Kody błędów

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3065
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#1156 Post autor: Tazz »

Czym odczytywałeś te błędy?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Kris1981
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:22
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira 1.8 16V B/G 140km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#1157 Post autor: Kris1981 »

Hamulec potem gaz i zapłon
:witam: ;)

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#1158 Post autor: janekW67 »

Wskazane przez Ciebie błędy, oscylują między sondą lambda, a katalizatorem.
Oczywiście!

Kris1981
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:22
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira 1.8 16V B/G 140km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#1159 Post autor: Kris1981 »

Dzięki dzisiaj jestem umówiony z mechanikiem na komputer zobaczymy co powie
:witam: ;)

Kris1981
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:22
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira 1.8 16V B/G 140km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#1160 Post autor: Kris1981 »

Witam byłem u mechanika, podpiął kompa i mówi że wszystko jest ok sonda ma dobre parametry, katalizator też.
:witam: ;)

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3065
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#1161 Post autor: Tazz »

A powiedział jakie to są błędy czy tylko je wykasował?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Kris1981
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:22
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira 1.8 16V B/G 140km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#1162 Post autor: Kris1981 »

Wykasował bo mówi że wszystkie parametry ok
:witam: ;)

OiDegeneruch
Posty: 1
Rejestracja: 14 paź 2019, 13:24
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Radom
Auto: Opel Zafira A 1.8 125KM
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#1163 Post autor: OiDegeneruch »

Witam i proszę o małą pomoc. Pacjent Opel Zafira A, 2004r., 1.8, Z18XE, 125 km +LPG BRC seq.32, listwa gp13 alba, reduktor genius 1200 mb (ok.30k nalatane). Z takim zestawem już zakupiłem. Co jakieś 100km wyskakuje błąd P1130 (Lack Of HO2S Switch - Adaptive Fuel At Limit). Na benzynie występuje o wiele rzadziej - raz na 500km może. Mimo błędu auto pracuje i jeździ normalnie, nic nie szarpie i nie muli, moc w normie. Instalacja ustawiana u w miarę zaufanego gazownika, mapy zebrane itp., spalanie w normie. Sprawdziłem sondy lambda, wychodzę że pracują dobrze, ładnie w swoim zakresie. Poza tym żadne inne błędy nie występują. Poniżej zapis zamrożonych ramek, co prawda z elm'a, ale zawsze to lepsze niż nic:
------------------
Fuel Status = 0 byte
Obciążenie silnika = 40,392 %
Temperatura płynu chłodzącego = 95 °C
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 7,812 %
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = -0,781 %
Obroty silnika obr./min = 2 867 rpm
Prędkość (OBD) = 89 km/h
Kąt wyprzedzenia zapłonu = 18,5 °
Temperatura powietrza na wlocie = 47 °C
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 1,22 g/s
Położenie przepustnicy = 7,059 %
Korekta czasu wtrysku paliwa-Bank 1, s.lambda 1 = 0 %
Odleglość przejechana z zapalonym MIL/CEL = 64 km

koniec raportu.

Moje amatorskie oko zwróciło uwagę na przepływomierz, ale oczywiście to tylko moje podejrzenie. Ogólnie jazda na lpg nie sprawia póki co problemu (jazda zbliżona do benzyny), tylko ten błąd jest irytujący.
Jakieś pomysły lub porady mili Panowie?
Byłbym wdzięczny🙂

Oficer
Bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:19
Imię: Dawid
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#1164 Post autor: Oficer »

Witam, P0303 wykryto przerwę na cylindrze 3. Dzieje się to po mocniejszej jeździe powyżej 3500 tys obrotów.. I tu moje pytanie, jeśli błąd wyskakuje tylko na LPG to beda już wtryski z LPG trefne ?

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8166
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#1165 Post autor: Sebu$ »

Oficer pisze: 05 gru 2019, 22:43 Witam, P0303 wykryto przerwę na cylindrze 3. Dzieje się to po mocniejszej jeździe powyżej 3500 tys obrotów.. I tu moje pytanie, jeśli błąd wyskakuje tylko na LPG to beda już wtryski z LPG trefne ?
Miałem podobnie. Winna okazała się świeca oraz delikatnie pęknięta gumka na cewce.
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Oficer
Bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:19
Imię: Dawid
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#1166 Post autor: Oficer »

U mnie świece okey podmienilem miejscami i nadal 3 ;( , pytanie do mądrych. Dzieje mi się to to tylko na LPG i przy większym bucie. Czy jest opcja, że wina jest cewka ? Być może się ktoś znajdzie w okolicy na podmianke. Jeśli nie to musiałbym w ciemno lecieć.

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8166
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#1167 Post autor: Sebu$ »

Jeżeli po wymianie cewki masz nadal błąd na 3 cylindrze to powinien być problem w cewce.
Aliass z Siemianowic ma ZA 1.8 z LPG.
Mogę z nim pogadać, aby Ci podmienił na chwile.
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Oficer
Bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:19
Imię: Dawid
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#1168 Post autor: Oficer »

Sebuś dam Ci znać bo czekam na info od gościa odemnie czy się zgodzi podmienić.

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8166
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#1169 Post autor: Sebu$ »

Oficer pisze: 11 gru 2019, 18:52 Sebuś dam Ci znać bo czekam na info od gościa odemnie czy się zgodzi podmienić.
Oki
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Oficer
Bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:19
Imię: Dawid
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#1170 Post autor: Oficer »

Sebu$ pisze: 11 gru 2019, 18:05 Jeżeli po wymianie cewki masz nadal błąd na 3 cylindrze to powinien być problem w cewce.
Aliass z Siemianowic ma ZA 1.8 z LPG.
Mogę z nim pogadać, aby Ci podmienił na chwile.
Sebuś ogarnięte ;) cewka do wymiany. Dzięki ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”