Błąd P2279 - nieszczelność w układzie dolotowym

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#181 Post autor: Ostap »

Gdzie i za ile kupiłeś? ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

GregskiUK
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 13 maja 2017, 19:52
Imię: Greg
Lokalizacja: Birmingham
Auto: Zafira B 1.9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#182 Post autor: GregskiUK »

rekin79 pisze: 13 kwie 2018, 17:02 Problem rozwiązany. Czujnik ciśnienia doładowania. Wcześniejsze mycie nic nie dało. Kupiłem fiatowski, był połowę tańszy. Po rozpakowaniu .... BOSCH.
Podasz linka do tego czujnika??

Awatar użytkownika
shrek40
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 11 lut 2016, 10:54
Imię: Jarek
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#183 Post autor: shrek40 »

Witam wszystkich. Podzielę się z Wami moim doświadczeniem z pojawiającym się błędem P2279-5B. Silnik 1,9 DT 120KM. Po zapaleniu się z kontrolki samochodziku z kluczykiem od razu odczuwalny spadek mocy. Po sprawdzeniu testerem błąd jw. Nieszczelność w układzie dolotowym. Po ogólnym sprawdzeniu dolotu pod kątem nieszczelności (nie znalazłem takowej) przyszedł czas na sprawdzenie stanu EGR-a. Okazał się sprawny, a ponieważ już był zdemontowany więc oczywiście czyszczenie. Nawet nie był mocno zasyfiony. Przy okazji tego wymontowanie i czyszczenie Bootsensora i tu już stan był tragiczny. Bootsensor był cały zaklejony lepkim nagarem. Wystarczyło mycie (bardzo ostrożne). Po złożeniu do kupy i jeździe próbnej ... na niewiele się to zdało. Błąd jak wywalało tak dalej wywala. I tu kolejnym elementem który należy sprawdzić jest elektropneumatyczny zawór sterowania ciśnieniem doładowania turbiny. W przypadku mojego silnika steruje on wychyleniem kierownic w turbinie ze zmienną geometrią. Demontaż. Część ta jest montowana po prawej stronie przy klaksonach w okolicy prawego halogenu. Dostęp od dołu nawet specjalnie nie trzeba demontować nadkola. Przy tym warto skontrolować stan gumowych łączników rurek podciśnienia łączących ten zawór z pompą podciśnienia i sterownikiem pneumatycznym przy turbinie. Okazało się, że zaworek ten zacina się. Więc w moim przypadku wystarczyło czyszczenie (do środka przez króćce wlałem WD40 a potem wypłukałem zmywaczem do czyszczenia EGR). Efekt. Po jeździe próbnej (pedał w podłogę) i Zafirka zbiera się aż miło. Zero błędów nawet przy gwałtownym przyspieszaniu. Jeśli mieliście taki błąd warto oprócz czyszczenia EGR-a i Bootsensora sprawdzić właśnie ten zawór. Może być również spalona cewka elektromagnesu sterującego tym zaworem. Wtedy już wymiana (jest nierozbieralny). Sprawdzałem cenę tego zaworu w oryginale (Pierburg) około 250 zł.

wesolys
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#184 Post autor: wesolys »

Fajnie że udało się ogarnąć problem natomiast pewną nieścisłością jest to że silnik 1.9 dt nie posiada turbiny ze zmienną geometrią

Awatar użytkownika
shrek40
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 11 lut 2016, 10:54
Imię: Jarek
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#185 Post autor: shrek40 »

Wg danych technicznych ten silnik 1,9 DT ma turbinę z pierścieniem łopatek (kierownic). Z ciekawości nawet na stronie intercarsu znalazłem po modelu silnika dedykowaną turbinę i jest ona ze zmienną geometrią.

Jarki
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 24 lis 2018, 11:44
Imię: Jarek
Lokalizacja: małopolskie
Auto: Opel Zafira 1,9 Automat
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#186 Post autor: Jarki »

Może ktoś napisać, jak się jeździ z zaslepionymi klapami. Tylko chodzi mi o to czy ktoś ma porównanie jazdy z w pełni sprawnym kolektorem i z zaslepionym.

Dvorzoo
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 22 cze 2019, 01:19
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.9 150km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#187 Post autor: Dvorzoo »

To i ja też się podzielę p2279 i przy okazji zadam pytanie a może dwa ale to na koniec...zaczelo się od tego że auto przy gaszeniu zaczęło szarpać i dzwonić (komplet sprzęgła wymieniony niedawno na nowy luk) po długich lekturach wszystko wskazywało na przepustnice, czasu nie było na czyszczenie ...i tak się jeździło ... Pojawił się muł do ok 2200 powyżej nagły przyrost mocy ...2 dni i pojawił się błąd 2279 i kontrolka silnika nie z kluczykiem tylko silnika na prędkościomierzu... EGR wyczyszczony boost sensor wyczyszczony wymieniony wężyk od vacu na sterowanie turbo bo się wydawał luźny , przepustnica/klapa gaszaca wyczysczona, za cholerę śrub się nie dało ruszyc a więc wyczyszczona na aucie na dole puszka odpieta, oczywiście pół szklanki oleju wylecialo, płytka wyczyszczona osuszona luty poprawione założone... Auto odzyskało moc, przy gaszeniu nic nie dzwoni nie szarpie .... Drugi dzień przy gaszeniu dzwoni i szarpie ale moc nadal jest ... Także pewnie przepustnica do wymiany .... I teraz pytanie bo się boje ze zaraz moc znowu straci, a przeciez ona ma za zadanie tylko zdławić silnik ... A wyczytałem że niektórym właśnie zamula przez klapę gaszaca ... I drugie pytanie czy przepustnica z fiata cromy 1.9 150 pasuje do nas ? Bo jeżeli chodzi o używki to jest kolosalna różnica a gdzieś ktoś pisał że taka założył ... Aaaa i trzecie jak to odkręcić bo nie mogę imbusow ruszyć 🤔

Dodano po 2 minutach 48 sekundach:
Kolosalna różnica w sensie ceny🤭

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”