coś robić to licz się z tym, że w serwisie będą chcieli Ci wymienić całego CIMa, który w ASO tani nie jest, poza tym nawet nowy CIM nie zagwarantuje Ci tego, że błąd się nie powtórzy. Dalej można kupić wiązkę przewodów do CIMa, a że jest ona tańsza niż sam moduł to najpierw można zacząć od tego (koszt wiązki chyba 46zł jak dobrze pamiętam).
Innym wyjściem jest regeneracja CIMa - robią to w Radomiu, nawet wysyłkowo można to zrobić - koszt 500zł.

Co prawda mam Astrę H ale sam kiedyś chciałem to naprawiać i doszedłem że jest to bez sensu, gdyby naprawa dała 100% pewności, że problem zniknie mógłbym się w to bawić ale w przeciwnym razie jest to gra nie warta świeczki.

Te 2 błędy (P1614 i P1616) to jak gdyby wada konstrukcyjna Zafiry B, Astry H, w VC też się to zdarza. Osobiście nie spotkałem właściciela AH, który nie miałby styczności z tymi błędami.

Jak pisałem w poprzednim poście - pomaga robienie przerw między przekręcaniem kluczyka w kolejne pozycje, czyli: przekręcasz kluczyk w pozycję I, czekasz chwilę (2-5s), przekręcasz w pozycję II (włączony zapłon), czekasz aż zgasną kontrolki - odpalasz auto.
Dobrze też jest od czasu do czasu przeprowadzić synchronizację kluczyka: wkładasz w kluczyk w stacyjkę, włączasz zapłon i przyciskasz przycisk "zamknij" na kluczyku lub drugi sposób: wkładasz kluczyk w zamek drzwi i je odblokowujesz, potem wkładasz kluczyk w stacyjkę.

Awatar użytkownika
ADAMO_16
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 12 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: TYCHY
Model:

#18 Post autor: ADAMO_16 »

No to ja na poczatek zaczne od synchronizacji kluczyka.Sam tego nigdy nie robiłem a kolega (poprzedni właściciel) zapytany o takie coś był zdziwiony.Może chwilowy brak mocy wynikał z tego,że jechałem na rezerwie ,wskazówka leżała już na zero :oops:

analyzer64

#19 Post autor: analyzer64 »

ADAMO_16 pisze:Może chwilowy brak mocy wynikał z tego,że jechałem na rezerwie ,wskazówka leżała już na zero :oops:
Raczej na pewno ;) Te błędy objawiają się tym, że auto po prostu nie chce odpalić - miga kontrolka SVS (auto z kluczem).

slawekfox

#20 Post autor: slawekfox »

Witam wszystkich

Czy Ktoś może zinterpretować błąd P1515 ?

Zafira 20DI 2000 r.

W czasie wyprzedzania nagle straciła moc. Autko wyłączyłem, po ponownym odpaleniu normalnie gotowe do jazdy i bez błędu.

Dzięki pozdrawiam.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#21 Post autor: MieHor »

Znalazłem coś takiego:

P1515 Pedal Position Sensor Circuit High Input C-06
P1515 Pedal Position Sensor Voltage Supply Circuit High Input C-06
P1515 Pedal Position Sensor Voltage Supply Circuit Low Input C-06
P1515 Pedal Position Sensor Potentiometer Error C-06
P1515 Pedal Position Sensor Brake Switch Error C-06
P1515 Pedal Position Sensor General Error C-06

terek19

#22 Post autor: terek19 »

Witam mam problem z grzaniem świec żarowych w oplu zafirze 2,0DTI 16V 2000r pojawia się kontrolka od grzania świec żarowych i szybko znika czym to może być spowodowane??świece wymieniłem na nowe

slawekfox

#23 Post autor: slawekfox »

Dzięki za pomoc.

A co to znaczy?

Awatar użytkownika
jendrek
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2009, 08:46
Lokalizacja: Pabianice
Model:

#24 Post autor: jendrek »

P1515 Elektrozawór powietrza dolotowego 1 - zwarcie do masy według VAG 4.9

ViFot

#25 Post autor: ViFot »

Witam

Może ktoś zna kod 2279. Nie mogę nigdzie znaleźć.
Pojawił się już drugi raz. Mechanik nie może znależć w książce, a do autoryzowanego serwisu ponad 50 km i bardzo nie po drodze :)
W czasie jazdy silnik jakby stracił moc . Po zatrzymaniu się i ponownym uruchomieniu silnika wszysko wróciło do normy tylko lampka awarii się paliła.
Mechanik wykasował błąd i jest niby ok, ale niepokoi mnie co się dzieje.

Pozdrawiam

Mirek

skabetti1

#26 Post autor: skabetti1 »

witam
mam mały problem z takim błędem 190057co on oznacza?
Gdzie mogę znaleźć pełną listę kodów?
POZDRAWIAM!!

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#27 Post autor: BajBus »

hmm będzie ciężko bo kody są 4ro cyfrowe...
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

nico

#28 Post autor: nico »

"Odcina" się ostatnie 2 cyfry.

skabetti1

#29 Post autor: skabetti1 »

chodzi o P1900 :roll:

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#30 Post autor: MieHor »

we wszystkich wykazach jakie udało mi się znaleźć taki błąd nie występuje, ale to nie oznacza że go nie ma.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”