Przegrzanie silnika - ubywajacy płyn chlodniczy
Moderator: Sebu$
-
- Debiutant
- Posty: 34
- Rejestracja: 12 cze 2018, 07:58
- Imię: Maciek
- Auto: Opel Zafira B 1.8, Opel Zafira C 1.4 tur
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
Przegrzanie silnika - ubywajacy płyn chlodniczy
Witam. Właśnie jestem w drodze moją Zafirą. W pewnym momencie na komputerze pojawił się komunikat "przegrany silnik, wyłączono klimatyzacje", a temperatura podskoczy do czerwonego pola.. Dodam, iż klimatyzacja podczas drogi była wyłączona. Po chwili temperatura wróciła do normy. Po pewnym czasie sytuacja się powtórzyła. Auto zatrzymałem, otworzyłem maskę i w zbiorniku na płyn chłodzący nic nie było. Po odkreceniu korka płyn powrócił, gotował się i znowu go ubylo. Dolalem wody(tylko to miałem w aucie a stacji w pobliżu nie bylo) i jak narazie jest ok. Co to może być?? Dodam, iż silnik to 1.4turbo z LPG, które zostało założone ok. 3 tygodni temu.
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
A coś kombinowali z instalacją chłodniczą zakładając LPG (nie znam się na tych nowych instalacjach - w starych płyn szedł do parownika)? Możę tam jest wyciek?
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
Szukaj przecieku na trójnikach do reduktora LPG, wystarczy podokręcać.
Reduktor również może mieć feler, puszczać gaz do wody i podnosić ciśnienie.
Powodzenia
Reduktor również może mieć feler, puszczać gaz do wody i podnosić ciśnienie.
Powodzenia
-
- Debiutant
- Posty: 34
- Rejestracja: 12 cze 2018, 07:58
- Imię: Maciek
- Auto: Opel Zafira B 1.8, Opel Zafira C 1.4 tur
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
Pod maską sucho, nigdzie przecieku nie zauważyłem. Jak dojechałem do celu to po otwarciu maski zbiornik znowu pusty, ale po odkręceniu korka woda wróciła i się gotowała..
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Na gorącym silniku jak odkręcisz korek to zawsze płynu Ci przybędzie.To jest układ ciśnieniowy i przy zamkniętym układzie woda będzie wrzeć przy około 120 C. Jeżeli woda będzie miała 105 C a Ty upuścisz ciśnienie odkręcając korek to zawsze przez chwilę będzie się gotowała..Swoją droga to dolej płyn u na zimnym silniku i sprawdż po przejechaniu kilku kilometrów jaki jest stan płynu.
-
- Debiutant
- Posty: 34
- Rejestracja: 12 cze 2018, 07:58
- Imię: Maciek
- Auto: Opel Zafira B 1.8, Opel Zafira C 1.4 tur
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
Miałeś kolego rację, przeciek był na trójniku:)basti_seba pisze: ↑13 lip 2018, 20:22 Szukaj przecieku na trójnikach do reduktora LPG, wystarczy podokręcać.
Reduktor również może mieć feler, puszczać gaz do wody i podnosić ciśnienie.
Powodzenia
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
I gra muzyka.
-
- Debiutant
- Posty: 34
- Rejestracja: 12 cze 2018, 07:58
- Imię: Maciek
- Auto: Opel Zafira B 1.8, Opel Zafira C 1.4 tur
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
Witajcie. Odświeżam temat ponieważ sytuacja się powtarza:/ trójniki były wymieniane kilka razy, ostatnio nawet na jakieś "tytanowe". Mimo tego po przejechaniu kilkuset km plyn chłodzący ubywa, ale dziwne jest to, że komputer nic nie pokazuje, temp się nie podnosi powyżej 90' itp. ostatnio mi mechanik powiedział, że może to być uszczelka pod głowicą. Co o tym sądzicie??
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Tytanowe trójki ! to byś musiał być miliarderem , co do płynu jaki kolor spalin z wydechu się wydobywa bo uszczelka pod głowicą bardzo prawdopodobne lub sama głowica pęknięta.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
O ile to nie efekt zbierana się wody w tłumiku to biały dym sugeruje uszkodzenie uszczelki ,pozostaje ci test obecności spalin w układzie chłodzenia najlepsza diagnoza
https://youtu.be/CruyEk3Co2I
https://youtu.be/CruyEk3Co2I
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4086
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Jeśli jeździsz tylko na krótkich dystansach, to coś takiego jest normalnym zjawiskiem. Zobacz, czy na miarce oleju też masz taki "majonez".
Oczywiście!