Centralny zamek - Zafira A
Moderator: Sebu$
-
- Debiutant
- Posty: 46
- Rejestracja: 15 sty 2010, 09:52
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
WItam, zafira z 2005. Ostatnio zauważyłem że mój centralny zamek otworzył się i zamknął jak ktoś zadziałał na niego swoim pilotem. Mam zamek z pilotem w kluczyku.
Ktos mi powiedział że to częsta sprawa w Oplach. Czy mam się udać do elektryka i przestoić pilota? Albo zrobić to samemu?
dziękuję
Ktos mi powiedział że to częsta sprawa w Oplach. Czy mam się udać do elektryka i przestoić pilota? Albo zrobić to samemu?
dziękuję
Witam,
i znowu pojawił mi się problem z centralnym, teraz nie otwiera i zamyka z pilota. Nie da się go zaprogramować (drugiego również, piloty sprawne) w stacyjce jak to zwykle robiłem.
błąd z AB-Com:
22 HOCHFREQUENZ SCHLUSSEL 2 NICHT SYNCHRONISERT
No i przy okazji zapytam o poduszkę, oczywiście zaświeciła się kontrolka no i nie da się jej wykasować:
37 BEIFAHRER GURTSCHLOSSTRAFFER WIDERSTAND ZU GROS
czy mają z tym coś wspólnego kabelki pod siedzeniem?
edit:
znalazłem na elektrodzie post w tym temacie:
i znowu pojawił mi się problem z centralnym, teraz nie otwiera i zamyka z pilota. Nie da się go zaprogramować (drugiego również, piloty sprawne) w stacyjce jak to zwykle robiłem.
błąd z AB-Com:
22 HOCHFREQUENZ SCHLUSSEL 2 NICHT SYNCHRONISERT
No i przy okazji zapytam o poduszkę, oczywiście zaświeciła się kontrolka no i nie da się jej wykasować:
37 BEIFAHRER GURTSCHLOSSTRAFFER WIDERSTAND ZU GROS
czy mają z tym coś wspólnego kabelki pod siedzeniem?
edit:
znalazłem na elektrodzie post w tym temacie:
u mnie również radyjko się nie włącza jak u kolegi. Tylko teraz jak do tego dojść co jest temu winne. Chyba czeka mnie rozbiórka stacyjki żeby się dostać do okablowania. Może ktoś coś podpowie.Usterka naprawiona , okazuje się , aby zsynchronizować pilota - przy załączonym zapłonie musi być podane napięcie 12V ze stacyjki na radio./automatyczne włączanie,wyłączanie radia/ . U mnie radyjko nigdy nie załączało się w momencie załączenia zapłonu , skojarzyłem te fakty i po dociśnięciu kluczyka do stacyjki - radyjko zagrało w tym momencie nacisnąłem przycisk pilota - centralny zamknął i otworzył drzwi.Tym sposobem wprogramowałem również kluczyk rezerwowy.
no właśnie kiedyś o tym zakładałem temat, wiem że tak to ma działać. Niestety u mnie ta opcja wcale nie działa, hmm może dlatego że radio nie dostaje napięcia ze stacyjki. Drugą sprawa to taka że radio wyłącza się po równej 1h. Wszystko wskazuje na brak napięcia w trakcie uruchamiania zapłonu. Muszę to sprawdzić.
edit:
PROBLEM ROZWIĄZANY
rzeczywiście radyjko nie dostawało prądu po przekręceniu kluczyka, doraźnie doprowadziłem + z zapalniczki i jak na razie działa centralny i radyjko się wyłącza samoczynnie po wyciągnięciu kluczyka . Taki mały szczegół a jak cieszy człowieka .
No to teraz został problem z poduszką
edit:
PROBLEM ROZWIĄZANY
rzeczywiście radyjko nie dostawało prądu po przekręceniu kluczyka, doraźnie doprowadziłem + z zapalniczki i jak na razie działa centralny i radyjko się wyłącza samoczynnie po wyciągnięciu kluczyka . Taki mały szczegół a jak cieszy człowieka .
No to teraz został problem z poduszką
Nie wiem kiedy i jak to się stało ale centralny nie zamyka tylnej klapy. Z kluczyka tez nie zamknę bo nie da się włożyć kluczyka (zapchane?). Jakieś pomysły co sprawdzić albo jak naprawić.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Musisz sprawdzić czy dochodzi prąd do siłownika zamka tylnej klapy, jeśli nie siłownik do wymiany, natomiast sam zamek (wkładkę) zdemontuj i spróbuj ją przemyć wyczyścić, jeśli nie pomoże też do wymiany, ale daj to do jakiegoś fachury od zamków żeby dopasował Ci Twój kluczyk do nowej wkładki, bo inaczej będziesz miał dodatkowy tylko do tego zamka
Ostatnio zmieniony 08 sie 2010, 14:39 przez MieHor, łącznie zmieniany 1 raz.