Przewody hamulcowe sztywne - problem

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 21152

#16 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 »

Jako ciekawostka. Kolega mi mówił, że jak był ostatnio na szkoleniu z układu hamulcowego, to koleś od ATE, powiedział, że przewodów hamulcowych stalowych, nie wolno wymieniać na miedziane (nie powinno się). Chodzi o to, że fabryczne stalowe podczas pracy ESP i ABS mają inną "dynamikę" przeniesienia ciśnienia do tłoczków :shock: Podejrzewam, że w jakichś wyczynowych, ekstremalnych warunkach to może to i ma znaczenie, ale przy normalnej jeździe :mysli: Bynajmniej każdy na szkoleniu był mocno zdziwiony, bo każdy klientom miedziane zakładał :lol:

Mnie w sumie też czeka wymiana tych przewodów :(

Skasowany użytkownik 16406

#17 Post autor: Skasowany użytkownik 16406 »

Ja mam wymienione na miedziane wymieniałem w lutym tego roku i nie widzę żadnej różnicy

Skasowany użytkownik 16629

#18 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

DjHardy pisze:Jako ciekawostka. Kolega mi mówił, że jak był ostatnio na szkoleniu z układu hamulcowego, to koleś od ATE, powiedział, że przewodów hamulcowych stalowych, nie wolno wymieniać na miedziane (nie powinno się). Chodzi o to, że fabryczne stalowe podczas pracy ESP i ABS mają inną "dynamikę" przeniesienia ciśnienia do tłoczków :shock: Podejrzewam, że w jakichś wyczynowych, ekstremalnych warunkach to może to i ma znaczenie, ale przy normalnej jeździe :mysli: Bynajmniej każdy na szkoleniu był mocno zdziwiony, bo każdy klientom miedziane zakładał :lol:

Mnie w sumie też czeka wymiana tych przewodów :(
Nie mam pojęcia skąd taka teoria, ale nie będę się sprzeczał, w sumie alu i miedź mają trochę inne parametry i wydaje mi się, że podstawowy to odporność na korozję i chyba tędy jest droga... podobnie jak dzisiejsi producenci aut - lepiej założyć gorszej jakości, aby klient częściej wymieniał... nie wiem, tak mi się to widzi, ale z drugiej strony - dlaczego producenci prawie zawsze montują stalowe przewody? chyba dlatego, że taniej...
Ostatnio zmieniony 06 sie 2017, 20:46 przez Skasowany użytkownik 16629, łącznie zmieniany 1 raz.

ml2211

#19 Post autor: ml2211 »

thor_ pisze:Kupiłem jakieś niby "wg katalogu" trzy przewody o długości 2000, 1250 i 450 mm niby to od końca trzy potrzebne przy prawym tyle...
Mam pytanko, czy na jedno tylne koło idą zatem 3 sztywne przewody?
Ostatnio zmieniony 21 sie 2017, 22:39 przez ml2211, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#20 Post autor: Rybka »

Może pomoże ;)
Zafira A - tył tarcze.
Obrazek

Fotka z aukcji na allegro.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2019, 21:28 przez Rybka, łącznie zmieniany 2 razy.

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#21 Post autor: rafaellowarszaw »

Witam wszystkich.

ZAFIRA NJOY 1.8 125km 92 kw tarcze tył i przód
Szykuje mi się powoli wymiana przewodów hamulcowych w Zafirce.
Chciałem się zapytać forumowiczów czy może ktoś w ostatnim czasie wymieniał takie przewody w Warszawie lub okolicy?
Jeżeli tak to można prosić o namiary i ile to mniej więcej kosztowalo( przewody i wymiana).???
Z góry dziękuję za odpowiedź
Rafał

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#22 Post autor: firek »

Jeśli masz możliwość ( kanał bądź podnośnik) i kogos do pomocy do odpowietrzania to spokojnie dasz radę zrobic to sam.W W-awie macie cosik takiego jak warsztat na godziny ...
Kupujesz 20m przewodu i kilka nakrętek na aledrogo i kilka godzinek i przewodziki zrobione.
Pozdro
Ostatnio zmieniony 23 maja 2019, 22:11 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#23 Post autor: rafaellowarszaw »

Witam ponownie.
Niestety ani nie mam kogo do pomocy, ani kanału ani... Zdolności.
Nie wezmę się za coś czego nigdy nie robiłem. To są hamulce a ja na codzień wożę 3 gnomy i nie będę ryzykować...
Na allegro znalazłem coś takiego:

https://allegro.pl/oferta/przewody-hamu ... 6880407245


Dlatego ponawiam pytanie: czy ktoś w ostatnim czasie wymieniał w Warszawie lub okolicy przewody hamulcowe?

Z góry dzięki za odpowiedź
Rafał

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#24 Post autor: firek »

Nie jestem niestety(bądz stety) z W-wy, ale tak na szybko z googla:
http://automark.com.pl/hamulce/
http://www.sobczak.net/hamulce

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#25 Post autor: Mariusz »

firek pisze: 24 maja 2019, 19:15 Nie jestem niestety(bądz stety) z W-wy, ale tak na szybko z googla:
http://automark.com.pl/hamulce/
http://www.sobczak.net/hamulce
Tego Sobczaka to akurat poznałem. Robiłem u niego geometrię w aucie siostry. Nie mam zastrzeżeń do pracy tego warsztatu.

lukasz1984-l2
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:50
Lokalizacja: Kielce
Model:

#26 Post autor: lukasz1984-l2 »

Macie może jakieś foto jak dokładnie ułożony jest ten sztywny przewód od prawego koła? Przetarł się w miejscu gdzie wchodzi w komorę silnika i dalej nie mogę go zlokalizować. Jest on łączony gdzieś po drodze jeszcze czy leci bezpośrednio do pompy

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2288
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#27 Post autor: Pszczyna »

Skasowany użytkownik 21152 pisze: 02 sie 2017, 15:11 nie wolno wymieniać na miedziane (nie powinno się). Chodzi o to, że fabryczne stalowe podczas pracy ESP i ABS mają inną "dynamikę" :lol:
Jestem Ślusarzem -hydraulikiem miałem do czynienia z ciśnieniami od 300- 600 Atm i takich bzdur nie słyszałem.

Jak jest dobry sklep to przewody na miejscu zaprasują a nawet mechanik powinien mieć praskę ,wówczas kupuje przewód w rolce jest 5 i 10 mb i do tego złączki ba nawet sklep mu dowiezie.
końcówka 0,80 gr -1,20 zł mb przewodu ok 11,0zł
Ostatnio zmieniony 28 lis 2019, 20:39 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 2 razy.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#28 Post autor: firek »

lukasz1984-l2
Przewód jest nie łączony, zamocowany do grodzi w takich plastikowych prowadzeniach, w linku masz jego kształt
https://opel.7zap.com/en/car/t98/j/0/15-1/
Ostatnio zmieniony 29 lis 2019, 17:07 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.

lukasz1984-l2
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:50
Lokalizacja: Kielce
Model:

#29 Post autor: lukasz1984-l2 »

Z kanału całość ogarnę czy u góry też coś będzie do odkręcenia? Dołem widzę go jak idzie po grodzi i gdzieś znika po prawej stronie

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2288
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#30 Post autor: Pszczyna »

https://youtu.be/0Czj64Bwhag

Dodano po 12 minutach 24 sekundach:
Wpierw odpowietrzamy pompę hamulcową,pompę ABS,następnie koła i tu uwaga !z systemem ABS zaczynamy nie jak klasycznie od najdalszego lesz od najbliższego koła od pompy.
Następna uwaga kluczyk w stacyjce załączony na akcelerację (porostu licznik oświetlony) aby zaworki pracowały i były kanały otwarte,---- ja nawet włączałam silnik

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”