Problem z dpf
Moderator: Sebu$
Czyli nie jestem jedyny u którego DPF wypala sie co kilkadziesiat km Jezdzisz w mieście na krótkich odcinkach, czy poza miastem?
Z dodatkowych rzeczy zauważyłem, że wypalanie - a raczej dopalanie, bo wtedy jest bez sygnalizacji - nie występuje przy prędkości powyżej 90kmh.
ASO mówi że tak ma być...
Z dodatkowych rzeczy zauważyłem, że wypalanie - a raczej dopalanie, bo wtedy jest bez sygnalizacji - nie występuje przy prędkości powyżej 90kmh.
ASO mówi że tak ma być...
Problem rozwiązał się po dolaniu do paliwa środka do czyszczenia DPF i wyjechaniu całego zbiornika. Przejechałem ok 500 km (większość trasa) na razie nie dopalał. Patrząc na inne wpisy, uznaję, że jest ok. W jeździe typowo miejskiej pewnie przebieg pomiędzy dopaleniami będzie niższy.
- evolution1zafir
- Mieszkaniec
- Posty: 215
- Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
- Imię: EVO
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Opel Zafira C Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Użyjcie tej apki, będzie Wam się prościej żyło
https://play.google.com/store/apps/deta ... onitorfree
https://play.google.com/store/apps/deta ... onitorfree
Zafira C
Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C
AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )
Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C
AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )
- 12Marek
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Pomorze Środkowe
- Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Ja dość dawno więc nie pomogę. Ale jakby co to podpowiadam że ScynMyOpel nie działa w C po wi-fi więc kupuj wersję na bluta
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 06 sty 2017, 23:19
- Imię: Damian
- Lokalizacja: DGL
- Auto: Zafira Tourer Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
W ruchu miejskim co ile macie wypalanie? Stalem sie chyba szczęśliwym posiadaczem A20DTH i zaczynamy sie uczyc siebie ;-) Do tej pory ponad 80tys km vectra c i tam widze inne przebiegi miedzy wypalaniem. Ruch czysto miejski okolo 600km. Trasy nawet i 1400km. Jakie wartosci nalezy przyjac dla A20DTH?
... a mi serwis wpiera że 60km w mieście to normalne
- radek12
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Londyn
- Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
- Model: ZafiraC130KM96kW
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Mają rację, może tak być jeśli ostatnie wypalanie było zrobione delikatnie tzn. kiedy byly spełnione następujące warunki:
-zapełniony filtr do ponad 90-kilka procent a jazda miejska na krótkich odcinkach poniżej 2000 obrotów i wymuszenie wypalania przez sterownik samochodu
-wypalanie przy jeździe miejskiej z obrotami ponad 2000 obrotów ale z nie rozgrzanym na maksa silnikiem czyli niską temperaturą spalin
Wszystko zależy jak było przeprowadzone ostanie wypalanie.
Moje ostatnie wypalanie włączyło się po 84km, jazda delikatna, miejska na krótkich odcinkach, zapełnienie filtra 96%, wypalanie wymuszone przez ECU(sterownik) na postoju, poprzednie delikatne wypalanie w jeździe miejskiej na 2000 obrotach na nie rozgrzanym silniku.
Wszystko zależy jakie było poprzednie wypalanie. Żeby było dobre wypalanie auto musi dostać "w palnik" na autostradzie.
Ten film powinien wszystko wyjaśnić:
https://youtu.be/vQTXClN5MZw
Ostatnio zmieniony 01 gru 2019, 20:35 przez radek12, łącznie zmieniany 2 razy.
Wszystko w tym rozumowaniu byłoby ok, gdyby nie kilka spraw.
Ostatnio byłem na przeglądzie okresowym, wydruk z DPF wskazywał zapełnienie ok 60%. Odebrałem auto i po przejechaniu po mieście 20km załączyło się wypalanie. Wróciłem do serwisu gdzie sprawdzili stan zapełnienia - kilka % mniej.
A dawanie w palnik na autostradzie nie daje rady - wypalanie wyłącza się przy większym obciążeniu. Wypala się do max 90-100km. Nie raz miałem sytuację gdzie po długiej jezdzie autostradą (300-500km) z prędkościami 140-160kmh wypalanie rozpoczynało się po wjezdzie do miasta.
A ostatnie przebiegi pomiedzy wypaleniami przy jezdzie tylko w mieście to 20km. Nie będę zakładnikiem samochodu.
ps silnik 1,6 cdti - aplikacja nie dziala
Ostatnio byłem na przeglądzie okresowym, wydruk z DPF wskazywał zapełnienie ok 60%. Odebrałem auto i po przejechaniu po mieście 20km załączyło się wypalanie. Wróciłem do serwisu gdzie sprawdzili stan zapełnienia - kilka % mniej.
A dawanie w palnik na autostradzie nie daje rady - wypalanie wyłącza się przy większym obciążeniu. Wypala się do max 90-100km. Nie raz miałem sytuację gdzie po długiej jezdzie autostradą (300-500km) z prędkościami 140-160kmh wypalanie rozpoczynało się po wjezdzie do miasta.
A ostatnie przebiegi pomiedzy wypaleniami przy jezdzie tylko w mieście to 20km. Nie będę zakładnikiem samochodu.
ps silnik 1,6 cdti - aplikacja nie dziala
Ostatnio zmieniony 05 gru 2019, 21:35 przez emzet, łącznie zmieniany 1 raz.
- radek12
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Londyn
- Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
- Model: ZafiraC130KM96kW
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Film i zasada działania dotyczyły silnika 2.0CDTI,być może w przypadku 1.6 inaczej to działa.emzet pisze: ↑05 gru 2019, 21:16 Wszystko w tym rozumowaniu byłoby ok, gdyby nie kilka spraw.
Ostatnio byłem na przeglądzie okresowym, wydruk z DPF wskazywał zapełnienie ok 60%. Odebrałem auto i po przejechaniu po mieście 20km załączyło się wypalanie. Wróciłem do serwisu gdzie sprawdzili stan zapełnienia - kilka % mniej.
A dawanie w palnik na autostradzie nie daje rady - wypalanie wyłącza się przy większym obciążeniu. Wypala się do max 90-100km. Nie raz miałem sytuację gdzie po długiej jezdzie autostradą (300-500km) z prędkościami 140-160kmh wypalanie rozpoczynało się po wjezdzie do miasta.
A ostatnie przebiegi pomiedzy wypaleniami przy jezdzie tylko w mieście to 20km. Nie będę zakładnikiem samochodu.
ps silnik 1,6 cdti - aplikacja nie dziala
Podstawowe pytanie jest na jakiej podstawie i w jaki sposób jest określana ilość zapełnienia filtra i jego wypalenia(opróżnienia).
Ostatnio zmieniony 06 gru 2019, 01:34 przez radek12, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Też mam 1.6 120KM i wydaje mi się, że coś u ciebie jest nie tak, Jeżdżę praktycznie tylko po mieście na bardzo krótkich odcinkach 2-5km tylko raz góra dwa razy w miesiącu wyjeżdżam poza miasto i to też tylko 45km tylko 2 razy w roku trasy po 1000 - 1200km i filtr wypala mi się średnio co 150-200km i też niekiedy złośliwie jak podjeżdżam już pod dom. Wypalanie na postoju trwa przeważnie ok 5-6 minut. Na autostradzie wypalanie włącza się też przy 140 ale trwa bardzo krótko 1 góra 2 minuty. Nie wiem przy jakim % włącza się regeneracja lecz raz po regeneracji odczytałem stopień zapełnienia DPF i wynosił 27% nie wiem czy tak powinno być ale czytałem, że nawet po regeneracji może to być kilkadziesiąt %.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 07 gru 2019, 19:48
- Imię: janusz
- Lokalizacja: tarnow
- Auto: opel zafira tourer c 1.6cdti
- Model: c
- Oznaczenie silnika: B16DTJ
bardzo mnie zainteresowal ten temat.Uwazam ze cos nie tak z paliwem,to jedno.Ja mam problem z grzaniem sondy lambda przed dpf sterownik nie podaje odpowiedniej masy,po wyczyszczeniu sondy wypalanie sie uruchomilo na zimnym silniku ,cegla na pedal gazu i 2200 obrotow iprawie 15 min. chmura dymu,nastepne dopalanie na rozgrzanym silniku po przejechaniu 30 km. moze ten .przypadek wam da do myslenia i pomoze w znalezieniu usterki .