[A] Komunikat - kontrola poziomu oleju - CHECK OIL LEVEL
Moderator: Sebu$
-
- Przeglądacz
- Posty: 90
- Rejestracja: 11 maja 2012, 22:38
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: dolnośląskie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Ja ma dokładnie to samo. Mam Zafirę A 1,8 z gazem z 2001 r. Jak rozwiązałeś ten problem? Czy coś wymieniałeś?jurek 1771 pisze:Panowie a u mnie sie dzieje takie cos .. plynu ubywa z chlodnicy i to w zimie przeciez nie paruje chyba wyciekow nigdzie nie zauwazylem a olej jakby niezmieniony stan od dawna /nic nie bierze / ??!! czyzby woda /plyn / dostawal sie do oleju ? jak sprawdzic czty olej ma swoja wlasciwosc czy nie ma w nim wody /plynu / >/ pozdro
Proszę o odpowiedź
Pozdrawiam
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Zapewne ucieka płyn z nagrzewnicy.5kt pisze:Ja ma dokładnie to samo. Mam Zafirę A 1,8 z gazem z 2001 r. Jak rozwiązałeś ten problem? Czy coś wymieniałeś?jurek 1771 pisze:Panowie a u mnie sie dzieje takie cos .. plynu ubywa z chlodnicy i to w zimie przeciez nie paruje chyba wyciekow nigdzie nie zauwazylem a olej jakby niezmieniony stan od dawna /nic nie bierze / ??!! czyzby woda /plyn / dostawal sie do oleju ? jak sprawdzic czty olej ma swoja wlasciwosc czy nie ma w nim wody /plynu / >/ pozdro
Proszę o odpowiedź
Pozdrawiam
W takim wypadku - oringi do wymiany.
Jest to standardowy problem w Zafirze - oringi tania rzecz w ASO, ale wymiana troche czasu zajmuje.
Sprawdź wykładzine pod dywanikami czy nie jest mokra i sprawdź czy pod klapką tam gdzie VIN nie masz małego jeziorka albo nie masz bardzo mokrej gąbki - jeżeli tak origni na bank do wymiany
Poczytajcie tutaj:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... agrzewnicy
albo
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... agrzewnicy
- Samer
- Bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: 1.8 140 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Niekończenie nagrzewnica. Wyciek płynu, bo raczej tylko to można rozpatrywać może występować w wielu miejscach. Powiem lepiej możesz nie widzieć tego, że w danym miejscu jest nieszczelność. Płyn ucieka gdy silnik zostaje rozgrzany, a jednocześnie miejsce wycieku wysuszy się od temperatury silnika. Podam 2 przykłady a miejsc jest dużo więcej
Płyn ucieka z spod:
- obudowy termostatu (dla silnika DTI),
- mocowania chłodnicy.
Szukaj zaschniętych śladów.
Płyn ucieka z spod:
- obudowy termostatu (dla silnika DTI),
- mocowania chłodnicy.
Szukaj zaschniętych śladów.
- przedostawanie się płynu do oleju
Jesli tak by sie zdarzy zdarzyło to odrazu w silniku robi sie "kaszka"
Jesli chcecie sprawdzic czy to nie chlodnica to jest taki plyn firmy prostone zolta buteleczka 500ml za ok 20zl wlewacie i grzejecie silnik u ojca w zafirze zatkalem tak dosc spora dziure ktora powstala od poluzowanego intercooclera obijajacego sie o chłodnice wody.
Koszt nie duzy a warto sprawdzic
- Chrees
- Mieszkaniec
- Posty: 340
- Rejestracja: 31 paź 2015, 10:09
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XE
- Gender:
Odświeżę trochę stary temat.
Zrobiłem dziś ponad 40 km po mieście. Po kilku godzinach przerwy dodatkowe jakieś 18 km. W czasie tej drugiej jazdy zaświecił się Check oraz napis Oelstand prufen. Dwukrotnie. Po chwili gasnął.
Po dojechaniu pod dom, stanąłem w miejscu w miarę płaskim i poczekałem godzinę. Tak mi kiedyś ktoś powiedział, żeby sprawdzać poziom oleju. Na bagnecie było na pierwszej kresce od góry. Wyczyściłem bagnet, było dwie kreski od góry. Dodałem 200ml oleju. Tym razem było na pierwszej kresce od góry. Ok. Zobaczymy, czy komunikat się ponownie będzie pokazywał.
Zastanawia mnie coś innego. Praktycznie od ostatniej wymiany oleju stuknęło 10 tyś. km. Wcześniej nic nie uzupełniałem. Mam zaplanowaną w grudniu wymianę oleju. W sieci spotkałem opinię, że ten komunikat się pojawia, gdy mija te 10 tyś. Co myślicie o tym?
Jest się czym przejmować, w związku z tym komunikatem?
Zrobiłem dziś ponad 40 km po mieście. Po kilku godzinach przerwy dodatkowe jakieś 18 km. W czasie tej drugiej jazdy zaświecił się Check oraz napis Oelstand prufen. Dwukrotnie. Po chwili gasnął.
Po dojechaniu pod dom, stanąłem w miejscu w miarę płaskim i poczekałem godzinę. Tak mi kiedyś ktoś powiedział, żeby sprawdzać poziom oleju. Na bagnecie było na pierwszej kresce od góry. Wyczyściłem bagnet, było dwie kreski od góry. Dodałem 200ml oleju. Tym razem było na pierwszej kresce od góry. Ok. Zobaczymy, czy komunikat się ponownie będzie pokazywał.
Zastanawia mnie coś innego. Praktycznie od ostatniej wymiany oleju stuknęło 10 tyś. km. Wcześniej nic nie uzupełniałem. Mam zaplanowaną w grudniu wymianę oleju. W sieci spotkałem opinię, że ten komunikat się pojawia, gdy mija te 10 tyś. Co myślicie o tym?
Jest się czym przejmować, w związku z tym komunikatem?
Ostatnio zmieniony 11 lis 2016, 20:45 przez Chrees, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 maja 2018, 19:49
- Imię: Adrian
- Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z19DTI
- Gender:
Drodzy koledzy założyłem nowy czujnik poziomu oleju i nie wiem jak go podłączyć, czy ktoś może poratować fotką instalacji do której podłączony jest ten czujnik?
Proszę używać opcji szukaj
i uzupełnić poprawnie profil
Proszę używać opcji szukaj
i uzupełnić poprawnie profil
Ostatnio zmieniony 27 lip 2019, 07:34 przez Tazz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 06 maja 2019, 20:13
- Imię: Pawel
- Lokalizacja: Slaskie
- Auto: Opel Zafira A1.8 benzyna 125 km elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18xe1
Mam problem z czujnikiem poziomu oleju mam na bagnecie normę czyli pieniędzy min a max a po dłuższej jeździe wyskakuje komunikat oli peil i teraz nie wiem czy czujnik walniety czy dolać mu pod max
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Jak sprawdzasz poziom oleju? Na ciepłym czy zimnym silniku?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 06 maja 2019, 20:13
- Imię: Pawel
- Lokalizacja: Slaskie
- Auto: Opel Zafira A1.8 benzyna 125 km elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18xe1
Na zimnym i mam pomiedzy? A to na ciepłym trzeba po osiągnięciu 90 C to wtedy ktoś mówił ale będzie pokazywać wtedy znowu na zimnym więcej zimeringi mogą puścić
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
W instrukcji obsługi jest napisane żeby rozgrzać silnik, stanąć na równym terenie i po około 15 minutach od zgłaszania sprawdzić stan oleju
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX