Problem z dpf

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
radek12
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
Imię: Radek
Lokalizacja: Londyn
Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
Model: ZafiraC130KM96kW
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#46 Post autor: radek12 »

rafal033 pisze: 07 lis 2019, 08:54 Witam. Kupował ktos ostatnio ELM do tej aplilacji i moglby polecić bo jest tego sporo na rynku ?
OBDLink MX426101 nie działa z OPL DPF Monitor Lite.
Działają dobrze te dwa:
Vgate iCar Pro Bluetooth 4.0
Vgate iCar Pro Bluetooth 4.0
Vgate iCar2 Bluetooth 3.0
Vgate iCar2 Bluetooth 3.0

Awatar użytkownika
radek12
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
Imię: Radek
Lokalizacja: Londyn
Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
Model: ZafiraC130KM96kW
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#47 Post autor: radek12 »

Przetestowałem kolejny interfejs bluetooth i wg mnie jest to najlepszy interfejs w tej cenie. Jego główna zaletą jest chip PIC18F25K80 co przedkłada się na współpracę ze wszystkimi protokołami i w połączeniu z oprogramowaniem firm trzecich daje mu wiele możliwości diagnostycznych. Działa z darmowymi aplikacjami OPL DPF Monitor Lite, OPL DTC Reader i płatną Torque Pro.
Mam nadzieję, że nie podpadnę podając link (nie jestem w żaden sposób spoinowacony ze sprzedwacą a zamysł jest taki żeby każdy, w dobrej cenie mógł sobie to kupić, w Polsce chcą za niego 2razy tyle): https://pl.aliexpress.com/item/32971455 ... df2evCui0m
Koszt 52zł z przesyłką
ELM327 v2.2
ELM327 v2.2
ELM327 Identifier
ELM327 Identifier
Dla przykładu, aplikacja ELM327 Identifier, dla Vgate iCar 2 pokazuje następujące protokoły które ma zaimplementowane ten interfejs:
ELM327 Identifier dla Vgate iCar2
ELM327 Identifier dla Vgate iCar2
Interfejs udaje wersję 2.1(w przypadku 2.1 wszystko z góry w dół do pozycji 2.1 powinno być na zielono) choć nią nie jest. Czyżbym kupił podróbkę?
Ostatnio zmieniony 22 gru 2019, 12:44 przez radek12, łącznie zmieniany 3 razy.

kuba 18
Posty: 2
Rejestracja: 17 lut 2020, 21:35
Imię: Jakub
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Opel Zafira C 2.0 CDTi 6AT 2018
Model: ZafiraC
Oznaczenie silnika: D20DTH_AT6

#48 Post autor: kuba 18 »

Cześć,

Mam problem z Zafirą 2.0 CDTi AT6 170KM, rocznik 2018. Już 7 raz zapalił mi się check engine i informacja o ograniczonej mocy silnika. Auto jedzie max 120 km/h i czuć wyraźnie ograniczoną moc. Dzieje się to tylko na trasie, po przejechaniu kilkuset km z dużą intensywnością. Nigdy w mieście ani w trasie np. na lokalnych drogach.
Kod błędu: P244B, czyli jak poczytałem na necie - duża różnica ciśnienia w filtrze cząstek stałych.
Auto ma przejchane 45000 km, głównie użytkuję w trasie, doprowadzam tryb spalania DPF do końca (włącza się co jakieś 300 km). W ASO Opla już nie wiedzą co to może być.

Za pierwszym razem (po mniej więcej 10000 km) przyjechał mobilny mechanik i skasował błąd.
Drugi raz to samo przy ok. 20000 km. Akurat miałem wymieniać olej następnego dnia, więc dokulałem się do serwisu a tam wymienili czujnik ciśnienia dpf.
Trzeci raz przy 29400 km - w serwisie we Wrocławiu stwierdzili, że konieczne jest wypalanie filtra i skasowali 300 PLN.
Czwarty raz przy 35000 km w tym samym serwisie już nie wiedzieli o co chodzi, napisali do działu technicznego. Odpowiedź przyszła po kilku dniach: wymienić DPF. Z serwisu auto odebrałem wcześniej ze skasowanym błędem i jechałem do Szczecina. Przy 35400 to samo, po raz piąty. Trafiłem do ASO kozłowskiego w Szczecinie. Oni również napisali do działu technicznego i dostali tę samą odpowiedź: wymienić DPF. Wymienili.
Szósty raz przy 39000 km i znowu wizyta w ASO Szczecin - wymiana DPF.
Siódmy raz przy 43900 km, wizyta w ASO Kozłowskiego - trzeci raz wymiana DPF.

Serwis moim zdaniem usuwa za każdym razem tylko skutek usterki, nie przyczynę. Najgorsze, że w ASO mają swoje procedury i nie wychodzą poza to. Nie będą grzebać głębiej niż to, co mają w standardowych procedurach albo to, co odpowie im dział techniczny Opla. A ja, frajer, wykupiłem max gwarancję Opla na 4 lata... Diler, który sprzedał mi auto poleca "napisać pismo do Opla z reklamacją usterki"... Bez komentarza...

Czy ktoś z Was może miał podobny problem? Czy może ktoś zna dobrego diagnostę? Co robić w przypadku, gdy na auto jest jeszcze prawie 3 lata gwarancji, a serwis nie daje sobie rady z naprawą?

Dałem tego posta też w kategorii "silnik", ale tutaj chyba bardziej właściwe do tego miejsce;)

tomek8308
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.6CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#49 Post autor: tomek8308 »

Byłem dzisiaj na przeglądzie i pokazałem mechanikowi twój post. Według niego problem leży w czujniku różnicy ciśnień w DPF lub nieszczelności w układzie dolotowym gdzieś pomiędzy intrcoolerem a przepustnicą. To przynajmniej on by sprawdzał w pierwszej kolejności.

kuba 18
Posty: 2
Rejestracja: 17 lut 2020, 21:35
Imię: Jakub
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Opel Zafira C 2.0 CDTi 6AT 2018
Model: ZafiraC
Oznaczenie silnika: D20DTH_AT6

#50 Post autor: kuba 18 »

tomek8308 pisze: 18 lut 2020, 13:41 Byłem dzisiaj na przeglądzie i pokazałem mechanikowi twój post. Według niego problem leży w czujniku różnicy ciśnień w DPF lub nieszczelności w układzie dolotowym gdzieś pomiędzy intrcoolerem a przepustnicą. To przynajmniej on by sprawdzał w pierwszej kolejności.
Czujnik był wymieniany już 2 razy. Poza tym jest częścią dpfa wiec przy każdej wymianie dpfa, a były już 3, tez jest w sumie nowy. Tez myślałem o nieszczelności w układzie dolotowym. Myślicie, że poza serwisem ASO mogę to zdiagnozować?

Awatar użytkownika
radek12
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
Imię: Radek
Lokalizacja: Londyn
Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
Model: ZafiraC130KM96kW
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#51 Post autor: radek12 »

Miałem podobny problem, z tym że w Zafirze 2.0 CDTI A20DT 2015. Wyświetlał się komunikat "przegrzany silnik" i temperatura na wskaźniku temperatury płynu chłodzącego wzrastała do 130 stopni. Silnik szarpał, pracował nierównomiernie jakby coś się w nim rozsypało i gasł. Błąd P2428. Silnik przestawia się w tryb awaryjny i pali tylko na 2 cylindry stąd ta jego "dyleria". W rzeczywistości silnik nie jest przegrzany. Samochód pojechał na lawecie do serwisu,wymienili czujnik spalin(podobno a na prawdę to nie wiem),skasowali błąd. Po jakimś czasie, upalnym latem przy jeździe autostradą błąd znów się pojawił,skasowałem telefonem aplikacją OPL DTC Reader i od tego czasu przez 2 lata spokój.

Z tego co wyczytałem w gm.oemdtc.com problem dotyczył Zafir roczników 2012-2015, pomagała wymiana czujnika temp. spalin i wgranie zmodyfikowanego oprogramowania ECU MY14,15 24.11.2014 lub MY13 5 June 2015
Na gm.oemdtc.com też jest napisane, że powodem może być przelanie oleju(zbyt dużo oleju) - chyba chodzi o paliwo: "Check oil level for overfilling. Ask whether customer filled in wrong fuel?" I nalanie niewłaściwego paliwa - benzyny?

Tutaj https://www.yourmechanic.com/article/p2 ... ryl-knight wyczytałem, że jeśli nic nie pomaga(sprawdzenie połączeń przewodów,szczelności wydechu,wymiana czujników spalin) to pozostaje wymiana ECU. Powodem mogą być modyfikacje układu wydechowego (powiększenie/pomniejszenie rur, wspawanie nie oryginalnego tłumika).

Z tego co wiem, to czujnik spalin musi być zaprogramowany, a programuje się mu zakres temperatur w jakich ma reagować. Może wystarczy ten zakres nieco zawyżyć.

Póki co, proponuję kupić bluetooth interfejs (np. Vgate iCar Pro Bluetooth 4.0, koszt około 108zł) do czytania błędów i zainstalować darmową apkę OPL DTC Reader ze sklepu Google Play do kasowania błędu żeby zaoszczędzić sobie kosztów powrotów na lawecie i stresu w czasie podróży.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2020, 21:59 przez radek12, łącznie zmieniany 8 razy.

gregorypeg
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 09 lip 2013, 12:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Auto: Zafira C 2.0 CDTI 2013
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#52 Post autor: gregorypeg »

Witam. Mam od dwóch miesięcy problem z moim dpf. Najpierw wyświetlało silnik przegrzany więc wymieniony czujnik temperatury spalin. Nie pomogło to i razem z czujnikiem zapalał się "filtr sadzy pełny kontynuować jazdę" i po jakimś czasie wyłączyło turbo. Po wyjęciu i przeczyszczeniu dpf uspokoiło się na jakiś czas. Teraz każdorazowo po przejechaniu 500km (cały czas trasa) znowu wyświetla się komunikach "filtr sadzy pełny kontynuować jazdę" i potem "filtr sadzy pełny kontynuować jazdę bezwarunkowo". Błąd do skasowania tylko profesjonalnym programem i nie ma żadnych błędów. Auto przy tym nie kopci i nie ma objawów zamulenia. Obecnie po zrobieniu trasy 100km wyłączyła się kontrolna filtra i auto wpadło w błąd wyświetlając "skontaktuj się z serwisem" i wyłączyło się turbo.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2020, 09:09 przez gregorypeg, łącznie zmieniany 1 raz.

tomek8308
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.6CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#53 Post autor: tomek8308 »

gregorypeg pisze: 30 mar 2020, 18:55 Witam. Mam od dwóch miesięcy problem z moim dpf. Najpierw wyświetlało silnik przegrzany więc wymieniony czujnik temperatury spalin. Nie pomogło to i razem z czujnikiem zapalał się "filtr sadzy pełny kontynuować jazdę" i po jakimś czasie wyłączyło turbo. Po wyjęciu i przeczyszczeniu dpf uspokoiło się na jakiś czas. Teraz każdorazowo po przejechaniu 500km (cały czas trasa) znowu wyświetla się komunikach "filtr sadzy pełny kontynuować jazdę" i potem "filtr sadzy pełny kontynuować jazdę bezwarunkowo". Błąd do skasowania tylko profesjonalnym programem i nie ma żadnych błędów. Auto przy tym nie kopci i nie ma objawów zamulenia. Obecnie po zrobieniu trasy 100km wyłączyła się kontrolna filtra i auto wpadło w błąd wyświetlając "skontaktuj się z serwisem" i wyłączyło się turbo.
A czy DPF ci się wypala?
Jeżeli tak to odczytywałeś parametry po procesie - temperatura, czas wypalania poziom sadz po wypaleniu ? Można też odczekać zobaczyć jak przebiega proces wypalania online może jest przez coś zakłócany albo nie spełniony jest jakiś warunek dla prawidłowego wypalenia filtra?
Wydaje mi się że to jest podstawa od której trzeba zacząć.

gregorypeg
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 09 lip 2013, 12:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Auto: Zafira C 2.0 CDTI 2013
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#54 Post autor: gregorypeg »

OPL DPF Monitor Lite nie dział mi z ELM i nie mam jak sprawdzić. SDPROG sprawdziłem podczas jazdy, że przepustnica jest cały czas o tej samej wartości 81.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2020, 19:17 przez gregorypeg, łącznie zmieniany 1 raz.

tomek8308
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.6CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#55 Post autor: tomek8308 »

Musisz przeprowadzić diagnostykę z prawdziwego zdarzenia bo tak to wróżenie z fusów. Coś bardziej profesjonalnego - OPcom czy GDS2 - odczytasz wszystkie parametry w tym zamrożone ramki i błędy których ci nie pokaże ELM327 dopiero będzie coś można diagnozować.
Znajdź kogoś w pobliżu domu kto podłączy ci samochód pod komputer i zobaczy co złego w sterowniku hula.
Spróbuj jeszcze skonfigurować Torque Pro poprzez dodanie odpowiednich pidów dla DPF to odczytasz chociaż podstawowe parametry.
Jeżeli nie działa ci DPF Monitor to spróbuj wykorzystać pidy od silnika 1.6 może zadziałają wiem, że u niektórych z sinikiem 2,0 działają.

gregorypeg
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 09 lip 2013, 12:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Auto: Zafira C 2.0 CDTI 2013
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#56 Post autor: gregorypeg »

Problem skończył się z ponownym montażem starego czujnika temperatury spalin dpf.

tomek8308
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.6CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#57 Post autor: tomek8308 »

Z tego co wiem po założeniu nowego czujnika temperatury spalin ale też czujników NOX trzeba je w komputerze wyzerować. W GDS2 jest nawet do tego procedura. Może dla tego u ciebie nie działał on prawidłowo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”