Chip tuning 1,9 CDTI - wymiana doświadczeń
Moderator: Mariusz
Słyszałem, że diesel'ka 1.9 cdti nie da się z chip'ować??
Ale znalazłem na alledrogo (czyt. allegro) coś takiego
Co o tym sądzicie??
Opel Zafira 1.9CDTI 100Hp 2005 -> Stage1 150Hp/331Hp
Opel Zafira 1.9CDTI 120Hp 2005 -> Stage1 150Hp/331Hp
Opel Zafira 1.9CDTI 150Hp 2005 -> Stage1 184Hp/412Hp
Przedmiotem aukcji jest moduł PPC® zawierający oprogramowanie tuningowe do samochodu
Opel Zafira 1.9CDTI pozwalający osiągnąć bez żadnych zmian mechanicznych moc do 184Hp i moment do 412Nm (patrz info wyżej).
Moduł PPC® dostępny jest od ręki, zostanie zaprogramowany i wysłany kurierem w ciągu 12h od zaksięgowania wpłaty na naszym koncie.
BSR jest producentem tuningu do większości aut marki Opel.
PPC® jest to system tuningu przez złącze OBD. Ta unikalna technologia opracowana została przez szwedzką firmę BSR.
Czy PPC jest tym samym co moduły/boxy do diesla?
System PPC różni się zasadniczo od stosowanych modułów do silników diesla dostępnych na rynku. W przypadku stosowania PPC, mamy do czynienia z całkowitą optymalizacją silnika.
W odróżnieniu od stosowania i montowania różnego rodzaju modułów i przystawek do silnika zakłócających niektóre sygnały wysyłane podczas pracy i zwiększających ilość paliwa, którą zasilany jest silnik, PPC optymalizuje oprogramowanie sterujące silnikiem. Stosowany przez nas tuning diesla jest równie zaawansowany i wyszukany jak tuning silników benzynowych!
W nowoczesnych samochodach znajduje się wiele skomplikowanych systemów sterujących, współpracujących ze sobą w celu zapewnienia sprawnego funkcjonowania wszystkich podzespołów samochodu. Moduły/boxy do diesla zniekształcają niektóre sygnały wysyłane do silnika celem zwiększenia dawki paliwa albo jego ciśnienia (są to jedyne operacje, które może wykonać taki moduł). Niestety takie manipulacje odbywają się całkowicie poza kontrolą systemu. Oznacza to, że moduły w istocie „oszukują” systemy sterujące samochodu, co w konsekwencji powoduje, że wiele danych i wartości pomiarowych jest niepoprawnych:
* komputer pokładowy wskazuje zbyt niskie zużycie paliwa,
* praca układu antypoślizgowego ESP jest zakłócona z powodu zakłóceń w pomiarze momentu obrotowego,
* automatyczne skrzynie biegów osiągają niewłaściwy moment obrotowy,
* redukcja momentu obrotowego podczas zmiany biegów nie jest zachowana (pomaga osiągnąć płynność i wpływa na wytrzymałość),
* działanie filtra cząstek stałych nie jest prawidłowe, co z dużym prawdopodobieństwem może doprowadzić do jego nieodwracalnego uszkodzenia,
* pomiar temperatury wydechu jest zakłócony,
* pomiar okresu międzyserwisowego jest zakłócony,
* system diagnostyczny nie funkcjonuje poprawnie.
System PPC® może być z łatwością zainstalowany, a oprogramowanie tuningowe wgrane w ciągu kilku minut za pośrednictwem złącza diagnostycznego samochodu. Nie musisz instalować dodatkowych modułów, wymieniać komputera sterującego, podłączać samochodu do urządzeń diagnostycznych, nawet nie musisz podnosić maski. Podłączasz moduł PPC® do gniazda diagnostycznego, w ciągu nawet kilku minut aktualizujesz oprogramowanie samochodu, odłączasz moduł i cieszysz się nieprzeciętnymi osiągami swojego auta!
A jeżeli zajdzie potrzeba przywrócenia dotychczasowych ustawień oprogramowania, możesz to zrobić równie szybko i prosto.
Dodatkowo kupując jednostkę PPC® wraz z oprogramowaniem do tuningu otrzymujesz możliwość darmowego aktualizowania oprogramowania tuningowego przez Internet w ciągu dwóch lat od kupna modułu PPC® - jeżeli ukaże się nowa wersja oprogramowania do Twojego auta, automatycznie zostaniesz o tym powiadomiony e-mailem.
BSR jest szwedzką firmą działającą w dziedzinie zaawansowanych technologii, będącą liderem na rynku tuningu silników samochodowych. Posiadamy ogromne doświadczenie w programowaniu, technologii budowy silników i emisji spalin, a także optymalizacji silników i oprogramowania sterującego silnikiem. Każdy produkt opracowujemy i testujemy dokładnie w naszych laboratoriach wyposażonych w najnowszy sprzęt pomiarowy (hamownie Rorotest) i diagnostyczny. Dzięki temu klient otrzymuje produkt w pełni przystosowany do jego samochodu, a przede wszystkim bezpieczny dla silnika i osprzętu. Posiadamy możliwość optymalizacji i rozbudowy oprogramowania sterującego takich marek jak Volvo, Saab, VAG, Ford oraz Opel/Vauxhall.
Pozdrawiam ciepło wszystkich Zafiromaniaków
Ale znalazłem na alledrogo (czyt. allegro) coś takiego
Co o tym sądzicie??
Opel Zafira 1.9CDTI 100Hp 2005 -> Stage1 150Hp/331Hp
Opel Zafira 1.9CDTI 120Hp 2005 -> Stage1 150Hp/331Hp
Opel Zafira 1.9CDTI 150Hp 2005 -> Stage1 184Hp/412Hp
Przedmiotem aukcji jest moduł PPC® zawierający oprogramowanie tuningowe do samochodu
Opel Zafira 1.9CDTI pozwalający osiągnąć bez żadnych zmian mechanicznych moc do 184Hp i moment do 412Nm (patrz info wyżej).
Moduł PPC® dostępny jest od ręki, zostanie zaprogramowany i wysłany kurierem w ciągu 12h od zaksięgowania wpłaty na naszym koncie.
BSR jest producentem tuningu do większości aut marki Opel.
PPC® jest to system tuningu przez złącze OBD. Ta unikalna technologia opracowana została przez szwedzką firmę BSR.
Czy PPC jest tym samym co moduły/boxy do diesla?
System PPC różni się zasadniczo od stosowanych modułów do silników diesla dostępnych na rynku. W przypadku stosowania PPC, mamy do czynienia z całkowitą optymalizacją silnika.
W odróżnieniu od stosowania i montowania różnego rodzaju modułów i przystawek do silnika zakłócających niektóre sygnały wysyłane podczas pracy i zwiększających ilość paliwa, którą zasilany jest silnik, PPC optymalizuje oprogramowanie sterujące silnikiem. Stosowany przez nas tuning diesla jest równie zaawansowany i wyszukany jak tuning silników benzynowych!
W nowoczesnych samochodach znajduje się wiele skomplikowanych systemów sterujących, współpracujących ze sobą w celu zapewnienia sprawnego funkcjonowania wszystkich podzespołów samochodu. Moduły/boxy do diesla zniekształcają niektóre sygnały wysyłane do silnika celem zwiększenia dawki paliwa albo jego ciśnienia (są to jedyne operacje, które może wykonać taki moduł). Niestety takie manipulacje odbywają się całkowicie poza kontrolą systemu. Oznacza to, że moduły w istocie „oszukują” systemy sterujące samochodu, co w konsekwencji powoduje, że wiele danych i wartości pomiarowych jest niepoprawnych:
* komputer pokładowy wskazuje zbyt niskie zużycie paliwa,
* praca układu antypoślizgowego ESP jest zakłócona z powodu zakłóceń w pomiarze momentu obrotowego,
* automatyczne skrzynie biegów osiągają niewłaściwy moment obrotowy,
* redukcja momentu obrotowego podczas zmiany biegów nie jest zachowana (pomaga osiągnąć płynność i wpływa na wytrzymałość),
* działanie filtra cząstek stałych nie jest prawidłowe, co z dużym prawdopodobieństwem może doprowadzić do jego nieodwracalnego uszkodzenia,
* pomiar temperatury wydechu jest zakłócony,
* pomiar okresu międzyserwisowego jest zakłócony,
* system diagnostyczny nie funkcjonuje poprawnie.
System PPC® może być z łatwością zainstalowany, a oprogramowanie tuningowe wgrane w ciągu kilku minut za pośrednictwem złącza diagnostycznego samochodu. Nie musisz instalować dodatkowych modułów, wymieniać komputera sterującego, podłączać samochodu do urządzeń diagnostycznych, nawet nie musisz podnosić maski. Podłączasz moduł PPC® do gniazda diagnostycznego, w ciągu nawet kilku minut aktualizujesz oprogramowanie samochodu, odłączasz moduł i cieszysz się nieprzeciętnymi osiągami swojego auta!
A jeżeli zajdzie potrzeba przywrócenia dotychczasowych ustawień oprogramowania, możesz to zrobić równie szybko i prosto.
Dodatkowo kupując jednostkę PPC® wraz z oprogramowaniem do tuningu otrzymujesz możliwość darmowego aktualizowania oprogramowania tuningowego przez Internet w ciągu dwóch lat od kupna modułu PPC® - jeżeli ukaże się nowa wersja oprogramowania do Twojego auta, automatycznie zostaniesz o tym powiadomiony e-mailem.
BSR jest szwedzką firmą działającą w dziedzinie zaawansowanych technologii, będącą liderem na rynku tuningu silników samochodowych. Posiadamy ogromne doświadczenie w programowaniu, technologii budowy silników i emisji spalin, a także optymalizacji silników i oprogramowania sterującego silnikiem. Każdy produkt opracowujemy i testujemy dokładnie w naszych laboratoriach wyposażonych w najnowszy sprzęt pomiarowy (hamownie Rorotest) i diagnostyczny. Dzięki temu klient otrzymuje produkt w pełni przystosowany do jego samochodu, a przede wszystkim bezpieczny dla silnika i osprzętu. Posiadamy możliwość optymalizacji i rozbudowy oprogramowania sterującego takich marek jak Volvo, Saab, VAG, Ford oraz Opel/Vauxhall.
Pozdrawiam ciepło wszystkich Zafiromaniaków
Kolego,
Jeśli chipowanie czy też instalowanie powerbox'a to tylko w profesjonalnym serwisie z pomiarami przed i po na hamowni i odpowiednich korektach softu tak aby przebieg momentu i mocy był gładziutki
Zapomnij o gotowych gadżetach (inaczej tego nie można nazwać z allegro) stracisz tylko kasę i nerwy, a przy odrobinie pecha jeszcze szkody narobisz sobie w autku.
1.9 CDTi nie jest może jakimś idealnym obiektem chipowania, zdecydowana większość tunerów specjalizuje się w TDI aczkolwiek jest przynajmniej kilka firm wspomnianych w wątkach wymienionych poniżej, które z powodzeniem mogą sporo wykrzesać z tego Fiatowskiego miksera
Polecam trochę poszukać na tym forum gdyż jest tu sporo informacji na ten temat, między innymi mojego autorstwa i kilku innych kolegów którzy skutecznie przeprowadzili kurację wzmacniającą Zafirki
Polecam wątki:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1494
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=192
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1867
Dowiesz się praktycznie wszystkiego co Ci potrzebne
ps. sprawdziłem katalogi kilku tunerów i w przypadku 100 konnej Zafirki można się spodziewać wzrostu mocy do poziomu 125-135KM, a momentu do około 320-340Nm, należy jednak pamiętać że są to wartości orientacyjne gdyż każdy samochód stroi się inaczej, z całą pewnością w przypadku 100 konnej takowy zabieg będzie odczuwalny
Jeśli chipowanie czy też instalowanie powerbox'a to tylko w profesjonalnym serwisie z pomiarami przed i po na hamowni i odpowiednich korektach softu tak aby przebieg momentu i mocy był gładziutki
Zapomnij o gotowych gadżetach (inaczej tego nie można nazwać z allegro) stracisz tylko kasę i nerwy, a przy odrobinie pecha jeszcze szkody narobisz sobie w autku.
1.9 CDTi nie jest może jakimś idealnym obiektem chipowania, zdecydowana większość tunerów specjalizuje się w TDI aczkolwiek jest przynajmniej kilka firm wspomnianych w wątkach wymienionych poniżej, które z powodzeniem mogą sporo wykrzesać z tego Fiatowskiego miksera
Polecam trochę poszukać na tym forum gdyż jest tu sporo informacji na ten temat, między innymi mojego autorstwa i kilku innych kolegów którzy skutecznie przeprowadzili kurację wzmacniającą Zafirki
Polecam wątki:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1494
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=192
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1867
Dowiesz się praktycznie wszystkiego co Ci potrzebne
ps. sprawdziłem katalogi kilku tunerów i w przypadku 100 konnej Zafirki można się spodziewać wzrostu mocy do poziomu 125-135KM, a momentu do około 320-340Nm, należy jednak pamiętać że są to wartości orientacyjne gdyż każdy samochód stroi się inaczej, z całą pewnością w przypadku 100 konnej takowy zabieg będzie odczuwalny
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Temat w sumie powinien wylądować w dziale Zośki A
Po szybkim przeglądzie oferty kilku najbardziej znanych tunerów możesz się spodziewać około 120-125 koników i momentu w przedziale 260-300, jest to sprawa oczywiście bardzo indywidualna.
ps. znam delikwenta który chipował 2.2 DTI w VB i jeździ mu to fajnie, o 2.0 DTI nie słyszałem osobiście.
Po szybkim przeglądzie oferty kilku najbardziej znanych tunerów możesz się spodziewać około 120-125 koników i momentu w przedziale 260-300, jest to sprawa oczywiście bardzo indywidualna.
ps. znam delikwenta który chipował 2.2 DTI w VB i jeździ mu to fajnie, o 2.0 DTI nie słyszałem osobiście.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
I tu Cię zdziwię bo moja na 100%,nie grzebana miała 135KM/315Nmronin pisze:
Okazało się dzisiaj na hamowni że moje autko już poprzedni właściciel zawirusował: @137KM/328Nm.
Dostała zastrzyk mocy pod przycisk SPORT i jest to możliwe,ale nie każdy to potrafi!
Prawda część map jest wspólnych,ale są i oddzielnie i tym sposobem w normalnym trybie mam moc seryjną,a pod przyciskiem 160KM/360Nm i to jest sama przyjemność
Tzn. że zamiast fabrycznych 120KM ma 135KM i nie była grzebana ? :>kubik_CDTi pisze:I tu Cię zdziwię bo moja na 100%,nie grzebana miała 135KM/315Nmronin pisze:
Okazało się dzisiaj na hamowni że moje autko już poprzedni właściciel zawirusował: @137KM/328Nm.
Dostała zastrzyk mocy pod przycisk SPORT i jest to możliwe,ale nie każdy to potrafi!
Prawda część map jest wspólnych,ale są i oddzielnie i tym sposobem w normalnym trybie mam moc seryjną,a pod przyciskiem 160KM/360Nm i to jest sama przyjemność