Kolektor dolotowy (ssący) 1.9 CDTi Z19DTH

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Jarki
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 24 lis 2018, 11:44
Imię: Jarek
Lokalizacja: małopolskie
Auto: Opel Zafira 1,9 Automat
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#61 Post autor: Jarki »

Takie miałem podejrzenia. Dlatego co do egr i dpf zgadzam się że są niepotrzebne, to klapy wirowe już robia dobra robotę. Pamiętam że w vectrze z silnikiem x20xev kolektor ssacy tez mial zmienna dlugosc ale tam potrafili zrobić to dobrze, bo pomimo przebiegu pod 300 000 km nic się z tym nie działo.

Mam spory dylemat, trochę szkoda 800 zł na nowy kolektor skoro zaslepionym też jeździ, a do pewnych niedogodności można się przyzwyczaić.

Nic, spróbuje uszczelnić egr, dotrę zawór na pascie do zaworów w głowicy i zobaczymy.

Jarki
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 24 lis 2018, 11:44
Imię: Jarek
Lokalizacja: małopolskie
Auto: Opel Zafira 1,9 Automat
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#62 Post autor: Jarki »

Docieranie nic nie dało, dalej po dmuchnięciu w okrągły otwór czuć uciekające drugą stroną powietrze. Chyba że nawet nowy zawór nie jest 100% szczelny. Może ktoś wie coś na ten temat. Ponadto doczytałem, że nowe egr lubią się zacinać.
Po całkowitym zaślepieniu egr błąd nieszczelności dalej się pojawia, więc to klapy na pewno puszczają. Zresztą po podpięciu pod kompresor syczy na klapach. Po odpięciu chłodniczki spalin z egr też ale myślę, że ciśnienie stale dopływających spalin doszczelnia egr.
Na razie kupiłem nowe klapy wirowe, które są dostępne na ebay i używany poprawiony kolektor. Klapy trochę ulepszę dokładając jeszcze jeden oring i zobaczymy ile to pochodzi.

Jarki
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 24 lis 2018, 11:44
Imię: Jarek
Lokalizacja: małopolskie
Auto: Opel Zafira 1,9 Automat
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#63 Post autor: Jarki »

A więc, tak. Pozostałem przy regenerowanym kolektorze oraz lekko przepuszczajacym egr. Lekarstwem okazalo sie podmienienie czujnika ciśnienia doładowania, tzw. Map sensor. Jak ręką odjął wszelkie boleści ustały, a już szukałem jakieś dziury na to auto.

Generalnie rzecz ujmując układ ssacy nie musi być 100% szczelny, jest pewna tolerancja.

Dvorzoo
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 22 cze 2019, 01:19
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.9 150km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#64 Post autor: Dvorzoo »

Zwlekałem zwlekałem i w końcu moja luźna listwa spadła 😁😋 Narazie zrobiłem tak że zablokowałem od góry 1,2,4 w pozycji otwartej a luźno 3 zostawiłem żeby pracowała ...błędów żadnych niema i auto lepiej się zbiera... Natomiast mam pytanie odnośnie cięgna od sterownika/nastawnika/silnika klap- jak kto zwał tak zwał ... Czy da się jego cięgno zrzucić jakoś od góry od dołu drutem śrubokrętem czymkolwiek żeby znowu nie rozkręcać niewiadomo ile ... Bo chciałbym zrzucić cięgno żeby sobie pracował a na górze 3 też zblokować a z tego co widzę na tym wcześniejszym zdjęciu to jakaś blacha go kryje ...

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#65 Post autor: barek16 »

Może jakoś od spodu śrubokrętem wygietym 90° chociaż wątpię. Od góry nie ma szans bo to jest pod kolektorem. Do tej blachy przykręcony jest jeszcze akumulator podciśnienia i odma.

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#66 Post autor: KAMUI »

Potwierdzam, od góry bez demontażu to robota dla ginekologa :lol:

Dvorzoo
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 22 cze 2019, 01:19
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.9 150km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#67 Post autor: Dvorzoo »

Hmm a rozumiem że od dołu dla proktologa 🤔 jeszcze się za to nie wziąłem ale widzę że będzie ciężko , chyba że się odezwą we mnie jakieś ukryte talenty😁

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#68 Post autor: KAMUI »

Może jakbyś zdemontował filtr paliwa wraz z obudową, podszybie to może z pomocą lusterka. Jest tam jeszcze osłona metalowa na kilka śrubek i dopiero po jej zdemontowaniu ✋ wymacasz nastawnik kolektora.

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#69 Post autor: barek16 »

Ja filtr paliwa zostawiałem. Wyciągałem EGR i akumulator podciśnienia i odmę.

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#70 Post autor: KAMUI »

Też tak można. Ja po wymianie kolektora akumulator podciśnienia wywaliłem. Nie odczuwam różnicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”