Kontrolka podcisnienia oleju
Moderator: Sebu$
Kontrolka podcisnienia oleju
Witam znów mam problem. Jakieś 2 tyg. temu wymieniłem olej (5W/40) przejechałem około 1 000 tyś. km i na wolnych obrotach zaczęła mi się palić kontrolka od podciśnienia oleju w książce serwisowej pisze że może tak być ale chyba nie cały czas.
poczytaj kolego koledzy też opisują takie problemy i własnie zmiana oleju na bogatszy płata figle jeżeli śmigałeś na 10w40 to nie kombinuj dalej ciągnij na takim a jak mu wlałeś 5w no to sam sobie jesteś winien czyli masz już odpowiedz ale koledzy we wcześniejszych postach opisywali podobne przypadki poczytajhttp://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3136
Miałem to samo rok temu. Po zjechaniu z autostrady, zatrzymałem się na światłach i przy wolnych obrotach świeciła się kontrolka ciśnienia oleju. Najpierw podejrzewano czujnik. Później okazało się, że przewód łączący smoka w misce olejowej z pompą ma łączenie i uszczelka przepuszcza powietrze. Od tej pory nic się nie dzieje.Naza4 pisze:Witam znów mam problem. Jakieś 2 tyg. temu wymieniłem olej (5W/40) przejechałem około 1 000 tyś. km i na wolnych obrotach zaczęła mi się palić kontrolka od podciśnienia oleju w książce serwisowej pisze że może tak być ale chyba nie cały czas.
Naza4 pisze:Coś mi się nie chce wierzyć że to może być czujnik.
Czytaj -> moje problemy
Niemniej jednak muszę się przyjrzeć ponownie tematowi bo po zmianie oleju na 10w40 Mobil Diesel 2000 i wymianie czujnika miałem powtórkę z rozrywki - delikatnie żarzenie kontrolki w 2 przypadkach:
- rozgrzany motor (korek i +27*C) i podjazd pod spore wzniesienie na 2ce zaowocowało żarzeniem
- rozgrzany motor (jazda autostradowa, co prawda tylko ok. 120-130km/h i +27*C) zaowocowało żarzeniem
Wspólnym mianownikiem u mnie jest temperatura, która jest przyczyną problemu - tak jakby nie działała (nie drożna była) chłodnica oleju, która powoduje wzrost temp. oleju (korek lub jazda autostradowa) i w efekcie jego rozrzedzenie.
Manometr pokazuje na wolnych obr. właściwe ciśnienie, a wolne obroty mam na poziomie 3ciej kreski na obrotomierzu.
Możesz rozwinąć temat, bo mam identycznie objawy. Pokaż proszę na jakimś rysunku o który przewód i uszczelkę chodzi.precez pisze:Po zjechaniu z autostrady, zatrzymałem się na światłach i przy wolnych obrotach świeciła się kontrolka ciśnienia oleju. Najpierw podejrzewano czujnik. Później okazało się, że przewód łączący smoka w misce olejowej z pompą ma łączenie i uszczelka przepuszcza powietrze.