[A] Filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) - wymiana Zafira
Moderator: Sebu$
- Maciek
- Zafiromaniak
- Posty: 3463
- Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Z20LET
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
[A] Filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) - wymiana Zafira
Witam
Filtr w obu modelach Zafiry jest w tym samym miejscu (za schowkiem).
Zdjęcie poglądowe w A:
Czasami dodatkowo trzeba wymontować tunel od nawiewu na nogi pasażera i czasami obudowa filtra nie jest przykręcona śrubami tylko jest zamknięta na kilka małych blaszek.
W B wygląda to tak (plik .pdf):
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... k2yCEY.pdf
Pozdrawiam
Maciek
Filtr w obu modelach Zafiry jest w tym samym miejscu (za schowkiem).
Zdjęcie poglądowe w A:
Czasami dodatkowo trzeba wymontować tunel od nawiewu na nogi pasażera i czasami obudowa filtra nie jest przykręcona śrubami tylko jest zamknięta na kilka małych blaszek.
W B wygląda to tak (plik .pdf):
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... k2yCEY.pdf
Pozdrawiam
Maciek
Ostatnio zmieniony 12 lip 2009, 11:57 przez Maciek, łącznie zmieniany 3 razy.
hehe no te małe klamerki to takie zatrzaski upierdliwe w ściąganiu i zakładaniu.Ogolnie to wymiana tego filtra jest pogięta i co najmniej trudna.Mogli to jakoś inaczej wymyślić ale cóż jest jak jest.cbm80 pisze:Do tego celu uzyte sa nie srubki a male klamry, o i le dobrze pamietam 6 sztuk.
Do mojego autka - klima manual BEHR - pasuje filtr filtrona K1055 http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp= ... V#idn22458
lub np teraz mam filterek z węglem aktywowanym firmy ASTAT taki: http://www.allegro.pl/item534046453_fil ... azjai.html
i też jest gites.
pozdr
wyjąłem dziś stary filtr i zamówiłem jak wyżej koledzy podali taki http://www.allegro.pl/item534046453_filtr_kabinowy_opel_astra_g_zafira_okazjai.html. porównując innych sprzedawców cena podobna a jak już na forum ktoś kupował, to zawsze pewniej
no więc udoskonalę trochę opis na początku postu i powiem że najpierw należy zdjąć osłonę tunelu po stronie pasażera - która jet przykręcona na 2 Torx`y (widoczne na zdjęciu), następnie należy odpiąć dwa klipsy - jeden jest pokazany na zdjęciu.
następnie odpiąć drugi klips i wyjąć osłonę. dalej odkręcamy 2 śruby typu Torx trzymające schowek od dołu.
w moim samochodzie są tylko 2 śruby trzymające schowek od góry, należy je odkręcić i wyjąć schowek - pamiętaj o odłączeniu wtyczki doprowadzającej prąd do żarówki w schowku.
następnie wykręca się blachę na której schowek się opiera, zdejmuje się rurę doprowadzającą powietrze na nogi i ukazuje się obudowa filtra, która w moim przypadku jest zamknięta na 6 blaszek.
blaszki wyglądają w ten sposób i ja zdejmowałem je łatwo - odpowiednio wkładałem mały śrubokręt i wystarczyło przekręcić rączką w prawo lub lewo a blaszka sama się odpinała. dodam że 6 blaszki - najbliżej dmuchawy nie trzeba zdejmować.
po otwarciu obudowy wyjmuje się filtr - można wyjąć również jakieś śmieci, jeśli się zebrały. po zamontowaniu nowego filtra wszystko w kolejności odwrotnej, dodam że założenie tych 6 blaszek to nie lada wyczyn, ale mając sposób...
pozdrawiam
no więc udoskonalę trochę opis na początku postu i powiem że najpierw należy zdjąć osłonę tunelu po stronie pasażera - która jet przykręcona na 2 Torx`y (widoczne na zdjęciu), następnie należy odpiąć dwa klipsy - jeden jest pokazany na zdjęciu.
następnie odpiąć drugi klips i wyjąć osłonę. dalej odkręcamy 2 śruby typu Torx trzymające schowek od dołu.
w moim samochodzie są tylko 2 śruby trzymające schowek od góry, należy je odkręcić i wyjąć schowek - pamiętaj o odłączeniu wtyczki doprowadzającej prąd do żarówki w schowku.
następnie wykręca się blachę na której schowek się opiera, zdejmuje się rurę doprowadzającą powietrze na nogi i ukazuje się obudowa filtra, która w moim przypadku jest zamknięta na 6 blaszek.
blaszki wyglądają w ten sposób i ja zdejmowałem je łatwo - odpowiednio wkładałem mały śrubokręt i wystarczyło przekręcić rączką w prawo lub lewo a blaszka sama się odpinała. dodam że 6 blaszki - najbliżej dmuchawy nie trzeba zdejmować.
po otwarciu obudowy wyjmuje się filtr - można wyjąć również jakieś śmieci, jeśli się zebrały. po zamontowaniu nowego filtra wszystko w kolejności odwrotnej, dodam że założenie tych 6 blaszek to nie lada wyczyn, ale mając sposób...
pozdrawiam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
To widze że i tak macie lajcik w stosunku do tego co jest w B.
Fotek nie dodam ale trzeba odkręcić 4 Torxy z czego 2 schowane cholernie głęboko, w dodatku pod kawałami plastiku mocowanymi na francowate plastikowe klipsy. Jak już to wybebeszysz to trzeba jescze mocować sie z rurą od nawiewu na nogi, a potem gimnastykowąc z filtrem pomiędzy stolowymi belkami konstrukcyjnymi.
W Astrze F zmiana kabinówki to czysta przyjemnośc była
Fotek nie dodam ale trzeba odkręcić 4 Torxy z czego 2 schowane cholernie głęboko, w dodatku pod kawałami plastiku mocowanymi na francowate plastikowe klipsy. Jak już to wybebeszysz to trzeba jescze mocować sie z rurą od nawiewu na nogi, a potem gimnastykowąc z filtrem pomiędzy stolowymi belkami konstrukcyjnymi.
W Astrze F zmiana kabinówki to czysta przyjemnośc była
na stronie chocby filtrona mozna znalezc opis do wszystkich wersji
http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp= ... 1#idn23236
ciekawe jest ze pokazuej filtry p/pylkowe tylko do aut z klima. czy byly produkowane bez klimy?
http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp= ... 1#idn23236
ciekawe jest ze pokazuej filtry p/pylkowe tylko do aut z klima. czy byly produkowane bez klimy?