ZC - Opony zimowe
Moderator: Sebu$
- ememsik
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 01 lis 2016, 19:53
- Imię: Magdalena
- Lokalizacja: Podlasie
- Auto: Opel Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
Jeśli za mniejsze pieniądze można mieć coś lepszego
.... hmmm......
Nad czym się zastanawiać
Rafant... a prędkości zauważyłam...
Chyba że rozwinie się ze skoczni narciarskiej.... nawet nie mam pojęcia z jaką prędkością skaczą
Ale zimą... to może tylko na stacji diagnostycznej takie prędkości na tych oponach się osiąga
Albo w Dubaju
.... hmmm......
Nad czym się zastanawiać
Rafant... a prędkości zauważyłam...
Chyba że rozwinie się ze skoczni narciarskiej.... nawet nie mam pojęcia z jaką prędkością skaczą
Ale zimą... to może tylko na stacji diagnostycznej takie prędkości na tych oponach się osiąga
Albo w Dubaju
Ostatnio zmieniony 12 gru 2016, 21:12 przez ememsik, łącznie zmieniany 1 raz.
- camill1982
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 03 lip 2017, 11:27
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira
- Model: ZCfl
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
Zależy od silnika, ja mam 14NET z LPG i niestety felga 16 obcierała mi o zacisk. Musiałem zmienić na R17.dawkus pisze:czesc, nie bede nowego tematu męczyć...
Pytanko, czy montował ktoś z was może 215/65/16 w zafkach C? Tak przymierzyłem bo kolega ma w dobrej cenie do sprzedania opony, ale coś mi się wydają za duże... ale może mi sie tylko wydaje?
- camill1982
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 03 lip 2017, 11:27
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira
- Model: ZCfl
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
W necie jest kalkulator doboru opon, może się okazać pomocny, ja korzystałem z takiego
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
-
- Debiutant
- Posty: 34
- Rejestracja: 31 sie 2019, 16:10
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafica C 2,0 CDTI Flex Enjoy
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Witam,
zbliża się kolejny sezon. Do mojej Zafiry będę musiał dokupić stalowe felgi i opony. Czy ktoś może się już rozglądał w tym roku i widział coś ciekawego?
zbliża się kolejny sezon. Do mojej Zafiry będę musiał dokupić stalowe felgi i opony. Czy ktoś może się już rozglądał w tym roku i widział coś ciekawego?
-
- Debiutant
- Posty: 34
- Rejestracja: 31 sie 2019, 16:10
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafica C 2,0 CDTI Flex Enjoy
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Ja dzisiaj patrzyłem na stronach różnych i będę wybierał między Goodyear, Dunlop a Continental.
Zmieniłem koncepcję i póki co nie kupuję felg stalowych tylko przełożę na aluminiowe, które mam. Na wiosnę kupię nowe opony letnie + może nowe felgi;) poczytam jeszcze jutro opinie, chociaż wiadomo jak to z tymi opiniami jest... Było jakiś czas temu głośno o ustawianiu testów przez większe firmy, które mają duże budżety i do testów dostarczały lepsze opony niż fabryczne... niestety już wiem, że nie ma opony idealnej;)
Zmieniłem koncepcję i póki co nie kupuję felg stalowych tylko przełożę na aluminiowe, które mam. Na wiosnę kupię nowe opony letnie + może nowe felgi;) poczytam jeszcze jutro opinie, chociaż wiadomo jak to z tymi opiniami jest... Było jakiś czas temu głośno o ustawianiu testów przez większe firmy, które mają duże budżety i do testów dostarczały lepsze opony niż fabryczne... niestety już wiem, że nie ma opony idealnej;)
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
- Auto: Zafira C 1.6D
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
- Gender:
Hejka,
racja że nie ma opony idealnej, dlatego zanim wybierzesz zdecyduj czego potrzebujesz, a potem popatrz na testy (nie łatwo, ale da się znaleźć) nie tylko na zasadzie która wygrała, ale która jest dobra w tych kategoriach na których Ci zależy. Różnice miedzy oponami z tej samej nawet półki bywają powalające. Jedna hamuje na śniegu znacznie lepiej niż druga, podczas gdy druga jest odporniejsza na aquaplaning, albo ma fantastyczną siłę ciągu na śniegu. Zupełnie inaczej jeździ się zimą w mieście, a inaczej na wsi, a jeszcze inaczej na autostradzie. Na wieś polecał bym opony wąskie i wysokie bo dobrze wgryzają się w śnieg, ale na autostradę dokładnie odwrotnie - tam nigdy nie ma śniegu, za to jeździ się szybko i liczy się hamowanie na mokrym i dobre właściwości w skręcie - a więc opona niska i szeroka, plus odporność na aquaplaning (tu znowu wąska lepsza). Ja osobiście odpuściłem sobie zmienianie felg z prostego powodu - opona luzem lżejsza a kręgosłup mi nie młodnieje. Ale nawet bez zmiany felgi pozostaje pewne pole manewru, zawsze można kila cm wyżej lub niżej w ramach tolerancji.
Bez trudu da się kupić opony najwyższej klasy w cenie przeciętnej, i to bym polecał. Jest to kilkaset złotych więcej niż chiński kartofel (są już wszakże dobre opony chińskie także, ale nie tak tanie), a pamiętajmy że opona to jedyne miejsce styku auta z nawierzchnią, a blacharze drodzy. Na co Ci mocny silnik i ABS jak opona nie trzyma.
Niedawno kupowałem do Zośki opony letnie, tu mogę służyć Excelem z porównaniem, niestety zimówki kupiłem z autem wiec nie mam rozeznania.
Marka ma znaczenie, ale bez przesady - opony tej samej marki też mogą się znacząco różnić, poza tym koncerny produkują opony wg. rozmiaru a nie wg marki więc Stomil i Michelin mogą wyjść z tej samej fabryki w Turcji. Co nie znaczy że są tej samej jakości. Ja jednak wierzę w testy, chociaż mogą być fałszowana to mogą tez nie być, a poza tym trzeba sprawdzić kilka i porównać. Opinie kierowców sa nic nie warte i nie ma co na nie patrzeć z wielu powodów. Po pierwsze praktycznie nikt nie ma szans przetestować opon w ekstremalnych warunkach, a jeździć da się na każdych. Po drugie zawsze zmienia się opony stare, które siłą rzeczy mają zupełnie inne właściwości, na nowe. Po trzecie, każdy chce być przekonany o słuszności swej decyzji, a zwłaszcza Ci co wydali dużo na tzw. opony premium.
Mam nadzieję że pomogłem
racja że nie ma opony idealnej, dlatego zanim wybierzesz zdecyduj czego potrzebujesz, a potem popatrz na testy (nie łatwo, ale da się znaleźć) nie tylko na zasadzie która wygrała, ale która jest dobra w tych kategoriach na których Ci zależy. Różnice miedzy oponami z tej samej nawet półki bywają powalające. Jedna hamuje na śniegu znacznie lepiej niż druga, podczas gdy druga jest odporniejsza na aquaplaning, albo ma fantastyczną siłę ciągu na śniegu. Zupełnie inaczej jeździ się zimą w mieście, a inaczej na wsi, a jeszcze inaczej na autostradzie. Na wieś polecał bym opony wąskie i wysokie bo dobrze wgryzają się w śnieg, ale na autostradę dokładnie odwrotnie - tam nigdy nie ma śniegu, za to jeździ się szybko i liczy się hamowanie na mokrym i dobre właściwości w skręcie - a więc opona niska i szeroka, plus odporność na aquaplaning (tu znowu wąska lepsza). Ja osobiście odpuściłem sobie zmienianie felg z prostego powodu - opona luzem lżejsza a kręgosłup mi nie młodnieje. Ale nawet bez zmiany felgi pozostaje pewne pole manewru, zawsze można kila cm wyżej lub niżej w ramach tolerancji.
Bez trudu da się kupić opony najwyższej klasy w cenie przeciętnej, i to bym polecał. Jest to kilkaset złotych więcej niż chiński kartofel (są już wszakże dobre opony chińskie także, ale nie tak tanie), a pamiętajmy że opona to jedyne miejsce styku auta z nawierzchnią, a blacharze drodzy. Na co Ci mocny silnik i ABS jak opona nie trzyma.
Niedawno kupowałem do Zośki opony letnie, tu mogę służyć Excelem z porównaniem, niestety zimówki kupiłem z autem wiec nie mam rozeznania.
Marka ma znaczenie, ale bez przesady - opony tej samej marki też mogą się znacząco różnić, poza tym koncerny produkują opony wg. rozmiaru a nie wg marki więc Stomil i Michelin mogą wyjść z tej samej fabryki w Turcji. Co nie znaczy że są tej samej jakości. Ja jednak wierzę w testy, chociaż mogą być fałszowana to mogą tez nie być, a poza tym trzeba sprawdzić kilka i porównać. Opinie kierowców sa nic nie warte i nie ma co na nie patrzeć z wielu powodów. Po pierwsze praktycznie nikt nie ma szans przetestować opon w ekstremalnych warunkach, a jeździć da się na każdych. Po drugie zawsze zmienia się opony stare, które siłą rzeczy mają zupełnie inne właściwości, na nowe. Po trzecie, każdy chce być przekonany o słuszności swej decyzji, a zwłaszcza Ci co wydali dużo na tzw. opony premium.
Mam nadzieję że pomogłem
Ostatnio zmieniony 08 paź 2019, 10:17 przez Fakir, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Debiutant
- Posty: 34
- Rejestracja: 31 sie 2019, 16:10
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafica C 2,0 CDTI Flex Enjoy
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Zgadzam się, będę się skłaniał jednak ku szerszym oponom - do jazdy w mieście, we Wrocławiu śnieg ostatnio jest tylko przez kilka, maksymalnie kilkanaście dni w zimie. Popatrzę na parametry hamowania na mokrej i suchej nawierzchni ze śniegiem będę miał raczej sporadycznie doczynienia:)
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
- Auto: Zafira C 1.6D
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
- Gender:
Ano, śniegu niewiele ale z drugiej strony właśnie na mokrym i na śniegu masz szanse wykorzystać cały potencjał opony, na suchym praktycznie nie ma szans. Ja osobiście patrzę głównie na hamowanie na mokrym i aquaplaning.
-
- Debiutant
- Posty: 34
- Rejestracja: 31 sie 2019, 16:10
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafica C 2,0 CDTI Flex Enjoy
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Decyzja zapadła, kupiłem GOODYEAR ULTRAGRIP PERFORMANCE 225/50R17 98H XL, w dobrej cenie na norauto: https://www.norauto.pl/p/opona-zimowa- ... 0893.html opony z 2018 roku, nowe, wyprodukowane w Niemczech. Zastanawiałem się jeszcze nad Breidgestone Blizzak, nowa opona z oznaczeniem A na mokrej nawierzchni ale ostatecznie zdecydowałem się na Goodyear, ponieważ to sprawdzona konstrukcja. Pozdrawiam!