brak ogrzewania
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 maja 2018, 07:25
- Imię: Adrian
- Auto: Opel Zafira 1.7
- Model: Bl11
- Oznaczenie silnika: A17dtr
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 maja 2018, 07:25
- Imię: Adrian
- Auto: Opel Zafira 1.7
- Model: Bl11
- Oznaczenie silnika: A17dtr
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 maja 2018, 07:25
- Imię: Adrian
- Auto: Opel Zafira 1.7
- Model: Bl11
- Oznaczenie silnika: A17dtr
jeszcze raz powtarzam temat mam disla ijest takie cos jak ogrzewanie dodatkowe moze byc to zepsute?? bo wszystko sprawdzilem i dalej nic silniczki termostat i nagrzewnica przy powyzej 2500 tys obrotow leci delikatne cieple pow.pomocy w ksiazce sam naprawiam jest o dodatkowym ogrzewaniu i mam to bo mialem rozebrane i widzialem to al nie sprawdzalem
Bartkowiak
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 mar 2019, 14:46
- Imię: Roman
- Lokalizacja: Przemyśl
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Witam, odświeżam temat, w mojej zośce 1.9 cdti z 2008 (klimatronik) z dnia na dzień szlak trafił ogrzewanie, jak temp. na zawnątrz jest powyżej +10 to normalnie wszystko działa ale jak spadnie to na całym zakresie zimny nawiew, węże do nagrzewnicy gorące, dzień wcześniej grzał normalnie. Czyściłem wtyczki od "sterowników/ komputera" - te w nadkolu od kierowcy bo jeden był błotem zawalony i kable było widać, błędów nie wywala oprócz CIMa który nie jest skalibrowany. Ktoś ma jakiś pomysł... Mogła klapa się jakoś zawiesić? Pomocy
- chojinka
- Bywalec
- Posty: 178
- Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: 1.7 CDTI 125 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A05
- Gender:
Klapa mogła się ulamac lub silniczek sterujacy mógł zaslabnać. Trzeba przekręcić i nasluchkwac jak go nie słychać to sprawa łatwa i prosta a jak go słychać to trzeba wszystko rozbierać aby dostać się do klapy
Aż po horyzontu kres...
-
- Mieszkaniec
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
- Imię: adam
- Auto: zafira b
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Nie chcę zakładać nowego tematu a już kiedyś pytałem, jednak nie wiem czy nie zamknięto czy przeniesiono mój topk w inne miejsce.
Jadę w trasę temp. 12 stopni, na panelu (półautomat) ustawiłem 23 stopnie. Zaczyna powoli silnik się rozgrzewać (obserwacja w testmode) temp. wzrasta wieje ciepłem, wentylator na 2 ustawiony. Jednak po przejechaniu ok 15-20km zaczyna wiać chłodem. Sprawdzałem te 2 węże od strony podszybia są ciepłe a gdy silnik osiągnie ok 90 stopni ten gruby z przedu zaczyna być ciepły, poniżej 90 jest zimny. Gdy ustawię 24, 25 zaczyna ciepłem wiać. Po kolejnych 20km znowu wali chłodnym. Jedyne co zauważyłem to gdy dam na max grzanie to mam cały czas ciepło. Byłem u mechanika, opowiedziałem mu to samo co Wam z sugestią, że termostat chyba ok natomiast znalazłem w sieci, że przyczyną może być zapchana nagrzewnica. Twierdzi, że gdyby to była nagrzewnicato na max też byłoby zimno. Błędów nie mam a mechanior sugerował nastawienie kompem silniczków. Zrobiłem to opcomem jednak dzisiaj w trasie to samo. Pompa wody rok temu wymieniana. Nie wiem co jeszcze mogę obadac?
Jadę w trasę temp. 12 stopni, na panelu (półautomat) ustawiłem 23 stopnie. Zaczyna powoli silnik się rozgrzewać (obserwacja w testmode) temp. wzrasta wieje ciepłem, wentylator na 2 ustawiony. Jednak po przejechaniu ok 15-20km zaczyna wiać chłodem. Sprawdzałem te 2 węże od strony podszybia są ciepłe a gdy silnik osiągnie ok 90 stopni ten gruby z przedu zaczyna być ciepły, poniżej 90 jest zimny. Gdy ustawię 24, 25 zaczyna ciepłem wiać. Po kolejnych 20km znowu wali chłodnym. Jedyne co zauważyłem to gdy dam na max grzanie to mam cały czas ciepło. Byłem u mechanika, opowiedziałem mu to samo co Wam z sugestią, że termostat chyba ok natomiast znalazłem w sieci, że przyczyną może być zapchana nagrzewnica. Twierdzi, że gdyby to była nagrzewnicato na max też byłoby zimno. Błędów nie mam a mechanior sugerował nastawienie kompem silniczków. Zrobiłem to opcomem jednak dzisiaj w trasie to samo. Pompa wody rok temu wymieniana. Nie wiem co jeszcze mogę obadac?
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2019, 08:06 przez harvard, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 216
- Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Czujnik temperatury na podszybiu może jest uszkodzony.
Jak masz op com to obadaj to w czasie jazdy może tu jest przyczyna.
Jak masz op com to obadaj to w czasie jazdy może tu jest przyczyna.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
- Imię: adam
- Auto: zafira b
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z18XER
A jak i gdzie dokładnie w opcomie jest wartość którą on posiada?
Jak on się fachowo nazywa aby go an aledrogo wyszukać?
Jak on się fachowo nazywa aby go an aledrogo wyszukać?
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2019, 10:43 przez harvard, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 216
- Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Fachowo to chyba czujnik nasłonecznienia, ale dokładnie nie wiem. Chodzi mi o ten na środku deski taka mała czarna kulka.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
- Imię: adam
- Auto: zafira b
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Słuchajcie, tak dla potomnych i tych, jak ja, przesiadających się z vag group. Długo sprawdzałem, dlaczego chłodem wieje z góry itp. Otóż, ściągnąłem instrukcję obsługi ZB w wersji ENG i odziwo, tak dużo więcej miejsca poświęcono na ogrzewanie. Okazuje się, że aby mieć cały czas ciepełko płynące z wentylacji, trzeba wybrać ogrzewanie na stopy- wówczas cały czas wieje ciepełniem na nogi, na tył oraz na boczne szyby, środek nie działa. Lub jeżeli wybierzemy ogrzewanie przedniej szyby z ogrzewaniem stóp. Jest identycznie tylko jeszcze nadmuch na szybę przednią. I co ciekawe w anglojęzycznej instrukcji, orócz innych ciekawych przykładów jak korzystać z klimy/ogrzewania (czego w polskiej wersji nie ma!) opisują, że tak jak ja wybierałem, ogrzewanie na boki i na nogi wówczas środkiem idzie chłodniejsze powietrze. Tam w eng, opisali to jako chłodna głowa, co mi oczywiście w zimie nie odpowiada. Sprawdziłem ustawienia na nogi w trasie i mam co chce. Poprostu instrukcja dla polaczków niestety traktuje po łebkach możliwości naszego auto. Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 maja 2018, 07:25
- Imię: Adrian
- Auto: Opel Zafira 1.7
- Model: Bl11
- Oznaczenie silnika: A17dtr
witam
mam problem a mianowicie brak ogrzewania
wymienilem wszystko tzn nagrzewnice termostat.nagrzewnica jest ciepla przynajmniej weze.ktore dochodzą sa cieple .dzisiaj bylem w garazu i rozebralem wszystko silniczki chodza klapa od cieplo zimno choch poniewaz od strony pasazera bylo widac jak okreca sie a nadal brak ogrzewania .prosze o pomoc bo ja sie pomalu poddaje
mam problem a mianowicie brak ogrzewania
wymienilem wszystko tzn nagrzewnice termostat.nagrzewnica jest ciepla przynajmniej weze.ktore dochodzą sa cieple .dzisiaj bylem w garazu i rozebralem wszystko silniczki chodza klapa od cieplo zimno choch poniewaz od strony pasazera bylo widac jak okreca sie a nadal brak ogrzewania .prosze o pomoc bo ja sie pomalu poddaje
Bartkowiak
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 lis 2019, 21:29
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Świętochłowice
- Auto: Opel Zafira B 1.9 Cdti lift 111
- Model: Za
- Oznaczenie silnika: Z19dth
- Gender:
Witam niedawno kupilem zafire 2010r silnik 1.9cdti 120km silnik chodzi bez zarzutu tylko mam problem z ogrzewaniem sprawdzilem nagrzewnice obie rurki sa cieple temp w aucie ustawiona na max a wieje ciagle zimnym powietrzem niezależnie jak ustawie auto tez nagrzewa sie jak stoi do 96-98 stopni na wolnych obrotach ale jak jade to szybko temperatura spada dodam ze plyn juz jest chyba stary jak otwieram zbiornik plywa w nim pomaranczowy osad prosil bym o jakies rady . Jeszcze pytanie co musze rozebrac by dostac sie do silniczka zmiany klapek cieplo zimno
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 maja 2018, 07:25
- Imię: Adrian
- Auto: Opel Zafira 1.7
- Model: Bl11
- Oznaczenie silnika: A17dtr
rozebrac musisz pod kierownica i bedziesz miec blaszke wmacjajaca to bedzie silniczek a od srtony pasazera mozna sprawdzic czy otwiera lub zamyka
Dodano po 38 sekundach:
mam ten sam problem i nici
Dodano po 38 sekundach:
mam ten sam problem i nici
Bartkowiak