Problemy związane z użytkowaniem EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
zymek

#91 Post autor: zymek »

Witam
Powiem Ci że mi cały czas sie blokował i też zastanawiałem sie czy regenerować czy kupić nowy i kupiłem nowy troche boli ale cóż, tak też słyszałem że tam z brzegu są najlepsi poszukaj na wyszukiwarce egr i tam z tego co pamietam jak szukalem bo mialem z tym problem to kilka osób dało właśnie tam do Brzegu.
pozdr

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#92 Post autor: MieHor »

Jest przynajmniej 2 - 3 posty na temat regeneracji EGR-ów w tym serwisie i są to rekomendacje pozytywne - za taki EGR jak do Twojej ZA (elektroniczny) bierze 385 zł + przesyłka

darkp1

#93 Post autor: darkp1 »

reuaj, ja kupiłem nowy, wtedy nie wiedziałem o regeneracji i nie żałuję. Ale regeneracja w tej firmie zbiera same dobre opinie, więc może warto?

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#94 Post autor: dzarko »

http://allegro.pl/item1125826932_zawor_ ... afira.html

http://allegro.pl/item1158888724_zawor_ ... afira.html

A może lepszy nowy zamiennik? Nie wiem, tylko zwracam uwagę, że jest taka opcja.
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#95 Post autor: MieHor »

dzarko, te z tych ofert które podałeś do tego modelu co ma reuaj, nie pasują, u niego jest innego typu elektroniczny EGR (oryginał Wahler)

Jarek 67
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 25 lis 2009, 11:27
Imię: Jarek
Lokalizacja: Brodnica
Auto: opel zafira A 2,0 Dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#96 Post autor: Jarek 67 »

Ja regenerowalem swoj EGR wlasnie w Brzegu kilka miesiecy temu i jak na razie wszystko w porzadku . Z przesylkami wyszlo mi 430 zl. Wyslalem w poniedzialek , a dostalem po regeneracji w czwartek . Pewnie ze lepszy nowy , ale ok. 1100 to naprawde boli . Na regeneracje jest rok gwarancji no i podobno robia to na orginalnych czesciach Wehlera .

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#97 Post autor: dzarko »

No ceny są faktycznie zaporowe. Do mojego nowy Delphi można za 220 kupić.
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#98 Post autor: dzarko »

Według mechanika z serwisu Opla w Z16XE nie można zaślepić.
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

Grzesiek33

#99 Post autor: Grzesiek33 »

zaślepiaj kolego będzie grało wyczyszczenie egiera jest na troche i wróci usterka tylko zawór musi być podłączony a komp będzie czytał go jak by normalnie działał a pan w serwisie co ma powiedzieć serwis z czegoś musi żyć

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#100 Post autor: dzarko »

Zasadniczo to w Oplu można zaślepić EGR, poza tym mam tam znajomego i przy mnie gadał z mechanikiem, który twierdził, nie wiem czy trafnie, że w Z16XE się nie da zaślepić. Może się myli, nie wiem, ja przekazuję info.

Na pewno nie wystarczy zaślepić, ale trzeba także zrobić update w oprogramowaniu, wyłączyć zawór, ponieważ w Z-tekach grzybek się chyba wysuwa w dół i jeśli będzie zaślepka, to dalej będzie błąd. Biorąc pod uwagę, że nowy można kupić za 230 zeta i będzie na jakieś min. 100 000 spokój, to nie wiem, czy warto się babrać.

Masz silnik Z16XE czy jakiś inny?
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

reuaj

#101 Post autor: reuaj »

Dziękuje wszystkim za pomoc. Niestety czas mnie nagli i decyduję się na nowy cena 1300. Mam nadzieję że długo nie będę słyszal o "zaworze" jeszcze raz dzięki :D

darkp1

#102 Post autor: darkp1 »

reuaj pisze:Dziękuje wszystkim za pomoc. Niestety czas mnie nagli i decyduję się na nowy cena 1300. Mam nadzieję że długo nie będę słyszal o "zaworze" jeszcze raz dzięki :D
Myślę że po wymianie będziesz miał spokój, ja już prawie dwa lata jeżdżę i jest ok.

ssstefan1

#103 Post autor: ssstefan1 »

Trochę póżno piszę, nie miałem dostępu do netu. Miałem pewną przygodę z panem z Brzegu jakieś 2 lata temu wysłałem mu swojego EGR-a, przez 10 dni auto w garażu, bo nie mieli w zamian zaworu. Dzwonię i się okazuje, że "walnięty sterownik", a elektroniki nie naprawiali wtedy tylko same elementy mechaniczne. Odesłali mi mój EGR z pękniętą obudową, pod którą pracuje krzywka. Sam bałem się ją zdjąć, ale jak spadłą to wyczyściłem wszystko naftą i spryskałem smarem do wysokich temperatur (na jednym z forum polecają WURT-a, ja użyłem jakiś polski chyba). Obudowę skleiłem i spokój jest na jakieś 10- 15 tys. kilometrów. Jak na techu zobaczę błąd o symbolu P0400 ściągam pokrywkę pryskam smarem i znowu spokój. Dobry sposób opóżniający wydanie 1200 zł i skuteczny. Regeneracja kosztowała wtedy 200zł. Do tego czasu może coś się poprawiło z jakością usług i dostępnością zaworów. Jeżeli zawór nie jest uszkodzony mechanicznie, a opisany wyżej zabieg pomaga to radzę go zastosować. Nie obciąża kieszeni. Pozdrawiam.

aliieno

#104 Post autor: aliieno »

Witam właśnie wróciłem z polski , i przywiozłem zaślepkę . Na dniach chce to założyć, zobaczymy jak będzie, czyściłem ten zawór i grzybek nie wychodzi na zewnątrz tylko wchodzi do środka czyli zaślepka powinna być dobra, ja mam X16XEL. pozdrawiam

Łukasz

#105 Post autor: Łukasz »

Witam
Mam pytanie czy zawór cyrkulacji spalin EGR może mieć coś wspólnego z odpalaniem auta?
Proszę o podpowiedź
Ostatnio zmieniony 24 sie 2010, 12:50 przez Łukasz, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”