Problemy dotyczące CD70 Navi _ DVD90
Moderator: Sebu$
Witam panowie i panie mam problemik z ww. radiem instalowalem polska mapke do takiego radia w zafirze z 2006 roku i mapa nie zainstalowala sie a radio i navi nie dziala moge wlaczyc jedynie tryb testu radia i telefon. Poza tym nie da sie go wylaczyc nawet po wylaczeniu stacyjki nie reaguje na przycisk on/off. Macie moze jakis pomysl jak lub co zrobic zeby to zadzialalo ?
Polecam lekturę tego wątku - http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3086
Jeśli masz polskie menu od Wołka to z pewnością pomoże Ci rozwiązać problem.
Jeśli masz polskie menu od Wołka to z pewnością pomoże Ci rozwiązać problem.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Witam
Mam zafirę 2006 i radio cd70 navi oraz adapter do nokii 6230/6230i.
Po wybraniu zakładki telefon i wciśnięciu pokrętła na kierownicy nie mogę wybrać ustawień.
Po podłączeniu telefonu wszystko działa, książka, radio się wyłącza podczas rozmowy i można słuchać przez głośniki samochodowe.
Domyślam się, że nie mam bluetooth. Chciałbym jednak żeby ktoś mi to potwierdził.
Wg opisów na forum należy dokupić moduł UWA.
Czy ktoś może mnie utwierdzić w moim rozumowaniu?
Mam zafirę 2006 i radio cd70 navi oraz adapter do nokii 6230/6230i.
Po wybraniu zakładki telefon i wciśnięciu pokrętła na kierownicy nie mogę wybrać ustawień.
Po podłączeniu telefonu wszystko działa, książka, radio się wyłącza podczas rozmowy i można słuchać przez głośniki samochodowe.
Domyślam się, że nie mam bluetooth. Chciałbym jednak żeby ktoś mi to potwierdził.
Wg opisów na forum należy dokupić moduł UWA.
Czy ktoś może mnie utwierdzić w moim rozumowaniu?
adapter w aucie?
czyli masz podpiety telefon kablem, a zatem masz UWB, ale przeciez ci dziala telefon i w dodatku masz ladowanie (chyba)
jak chcesz miec bluetooth'a to bedziesz musial usunac UWB i zamontowac UWA, oczywiscie zgodnie z procedura...
BTW mam nadzieje ze znow nie pomieszalem oznaczen UWA i UWB...
czyli masz podpiety telefon kablem, a zatem masz UWB, ale przeciez ci dziala telefon i w dodatku masz ladowanie (chyba)
jak chcesz miec bluetooth'a to bedziesz musial usunac UWB i zamontowac UWA, oczywiscie zgodnie z procedura...
BTW mam nadzieje ze znow nie pomieszalem oznaczen UWA i UWB...
Racja po wymianie będzie bez ładowania, jest to minus warty do rozważenia.
Pytałem w serwisie w Grudziądzu i Gdańsku, to nie wiedzą za wiele.
Coś tam dzwoni, al nie wiadomo w którym kościele.
Opowiadają, że to może działać tylko z wybranymi modelami telefonów.
Natomiast mnie ciekawi, gdzie się ten moduł UWA podłącza?
Czy w centralce? Czy gdzieś w innym miejscu.
Dzięki za odpowiedź i pomoc.
Pytałem w serwisie w Grudziądzu i Gdańsku, to nie wiedzą za wiele.
Coś tam dzwoni, al nie wiadomo w którym kościele.
Opowiadają, że to może działać tylko z wybranymi modelami telefonów.
Natomiast mnie ciekawi, gdzie się ten moduł UWA podłącza?
Czy w centralce? Czy gdzieś w innym miejscu.
Dzięki za odpowiedź i pomoc.
w poszukiwaniu godnego następcy ZB OPC
edit: następca znaleziony... zobaczymy czy okaże się godny
edit: następca znaleziony... zobaczymy czy okaże się godny
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Spotkała mnie dzisiaj niemiła niespodzianka. Navi po dojechaniu do celu działała prawidłowo, tzn. w naszym języku. Po załatwieniu spraw do samochodu pierwsza wróciła żona i otworzyła samochód zapasowym kluczykiem, żeby było śmieszniej pod wycieraczką szyby miałem ofertę jakiejś firmy (tylko tel. kom.) zapraszającej na spolszczenie navi za jedyne 150 PLN. Wkładam do stacyjki swój kluczyk (scyzoryk), a tu radio nie gra. Na ekranie CID'a tylko 2 zakładki - tlf. i BC, a kolor ekranu niebieski, zaskoczony nacisnąłem włącznik radia, które zaczęło grać i pojawiły się pozostałe 2 zakładki - radio i navi, ale wszystko w jęz. francuskim.
W pierwszej chwili skojarzenie tej oferty z tym co zastałem w swoim CD70, ale pomyślałem, że przecież to nie możliwe, aby pod moją nieobecność ktoś mógł coś pokombinować z zewnątrz auta. Druga myśl - przecież samochód otworzyła żona z zapasowego kluczyka i może tu jest przyczyna. Po powrocie do domu płyta testowa, instalacja, zmiana ustawień i wszystko wróciło do normy. Żeby się upewnić czy to za sprawą tego zapasowego kluczyka, użyłem go do zamknięcia/otwarcia samochodu - powtórka, znowu ustawienia fabryczne, ponownie płyta, itd. i wszystko śmiga.
I tu pytanie - czy jest możliwe, że oba kluczyki zostały zaprogramowane każdy inaczej, czy może tak ma być?
Jest to o tyle kłopotliwe, że każde użycie kluczyka zapasowego będzie powodować powrót do ustawień fabrycznych i konieczność każdorazowego przywracania wcześniejszych ustawień.
Spotkał się ktoś z podobnym problemem? Czy jest możliwość przeprogramowania kluczyków, aby oba (wszystkie) działały identycznie?
W pierwszej chwili skojarzenie tej oferty z tym co zastałem w swoim CD70, ale pomyślałem, że przecież to nie możliwe, aby pod moją nieobecność ktoś mógł coś pokombinować z zewnątrz auta. Druga myśl - przecież samochód otworzyła żona z zapasowego kluczyka i może tu jest przyczyna. Po powrocie do domu płyta testowa, instalacja, zmiana ustawień i wszystko wróciło do normy. Żeby się upewnić czy to za sprawą tego zapasowego kluczyka, użyłem go do zamknięcia/otwarcia samochodu - powtórka, znowu ustawienia fabryczne, ponownie płyta, itd. i wszystko śmiga.
I tu pytanie - czy jest możliwe, że oba kluczyki zostały zaprogramowane każdy inaczej, czy może tak ma być?
Jest to o tyle kłopotliwe, że każde użycie kluczyka zapasowego będzie powodować powrót do ustawień fabrycznych i konieczność każdorazowego przywracania wcześniejszych ustawień.
Spotkał się ktoś z podobnym problemem? Czy jest możliwość przeprogramowania kluczyków, aby oba (wszystkie) działały identycznie?
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dziwi mnie ten zwykły (nie składany) kluczyk zapasowy, był użyty po raz pierwszy, wcześniej nie przyszło mi do głowy, by go sprawdzić, tak jak napisałem wcześniej po przywróceniu ustawień navi tak, jak były wcześniej z polską nakładką, otworzyłem samochód tym zapasowym kluczykiem, uruchomiłem silnik i radio musiałem włączyć i wyłączyć ręcznie (wcześniej włączało się po włączeniu zapłonu i wyłączało po wyjęciu kluczyka ze stacyjki). Kluczyk scyzoryk działa poprawnie, nic nie zmienia. Przychodzi mi do głowy tylko to, że jest różnica w zaprogramowaniu kluczyków, zasadniczo oba działają poprawnie - otwierają/zamykają samochód, bez żadnych sensacji uruchamiają/wyłączają silnik, czyli robią to co maja robić, tylko ten efekt uboczny z navi. Jak można sprawdzić te kluczyki, czy Op-Com'em da radę?
Może to ma związek z tym co pisałem wcześniej http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3592