ciężko wchodzi pierwszy bieg
Moderator: Sebu$
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 18 lis 2019, 12:35
- Imię: janusz
- Lokalizacja: Ostrowiec Swiętokrzyski
- Auto: Opel Zafira A 2000 dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z2000DTI
Ciężko wchodzą biegi 1 i wsteczny,podobno wyrabiają się jakieś plastiki w mechaniźmie dźwigienek przy skrzyni biegów + lewarek z linkami ,tego mechanizmu nie mogę nigdzie dostać ,jak już kupiłem ,to się okazuje,że to nie to ,co robić ?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Pierwsze wyrabia się tulejka drążka zmiany biegów,po wymianie tej tulejki regulacja linek i będzie ok.
https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 8672562463
Pooglądaj to:
https://www.youtube.com/watch?v=oe9QR1HRxlM
I to co prawda vectra C ale podobnie:
https://www.youtube.com/watch?v=gtAXEyazlto
Lub to:
https://www.youtube.com/watch?v=2UnLFmb9flc
Na pw masz ładniejszy opis regulacji i naprawy.
A na forum jest wszystko trza troszke pogrzebać nic nie kosztuje.
viewtopic.php?t=2188
https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 8672562463
Pooglądaj to:
https://www.youtube.com/watch?v=oe9QR1HRxlM
I to co prawda vectra C ale podobnie:
https://www.youtube.com/watch?v=gtAXEyazlto
Lub to:
https://www.youtube.com/watch?v=2UnLFmb9flc
Na pw masz ładniejszy opis regulacji i naprawy.
A na forum jest wszystko trza troszke pogrzebać nic nie kosztuje.
viewtopic.php?t=2188
Ostatnio zmieniony 18 lis 2019, 20:24 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 sie 2019, 19:17
- Imię: Tadeusz
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Auto: opel zafira B 1,6
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z16xep
Mam tak samo Jak zostal ten problem rozwiazany?Pablo84K pisze: ↑27 kwie 2018, 10:54 Witam, jako użytkownicy Zafirek mam nadzieję, że coś w tym temacie mi podpowiecie. Otóż odkąd kupiłem auto, jakieś trzy lata temu, użeram się z haczącymi biegami 1 i 2. Wsteczny czasami zgrzytnie podczas wrzucania. Zastanawiałem się nad wymianą tulejek od drążka zmiany biegów.
Wczoraj byłem u mechanika odbierając auto po wymianie przewodów hamulcowych. Powiedział że to częsta przypadłość Zafir i trzeba założyć dobre sprzęgło. Koszt 1100zł. Ja mu na to, że może te tulejki od wybieraka. Stwierdził że można by sprawdzić luzy mechanizmu, ale pod autem. Mimo to obstawia sprzęgło!
Dodam, że sprzęgło się nie ślizga i nie mam najmniejszego odczucia że coś jest z nim nie tak.
Sprawa jest na tyle irytująca, że ciężko zredukować z 3 na 2, a podczas toczenia auta wrzucić 1, nie ma opcji. Na światłach wrzucenie 1, przynajmniej dwa razy sprzęgło.
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8167
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
Trzeba zastosować zestaw naprawczy wybieraka i problem się kończy. Koszt do F23 to około 75 zł
Temat wałkowany co chwile.
Temat wałkowany co chwile.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Nawet temat tu był wałkowany z foto. viewtopic.php?f=35&p=447889&sid=8c3228c ... f8#p447889
Czyli należy poszukać na forum.
Czyli należy poszukać na forum.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 mar 2020, 19:01
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Astra H 1.7 CDTI
- Model: H
- Oznaczenie silnika: Z17DTH
Mam pytanie odnośnie właśnie luzów drążka zmiany biegów. Posiadam Astrę H ze skrzynią F23. Czy w moim odczuciu krótkie (ok. 150km w terenie niezabudowanym) użytkowanie skrzyni za pomocą drążka posiadającego tego typu luzy (ciężko wchodziła jedynka i dwójka), mogło spowodować uszkodzenie łożysk i synchronizatorów na pierwszych trzech biegach oraz uszkodzenie jednego z łożysk? Skrzynia "wyje" przy wyższych prędkościach i słychać zgrzyty podczas wciskania jedynki, dwójki i trójki.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2020, 19:07 przez razor512, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Nie nie jest to od luźnego lewarka zmiany biegów.Ale te zgrzyty podczas wbijania biegów to jest od luźnego lewarka należy wymienić zestaw naprawczy. https://allegro.pl/kategoria/czesci-sam ... 06&order=p
Zależy jaki masz system zmiany biegów linka (F23) lub drążek i taki należy wybrać,po wymianie należy wyregulować.
Co do wycia to wyje łożysko 5 biegu po prostu się wyrobiło było nadmiernie obciążone.
https://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-bi ... p-f23.html
Zależy jaki masz system zmiany biegów linka (F23) lub drążek i taki należy wybrać,po wymianie należy wyregulować.
Co do wycia to wyje łożysko 5 biegu po prostu się wyrobiło było nadmiernie obciążone.
https://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-bi ... p-f23.html
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Złe dobieranie biegów do obrotu silnika, tak jakby ktoś chciał ruszać z 5 biegu. Dodatkowo w tych skrzyniach olej wymienia się co dwa lata, a i olej jest specjalny czerwony jak sobie przypominam https://allegro.pl/oferta/olej-do-skrzy ... gIz_fD_BwE
Tego oleju powinno wejść 1,7 litra a ten olej specjalnie dobrano do tej skrzyni właśnie ze względu na ten właśnie problem z wyciem 5 biegu.
Innego oleju tam się nie powinno stosować jak byś poszukał na forum jest to dość dobrze opisane.
Tego oleju powinno wejść 1,7 litra a ten olej specjalnie dobrano do tej skrzyni właśnie ze względu na ten właśnie problem z wyciem 5 biegu.
Innego oleju tam się nie powinno stosować jak byś poszukał na forum jest to dość dobrze opisane.
Skrzynie F23 produkowane przez Getrag, mialy przenosic moment obrotowy do 210Nm i wychodzily w kilku roznych modelach - poznac je mozna np. po hydraulicznym sterowaniu sprzegla lub 2 cieglach zmiany biegow. Generalnie F23 roznily sie obudowami i przelozeniem glownym. Najczesciej byly spotykane w Astrach i Zafirach, ale takze w poliftowych Vectrach z silnikami x20xev, x25xe, z26se, y22dth, x20dth i x20dti. Do T41/2003 mialy wade konstrukcyjna, ktora powodowala w warunkach niskiej temperatury ciezkie wbijanie 1-2-3 biegu. Odpowiadalo za to jedne z kol zebatych. Akcja serwisowa byla przeprowadzana na zyczenie i stosowano zestaw reperacyjny: 9201451 / Katalognr.: 16 07 013. To definitywnie konczylo problemy z wbijaniem zimnych biegow 1-2-3. Przed T41/2003 stosowano nadlewanie oleju (ok. +0.5l) w F23 przeciw huczeniu i ciezko wchodzacym 1-2-3 biegom.
F23 jest bardzo wrazliwa na olej skrzynia i jest jedyna ze skrzyn, gdzie co 24 miesiace wymienia sie olej - po to m.inn. korek spustu oleju. Zauwazamy tez 2 standardowa wade F23 - huczenie lozysk podczas jazdy. Waznym jest, ze specjalnie dla tej skrzyni Opel opracowal olej (rowniez F17 mialo specjalny olej) i nalezy tylko ten olej stosowac: jest to MTF 0063 75w-85, numer katalogowy Opel 1940768. Jedynym mozliwym zamiennikiem jest Castrol SMX-S - ale nie sprawdza sie tak dobrze w warunkach zimowych. Inne oleje absolutnie nie nadaja sie do F23 - beda powodowaly zla synchronizacje biegow, wieksze huczenie skrzyni, uniemozliwial wbicie 1-2-3 biegu.
Nie wolno zapomniec rowniez o 2 innych rzeczach w przypadku F23: 1. Odpowietrzenie hydrauliki sprzegla (madry Wescik rok po przypaleniu sprzegla) 2. Regulacja ciegiel zmiany biegow. 3.Jesli cieknie olej, to mozliwe 3 miejsca - korki kontrolny i spustu, oraz simmering.
WYMIANA OLEJU: nalezy pamietac o 3 rzeczach:
1. Olej Opel 1940768
2. Ilosc 1.75l w kazdym standardowym przypadku, 2.1-2.35l jesli skrzynia huczy lub gdy na korku wlewu oleju do skrzyni znajduje sie zolte oznaczenie
3. Wymiana Oleju co 30000km lub 24 miesiace.
4. Sposob wymiany oleju: Olej spuszczamy na kanale lub podnosniku, bo dosc chlapie, koniecznie na goracej skrzyni, pozwalamy mu zcieknac ok. 15 minut. Potem dokrecamy korek spustowy momentem ok.35Nm, odkrecamy korek kontrolny i wlewu oleju. Korzystajac z dosc duzego, czystego lejka, zalewamy skrzynie do poziomu korka kontrolnego - wchodzi ok 1.55l. Zakrecamy korek kontrolny i dolewamy nadlewke, czyli 0.2l w kazdym przypadku, 0,5-0.7l w przypadku huczacej skrzyni lub zoltego oznaczenia na korku wlewu.
Ostatnio zmieniony 09 mar 2020, 20:50 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.