[B 1.7CDTi]Blokowanie kół przy ruszaniu
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 15 mar 2014, 10:01
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
[B 1.7CDTi]Blokowanie kół przy ruszaniu
Witam.
Mam problem przy ruszaniu oraz powolnej jeździe. Coś powoduje objaw tak jakby "włożonego kija" którego trzeba złamać. Wiem że brzmi to śmiesznie ale nie bardzo wiem jak Wam wytłumaczyć. Wyobraźmy sobie że stojąc sadzę w alu kija który zablokuje się o McPerosna. Dopóki ten kij nie pęknie to nie ruszę autem. Analogicznie podczas np dotaczania się np do świateł powiedzmy 1 KM/H potrafi zatrzymać się w jednej chwili tak jakby właśnie taki kij zablokował koło. Nie jest to kwestia hamulców czyli ciężkiego ruszania. Jak ruszy to nie ma problemu z niczym.
Oczywiście przy ruszaniu (ja to nazywam przełamaniem) skrzynia dostaje obciążenie i tym samym lewarek skacze jak dziki. Takie przełamania doprowadziły już do rozwalenia przedniej poduszki od skrzyni (oczywiście wymieniłem). Kierownica cały czas jest prosto (miałem przypadek z zatartym przegubem zewnętrznym w innym aucie. powodowało to efekt skręcającej kierownicy).
Czy macie jakieś pomysły co mogło paść (lub pada)?
pozdrawiam wszystkich
Mam problem przy ruszaniu oraz powolnej jeździe. Coś powoduje objaw tak jakby "włożonego kija" którego trzeba złamać. Wiem że brzmi to śmiesznie ale nie bardzo wiem jak Wam wytłumaczyć. Wyobraźmy sobie że stojąc sadzę w alu kija który zablokuje się o McPerosna. Dopóki ten kij nie pęknie to nie ruszę autem. Analogicznie podczas np dotaczania się np do świateł powiedzmy 1 KM/H potrafi zatrzymać się w jednej chwili tak jakby właśnie taki kij zablokował koło. Nie jest to kwestia hamulców czyli ciężkiego ruszania. Jak ruszy to nie ma problemu z niczym.
Oczywiście przy ruszaniu (ja to nazywam przełamaniem) skrzynia dostaje obciążenie i tym samym lewarek skacze jak dziki. Takie przełamania doprowadziły już do rozwalenia przedniej poduszki od skrzyni (oczywiście wymieniłem). Kierownica cały czas jest prosto (miałem przypadek z zatartym przegubem zewnętrznym w innym aucie. powodowało to efekt skręcającej kierownicy).
Czy macie jakieś pomysły co mogło paść (lub pada)?
pozdrawiam wszystkich
-
- Mieszkaniec
- Posty: 216
- Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Musisz podłączyć kompa pod auto sprawdzić błędy , odczytać bloki pomiarowe w systemie kontroli trakcji.
Prawdopodobnie, któryś czujnik przy kole wysyła inne wartości , sterownik widzi różne predkosci kół wtedy probuje wyrównać te prędkość przez blokowanie koła lub kół tak jak u Ciebie to opisujesz.
Oczywiście to tylko przypuszczenie usterka może być inna ale to obstawiam bo miałem to samo w merivie. Przyczyną był pęknięty metalowy pierścień abs w prawym kole z przodu.
Prawdopodobnie, któryś czujnik przy kole wysyła inne wartości , sterownik widzi różne predkosci kół wtedy probuje wyrównać te prędkość przez blokowanie koła lub kół tak jak u Ciebie to opisujesz.
Oczywiście to tylko przypuszczenie usterka może być inna ale to obstawiam bo miałem to samo w merivie. Przyczyną był pęknięty metalowy pierścień abs w prawym kole z przodu.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 15 mar 2014, 10:01
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
Dzięki za odpowiedź.
W tym wypadku to raczej jakaś usterka mechaniczna. Robiłem nawet test podnosząc auto w pozycji gdzie czułem zablokowane koło. Po podniesieniu przekręcić do przodu koło można było ręką. Oczywiście z wyczuwalnym chwilowym oporem.
W tym wypadku to raczej jakaś usterka mechaniczna. Robiłem nawet test podnosząc auto w pozycji gdzie czułem zablokowane koło. Po podniesieniu przekręcić do przodu koło można było ręką. Oczywiście z wyczuwalnym chwilowym oporem.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 15 mar 2014, 10:01
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
tak, rusza się. Choć nie tak bardzo jak przy ruszaniu gdy jest "zablokowana". Jutro planuję wymianę poduszki od łapy skrzyni (tą pod aku). Dam znać o efektach
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 15 mar 2014, 10:01
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
wymieniłem poduszkę (stara faktycznie była pęknięta). Niestety problem nie ustępuje. To co zauważyłem to problem jest na załączonym biegu. Jeżeli toczy się z górki - nic nie blokuje. Stąd decyzja - wyciągamy skrzynię.
I tu pytanie do znawców tematu wyciągania Czy wyjdzie bez odkręcania sanek ?
I tu pytanie do znawców tematu wyciągania Czy wyjdzie bez odkręcania sanek ?
- chojinka
- Bywalec
- Posty: 178
- Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: 1.7 CDTI 125 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A05
- Gender:
na wstępie można spuścić olej i sprawdzić co w nim siedzi ale prawdopodobnie cos się rozsypało. skoro wszystkie biegi chodzą tak samo to może mechanizm różnicowy...
Aż po horyzontu kres...