[B] dzienne światła LED
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
A ja Wam podpowiem że Hella robi zestawy DL do AH i ZB.... W miejsce halogenów wsadza się DLy które są identyczne jak przeciwmglaki... Trzeba zatem albo z nich zrezygnować, albo gdy ktoś ich nie ma to zakupić kratkę lub może są w zestawie.... Wahałem się kiedyś nad takim czymś ale stwierdziłem że nie bede się w to bawił bo przy xenonach musza być halogeny
To wiem, tylko nie chcę się właśnie pozbywać halogenów.Lorry pisze:A ja Wam podpowiem że Hella robi zestawy DL do AH i ZB
Kolega właśnie kupił takie do AH. Wiązało się to z podcięciem kratek przy halogenach ale wyszło super- a jak u niego świeci prosto to i w ZB też będzie.
Kratkę ma podobną do mojej z bardzo podobną krzywizną. Wyciął otwór w kratce i przymocował się do zderzaka za kratką - wygląda naprawdę solidnie.
Ehh- tylko czasu nie mam ledy zamówiłem wczoraj- a zamontuję....nie wiem kiedy .
Ciekawe jak to wygląda z boku bo te lampy nie są skośne (jak zderzak) więc żeby świeciły na prosto to będą trochę wystawać albo trzeba całkiem je schować w kratceWoytas pisze:To wiem, tylko nie chcę się właśnie pozbywać halogenów.Lorry pisze:A ja Wam podpowiem że Hella robi zestawy DL do AH i ZB
Kolega właśnie kupił takie do AH. Wiązało się to z podcięciem kratek przy halogenach ale wyszło super- a jak u niego świeci prosto to i w ZB też będzie.
Kratkę ma podobną do mojej z bardzo podobną krzywizną. Wyciął otwór w kratce i przymocował się do zderzaka za kratką - wygląda naprawdę solidnie.
W takim bądź razie z niecierpliwością czekam na twoją fotorelacjęWoytas pisze:tak właśnie trzeba, ale efekt końcowy jest bardzo fajnyronin pisze:trzeba całkiem je schować w kratce
Bo jak zdjąłem zaślepkę to wyglądało jakby nie było do czego przymocować lampy ale może na kanale lepiej to widać. Albo po demontażu zderzaka...
kurcze sam chcialbym wiedziec, mam dokladnie taki sam pomysl ale w ASO elektrycy rozkladaja receWoytas pisze:olega podłączył ( a właściwie ktoś mu podłączył) jakoś z użyciem fabrycznego czujnika zmierzchu ( też taki mam) i przeprogramował Op-Comem funkcję AUTO tak aby zapalały się tylko przednie LEDY.
Jak to może być rozwiązane ma ktoś pomysł bo elektronik ze mnie żaden?
powiedz mi podlaczal ten kolega ledy bezposrednio w uklad czy przez jakis modul pod CAN
no właśnie tego nie jestem pewien-bo on nie jest .kicaj pisze:podlaczal ten kolega ledy bezposrednio w uklad czy przez jakis modul pod CAN
On sam tylko je wpasował a podłączane było przez jakiegoś innego człowieka ( jakiegoś sąsiada czy cuś).
Nie mam zielonego pojęcia jak to ugryźć a kolega chyba bez roamingu w HR siedzi ( bo wiem, że miał jechać a dodzwonić się nie można)i generalnie jest trudnym typem człowieka . Ja niestety przyglądałem się tylko jak to zamontował na AH a nie pomyślałem żeby sprawdzić co, gdzie i jak
lampy do jazdy dziennej mają w opisie symbol "RL" wytłoczony na kloszu lamp a nie jak niektórzy błędnie odczytują znak homologacji europejskiej, np. E20, E1, E11, itp.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone.
to tyle teorii
posiadam u siebie w ZB zamontowane ledowe światła dzienne tylko że z włącznikiem automatycznym będącym w zestawie i o takie się pytajcie.
ten włącznik automatyczny u mnie to coś trochę mniejsze od pudełka papierosów, który zamontowałem w okolicy dolnej krawędzi chłodnicy(tak mi było najwygodniej) z jednej strony posiada dwa wyjścia na dwie lampy ledowe a z drugiej strony trzy przewody :
-jeden + podłączony do + akumulatora
-jeden - podłączony do - akumulatora
-jeden + podłączony do + w lampie żarówki światła mijania(krótkie)
włącznik automatyczny powoduje że:
lampy zapalają się same tylko po odpaleniu silnika, wówczas jest wytworzone odpowiednie napięcie (u mnie ~ 14,2 V) które uruchamia włącznik automatyczny a gasną gdy zapalę światła mijania (po to jest ten trzeci przewód podłączony do + żarówki światła mijania)lub gdy zgaszę silnik
po podłączeniu lamp do akumulatora na zgaszonym silniku zapalają się tylko na 5 sekund i gasną gdyż jest za niskie napięcie pochodzące tylko z akumulatora (u mnie ~ 12,5 V) które dociera do włącznika automatycznego
po dwu krotnym sprawdzeniu op-com w odstępie około miesiąca żadnych błędów mi nie wywala
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone.
to tyle teorii
posiadam u siebie w ZB zamontowane ledowe światła dzienne tylko że z włącznikiem automatycznym będącym w zestawie i o takie się pytajcie.
ten włącznik automatyczny u mnie to coś trochę mniejsze od pudełka papierosów, który zamontowałem w okolicy dolnej krawędzi chłodnicy(tak mi było najwygodniej) z jednej strony posiada dwa wyjścia na dwie lampy ledowe a z drugiej strony trzy przewody :
-jeden + podłączony do + akumulatora
-jeden - podłączony do - akumulatora
-jeden + podłączony do + w lampie żarówki światła mijania(krótkie)
włącznik automatyczny powoduje że:
lampy zapalają się same tylko po odpaleniu silnika, wówczas jest wytworzone odpowiednie napięcie (u mnie ~ 14,2 V) które uruchamia włącznik automatyczny a gasną gdy zapalę światła mijania (po to jest ten trzeci przewód podłączony do + żarówki światła mijania)lub gdy zgaszę silnik
po podłączeniu lamp do akumulatora na zgaszonym silniku zapalają się tylko na 5 sekund i gasną gdyż jest za niskie napięcie pochodzące tylko z akumulatora (u mnie ~ 12,5 V) które dociera do włącznika automatycznego
po dwu krotnym sprawdzeniu op-com w odstępie około miesiąca żadnych błędów mi nie wywala